Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.
Moderatorer:Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Sjelen eksisterer fremdeles ikke Og det er ingenting dere kan gjøre med det! Så stopp å waste tid av livene deres på å tro og tenke og føle så mye, for å tro og tenke og føle er en del av vår biokjemi. Og ikke noe som helst annet.
Noe annet vil være fantasi TILBØYELIG! dvs ganske nær en psykose.
Eneste forskjellen fra psykotiske mennesker og fantasitilbøyelige er at sistnevnte faktisk VIL leve slik, mens førstnevnte søker en vei ut...
Uff... Noe så dumt.. slutt å prat bullshit nå da man kan ikke vite noe som helst helt sikkert
Så når du ser på din venstre hånd, er du da ikke helt sikker i din viten om at det ER venstre hånd du ser på? Kanskje det er de høyere makter som med sin kvantefelts-frekvens-åndeligheten paradigmeskifte astralsfære sender signaler til hjernebarken din og manipulerer deg til å vite noe annet?
til kjekay:
ta å rull inn a påsan:P
du snakker bare tull..
Diffusa skrev:Har sansen for Kjekay jeg selv om jeg ikke er enig.. :mozilla_cool:
Ja, hver sin smak...
Jeg har dessverre ikke helt sansen for folk som kommer hit kun for å kverulere og skape irritasjon istedet for å diskutere på en saklig måte. Sterke meninger er bra i forumet, det er jo det som gjør det spennende og interessant, men da skal det være sterke meninger om saken som diskuteres, ikke om personene som deltar i diskusjonen...
Antall ord: 80
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Diffusa skrev:Det er din tolkning av personens hensikter, betyr ikke at det er det som er tilfellet
Tolkning og tolkning... Å kalle folk man ikke kjenner for psykotiske og fantasitilbøyelige fordi de har et annet syn på ting, er ikke akkurat det jeg forbinder med seriøs diskusjon. Men for all del, kos deg med Kjekays innlegg hvis du har sansen for dem. Hver sin smak, som sagt... :mozilla_wink:
Antall ord: 71
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Jeg tror ikke at personens hensikter med å være her er som du skrev, tror det ligger noe annet bak personens tilstedeværelse jeg. Men for all del jeg kan ta feil jeg også.. Uannsett så plager det meg ikke, på ingen måte
Og jeg liker mennesker, alle har noe eget ved seg selv som er spennende... både på godt og vondt. Ser ikke noe hensikt i å forvile meg over andre personers meninger, synes bare det er berikende å ha muligheten til å se saker og ting fra et annet synspunkt enn mitt eget.
Så ja, jeg skal fortsette og kooooose meg jeg. Så hyggelig vet du
Det er en særnorsk utgave av Crowley-tilhengere som morer seg på dette forumet.
“And in the hatred towards the christians malpractice of belief, coupled by the idea of Crowleys scientific illumination, the same ones have collectively developed practices which I call "Sceptic mystisism". Its slogan is " I dont believe it before I see it, and when I see it I still dont believe it. Also " If there is no proof; it never happened". The basic idea is however the use of ignorance on the places that suits oneself and ones agenda. so that one can continue bickering on diverse forums on the same issues, shouting liar to those that call ones liar. And they bickered themselves into eternity”
Meum skrev:Det er en særnorsk utgave av Crowley-tilhengere som morer seg på dette forumet.
“And in the hatred towards the christians malpractice of belief, coupled by the idea of Crowleys scientific illumination, the same ones have collectively developed practices which I call "Sceptic mystisism". Its slogan is " I dont believe it before I see it, and when I see it I still dont believe it. Also " If there is no proof; it never happened". The basic idea is however the use of ignorance on the places that suits oneself and ones agenda. so that one can continue bickering on diverse forums on the same issues, shouting liar to those that call ones liar. And they bickered themselves into eternity”
Hvorfor skulle norske forumister være tilhengere av engelktalende tåkefyrster? Det finnes da så mange norsktalende å være tilhenger av: Ari Behn, Odd Børretzen og Marve Fleksnes, - bare for å nevne noen gode..
Nei, vi trenger da ikke dra utaskjærs for å finne store tenkere. :mozilla_wink:
Så dere vil helst at paranormal skal være et tåkete mølj av tanker, følelser og impulser til folk? Hvor dere kan bekrefte hverandres historier om og om igjen så det til slutt blir en psykose ut av det?
Nei, dere trenger litt motvekt med sunn fornuft og objektivitet her inne! og det er her jeg kommer inn
Sunn fornuft og objektivitet er LANGT fra det samme som å sitte på sin høye hest og rakke ned på alle andre!
Skjønner du ikke at det er fryktelig vanskelig å få respekt så lenge du selv er så respektløs?
For all del, dine meninger har du rett til å ytre, på lik linje med alle andre her inne, men kan du ikke gjøre det uten å diagnostisere folk som psykisk syke?
Sakset fra paranormal-reglementet:
Ingen skal leke doktor her inne
Diagnoser gjøres av lege, ikke av ufaglærte som ønsker å bruke påståtte evner til andres beste. Dette kan gi svært alvorlige følger - Husk dette! Tenk deg om to ganger før noe skrives på sidene. Ikke opptre som psykolog eller doktor her inne på forumet, og du skal ikke beskrive helseproblemer til andre medlemmer eller liknende, ikke på PM og ikke på forumet.
Sjelen eksisterer fremdeles ikke Og det er ingenting dere kan gjøre med det! Så stopp å waste tid av livene deres på å tro og tenke og føle så mye, for å tro og tenke og føle er en del av vår biokjemi. Og ikke noe som helst annet.
Noe annet vil være fantasi TILBØYELIG! dvs ganske nær en psykose.
Eneste forskjellen fra psykotiske mennesker og fantasitilbøyelige er at sistnevnte faktisk VIL leve slik, mens førstnevnte søker en vei ut...
Hvordan kan du påstå at psykotiske ønsker å komme seg ut av psykosen? Det er vel ikke gitt at psykotiske vet at de lider av psykose, men heller at de "vet" at det er hele omverden det er noe galt med i stedet....eller hur?
Antall ord: 141
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
kjekay skrev:Så dere vil helst at paranormal skal være et tåkete mølj av tanker, følelser og impulser til folk? Hvor dere kan bekrefte hverandres historier om og om igjen så det til slutt blir en psykose ut av det?
Nei, dere trenger litt motvekt med sunn fornuft og objektivitet her inne! og det er her jeg kommer inn
Du bør lære deg hva ordet objektivitet betyr før du tar det i bruk...
Antall ord: 80
Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.
Buddha