Drømmer, NDO & ut av kroppenLucid dreaming ER det samme som ut av kroppen opplevelse

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Okkultist skrev:
Hecate skrev:
Okkultist skrev:Jeg innbilder meg at mange her ikke vet forskjellen på drøm og lucid drøm.
Jeg er ikke sikker for min del. Spurte jeg ikke deg om det i den andre tråden? *må sjekke*
Følelsen av LD er prikk lik følelsen av å være våken i en drøm.
Jeg vil si at Lucid dreaming er når man i drømmen vet at det er en drøm, når man er 100% klar over at det man ser rundt seg bare er en merkelig fantasiverden inni hodet sitt. Noen lærer seg også å manipulere drømmen slik som dem vil også da. Og noen utnytter det også til å få ekte UKO opplevelser.
Antall ord: 125
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Okkultist

Innlegg av Okkultist »

TrappedSoul skrev:Sånne diskusjoner som dette her blir jo bare teit, ingen her kan da egentlig bevise noen som helst påstander...
Men om du spør meg så er det absolutt forskjell på lucid dreaming og ut av kroppen opplevelser. Flere ganger når jeg nesten har hatt en UKO så merker jeg ihvertfall at det er slik at jeg "våkner" når det skjer og derfor tror jeg umulig at det har noe med drømmen å gjøre. Jeg tror det er slik at når man har en UKO så bare VET man uten tvil at det ikke er noen drøm, og den første gangen jeg nesten fikk det til følte jeg meg faktisk mer bevist en jeg er nå...
Og hva jeg mener med at jeg bare nesten har fått til UKO er at jeg har følt meg ute av kroppen, svevende, osv, men kunne ikke se noe så føler at det ikke ble en skikkelig UKO opplevelse da...
Men selvsagt kan nok også folk som bare har hatt en lucid dream (hva kaller vi dette på norsk?) tro at det var en UKO opplevelse.

Og som livingdeaddoll sier, de som har ekte UKO opplevelser kan beskrive ting dem har sett mens den var ute av kroppen, ting som stemte og det burde da være bevis nok. Bare se denne dokumentaren her, en dame som beskrev akkurat hva som skjedde under en operasjon hvor hun var klinisk død et sted i den:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9246890757

Her er også to til dokumentarer om det (har enda ikke sett dem selv)
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9641252488
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6555097567 (lyden er fucket)

Tror du ikke at man har en sjel eller tror du bare ikke at man kan forlate kroppen for å så komme tilbake og fortelle om det?
Jeg vet ikke om vi har en sjel.
Jeg er 99.99% sikker på at LD og UKO er det samme, men at den verden er så innviklet kaotisk for de utrente at det er umulig å få oversikrten. Jeg vet at man kan ha opplevelser som ikke er ekte, så spørsmålet er om noe i det hele tatt er ekte eller om det er en blanding av fantasi og virkelighet siden man kan projisere objekter og hendeler både bevisst og ubvisst.
Antall ord: 404

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Da stemmer det ganske bra det du sier Trappedsoul med denne linken

http://www.skepdic.com/lucdream.html
Antall ord: 18
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Okkultist skrev:Ok. Men da har du sikkert opplevd masse sinnsyke ting. Jeg husker alle mine opplevelser jeg har hatt på LD stadium.

Hvor sannsynlig er hva?
At alle drømmer skulle være LD. Jeg synes det høres ekstraordinært ut.

Forresten, sinnsykt og sinnsykt. Nei....jeg bare er på steder jeg aldri har vært med folk jeg aldri har sett. Men ikke noe sinnsykt.
Antall ord: 68
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

bestemmer du og tar kontroll over alle dine drømmer hecate? hvordan blir du uthvilt?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

livingdeaddoll skrev:bestemmer du og tar kontroll over alle dine drømmer hecate? hvordan blir du uthvilt?
Nei, jeg bestemmer ingenting. Jeg bare drømmer. Personlig tror jeg heller at jeg bare er "veldig tilstede". Og at jeg sover lett i R.E.M.-fasen...Det er mer som om jeg finner på drømmen.....

Okkultist; kan ikke du bare lese det jeg forklarte i den andre tråden og kommentere evt. Pliiiis??!
Eller en annen som har peiling??
Antall ord: 79
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Innlegg av Okkultist »

Hecate skrev:
Okkultist skrev:Ok. Men da har du sikkert opplevd masse sinnsyke ting. Jeg husker alle mine opplevelser jeg har hatt på LD stadium.

Hvor sannsynlig er hva?

