Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerevner?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Shattenjager78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 16 Apr 2006 16:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

evner?

Innlegg av Shattenjager78 »

Hmmm en gang håpte jeg noen kunne ordne opp med en fyr som var veldig plagsom med noen snille mennesker. Plutselig får jeg høre at han er død i en bilulykke. heh... har jeg en sprø hjelper?
Antall ord: 41
Når dine følelser, din fornuft, dine etiske normer og din overbevisning er i samsvar med de handlinger du utfører, kan du si at du er på en vei i livet som er riktig for hele ditt vesen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

..

Innlegg av green eyes »

Tror nok ikke dine hjelpere hadde noen fingre med i spillet der...
Hjelpere er nok ikke til for slike ting, de er her for guide DEG.Andres ulykke frembringer de ikke.
Antall ord: 31
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: evner?

Innlegg av Eireen »

Shattenjager78 skrev:Hmmm en gang håpte jeg noen kunne ordne opp med en fyr som var veldig plagsom med noen snille mennesker. Plutselig får jeg høre at han er død i en bilulykke. heh... har jeg en sprø hjelper?
Mulig du har en sprø hjelper, men dette var nok tilfeldig. Som green eyes sier, så er ikke hjelperne til for oss på den måten, ikke råder de over liv og død heller.

Siden du ser ut til å tro på hjelpere, så vil jeg anbefale at du blir kjent med dem, så vil også lære å forstå hvilken funksjon dine hjelpere og eventuelle guider har.
Antall ord: 111
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nymph
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 02 Jan 2007 13:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: agder

Innlegg av Nymph »

hvordan kan må på best måte få kontakt/ bli kjent med sine hjelpere???
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nymph
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 02 Jan 2007 13:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: agder

Innlegg av Nymph »

hvordan kan må på best måte få kontakt / bli kjent med sine hjelpere???
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Personlig har jeg best erfaring med meditasjon.
Antall ord: 7
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nymph
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 02 Jan 2007 13:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: agder

Innlegg av Nymph »

okay.. :mozilla_smile: Har begynt med litt meditering for en liten stund siden.. men har ikke gjort så store fremskritt enda.. Kan du forklare litt nærmere hva som skjer?? Når man får kontakt liksom.. :D
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Det kan jo også være at i det du ønsket ham vondt, så var det du som gjorde at han døde :mozilla_cool:

Trenger jo ikke nødvendigvis være en hjelper. Har selv gjort mennesker rundt meg både syke og full av liv. Men man bør ikke trekke for mye i trådene, det kan smelle tilbake. Kanskje du kan slå deg opp som en Paranormal Hitman? Ligger mye penger i slikt :mozilla_sealed:
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Nymf_85 skrev:okay.. :mozilla_smile: Har begynt med litt meditering for en liten stund siden.. men har ikke gjort så store fremskritt enda.. Kan du forklare litt nærmere hva som skjer?? Når man får kontakt liksom.. :D
Resultatene avhenger nok mye av hvor mye arbeid du legger ned i det. Det beste er å meditere til faste tider, gjerne også på et fast sted. Ved å meditere til faste tider sender du ut et signal til åndeverdenen når du er klar for å jobbe, hvilket gjør det enklere for dem å komme deg i møte.

Opplevelsen er nok forskjellig fra person til person, men etter mange års meditasjon har jeg lært mine hjelpere og guider å kjenne. Jeg vet hvem de er, hvordan de ser ut og hvilken energi de bringer med seg. Jeg vet også hvilke roller de ulike har.

