Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

trafik

Innlegg av trafik »

hei igjen
jeg vil bare legge til denne her som viser til att det er flere som kartlegger mulige tsunamier også i Norge.
http://www.forskning.no/Artikler/2005/j ... 5018169.81
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA skrev:
Hecate skrev:Eller kanskje de er forut for vår tid?
Mener du at de ser istiden som vil komme etter den gobale oppvarmingen? Jeg tviler sterkt på at den vil komme i 2012. ;)
Er ikke denne mellom-istiden på overtid?
Det må jo komme en ny istid før eller senere, men spørsmålet er jo når og hvilke mekanismer som vil bidra til det. Jeg er åpen for at det kan skje innen noen hundre år, selvom CO2 nivået er altfor høyt til at en skulle tro det....ennå...
Antall ord: 97
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

trafik skrev:hei
når det gjelder jordendrigene så er gaute lang fra den enest som har kommet foutsigelser om jor endriger og disse er skremmede like .så vi bør kansje tenke oss om. kasje det er noe i dette her (håpper ikke det skjer for jeg er akurat ferdig med hjemme kinoen min og jeg bor ikke så langt fra sjøen)

les denne artiklen fra" norge idag" og er fra 2005
link her : http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=6282

og en mye mer utfyldene versjon her . kjent som Den nordiske profeten Anton Johnsen
http://home.online.no/~dagoj/lebesby.html
Er det ikke merkelig at så mange plutselig finner på å skrive fantasiromaner akkurat som Tolkien gjorde? Det må da være noe sant i dette da? Eller kan kanskje noen ha blitt påvirket av andres suksess?

Tror du kanskje Gaute kan ha blitt påvirket av noe han har lest? Og at det er derfor hans "kanaliseringer" ser ut som en avskrift av andres hallusinasjoner?
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Hecate skrev:
BA skrev:
Hecate skrev:Eller kanskje de er forut for vår tid?
Mener du at de ser istiden som vil komme etter den gobale oppvarmingen? Jeg tviler sterkt på at den vil komme i 2012. ;)
Er ikke denne mellom-istiden på overtid?
Det må jo komme en ny istid før eller senere, men spørsmålet er jo når og hvilke mekanismer som vil bidra til det. Jeg er åpen for at det kan skje innen noen hundre år, selvom CO2 nivået er altfor høyt til at en skulle tro det....ennå...
Ja, jeg aner ikke når neste istid av en eller annen størrelse vil komme. Vi vet at den ikke er på vei nå, men om vi klarer å få bukt med den globale oppvarmingen forundrer det meg ikke om vi istedet trigger en ny istid. :)
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Alvir
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2006 15:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Alvir »

Forandringer er kommet for å bli. Forandringer som åpner opp deres sinn. Sinn er som et lukket rom, sinn kan være som åpent rom. Avhengig av hvor langt en er kommet i sin egen utvikling. Noen måler utvikling i vitenskap og dokumentert fakta, andre i åndelighet, noen i livets erfaringer. Hva har disse tre til felles?

Jo vi har alle vært der en gang. Vi har alle lært og vil alltid lære. Det er slik vi utvikler oss. Vitenskap fordi en er nysgjerrig på sannheten som kan måles i sannhet. Det betyr hva en leser seg til, men også kan erfare. Vitenskapen har svaret på mye, men har ikke svaret på det viktigste. Universielle og åndelige energier som kompletterer helheten av et menneske. Livets erfaringer fordi vi i virkeligheten erfarer og lærer hele tiden, både ubevisst og bevisst.

Åndelighet har vi alle i oss. De universielle energiene kommer for fult mot oss i disse tider. Den åndelige og universielle energien gjenforenes til å bli en helhet.

På grunn av det er det mange som gjenomgår perioder med indre konflikter og både fysisk og psykiske symptomer av ulik art som f.eks uvanlig trøtthet, hode pine, trykk i bryst, fortregnte følelser og tanker som kommer til overflaten, minner ifra fortiden, det kan være så mangt.

Det skjer en ubevisst rensing i deres sinn og kropp som før eller siden dere vil bli bevisst på.

Jo mer som dere forløser av negativitet i dere selv som går på frykt og misstillit, vil dere heve deres egne frekvenser som bidrar til at deres bevissthet øker. Når flere og flere frigjører seg ifra det som hindrer en i å finne sitt potensiale vil det kollektive massebevisstnivået stige og dermed sterkere energier til fellesskapet.

