Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerJomfru Maria

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

spitfire
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 14 Jan 2007 20:37
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Jomfru Maria

Innlegg av spitfire »

Jeg lurer på hva dere andre mener om disse bildene? Så en dokumentar for ikke så lenge siden som handlet om engler og Jomfru Maria.. der fikk vi vite en del fakta og slikt om Maria og hennes budskap til mennesker som sier de kan høre henne.

Vi får også vite at en del av det hun skal ha sagt ikke stemmer med blant annet bibelen og slikt... Og det faktum at det kan være djevelen i forkledelse.. Noen formeninger eller er det andre som har sett denne dokumentaren? Husker desverre ikke hva den heter for øyeblikket...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

:mozilla_frown:

djevelen i forkledning, hvordan? hun fødte jesus, guds sønn jo..!!
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spitfire
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 14 Jan 2007 20:37
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av spitfire »

Jeg husker ikke helt hva det var.. men det var noe om at det hun formidlet til menneskene ikke var sant eller at det stemte med hennes personlighet i bibelen... Det var ihvertfall interessant og litt skremmende... Vi fant dokumentaren på nettet..
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thahila
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Apr 2006 12:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: svolvær

Innlegg av thahila »

vell det er jo en selvfølge at alt som står i bibelen ikke stemmer. Bibelen er skrevet om flere ganger for å tilpasse seg en menneskehjerne om det gode og det onde at gud er det gode og djevelen er det onde.. Men så må det jo spørres at hvor ofte er det dere det ser at det står noe om all det onde som har blid skapt av kristendomen og bibelen? (jeg beklager hvis noen føler seg støtet av dette.) men så så må jeg jo få unnderstreke blantannet hekseforfølgelsen. ca 42 500 fikk dødsdommen og måtte bøte med livet pga. hekseforfølgelsen.
i norge var det 307 stk.

desverre er dette fakta. Men så har du alt annet som ikke er kommen ut i lyset..
Antall ord: 136
The oldest and strongest emotion of mankind is fear,
and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

thahila skrev:vell det er jo en selvfølge at alt som står i bibelen ikke stemmer.
Nei, det er en selvfølge at det ikke er en selvfølge at ikke alt som står i bibelen stemmer.
Bibelen er skrevet om flere ganger for å tilpasse seg en menneskehjerne om det gode og det onde at gud er det gode og djevelen er det onde..
Tull og tøys. Bibelen har aldri blitt skrevet om for å tilpasse seg en menneskehjerne om det gode og det onde...
Dette blir diskutert bl.a. i denne tråde: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=10580
Men så må det jo spørres at hvor ofte er det dere det ser at det står noe om all det onde som har blid skapt av kristendomen og bibelen?
Tull og tøys. Kristendommen og bibelen lærer nestekjærlighet, ikke nestehat eller ondskap.
(jeg beklager hvis noen føler seg støtet av dette.) men så så må jeg jo få unnderstreke blantannet hekseforfølgelsen. ca 42 500 fikk dødsdommen og måtte bøte med livet pga. hekseforfølgelsen.
i norge var det 307 stk.

desverre er dette fakta. Men så har du alt annet som ikke er kommen ut i lyset..
Heksejakt, inkvisisjon, korstog o.l. er misbruk av religionen, og har ingenting med kristendommens lære å gjøre. Derfor er det galt å skylde på kristendommen for noe mennesker har gjort. Dette og mer blir diskutert i denne tråden:
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=10569
Antall ord: 264
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Re: Jomfru Maria

Innlegg av Jael »

spitfire skrev:Jeg lurer på hva dere andre mener om disse bildene? Så en dokumentar for ikke så lenge siden som handlet om engler og Jomfru Maria.. der fikk vi vite en del fakta og slikt om Maria og hennes budskap til mennesker som sier de kan høre henne.

Vi får også vite at en del av det hun skal ha sagt ikke stemmer med blant annet bibelen og slikt... Og det faktum at det kan være djevelen i forkledelse.. Noen formeninger eller er det andre som har sett denne dokumentaren? Husker desverre ikke hva den heter for øyeblikket...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Som kristen har jeg disse synspunktene:
1) Ingen kristne tilber Maria eller legger mer vekt på enn enn Gud og Jesus. Dette gjelder selvsagt også katolikkene.

2) Kristne er fullt klar over at Satan kan skape seg om til en "lysets engel". Han kan late som å være for eksempel Maria. Derfor skal kristne "prøve åndene" og se om det vi ser i visjon stemmer med det opprinnelige budskapet. Det gjør vi ved å sjekke bibelen. Dersom det ikke stemmer overens, er ikke budskapet fra Gud.

3) Jeg tror personlig at mange ønsker å se det guddommelige. Jeg tror også at mange faktisk får visjoner av Gud og Jesus. Uansett skal budskapet de mottar sjekkes opp mot evangeliet.

Ingen kristne er forpliktet til å tro på enkelstående visjoner, men det er en del av vår tro at slike kan forekomme. Selv er jeg skeptisk til ting som dette. Hvis det stemmer med bibelen og kristne finner det oppbyggelig er det greit for meg, men selv har jeg ikke noe behov for dette.

Jael :mozilla_laughing:
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Rare bilder...
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Her er mange blodgåregråtende Maria-statuer:

http://shareno.net/bilderav.htm
Antall ord: 13
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spitfire
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 14 Jan 2007 20:37
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av spitfire »

Ja det er merkelig det der.. rart at slike ting skjer.. har også hørt om malerier av henne som gråter...
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links