Forresten, sinnsykt og sinnsykt. Nei....jeg bare er på steder jeg aldri har vært med folk jeg aldri har sett. Men ikke noe sinnsykt.
Men du klarer å styre virkeligheten selv?
Reise i tid og lysår?
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Okkultist skrev:
Hecate skrev:

Hvor sannsynlig er hva?

Men du klarer å styre virkeligheten selv?
Reise i tid og lysår?
Nå er jeg ikke helt med på hva du mener med 'virkeligheten', men jeg pleier ikke å reise i tid i våken tilstand , hvis det er det du mener. I drømme kan jeg jo selvsagt dra hvor jeg måtte ønske, men det er jo aldri noe jeg bestemmer meg for på forhånd. Det er bare "virkelige" drømmer. Jeg vet ikke hva det er egentlig...:lol:
Antall ord: 152
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av David Skywalker »

Spennende emne - lucid dreaming - UKO - det handler om endrede bevissthetstilstander og det er en bok som heter DMT - The Spiritual Molecule - A doctor`s revolutionary research into the biology of Near-death and mystical experiences - hvor han presenterer DMT som et slags åndsmolekyl som er med i prosessene i vår hjerne - DMT påvirker pinealkjertelen angående nær-døden opplevelser og når vi drømmer blant annet.

Og DMT finnes i Ayahuasca-teen fra jungelen i Amazonas - og hvordan kunne sjamanene vite at den kombinasjonen de fikk som oppskrift(ang diverse planter) kunne inneholde DMT,som vi vet i dag har med å aktivere pinealkjertelen angående drømmer blant annet? De mener det er fra planteåndene...og jeg har jo erfaringer med både lucid dreaming - UKO og Ayahuasca-seremonier. Og en endrer bevissthetstilstanden i slike seremonier på lik linje som en gjør i lucid dreaming blant annet. En er BEVISST på hva som skjer. Og det er også reellt. Så om man forstår dette med endrede bevissthetstilstander ang hvorfor det er så essensielt angående det paranormale - åndelige - hellige - eller hva en kaller det for - så vil en også forstå at psykoaktive planteseremonier - lucid dreaming - drømmer - nær-døden opplevelser og andre mystiske erfaringer går ut på mye av det samme....og det handler om å endre bevisstheten for å åpne dører til det åndelige - paranormale verdenen. Er det noen som forstår hvor jeg vil hen? Det er interessant at flere og flere vitenskapsmenn her i Vesten er mer og mer åpen for det sjamaner i Amazonas vet om endrede bevissthetstilstander og at planter også kan påvirke det på sin måte. Ikke bare via sjamantrommer,hypnose,trancetilstander,meditative teknikker,spiritisme osv osv...

Er det noen som er åpen for at dette med å endre bevissthetstilstanden sin så kan man åpne opp for det åndelige - paranormale? Også via planter?(jeg ber om et åpent sinn og håper det finnes noen der ute - fordi det handler om å tenke sjæl og ikke lytte til hva den rasjonelle vitenskapen sier om psykoaktive planter. De er ikke her uten grunn og hvorfor vet sjamaner o.l. verden over så mye om disse plantene og bruker dem riktig uten å ta skade av det? Å tro at det har med å ruse eller dope seg er jo helt bak mål om man virkelig TØR å utfordre det rasjonelle vitenskapen vet om det - men heller lytter til disse sjamanene - erfarer slike planteseremonier og lytter til intuisjonen sin også utifra det så vil en forstå at lucid dreaming - UKO - meditativ tilstand - trancetilstand - planteseremonier - trommereiser o.l. går mye på det samme og DMT påvirker vår pinealkjertelen ved alle "mystiske" - paranormale erfaringer. DMT er kalt for åndsmolekyl - mens det i den rasjonelle vitenskapen er på narkotika listen. Snakk om å være lite bevisst på hva det EGENTLIG er...noen som er åpne for de tanker jeg viser til her? Jeg har ganske variert erfaringsbakgrunn - jeg driver med yoga,meditasjon,sjamantromming,psykoaktive planter og har erfart lucid dreaming og UKO - det går mye på det samme - å endre bevisstheten som er en nøkkel til å ha paranormale - åndelige erfaringer. Jeg snakker av erfaring. Det er det som teller innenfor det åndelige. Men en velger jo selv å lytte til hvem man vil og sine egne erfaringer.

