Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
JUNE skrev:ser det samme ansiktet i to av "orbene"...
bildene ser ekte ut.. slike bilder med ansikter tar jeg og.. kanskje litt skremmede til tider, som eks, så tok moren min mange bilder da vi fikk utdelt vitemålet mitt og da kom det forferdelig med disse orbene, jeg vil si at kanskje så lenge det var så mange i rommet at det var kanskje avdøde slektninger av de som fikk utdelt vitnemålet eller åndligeveileder.. egentlig litt koselig å tenke på, da føler man at man har de avdøde slektningen forsatt med seg ..
Bildene er EKTE Line......
:mozilla_smile:
Er nysgjerrig selv på paranormale ting, så jeg har ingen hensikt i å lure folk med dette.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Viking-gutt
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus
Innleggav Viking-gutt »
Kan noen som har peiling forklare hvordan man ser forskjell på orber og støv, tatt med digitalt fotoapparat?
Viking-gutt skrev:Kan noen som har peiling forklare hvordan man ser forskjell på orber og støv, tatt med digitalt fotoapparat?
Du kan se på fargene, noen ganger kan du også se at de orbene med farge har ansikter i dem, noen kan også være i bevegelse, som kanskje vil danne seg en form på bilde. jeg var veldig heldig en gang som tok et bilde der det dukket opp en orb med en hunde ansikt, og et bevelig orb som dannet seg form av et menneske!
Viking-gutt skrev:Kan noen som har peiling forklare hvordan man ser forskjell på orber og støv, tatt med digitalt fotoapparat?
Dersom du slår i en sofa og tar bilde etterpå så ser du hvordan de fleste typer støv-orber ser ut. De jeg har sett som uten tvil er ånde-orber er helt knall hvite, og er ofte i bevegelse slik at de kan se ut som en tykk hvit strek. Åndetåke har den samme sterke hvitfargen, og er slørete. Bildet av tåken på denne tråden kan godt være av en ånd. Dersom man tar mange bilder etter hverandre av samme sted så dukker slik tåke gjerne opp på bare noen få av bildene. Da vet man at det ikke er snakk om vanlig tåke eller røyk.
Dersom du slår i en sofa og tar bilde etterpå så ser du hvordan de fleste typer støv-orber ser ut. De jeg har sett som uten tvil er ånde-orber er helt knall hvite, og er ofte i bevegelse slik at de kan se ut som en tykk hvit strek. Åndetåke har den samme sterke hvitfargen, og er slørete. Bildet av tåken på denne tråden kan godt være av en ånd. Dersom man tar mange bilder etter hverandre av samme sted så dukker slik tåke gjerne opp på bare noen få av bildene. Da vet man at det ikke er snakk om vanlig tåke eller røyk.
Ok. Så du mener de orbene jeg har fått på bildene er støv?
Ihvertfall, det bildet av tåken, er tatt samme kveld jeg og noen kamerater var der. Vi fikk samme tåken når vi tok bilder ute, fant ut at det var frostrøyk, siden tåken bare kom frem hver gang jeg pustet ut. :mozilla_wink:
De bildene jeg har tatt i flere år, inne og ute, har jeg aldri fått sånne "støv" orber som det der på bildene mine. Så noe rart må det være. Den blå fargen rundt ringen ble jeg nysgjerrig på, også det at det er flere sirkler inni den store sirkelen.
Gaute.....har du et bilde av en som du mener er åndeorb? Det ene bildet jeg har lagt ut linken til her, er en sånn veldig lys orb som du skriver om.
Sist redigert av Viking-gutt på 21 Jan 2007 02:35, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 87
stavernsjenta123 skrev:i går var jeg på lier. vi var en gjeng på 10stykker. tok masse bilder. har en del bilder med orber på. men var spesiellt et bilde som fanget oppmerksomheten vår noe veldig. tok et bilde ute.. hvor man kan se tyyyydelig ansikt.
[/img]
Selv om jeg er uhyre skeptisk til alt som kan kalles "orber", er det veldig festlig at dere som har så bra bilder fra Lier legger de ut på forumet. Jeg har hørt så mye om lier, men har aldri vært der selv. Har alltid lurrt på hvordan det ser ut der inne. Virkelig ekkelt spør du meg. Men jeg må nok tilføye at de runde "orbene " er nok støvpartikler... gammelt bygg veit du! Men supert at du drar på slike steder og tar bilder, kjempe spennende!
Når orber er i bevegelse kan de bli seende ut som disse strekene. Dette er ikke orber, men lys fra ett hus. kameraet var her i bevegelse under eksponeringen.
Noe jeg helt ikke har funnet forklaring på er disse ansiktene i forgrunnen.
Dette er noe jeg mener er frostrøyk, men det er jo et litt skremmende ansikt der. Tilfeldig?
Disse bildene er ikke fra lier, bare så det er sagt.
torgeir skrev:
Når orber er i bevegelse kan de bli seende ut som disse strekene. Dette er ikke orber, men lys fra ett hus. kameraet var her i bevegelse under eksponeringen.
Noe jeg helt ikke har funnet forklaring på er disse ansiktene i forgrunnen.
Dette er noe jeg mener er frostrøyk, men det er jo et litt skremmende ansikt der. Tilfeldig?
Disse bildene er ikke fra lier, bare så det er sagt.
aha.... det var du som rappa skrikmaleriet og løp som f....
her er jo beviset.....