Den siste tiden har jeg opplevd å falle i en slags mellom ting av våkentilstand og søvn..
har øynene halveis åpen å ser skikkelser og hører stemmer.. noen ganger vennlige stemmer, andre ganger skremmende.. Har aldri fått me meg va di sa før inntil nylig, (par dager siden) da hørte jeg først mye mummlig før en stemme sa: "hysj, dere vekker henne, hun er ikke sterk nok enda" så kom det mer mummlig før det blei fjernt og jeg våknet. Dette skjer oftere og oftere, å ting blir mer og mer tydelig i den tilstanden for hver gang. Er empat, å i hvert slektsledd i min slekt er det en med "evner" som f.eks stemme blod, fornemme død, empat o.l. når jeg blei født sa hun som her i leddet før meg at det var jeg som var den neste, men at mine evner var sterkere enn noen andre i tidligere slektsledd di siste 300år. at det var en spesiel skjebne som ventet meg. kan det være dette hun mente, det jeg enda ikke er sterk nok til? noen som har opplevd noe lingnende? noen som kanskje kan forklare?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hva skjer??
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jan 2007 09:35
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Stord
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Des 2006 17:13
- 17
- Lokalisering: Vest Agder
Det du forklarer minner meg veldig om søvnparalyse. Det har jeg opplevd. Og mine øyne var halvåpne, som du sa, og jeg hørte en manns-stemme.
Dette kan også regnes som begynnelsen på en astralreise.
Spennende at du har medfødte evner, minner meg sykt om Ghost Whisperer!
Antall ord: 51
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
er ganske spennende men skremmende og!:O er empat, kjæresten min døde 16.des 2006. å i begravelsen kjente jeg sorgen til alle andre innkludert min egen. ser min avdøde oldefar hver eneste gang vi er i huset hannes (hver helg), kan stemme blod, heale. og en ting som jeg ikke har turt å gjøre igjen. Je var på besøk hos en venn, d var vindstille ute, men vinduene beveget seg i voldsom hastighet frem og tilbake. det skremte vennen min voldsomt og irriterte meg så snudde meg mot vinduene å sa strenkt "STOPP!" vinduene bråstanset akkurat der di va. Di sto rett ut. det skremte meg så mye så jeg har ikke turt å gjøre d igjen. d var 5stk som så det, så har vitner på at d har skjedd.Petroosha skrev:Det du forklarer minner meg veldig om søvnparalyse. Det har jeg opplevd. Og mine øyne var halvåpne, som du sa, og jeg hørte en manns-stemme.
Antall ord: 188
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Jeg må bare spørre: du er ikke tilfeldigvis søndagsbarn (født på en søndag)? Grunnen til at jeg spør er at det sies at søndagsbarn kan stoppe vind... Kunne bare vært morsomt å vite :mozilla_smile:Neon16 skrev:er ganske spennende men skremmende og!:O er empat, kjæresten min døde 16.des 2006. å i begravelsen kjente jeg sorgen til alle andre innkludert min egen. ser min avdøde oldefar hver eneste gang vi er i huset hannes (hver helg), kan stemme blod, heale. og en ting som jeg ikke har turt å gjøre igjen. Je var på besøk hos en venn, d var vindstille ute, men vinduene beveget seg i voldsom hastighet frem og tilbake. det skremte vennen min voldsomt og irriterte meg så snudde meg mot vinduene å sa strenkt "STOPP!" vinduene bråstanset akkurat der di va. Di sto rett ut. det skremte meg så mye så jeg har ikke turt å gjøre d igjen. d var 5stk som så det, så har vitner på at d har skjedd.Petroosha skrev:Det du forklarer minner meg veldig om søvnparalyse. Det har jeg opplevd. Og mine øyne var halvåpne, som du sa, og jeg hørte en manns-stemme.
