Universet & dets hemmeligheter2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:Les litt rundt her, og du vil se at jeg er fullstendig åpen for at jeg kan ta feil.
Dette må være ironi, hvis ikke må jeg bare beklage at jeg etter mine fattige evner ikke ser dette.

Du har over hodet aldri bevist at jeg har løyet. Det er du som er løgneren her som hevder dette. Slikt mister du respekt av. Nok til at jeg ikke ser verdien i å diskutere med deg mer.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
BA skrev:Les litt rundt her, og du vil se at jeg er fullstendig åpen for at jeg kan ta feil.
Dette må være ironi, hvis ikke må jeg bare beklage at jeg etter mine fattige evner ikke ser dette.

Du har over hodet aldri bevist at jeg har løyet. Det er du som er løgneren her som hevder dette. Slikt mister du respekt av. Nok til at jeg ikke ser verdien i å diskutere med deg mer.
Tull.

Senest i dag lærte jeg noe nytt av Jael
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

hei
spennede diskusjon som fore går her jeg holder nok en knapp på gaute nå idenne tid.men for ett par år siden hadde nokk jeg hold en knapp på ba.det jeg har opplev i det site årent har foradret synet på det meste.jeg ser nok en anen sannhet idag
jeg legger denne ut denne linken som kan gi svar på mye .jeg har noen venner som har vært på ilukasmlinger og det som er spennede med iluka energien er att den begyner noen ganger og svare før spørsmålet før en er ferdig med og stille spørsmålet eller korigerer att det var ikke det du tenkte på først. for ilukaenergien leser tankene, for vi tenker spørsmålet før vi setter ord på det.håper dere finner iluka intresant

her er adressen. http://www.iliuka.net/Visdomsord.htm

denne teksten er hentet på forsiden til iluka net. håper den passer inn her

Det er spennende tider vi alle har valgt for denne inkarnasjonen!
Store ting er i emning både for moder jord og for hele menneskeheten. Først renselse - så et energiløft ("fødsel"), en hevning av alt fysisk vibrasjonsivå. Forutsigelser om dette går langt tilbake i historien, gjennom utallige skrifter og overleveringer, gjennom religioner og gjennom kommunikasjoner med entiteter i andre dimensjoner og via informasjoner gitt av utenomjordiske vesener direkte.

Den hele sannhet kan ingen på vårt intelligensnivå kjenne til. Fra tid til annen har det i vår verden dukket opp mestere som har hatt som oppgave å ta oss videre i vår åndelige utvikling. Deres budskap har alltid vært "tilpasset" til sin tid og til sin kultur. Ikke alt har kommet "rent" igjennom og mye har blitt "tilpasset" av makthavere for beholde makten over folket. Ikke minst har dette vært tilfelle for kirkens menn.

Noen av disse vismennenes overleveringer vil bli tatt frem her som kilde for dine egne vurderinger. Ikke fordi vi mener at disse hevder den hele og fulle sannhet, men fordi vi intuitivt føler at dette tar oss videre.

Vi får også mange svar på våre "undringer" i våre råd sammen med Iliuka. Vær vidsynt og åpne ditt sinn og ditt hjerte for den visdom som bydes. De gode energier kan ikke misbrukes og ved å dele med andre får du flerfoldig igjen.
Antall ord: 405

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

trafik skrev:... håper dere finner iluka intresant

her er adressen. http://www.iliuka.net/Visdomsord.htm
Ikke kast bort pengene deres på en slik tryllekunstner som trafik beskriver. Det er skrekkelig dyre billetter for å se på en illusjonist. Sjekk heller Derren Brown på nettet, han er dyktig og det er gratis. :)
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Iliuka kan opplyse mange mørke kroker i bevisstheten :) Har aldri vært på en Iliuka-kanalisering selv, men har et par venner som har vært der. Anbefaler alle å lese det som er lagt ut på siden som trafik linker til, er mye klokt å finne der ;)
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