Når jeg setter meg ned for å meditere starter jeg med å åpne alle energisentrene (chakraene). Deretter bruker jeg litt tid på å høyne mine vibrasjon, da åndeverdenen ligger på en annen vibrasjon enn den fysiske verden. Dette kan jeg gjøre på flere måter, jeg kan feks tenne røkelse og/eller spille litt musikk, eller jeg kan fremsi ulike mantra eller ord med positiv vibrasjon. Mens jeg jobber med å høyne min vibrasjon, senker åndeverden sin vibrasjon, til vi når det samme nivå. Når vi har nådd samme nivå, kan jeg enten se dem eller jeg føler dem, da i form av en iskald energi som kommer bakfra og stiller seg på min venstre side. Hvis jeg opplever kontakten svak, ber jeg dem komme enda tettere på. Det er i denne tilstanden jeg kommuniserer med dem og får svar på alle spørsmål jeg lurer på. Ikke helt riktig kanskje, for det hender ofte at jeg ikke får svar umiddelbrt og at svaret på det jeg luer på først kommer etter noen timer eller dager.

Når jeg føler meg ferdig, takker jeg for at de kommeg i møte, før jeg lukker ned alle energisentrene (chakraene) og vender tilbake her og nå.
Antall ord: 358
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nymph
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 02 Jan 2007 13:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: agder

Innlegg av Nymph »

Takk =) hvordan åpner man chakraene da? hørtes ut som en fin metode du brukte der da!:)
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Eireen skrev:
Nymf_85 skrev:okay.. :mozilla_smile: Har begynt med litt meditering for en liten stund siden.. men har ikke gjort så store fremskritt enda.. Kan du forklare litt nærmere hva som skjer?? Når man får kontakt liksom.. :D
Resultatene avhenger nok mye av hvor mye arbeid du legger ned i det. Det beste er å meditere til faste tider, gjerne også på et fast sted. Ved å meditere til faste tider sender du ut et signal til åndeverdenen når du er klar for å jobbe, hvilket gjør det enklere for dem å komme deg i møte.

Opplevelsen er nok forskjellig fra person til person, men etter mange års meditasjon har jeg lært mine hjelpere og guider å kjenne. Jeg vet hvem de er, hvordan de ser ut og hvilken energi de bringer med seg. Jeg vet også hvilke roller de ulike har.

Når jeg setter meg ned for å meditere starter jeg med å åpne alle energisentrene (chakraene). Deretter bruker jeg litt tid på å høyne mine vibrasjon, da åndeverdenen ligger på en annen vibrasjon enn den fysiske verden. Dette kan jeg gjøre på flere måter, jeg kan feks tenne røkelse og/eller spille litt musikk, eller jeg kan fremsi ulike mantra eller ord med positiv vibrasjon. Mens jeg jobber med å høyne min vibrasjon, senker åndeverden sin vibrasjon, til vi når det samme nivå. Når vi har nådd samme nivå, kan jeg enten se dem eller jeg føler dem, da i form av en iskald energi som kommer bakfra og stiller seg på min venstre side. Hvis jeg opplever kontakten svak, ber jeg dem komme enda tettere på. Det er i denne tilstanden jeg kommuniserer med dem og får svar på alle spørsmål jeg lurer på. Ikke helt riktig kanskje, for det hender ofte at jeg ikke får svar umiddelbrt og at svaret på det jeg luer på først kommer etter noen timer eller dager.

Når jeg føler meg ferdig, takker jeg for at de kommeg i møte, før jeg lukker ned alle energisentrene (chakraene) og vender tilbake her og nå.
Noe så inressant...kult at du vet så mye om hjelperne dine :)
Antall ord: 372
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Re: evner?

Innlegg av -Marie- »

Shattenjager78 skrev:Hmmm en gang håpte jeg noen kunne ordne opp med en fyr som var veldig plagsom med noen snille mennesker. Plutselig får jeg høre at han er død i en bilulykke. heh... har jeg en sprø hjelper?
Det kan vel på en måte kalles ganning, i en eller annen grad.
Antall ord: 57
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Nymf_85 skrev:Takk =) hvordan åpner man chakraene da? hørtes ut som en fin metode du brukte der da!:)
Her er en av de øvelsene jeg bruker når jeg åpner energisentrene;

Sett deg godt til rette, gjerne støttet opp i ryggen slik at den er mest mulig rett, og ta noen dype åndedrag. La hendene hvile på hvert lår, med håndflatene vendt oppover. Føttene skal være godt plantet på underlaget, dette for å få god jording. Ta noen dype åndedrag – inn gjennom nesen og ut gjennom munnen – og kjenne hvordan kroppen sakte men sikker slapper av og spenningene slipper. Bruk noen minutter på å finne kroppens rytme.

