Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpiritisme

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

Sol@ngelica skrev:Eller geit eller bukk??
eller kanskje geitebukk?
Antall ord: 10
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
TheTech

Innlegg av TheTech »

Vermilion Oriol skrev:
TheTech skrev:
Vermilion Oriol skrev:
TheTech skrev:
Vermilion Oriol skrev:
Hehe....du burde formulere det litt bedre. Å gå over...gjør du når du dør-

Og jeg har drevet med litt spiritisme en del.....jeg er nå ikke lam.....etter hva jeg vet.
Jeg og noen venner holdt på med spiritisme. Vi synes det var veldig morrsomt, men med ett hørte vi kraftige skritt nede i kjelleren. Vi hørte noen ropte Line (navnet fant jeg opp nå, husker ikke ekte navnet) En av de som satt rundt oss het Line. Vi kunne ikke stoppe henne, hun gikk ned og pang. Vi så ned, der lå hun. Hun kunne verken snakke eller røre seg.

Sikkert ikke p.g.a. spiritismen. Og nå skal jeg fortelle deg noe merkelig......har hørt av noen som kjenner noen....som opplevde akkurat det samme....og det sier meg kun at det er bare røverhistorie. Du kan ikke si at man blir lam av det. Hvorfor ble ingen andre det???
Skal den mørke stemmen bare plutselig ramse opp alle navnene? Line, håvard, matias, thomas, tomas, bert, lena, lene, helmer, ole, per, pål og espen.

Hadde ikke det vært litt rart? Hvis du ha sett A haunted hell house. Så ser du at faren i huset kom aldri tilbake. Han forsvant.
1. Han ble sintere og sintere for vær dag som gikk
2. Han begynnte å spille orgel
3. Orgel musikken ble bare mer og mer demonisk for vær dag som gikk
4. Familien hadde fått nok, de skulle reise til noen andre.
5. Faren skulle komme dagen etter, men han kom aldri. Han hadde forsvunnet sporløst.

Vel enten har du en livlig fantasi....ellers har du nok sett for mye på disse "skumle" filmene. Du må nok lengre ut i midt-Norge med den historien.

Nei jeg har ikke sett den filmen. Hva har det med saken å gjøre???
Han var nær den andre siden, slik ble det... han ble borte...
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pink
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2006 22:23
18

Innlegg av pink »

Her stod det jammen mye morsomt...hehe

Spiritisme er ikke noe spill, men en filosofi.
Spiritismen respekterer alle religioner og doktriner, verdsetter alle anstrengelser for utøvelse av det gode og arbeider for forbrødring og fred mellom alle folk og alle mennesker, uavhengig av rase, farge, nasjonalitet, tro, kulturell eller sosial status. Den erkjenner videre at "det virkelig gode mennesket er det som i høyeste grad følger rettferdighetens, kjærlighetens og barmhjertighetens lov."
Ouija derimot er et verktøy innen spiritismen for å få kontakt med åndeverden.

Vis respekt til åndene så får du respekt tilbake.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
minah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2007 20:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Helgeland

Innlegg av minah »

var dumt nok med på dette en gang , men ble verken redd el syns det var skummelt. bare tullete egentlig .ingenting skjedde heller. men her var en som skrev at hvis man var redd og forventet å se noen i speilet så gjør man det , ut fra fantasi , redsel o.l.
hva hvis man da som jeg ikke var redd og ingenting skjedde , pakker meg sammen og er på vei å dra hjem, da SER NOEN i det omtalte speilet ( i gangen jeg må gjennom for å komme meg ut av huset ) ?? hva er det da ? det var veldig langt ifra meg ! har sjelden blitt så skremt over noe ! var vel ca 14 da og har aldri vært i nærheten av å prøve dette senere
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

pink skrev:Her stod det jammen mye morsomt...hehe

Spiritisme er ikke noe spill, men en filosofi.
Spiritismen respekterer alle religioner og doktriner, verdsetter alle anstrengelser for utøvelse av det gode og arbeider for forbrødring og fred mellom alle folk og alle mennesker, uavhengig av rase, farge, nasjonalitet, tro, kulturell eller sosial status. Den erkjenner videre at "det virkelig gode mennesket er det som i høyeste grad følger rettferdighetens, kjærlighetens og barmhjertighetens lov."
Ouija derimot er et verktøy innen spiritismen for å få kontakt med åndeverden.