hei
tanken min var bare og lese infoen som ligger som pdf filer på iluka net.og det er jo helt GRATIS, om vil betale for seansen er en annen ting. for det koster ikke mer en en liten fylle tur på byen som man som regel ikke husker noe av likevel det gjelder vertfal meg.om noen mener at det er en ilusjon. spiller ingen rolle for noen er det intresant og andre ikke
man går og betaler for og se ilusjonister også som man vet helt sikert er ilusjon .så jeg ser ikke helt den store forsjelen
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

og foresten BA jeg takker for den fine omtalen for iluka net.når noen sier IKKE SE DETTE HER så blir det bare noe man er nøtt til og se.sån er det med meg vertfall
TAKKER SÅ MYE
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

trafik skrev:og foresten BA jeg takker for den fine omtalen for iluka net.når noen sier IKKE SE DETTE HER så blir det bare noe man er nøtt til og se.sån er det med meg vertfall
TAKKER SÅ MYE
Du skal se at du blir bedre etterhvert..
Det er skjelden at forkjølelser og lettere infeksjoner sitter i kroppen lenge.

De fleste virus er dessuten så stygge at du bare skal være glad at de er så små at du ikke ser dem inn i hvitøyet.

God bedring. :mozilla_wink:
Antall ord: 97
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

Takk for omtanken
det er godt og se att andre har god er faring med forkjølelser og lettere infeksjoner som sitter i kroppen så man fortelle andre og advare dem :D
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

trafik skrev:Takk for omtanken
det er godt og se att andre har god er faring med forkjølelser og lettere infeksjoner som sitter i kroppen så man fortelle andre og advare dem :D
Nånå.. lykkefølelse er en farlig rus det..

Prøver bare å trøste der det synes å trenges jeg. Linkforgiftning er ikke å spøke med..
Ikke bli for ekstatisk nå, tilbakefall er farlig ser du. :D
Antall ord: 68
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

jeg kan legge til dette som er et utdrag fra denne siden

http://home.online.no/~dagoj/sol.htm

Ifølge Mayaene byttet solen sine magnetiske poler den 12.august 3114 f.Kr. Som en konsekvens av dette må også jorden skifte poler, men dette skjer meget forsinket i forhold til solens polskifte. Etter Mayaenes kalender vil jordens magnetfelt endres dramatisk 22.desember 2012. De hevdet dette ville føre til slutten for jordens sivilisasjoner slik vi kjenner den.
Forskere sier at det ikke er helt enkelt å forutsi hva som vil skje hvis jorden skifter magnetpoler, dette fordi det er helt avhengig av hvordan skiftet skjer. Skjer skiftet langs den gamle magnetpol-aksen, vil det ikke få særlig store konsekvenser. Det mest sannsynlige er imidlertid at magnetpolene foretar en rask vandring rundt jorden. Et slikt "vandrende" polskifte vil få enorme konsekvenser, slik den norske frilance-forskeren Roger Aak beskriver det:

"Jorda, som er deformert (flattrykt ved polene) på grunn av rotasjonen, vil plutselig begynne å deformeres etter et stadig skiftende mønster fordi rotasjonsaksen vil forflytte seg. Jordskorpa vil bryte opp på uttallige steder mens magma vil flomme ut gjennom bruddene. Jordskjelv som ikke ligner grisen vil gjennomryste hele jordoverflate i flere hundre år, alt mens jorda stabiliserer seg sakte men sikkert til sin opprinnelige tilstand. Sola vil gå opp og ned til ville tidspunkter, f.eks. opp midt på natta og ned midt på dagen. Elver vil to ganger i døgnet renne bakover og to ganger i døgnet renne forover. Slik kan det bli hvis Mayaene får rett i at jordas magnetpoler bytter plass. Unektelig skremmende!"