Det som kjennetegner når en frigjører seg ifra negative tanker og følelser er at en blir kjent med nye positive sider ved deg selv. Nye sider som kan overraske deg. Sider du ikke viste du hadde. Sider som bil bringe deg nærmere den du egentlig er – ditt indre jeg som åpner opp for ditt potensiale og evner.

Det er også de som er innelukket når det gjelder sin egen sannhet. Det vil si de klarer ikke å møte åpenhet for andre sine sannheter selv om det er en usannhet for deg. Hva betyr det for den som ikke klarer å akseptere en usannhet? - et enormt potensiale som bare venter på å frigjøre seg. Det vil bli en åpenbarelse når en forstår hvor mange sider en ikke har blitt kjent med seg selv bare fordi en har vært lukket for andre sine sannheter. Det er viktig å diskutere. Å diskutere på en saklig måte vil heve dine energier. Energiene i deg vil forsterke deg. På den måten vil også energiene i fellesskapet forsterke seg. Når en ikke kommer lenger i en sak – når en usannhet for deg betyr null forståelse – er det verdt å ikke bruke mer energi på. Hva skjer når en bruker energi på noe som ikke en behøver å bruke energi på? En hindrer seg selv i å heve sine frekvenser. Det beste er å slutte når en vet en ikke kommer noe veg. En har da akseptert det og det er mange måter å akseptere usannheter og sannheter på.

Det å avfeie noe konstant og bruke negative ord tyder på et lukket sinn som har et stort potensiale i seg. Det kan være vanskelig for den det gjelder å se det selv, også for de som ser men ikke ser potensialet.

Alle har lysets potensialer i seg. Forandringer vil det bli. Både i fellesskapet og til dere personlige. Det skyldes det sterke energiene som er hos dere nå som vil gjenskape forbindelsen mellom Moder Jord, menneskene og den hele sannhet om Gud og Skaperverket.

Moder Jord er på sitt briste punkt, snart viser Moder Jord sine renselse prosesser.

Det vil være det samme som å bli kjent med nye overraskende sider ved seg selv. En vil bli overrasket over hva Moder Jord vil få energier til å skape på nytt. Energier vil være i sving. Det vil være energier ifra dere mennesker – de åndelige og de universielle energiene som vil gjenskape deres nye verden.

For de av dere som har problemer med å akseptere det – vit at det er helt normalt. Det skal ikke være meningen at alle skal forstå nå. Diskusjon skaper progresjon og progresjon for fult vil det bli da forandringer kommer. Tiden vil lede veg. Mennesker vil fortsette å søke nye veger og muligheter. Forandringer kommer til dere.
Antall ord: 779
sannheten er sannhet om den en virkelig er

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Veldig bra Alvir, takk :D
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
7
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Apr 2006 19:06
18
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av 7 »

Enhver som føler en viss tilknytning til naturen burde føle forandringene som er på vei. Ihvertfall gjør jeg det.
Må si tusen takk til deg Gaute. :)
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Greit nok at det skjer forandringer, men det har det alltid gjort i større eller mindre grad......... For noen har disse forandringene skjedd for llenge siden i diverse naturkatastrofer ect.. Vil det da si at de er kommet over på den andre siden og gjennomgått det vi skal gjennomgå snart Gaute?
For slike ting har jo skjedd mange ganger før, og vi vet at det kommer til å skje igjen,
Men må inrømme at det er med en viss skepsis at jeg tror Jorda "går under" om et par mnd..... Eller at hele kystnorge stryker med.......
Lå oss håpe at vi henger med en stund til. Gleder meg så til sommeren!
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

7 skrev:Enhver som føler en viss tilknytning til naturen burde føle forandringene som er på vei. Ihvertfall gjør jeg det.
Må si tusen takk til deg Gaute. :)
:LOL:

Til alle tider har jorden vært i forandring. Jeg ser ingen grunn til at jordens endring plutselig skulle stoppe nå, så du har nok rett, det er forandringer på vei. :lol:
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

hei alle som er intreser i viten skaplige fakta burde se denne filmen som har vakt stor oppmerksomhet verden rund.ble vist på kino ifjor en gang.kan varmt anbefales

http://www.imdb.com/title/tt0497116

kan bestiles her
http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?S ... item=57848

se også denne trailer

http://video.google.com/videoplay?docid ... 0709189270
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jojjo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Feb 2005 10:31
19
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Jojjo »

Hei,

Ser at det fortsatt kveruleres så fråden spruter her på Paranormal. Så kjekt da...