Jeg håper noen vil svare på de spørsmålene jeg har uthevet i svart skrift. Noen som ønsker en saklig debatt om det jeg snakker om her istedenfor å rope ULV a la dop og rus? Jeg håper dere finnes. Det er klart jeg utfordrer noen sin tankegang rundt disse hallusinogenene - psykoaktive planters roller her på Jorden. Men en bør kanskje se utover det rasjonelle vitenskapens begrensete rammer - som det også har med det åndelige å gjøre? Det mener jeg utifra mine erfaringer og meninger om slike ting. Og de som tror det har med å dope og ruse seg - vet ikke hva det er snakk om her. Jeg snakker om KRAFT,EKSTASE OG HEALING - urgamle metoder som har eksistert siden tidenes Morgen.....er det noen her inne som tror på det jeg sier og erfarer? Isåfall ikke vær redd for å stille spørsmål - også kritiske.
Antall ord: 711
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18

Innlegg av TrappedSoul »

Begynte å se på denne "dokumentaren" og wow den var fantastisk, men det er jo opp til dere selv om dere vil stole på hva fyren sier:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9641252488
Men seriøst, denne burde dere få med dere om dere er interessert i slikt.

Syns BA skal komme med sitt syn på dette også, hoho...
Antall ord: 59
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

takk for linken til videoen trappedsoul, mange fine historier som beviser UKO når man er døden nær. leste at man opplever dette fenomenet når man er alvorlig syk fordi energikroppen ønsker å samle ekstra med energi, slik at den fysiske kroppen klarer å vinne over sykdommen. og det er meningen at man skal vinne over denne sykdommen, fordi det er ikke meningen at man skal dø på dette tidspunktet.

leste også at barn kan ha spontane UKO, mens voksne kan oppleve dette når kroppen er utsatt for masse stress, under innflytelse av narkotika (LSD), ved narkose, feber, mens andre klarer dette ved eget iniativ.
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
triaz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Nov 2006 19:28
18

Innlegg av triaz »

Digresjon:

Jeg doper meg hver kveld jeg da :) Tar en tur hit og en dit, gjør som jeg vil og prøver å studere den fantastiske "virkeligheten" rundt meg, og våkner like fin dagen etterpå ;)

Men fra en lett spøk til tung revolver. Det samfunnet som vi lever i dag, det sitter høyt på sin hest men rir den temmelig dårlig. Men dette må til for å holde oss sånn passe i sjakk. Skulle alle "narkotiske" stoffer/produkter bli presentert for oss som noe som kan justere på livskvaliteten, introdusere deg for ulike synsvinkler på ting, deg selv og verden generelt, hjelpe deg i å finne "roen" og by deg på noen reiser du sent vil glemme, da ville nok det som folk flest kaller "verdier" i dag bryte totalt sammen. Og disse "livsviktige" verdiene våre er dette samfunnet mer eller mindre bygget opp på. Uansett. Samfunnet/staten vår har funnet ett, ved siden av maaange perfekte middler til å holde folk i sjakk, nemlig å feilinformere de samme om at alle disse plantene/stoffene/produktene har forferdelige og trøbblete sider ved seg. De har til og med delvis rett i dette, for med så lite informasjon som den vanlige mannen i gata sitter på nå om dagen, så ville det mest sannsynelig gått til helvette uansett. Men hadde folket tatt til vettet og tilnærmet seg dette temaet med en annen innstilling, så skulle vi nok ha sett en forandring på den situasjonen som utspiller seg i dag. Og hadde ikke de som styrer denne runddansen av materialisme vært så maktsyke som de er, så hadde vi nok fått sett en annen verden også, ett annet syn, en annen oppfatning av hva "virkeligheten" både er og ikke er, (både den du driter i og den du drømmer om.) Men siden dette ganske så sikkert ikke vil skje med det første så vil du fortsatt støte på Glenn, han du gikk i andre klasse med på VGS, på det samme hjørnet som sist, med de samme feilinformerte kompisene som alltid, ravende rundt med de samme forvrengte ambisjonene, baktankene og tankesettet som først fikk de til å spise 20 brett med hyppere for 5 år sia.

Tema:

Hvorfor lærer man aldri noe om drømmer og søvn på skolen!? Når faktisk dette er noe vi vil komme til å gjøre store deler av livet vårt? Sa noen brøk???