Forestill deg så at du har et gyllent og varmt lys over hodet ditt og trekk så dette lyset ned gjennom alle energisentrene dine – ned gjennom kronesenteret, det 3. øyet, halssenteret, hjertesenteret, solar plexus, navlesenteret og rotsenteret – og videre ned i føttene. Kjenn hvordan varmen fra dette lyset pulserer rundt i kroppen din og du blir enda mer avslappet.

Fokuser så på ditt rotsenter. Rotsenteret har fargen rød. Forestill deg at ditt rotsenter er formet som en rød dør (eventuelt en rød blomsterknopp). Trekk så gyllent lys ned til ditt rotsenteret og kjenn hvordan den gylne lyset får den røde døren til å åpne seg.

Fokuser så på ditt navlesenter. Navlesenteret har fargen oransje. Forestill deg at ditt navlesenter er formet som en oransje dør (eventuelt en oransje blomsterknopp). Trekk så gyllent lys ned til ditt navlesenter og kjenn hvordan den gylne lyset får den oransje døren til å åpne seg.

Fokuser så på ditt solar plexus. Solar plexus har fargen gul. Forestill deg at ditt solar plexus er formet som en gul dør (eventuelt en gul blomsterknopp). Trekk så gyllent lys ned til ditt solar plexus og kjenn hvordan den gylne lyset får den gule døren til å åpne seg.

Fokuser så på ditt hjertesenter. Hjertesenteret har fargen grønn. Forestill deg at ditt hjertesenter er formet som en grønn dør (eventuelt en grønn blomsterknopp). Trekk så gyllent lys ned til ditt hjertesenter og kjenn hvordan den gylne lyset får den grønne døren til å åpne seg.

Fokuser så på ditt halssenter. Halssenteret har fargen blå. Forestill deg at ditt halssenter er formet som en blå dør (eventuelt en blå blomsterknopp). Trekk så gyllent lys ned til ditt halssenter og kjenn hvordan den gylne lyset får den blå døren til å åpne seg.

Fokuser så på ditt 3. øye. Det 3. øyet har fargen indigo (blålilla). Forestill deg at ditt 3. øye er formet som en indigofarget dør (eventuelt en indigofarget blomsterknopp). Trekk så gyllent lys ned til ditt 3. øye og kjenn hvordan den gylne lyset får den indigofargede døren til å åpne seg.

Fokuser så på ditt kronesenter. Kronesenteret har fargen lilla (kan også være hvit). Forestill deg at ditt kronesenter er formet som en lilla dør (eventuelt en lilla blomsterknopp). Trekk så gyllent lys ned til ditt kronesenter og kjenn hvordan den gylne lyset får den lilla døren til å åpne seg.

Alle dine energisentre er nå åpne.


Det som er viktig når du gjør denne øvelsen er at du ikke bare ser for deg at det enkelte energisenter åpnes, men at du også føler at det åpnes. Dette tar nok litt tid, men etterhvert vil du kjenne at de faktisk åpner seg av seg selv, så snart du gjør det klar til å gjøre denne øvelsen.

Lykke til!
Antall ord: 603
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nymph
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 02 Jan 2007 13:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: agder

Innlegg av Nymph »

takk for svaret=) får prøve på dette da!:D
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Det bør vel etterlyses en "oppskrift" for å lukke chakraene igjen også, da?

Kan bli litt slitsomt å gå rundt og være åpen hele tiden... :mozilla_wink:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links