Noen av dere er så opptatte av å brekke istykker innlegg, setning for setning, for så å komme trekkende med hva DERE legger i det, hvordan det SKULLE ha vært, og hvor "oppspunnet" det ene og det andre er, at dere glemmer å se dere litt omkring.

Ser dere ikke at "noe" lager seg til??? Det har regnet i 85 dager i strekk, det finnes ikke tele i jorden. Det har vært 3-4 stormer siden nyttår. Det har vært 5 jordskjelv (på eller over 4.0 på Richters skala) i Norge (eller nær Norge) de siste 30 årene. TO av disse var nå i januar, det ene i Nordsjøen 7/1, det andre på Møre 21/1. Sikkert helt tilfeldig... Det kan ventes et til ila de neste 14 dagene.

Ta en titt på steder i verden hvor det har vært *store* jordskjelv. Se hvordan aktiviteten har bygget seg opp de siste mnd før skjelvet, og hvordan etterskjelv fortsetter et par mnd etter skjelvet. Mulig noen av dere bor på "flat mark" på et beskyttet sted, men noen av oss bor like under høye fjell, og vet av erfaring at selv små skjelv (eller mye nedbør etterfulgt av streng kulde) kan føre til ras. Stor ras.

Dette kan skje i flere av Vestlandsfjordene. Kan nevne Eidfjord i Hardanger, og Åkernes i Geiranger. Seismologer overvåker begge disse "fjellmassivene", som alt er i bevegelse. "Alle" vet at NÅR de raser ut, vil det skape enorme bølger, som vil vaske med seg hvert eneste hus i de bygdene som ligger utsatt til.

Det er derfor over hodet ikke noe urimelig i de kanaliseringene til Gaute. Men fordi noen av dere er mer opptatt av "fantasien", "skurringen", "urenheten" og andre "feilkilder", glemmer dere å ta til dere det budskapet som kommer gjennom.

Jeg kjenner heldigvis flere som "ser" og kanaliserer. Av en eller annen "tilfeldig" grunn får alle disse inn mye av den samme informasjonen nå om dagene.

For 2 år siden fikk en av disse inn at "vi oppnår kontakt i 2006", og at "den store renselsen skjer i 2007". Først i mindre omfang, slik at noen blir vekket fra mistroen, og deretter i fullt monn.

Hvor stort omfang trenger du BA (eller dere andre) for å begynne å tro på at det er noe i disse kanaliseringen? En gitt dato? Et gitt sted? En gitt styrke på Richters skala? Litt bølgeskvulp, eller en 20 m høy tsunami? Når velger du å tro litt på dette? Eller kanskje du av prinsipp IKKE tror noe på det? Tror helst det siste, for du er den største kverulanten jeg har sett.

Jojjo
Antall ord: 469
Erfaring er noe du fikk rett etter at du trengte det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
aliena
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2005 10:34
19
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 10 ganger

Innlegg av aliena »

Det er vanlig med jordskjelv i Norge, faktisk er vi et av de landene i Nord-Europa som opplever flest skjelv, selv om de sjelden er store. Vi har ofte jordskjelv rundt 3-4...
Les gjerne mer på www.jordskjelv.no

Det er lett å misforstå det som står i media med store typer....når det står at det ikke har vært så stort skjelv på år og dag, så mener de at det har ikke vært jordskjelv på rundt 4 i Ålesundstraktene på år og dag, ikke generelt sett!

Her kan dere se de siste "store" (for å være i Norge) jordskjelvene vi har hatt:
http://www.geo.uib.no/seismo/SisteJords ... mtmap.html

Her er alle skjelv over 3,5 siste 10 årene (maaaange flere merkbare skjelv over 3...)