Vis respekt til åndene så får du respekt tilbake.
Er slik innstilling i alle burde hatt. Spesielt i yrkesmessige sammenhenger. Dessverre er dobbeltmoral nesten blitt et begrep innen dette.
Antall ord: 121
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

minah skrev:var dumt nok med på dette en gang , men ble verken redd el syns det var skummelt. bare tullete egentlig .ingenting skjedde heller. men her var en som skrev at hvis man var redd og forventet å se noen i speilet så gjør man det , ut fra fantasi , redsel o.l.
hva hvis man da som jeg ikke var redd og ingenting skjedde , pakker meg sammen og er på vei å dra hjem, da SER NOEN i det omtalte speilet ( i gangen jeg må gjennom for å komme meg ut av huset ) ?? hva er det da ? det var veldig langt ifra meg ! har sjelden blitt så skremt over noe ! var vel ca 14 da og har aldri vært i nærheten av å prøve dette senere
Du kan jo ubevisst eller lite bevisst forventet eller på en måte "håpet" å se noe allikevel. Kanskje du har tenkt slike "tenk hvis - tanker", og at det da har dukket opp i sinnet ditt.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Pink har skrevet et veldig fornuftig svar her. De fleste har en svært feil tro på hva spiritisme er, å hvis folk hadde orket å sette seg inn i den spiritistiske tro hadde mange av historiene som begynner omtrent sånn ikke oppstått: Jeg har hørt fra en venn som sier at hans bestefar har fortalt at noen han en gang kjente spillte spiritisme......
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pink
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2006 22:23
18

Innlegg av pink »

Magikeren skrev:Pink har skrevet et veldig fornuftig svar her. De fleste har en svært feil tro på hva spiritisme er, å hvis folk hadde orket å sette seg inn i den spiritistiske tro hadde mange av historiene som begynner omtrent sånn ikke oppstått: Jeg har hørt fra en venn som sier at hans bestefar har fortalt at noen han en gang kjente spillte spiritisme......
Takk og ja det stemmer det du sier.
Og er her på forumet for å lære da.:)
Men man må også være villig til å lære noe nytt. Og ikke tro at alt man selv vet og har hørt er det riktige:)
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spiírit

Innlegg av Spiírit »

Zanna skrev:
TheTech skrev:Å gå over "den andre siden" er farlig. Tro meg, folk har blitt lam.
Blitt lam?..det har eg aldri hørt om før.
Du blir da ganske lam av å dø og gå over til den andre siden?

Klarte ikke dy meg..! Hehe.. :mozilla_frown:
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frode_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Feb 2007 10:33
17

Innlegg av Frode_ »

Dette var en av de morsomste postene jeg har lest på lenge. Hahaha, lo hardt. :D :D
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Feb 2007 18:12
17
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Oda »

Magikeren skrev:Mest sansynelig har dere styrt det glasset selv uten å være klar over det. Og det går ikke an å påkalle noen ånder, enten de er i familie eller ei.
Spiritisme er ikke farlig i seg selv, men din egen frykt kan gjøre det farlig. Å den med at noen ble lam av spiritsme tror jeg på ingen måte noe på..
Da har en ånd føkka med meg.. jeg spurte etter onkelen min og fikk kontakt med han...
Har en ånd bare tulla med meg?????????
Jeg tok alt seriøst....
blæææææh.......
Antall ord: 97
Det er min mening, du kan velge å høre på den eller drite i den...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links