Roger Aak avviser selv at klimaendringene idag skyldes menneskenes aktiviteter. Hvis det kan skaffes økonomiske midler vil han i løpet av året sette i gang et forskningsprosjekt som skal underbygge hans teorier om at solflekk-syklusen er den eneste årsaken til jordens utallige klimaendringer
:D
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Deep Space skrev: Det er ingenting som tyder på at noe som helst spesielt skal skje i 2012.

Det som visstnok kommer til å skje 20.desember 2012 er at Maya-kalenderen vil ha fullført en syklus som kalles en baktun, som er litt over 5000 år.
Her blander astronomen to forskjellige ting.

En baktun er en tidsperiode på ca 400 tropiske år. Baktunen vi er inni nå begynte tidlig i det 17. århundre. og vil ende tidlig i det 21. århundre. Denne baktunen kalles også "baktun av ni underverdener" bl.a. fordi det var i denne perioden de fikk uhyggelig besøk av spanjolene.

En "long count"-periode er en matematisk beregnet tidsperiode på 5200 tropiske år. Den består av 13 baktuner. Long count-perioden vi er inni nå, begynte 3114 og ender 2012.

Et platonsk år er en astronomisk beregnet tidsperiode på ca 25800 tropiske år og består av 5 slike "long count"-perioder.

2012 markerer for mayaene avsluttningen på den 13. baktun i denne 5200-årssyklusen, og for aztekerne avsluttningen på det platonske år.

Så tenk på dine egne ord nå når du lot det villede av denne astronomen;

"tenk hvis alle trodde helt blindt på det som står på nettet, uten å sjekke opp ting nøyere, da hadde det gått galt her i verden da."
Feks er det ingen forsker, ingen astronom, ingen, intelligent person som 100% kan si hvorfor det ble lagd pyramider og hva de ble brukt til. Greit nok, de inneholder gravkammere, men da kan du jo spørre deg selv, hvorfor lagde de dem så enorme? Hvorfor inneholder de så mye rart, og hvorfor ble de lagd så vanvittig avansert?
Tenker du på de mesoamerikanske, egyptiske eller andre pyramider? Man vet mye, og noen pyramider er jo enda ibruk. Mayaene i Yucatán f.eks lever enda.
Antall ord: 310
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

SvartMagi skrev: Neida. Alt er bare oppspinn. Tror jeg. Men det meste rundt 2012, kanskje alt, er teorier som baserer seg på at at en kalender slutter. Jeg har hørt medier snakker om det samme. Feks Graham Bishop.
Ja det er blitt utrolig populært med dommedagsprofetier rundt 2012. Tipper halvparten av alle 2012-ryktene er noe mayaene selv kan stå inne for og tror på. Resten er diktet opp av alle mulige tullinger som tillegger sine påfunn til mayaene for at det skal høres mer spennende ut. I likhet med mediapopulariseringen av 666-tallet fra bibelen. Feks er det ikke mayaene selv som påstår at verden skal gå under i 2012.

Jeg må rette deg på en ting, mayakalenderen tar ikke slutt det året. Det som slutter, er en syklus på 5200 år. Etter den, kommer det en ny periode på 5200 år.
Ørna skrev:Det eneste jeg har hørt om dette evnet var at verden skulle bli opplyst.
Ikke av ett smell, men av det åndelige. Hvordan det vil skje, vet jeg ikke.
mort3n skrev:Ok, om 2012 skjer. Så er det en positiv ting! Sansene våres vil bli sterkere og vi vil bli klokere.
Sånn jeg har forstått det, skal vi få mer utviklet intuisjon, som er neste steg i den mentale utviklingen. De forrige var (og er) instinkter, følelser og fornuft.
Antall ord: 235
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Donald kalenderen min slutter 31/12-07.

Forbered dere på å være fortapte.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

Sol@ngelica skrev:Donald kalenderen min slutter 31/12-07.

Forbered dere på å være fortapte.
Frykt ikke! For etterpå kommer det ny kalender med Mikke Mus på (og kanskje Minni Mus også)
Antall ord: 33
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links