29/05/1999 02:31:41 3.9 Ca. 40 km nordvest for Måløy
19/05/2000 18:59:47 3.9 Ca. 990 km vest for Svolvær
21/05/2000 21:58:51 4.5 Ca. 945 km vest for Svolvær
22/05/2000 01:42:34 3.9 Ca. 972 km vest for Svolvær
22/05/2000 13:57:06 3.8 Ca. 961 km vest for Svolvær
24/05/2000 03:10:55 4.7 Ca. 944 km vest for Svolvær
25/05/2000 06:09:05 4.4 Ca. 914 km vest for Svolvær
01/06/2000 19:08:18 3.7 Ca. 12 km sørøst for Stryn
19/07/2000 19:28:40 3.5 Ca. 963 km vest for Svolvær
12/08/2000 16:27:25 4.6 Ca. 9 km vest for Leirvik
15/08/2000 07:00:24 3.8 Ca. 942 km vest for Svolvær
19/10/2000 12:27:26 3.9 Ca. 41 km sør-sørvest for Mandal
29/11/2000 23:07:53 3.7 Ca. 19 km sør-sørvest for Halden
08/12/2000 01:48:04 4.2 Ca. 46 km vest for Os
31/03/2001 13:30:53 4.0 Ca. 31 km nordøst for Nesna
16/04/2001 05:28:38 3.5 Ca. 33 km vest-nordvest for Mo i Rana
07/05/2001 11:43:34 4.0 Ca. 269 km sørvest for Egersund
04/07/2003 09:16:48 4.9 Ca. 259 km nordøst for Bjørnøya
24/06/2005 06:25:39 3.6 Ca. 32 km nord-nordøst for Nesna

Mange, ikke sant?

Det er ingen tvil fra forskerenes side om at det vil komme jordskjelv som kan gi større skadeomfang. http://www.bt.no/innenriks/article213635.ece

Det er heller ingen bombe at det vil komme konsekvenser av måten vi har behandlet jorden på. Vi har ukritisk pumpet opp olje, og klimaendringene som følge av vår uvettige miljøpolitikk fører til at de naturlige endringene i syklusene blir akslerert og utviklingen skjer fortere enn naturen klarer å "svelge unna". Det innebærer bl.a at isen på polene smelter fortere enn fort, og når isen forsvinner så brått forsvinner MYE vekt fra landjorden som fører til bevegelse i jordskorpa=jordskjelv.

For ikke å glemme at jordskjelv er naturlig.

Jeg tror ikke at det er en åndelig (ut)rensning på gang, i den forstand at de 'ikkeåndeligenok' skal utryddes, men jeg tror nok at vi snart vil møte oss selv i døra når det gjelder misbruket, overforbruket og mangelen på respekt for naturen og naturkreftene.

Om vi aldri så mye konfronterer frykten i oss selv, vil det ikke være mye verdt om vi ikke anvender kunnskapen vi sitter på i praksis. Kunnskapen om JORDEN.
Antall ord: 634

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jojjo
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Jojjo »

Hei Aliena,
Jeg tror ikke at det er en åndelig (ut)rensning på gang, i den forstand at de 'ikkeåndeligenok' skal utryddes, men jeg tror nok at vi snart vil møte oss selv i døra når det gjelder misbruket, overforbruket og mangelen på respekt for naturen og naturkreftene.
Jeg tror heller ikke at det er en åndelig (ut)rensning på gang. Har heller ikke hevdet det. Men JA, jeg tror det er en RENSING på gang. En rensing av negative energier, forurensninger, etc. Tror ikke det følger åndelige/ikke-åndelige skillelinjer. :mozilla_innocent:

Ok da, det var litt flere jordskjelv enn jeg "hadde hørt om" (les: gadd å sjekke opp i) :mozilla_foot: , men tar du bort alle dem under 4.0, og dem 100 mil "uti Norskehavet" (Vest for Svolvær) som er midt på "aksen", så har jeg kanskje mine ord i behold. Jeg synes bare det er litt lite tilfeldig at det kommer jordskjelv på nesten samme sted "hver 14. dag" (mangler ett om 14 dager for å kunne si det slik).

Jojjo
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
aliena
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2005 10:34
19
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 10 ganger

Innlegg av aliena »

Nå søkte jeg bare på de siste 10 årene da.
Det stemmer riktignok at det har vært få skjelv over 5. Og da begynner vi å snakke om ødeleggende skjelv...

Poenget mitt er at det er fra vitenskaplig hold forventet større skjelv både i Oslo, på Vestlandskysten og i Nordland...det kan skje i morgen, eller om 150 år, men det skjer.
De kan vite AT det skjer, men ikke når. Det er ingen regel at det kommer en serie mindre skjelv før et større, selv om det kan forekomme. Det er derimot veldig vanlig med mindre etterskjelv.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jojjo
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Jojjo »

Hei,
De kan vite AT det skjer, men ikke når.
Akkurat, det er nettopp derfor jeg velger å ta kanaliseringene til Gaute (og andre) seriøst. Vi vet alle at skjelvene kan skje når som helst. Og når det kanaliseres et tidspunkt, kan vi jo snakkes etterpå. Fasiten er liksom gitt da...

Jojjo
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links