Fakta, teori & skepsisSjelen finnes ikke folkens!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

kjekay
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 00:01
17

Sjelen finnes ikke folkens!

Innlegg av kjekay »

Dere er bare en stor klump med kjøtt og blod, og når dere dør så råtner dere og ingenting vil være igjen av dere. Hard to believe?

Da er paranormal-psykosene noe å leve seg inn i vettu!! Tenk og visualiser 1000 ganger i ditt hode om at du er udødelig og lever igjen etter døden, så vil du til slutt være så sikker i din sak at ingen kan forandre på det. Men forandre på faktum om at du er en stor klump av kjøtt og blod som råtner etter endt liv, kan ingen! Selv ikke gud, for han finnes ikke!

Kjærlighet er en følelse som er instinktivt i oss for at organismen skal finne en partner å parre med og føre arten videre. Noe mer er det ikke! Hjernen vår fungerer slik.
Antall ord: 146
møø

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Sjelen finnes ikke? eller hva? Du bør skru på TV`en å følg med... Hva i alle dager er hjenferd? er det ailiens?

Men det finnes flere spørsmål, hvor kom demonen fra? hva er de? hvorfor er de her? hvorfor prøver de å være slemme mot oss? hvorfor lever de? lever de egentlig? finnes djevelen?

Det er noe vi ikke kommer til å få svar på.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kjekay
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av kjekay »

TheTech skrev:Sjelen finnes ikke? eller hva? Du bør skru på TV`en å følg med... Hva i alle dager er hjenferd? er det ailiens?

Men det finnes flere spørsmål, hvor kom demonen fra? hva er de? hvorfor er de her? hvorfor prøver de å være slemme mot oss? hvorfor lever de? lever de egentlig? finnes djevelen?

Gjernferd er et ord. Et ord som fantasitilbøyelige mennesker har satt på sine følelser\tanker\hallusinasjoner.
Antall ord: 89
møø

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Re: Sjelen finnes ikke folkens!

Innlegg av Liis »

kjekay skrev:Dere er bare en stor klump med kjøtt og blod, og når dere dør så råtner dere og ingenting vil være igjen av dere. Hard to believe?

Da er paranormal-psykosene noe å leve seg inn i vettu!! Tenk og visualiser 1000 ganger i ditt hode om at du er udødelig og lever igjen etter døden, så vil du til slutt være så sikker i din sak at ingen kan forandre på det. Men forandre på faktum om at du er en stor klump av kjøtt og blod som råtner etter endt liv, kan ingen! Selv ikke gud, for han finnes ikke!

Kjærlighet er en følelse som er instinktivt i oss for at organismen skal finne en partner å parre med og føre arten videre. Noe mer er det ikke! Hjernen vår fungerer slik.
Oi! Er det sant?? Takk for at du opplyser meg, jeg trodde virkelig jeg besto av noe mer...alle disse årene...

:mozilla_yell:
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 06:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Fishy »

Dette var jammen et bra innlegg du... og gjett hva kjøtt og blod er lagd av da, hva atomer er lagd av.. ingenting... ingeting er fast når du går helt inn
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

kan ikke si meg enig i noen av argumentene her enda jeg. må bare vente å se til dagen kommer...
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kjekay
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av kjekay »

Fishy skrev:Dette var jammen et bra innlegg du... og gjett hva kjøtt og blod er lagd av da, hva atomer er lagd av.. ingenting... ingeting er fast når du går helt inn
Atomer er bygd opp av kvarker.
Antall ord: 42
møø

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sultan666
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Aug 2006 20:27
18
Lokalisering: Hell

Innlegg av Sultan666 »

kjekay skrev:Dere er bare en stor klump med kjøtt og blod, og når dere dør så råtner dere og ingenting vil være igjen av dere. Hard to believe?

veldig primitiver tanker :mozilla_sealed:
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Fishy »

kjekay skrev:
Fishy skrev:Dette var jammen et bra innlegg du... og gjett hva kjøtt og blod er lagd av da, hva atomer er lagd av.. ingenting... ingeting er fast når du går helt inn
Atomer er bygd opp av kvarker.
men de består ikke av en dritt..
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Fishy »

Sultan666 skrev:

veldig primitiver tanker :mozilla_sealed:
Nei du sier ikke det :lol:
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Kjekay, hvordan kan du være så sikker i din sak? Du TROR jo du også, like mye som andre tror at vi har en sjel?

Jeg skal ikke utrede hva jeg tror, ettersom du sannsynligvis bare ser på det som svada uansett. Dessuten er det som sagt bare snakk om tro. Hva som faktisk skjer kan vel ingen si med sikkerhet, med mindre de har opplevd å være døde selv ;)
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Satsuki skrev:Kjekay, hvordan kan du være så sikker i din sak? Du TROR jo du også, like mye som andre tror at vi har en sjel?

Jeg skal ikke utrede hva jeg tror, ettersom du sannsynligvis bare ser på det som svada uansett. Dessuten er det som sagt bare snakk om tro. Hva som faktisk skjer kan vel ingen si med sikkerhet, med mindre de har opplevd å være døde selv ;)

=D> Yes
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Vil bare si deg en ting, kjekay:

Hvis du er ute etter å omvende alle her inne som har en tro i en eller annen retning, så tror jeg jammen du har tatt på deg en umulig oppgave :mozilla_wink:

Tenkte bare å informere deg om det, så du ikke kaster bort verdifull tid!!

:D
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

kjekay skrev:
TheTech skrev:Sjelen finnes ikke? eller hva? Du bør skru på TV`en å følg med... Hva i alle dager er hjenferd? er det ailiens?

Gjernferd er et ord. Et ord som fantasitilbøyelige mennesker har satt på sine følelser\tanker\hallusinasjoner.
følelser\tanker\hallusinasjoner? Jeg sier det rett ut, jeg lo meg ihjel (nesten) da jeg leste det.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Hva er en følelse av? Hva er en drøm? Hva er det som gjør at vi kan prate og tenke og le? Hvor kommer hormonene fra? Hva er det som får deg til å tro at din konklusjon MÅ være mer riktig enn andres? Det er ganske drastisk og si at andres konklusjoner er psykoser. Spesielt når du ikke har noen skikkelige argumenter å slå i bordet med. Hvor kommer intelligensen fra? Hvordan oppsto det? Er det tilfeldig? ok. Kanskje det. Men jeg syns i grunn at du bør kunne bevise hvordan kjøtt og blod kan ha slike kvaliteter, eller så bør du slutte å kalle mennesker psykotiske. Fordi at psykose er en alvorlig lidelse og noen mennesker har faktsik denne lidelsen. Og det er respektløst overfor disse menneskene at du misbruker diagnosen demmes på et slikt vis. Det blir som om jeg skal kalle deg psykopat fordi du opptrer intolerant i dette innlegget. Hadde det vært greit?

Er forøvrig enig med deg i at argument som "se på tv, er gjenferd en Alien" er ganske meningsløst. Det er jo ikke bevis på tv heller, det er bare folk som forteller om sine konklusjoner, akkurat som du gjør. Så vel...
Antall ord: 359

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links