By the way, fint skriv PlantSpirit, sitter med mange av de samme tankene du setter i lys her.
Antall ord: 433
"How do you achieve and maintain an enlightened sense of existence when you are surrounded by those whose consciousness is stuck in an inferior state?"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
triaz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Nov 2006 19:28
18

Innlegg av triaz »

Og til deg som lurte på dette med LD og OBE. Det finnes så utallig mange nyanser innenfor dette feltet at du neppe virkelig ville forstå forskjellen om du ble servert den svart på hvitt. Da særlig hvis du ikke har opplevd noe i nærheten selv. Ja, for alt i alt så er dette vi setter ord og verbale uttrykk på opplevelser som egentlig ingen andre enn oss selv kan definere. La nå folk få kalle det hva de kalle det vil. Selv har jeg vært langt utenfor den kroppen jeg skriver med her, men jeg veit jo lite om hva det EGENTLIG er, og om du hadde kommet opp med en definisjon på forskjellen så hadde jeg vell brydd meg heller lite om det, for hva som virkelig skjer har INGEN peiling på samme hvor mange definisjoner de kommer opp med. Du har å oppleve litt mer enn å gjemme deg i sofaen og dagdrømme kompis!
Antall ord: 159
"How do you achieve and maintain an enlightened sense of existence when you are surrounded by those whose consciousness is stuck in an inferior state?"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Lucid dreaming ER det samme som ut av kroppen opplevelse

Innlegg av ludoburgero »

Okkultist skrev:Det er min hypotese. Jeg utfordrer hele forumet til å motbevise den hypotesen.
Jeg blir meget imponert hvis noen kan komme med en forklaring som viser forskjellen.

NB: Lucid dreaming er absolutt ikke det samme som å i våken tilstand fokusere på noe man vil drømme om natten og faktisk klare det. Den teknikken funker men det er ikke det samme. Man kan også fokusere på på LD og ut av kroppen opplevelser og oppnå det også. Hvis du vil sterkt nok så vil du oppleve det.
Jeg har absolutt NULL bevis å komme med, men min mening om dette er følgende:

-Ut av kroppen opplevelse er en tilstand hvor man antatt forlater kroppen sin. Dvs. enten sjelen eller bevisstheten eller hva enn vi "må" kalle det, for så å kunne observere med noen slags "virtuelle øyne". Slik har det ihvertfall vært for meg. Og det lyder kanskje også kjent for andre som har hatt slike opplevelser.

-Lucide drømmer har vel de aller fleste hatt, og spesielt da vi var yngre. Jeg har hatt det mye da jeg var yngre, omtrent bare lucide drømmer i en periode, men samtidig også nå i voksen alder ved anledninger. Jeg har ikke indusert lucide drømmer, men jeg tror at dette er en slags tilstand hvor man svever mellom å være bevisst og ikke bevisst. Altså, et slags mellomledd mellom drømmer og våken tilstand, en finurlig og følsom tilstand hvor en kan eksperimentere mye med sin bevissthet og implementere den inn i underbevisstheten.

Dette var mine synspunkt på forskjellene ihvertfall.
Og jeg mener ikke at de nødvendigvis trenger å være samme ting,
men at det gjerne kan være enklere å tre ut av kroppen dersom en finner det samme "stadiet"/"planet" der man kan flette sammen bevisstheten med underbevisstheten. Men dette har jeg igjen ingen erfaring med.
Antall ord: 312
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CoLLecToR
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 23:54
18

Re: Lucid dreaming ER det samme som ut av kroppen opplevelse

Innlegg av CoLLecToR »

Okkultist skrev:Det er min hypotese. Jeg utfordrer hele forumet til å motbevise den hypotesen.
Jeg blir meget imponert hvis noen kan komme med en forklaring som viser forskjellen.

NB: Lucid dreaming er absolutt ikke det samme som å i våken tilstand fokusere på noe man vil drømme om natten og faktisk klare det. Den teknikken funker men det er ikke det samme. Man kan også fokusere på på LD og ut av kroppen opplevelser og oppnå det også. Hvis du vil sterkt nok så vil du oppleve det.
Ok, Lucid Dreaming er når du sover, og plutselig sjønner du at du drømmer.
Drømmer er et resultat av tanker osv. Men når du VET at du drømmer, kan du styre den med tankene! Du kan gjøre hva som helst. Reise i tid, fly, puste under vann osv.

Ut av kroppen opplevelser er når du sjelen på en måte "forlater" kroppen (tror jeg), og du svever utenfor. Noen sier at de har sett ting som senere har blitt bekreftet å ha funnet sted.

Oppsummering:
Personer som har hatt LD har rappotert at de har pustet under vann, fløyet, resit i tid og gjort det de ville. Personer som har hatt UKO, sier at de kan se seg sev, sitte akkurat der de nettop var, fly rundt og hatt en slags god følelse over seg. Pluss at noen hevder at de har sett andre sjeler osv.

Konklusjoner:
LD og UKO er to HELT forsjellige ting.
Antall ord: 253
h4xx0r

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links