Antall ord: 231
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
hehe, nei, er ikke søndagsbarn, dessuten var det vindstille dn dagen.Svartepus skrev:Jeg må bare spørre: du er ikke tilfeldigvis søndagsbarn (født på en søndag)? Grunnen til at jeg spør er at det sies at søndagsbarn kan stoppe vind... Kunne bare vært morsomt å vite :mozilla_smile:Neon16 skrev:er ganske spennende men skremmende og!:O er empat, kjæresten min døde 16.des 2006. å i begravelsen kjente jeg sorgen til alle andre innkludert min egen. ser min avdøde oldefar hver eneste gang vi er i huset hannes (hver helg), kan stemme blod, heale. og en ting som jeg ikke har turt å gjøre igjen. Je var på besøk hos en venn, d var vindstille ute, men vinduene beveget seg i voldsom hastighet frem og tilbake. det skremte vennen min voldsomt og irriterte meg så snudde meg mot vinduene å sa strenkt "STOPP!" vinduene bråstanset akkurat der di va. Di sto rett ut. det skremte meg så mye så jeg har ikke turt å gjøre d igjen. d var 5stk som så det, så har vitner på at d har skjedd.Petroosha skrev:Det du forklarer minner meg veldig om søvnparalyse. Det har jeg opplevd. Og mine øyne var halvåpne, som du sa, og jeg hørte en manns-stemme.
Antall ord: 245
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2005 21:50
- 19
- Lokalisering: Inni et skall
- Blitt takket: 2 ganger
With great power comes great responsibility!
Blir mer og mer overbevist at vi er lite bevisste på alt det psyken vår og vårt vesen er i stand til. Hva er virkelig og hva er ikke? Det er når en innser at grensen mellom det virkelige og det uvirkelige er ekstrem vag, at en virkelig begynner å bli forvirret men også svært fasinert! Det kan være skremmende, men husk at det fins en mektig kraft som passer på oss :mozilla_smile:
Blir mer og mer overbevist at vi er lite bevisste på alt det psyken vår og vårt vesen er i stand til. Hva er virkelig og hva er ikke? Det er når en innser at grensen mellom det virkelige og det uvirkelige er ekstrem vag, at en virkelig begynner å bli forvirret men også svært fasinert! Det kan være skremmende, men husk at det fins en mektig kraft som passer på oss :mozilla_smile:
Antall ord: 84
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Åjaa, nå ser jeg jo at du hadde skrevet at det var vindstille den dagen det skjedde... Jeg blingset litt og tenkte vind med en gang jeg leste om hendelsen...Neon16 skrev: hehe, nei, er ikke søndagsbarn, dessuten var det vindstille dn dagen.
Antall ord: 44
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Har en nesten helt lik hendelse.
Min far og søster skulle reise langt og jeg skulle kjøre dem til flyplassen.
Akkurat før jeg våkner hører jeg helt tydeligt en mann som sier til en annen:
Skal de gå nå ?
Den andre svarer
Ja, de skal reise nå.
Jeg skal ikke påstå att dette var ånder eller noe som helst, men jeg har ikke opplevd det før, og det var så høyt og klinkende klart att jeg tror det var det jeg våknet av.
Min far og søster skulle reise langt og jeg skulle kjøre dem til flyplassen.
Akkurat før jeg våkner hører jeg helt tydeligt en mann som sier til en annen:
Skal de gå nå ?
Den andre svarer
Ja, de skal reise nå.
Jeg skal ikke påstå att dette var ånder eller noe som helst, men jeg har ikke opplevd det før, og det var så høyt og klinkende klart att jeg tror det var det jeg våknet av.
Antall ord: 92
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2007 23:12
- 17
- Blitt takket: 5 ganger
Det foregikk nok i ditt eget hode. Men spennende historie, det skal du ha.
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2005 22:43
- 19
Opplever relativt ofte at stemmer snakker til meg, eller om meg(noe de egentlig har sluttet litt med de siste årene siden de vet jeg hører dem), hører andres "spøkelser" snakke om personen. Og har generelt god kontakt med det hinsidige, enten det er her eller på den andre siden. Omtrent samme familiehistorie, bare at de fornekter det litt mer i min slekt. Er nok en av de mest ekstreme utgavene vi har hatt i min familie hittil, minus min oldemor(som jeg aldri har møtt dessverre)
Antall ord: 91
Hide post links |