Drømmer, NDO & ut av kroppenLucid dreaming ER det samme som ut av kroppen opplevelse

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

PS2007
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Jan 2007 19:07
17

Innlegg av PS2007 »

Okkultist skrev:
PS2007 skrev:
livingdeaddoll skrev:kan man erfare UKO når man går eller holder på med noe? befinner ikke kroppen seg i en dyp søvntilstand under en UKO?
Man er våken når man har UKO....man kan også være våken i lucid dreaming......en kan styre drømmene som om det var UKO. Vi har flere forskjellige dype bevissthetstilstander...UKO...lucid dreaming har mye likheter som jeg har erfart det. Og man er våken i en dyp tilstand på en måte.

Ok forklar forskjellen da. Ikke bare si at det er en forskjell, forklar nøyaktig hva som er forskjellen.
Eneste forskjellen jeg kan komme på utifra mine erfaringer er at lucid dreaming kan bare skje når man sover....mens man kan erfare UKO - bevisst -ubevisst når som helst. Hva mener du ang likheter og ulikheter da?
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

PS2007 skrev: Man er våken når man har UKO....man kan også være våken i lucid dreaming......en kan styre drømmene som om det var UKO. Vi har flere forskjellige dype bevissthetstilstander...UKO...lucid dreaming har mye likheter som jeg har erfart det. Og man er våken i en dyp tilstand på en måte.
man behøver vel ikke å være våken for å ha en UKO, vel man er jo egentlig våken, sjelen er jo våken og i farta men personer som sover kan også oppleve dette (slik som folk i koma).
hvordan kan man være våken under en LD? da blir jo det dagdrømmeri, og det er ikke noe spesielt å styre tankene sine i våken tilstand.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Okkultist

Innlegg av Okkultist »

PS2007 skrev:
Okkultist skrev:
PS2007 skrev:
livingdeaddoll skrev:kan man erfare UKO når man går eller holder på med noe? befinner ikke kroppen seg i en dyp søvntilstand under en UKO?
Man er våken når man har UKO....man kan også være våken i lucid dreaming......en kan styre drømmene som om det var UKO. Vi har flere forskjellige dype bevissthetstilstander...UKO...lucid dreaming har mye likheter som jeg har erfart det. Og man er våken i en dyp tilstand på en måte.

Ok forklar forskjellen da. Ikke bare si at det er en forskjell, forklar nøyaktig hva som er forskjellen.
Eneste forskjellen jeg kan komme på utifra mine erfaringer er at lucid dreaming kan bare skje når man sover....mens man kan erfare UKO - bevisst -ubevisst når som helst. Hva mener du ang likheter og ulikheter da?
Jeg mener at vi har 2 navn på nøyaktig samme tilfellet. Om det er mulig i "våken" tilstand vet jeg ikke, men man har ikke LD under dyp søvn heller. Hjernen er omtrent på drømmestadiet, men skal jeg gjette så er man under lucid drøm nærmere våken tilstand enn når man har vanlige drømmer.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

jeg leste om ei som hadde vært ute av kroppen sin. hun hadde plutselig tenkt på et familie medlem og plutselig befant hun seg i leiligheten hennes. den personen som var ute av kroppen sin så alt som ble gjort i leiligheten. nå hun kom tilbake til kroppen sin senere ringte hun denne personen hun hadde "besøkt", hun fortalte så alt som hun hadde sett, og alt stemte. hun konkluderte derfor at det som hadde skjedd faktisk ikke var en drøm, men en UKO.

og så var det han blinde mannen, som under en operasjon hadde en UKO, og da han våknet etter operasjonen. fortalte han alt det han hadde sett (han hadde fått synet sitt tilbake under UKO) til legene, og de sa at alt han hadde sett og hørt faktisk stemte..

hvis de hadde hatt LD, så hadde vel ikke historiene deres stemt.
Sist redigert av livingdeaddoll på 15 Jan 2007 20:46, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mashuu

Innlegg av mashuu »

sånn som det virker på meg så er ld snakk om bare en drøm der sjelen aldri forlater kroppen, mens under en uko forlater sjelen kroppen... ld er en drøm, uko er virkelighet?
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Okkultist

Innlegg av Okkultist »

Jeg innbilder meg at mange her ikke vet forskjellen på drøm og lucid drøm.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Okkultist

Innlegg av Okkultist »

livingdeaddoll skrev:jeg leste om ei som hadde vært ute av kroppen sin. hun hadde plutselig tenkt på et familie medlem og plutselig befant hun seg i leiligheten hennes. den personen som var ute av kroppen sin så alt som ble gjort i leiligheten. nå hun kom tilbake til kroppen sin senere ringte hun denne personen hun hadde "besøkt", hun fortalte så alt som hun hadde sett, og alt stemte. hun konkluderte derfor at det som hadde skjedd faktisk ikke var en drøm, men en UKO.

og så var det han blinde mannen, som under en operasjon hadde en UKO, og da han våknet etter operasjonen. fortalte han alt det han hadde sett (han hadde fått synet sitt tilbake under UKO) til legene, og de sa at alt han hadde sett og hørt faktisk stemte..

Ok. Dete forklarer iallefall noe, men det sier ikke noe om opplevelsen. Foreløpig er konklusjonen at LD oppleves nøyaktig likt som UKO, men at i UKO så stemmer det man ser med virkligheten. Da kommer jo selvsagt spørsmålet om hvordan man kan vite om man har UKO eller LD? For hvis opplevelsen er lik trenger man noen til å bekrefte det man har sett før man vet hva man har opplevd.
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mashuu

Innlegg av mashuu »

Okkultist skrev:
livingdeaddoll skrev:jeg leste om ei som hadde vært ute av kroppen sin. hun hadde plutselig tenkt på et familie medlem og plutselig befant hun seg i leiligheten hennes. den personen som var ute av kroppen sin så alt som ble gjort i leiligheten. nå hun kom tilbake til kroppen sin senere ringte hun denne personen hun hadde "besøkt", hun fortalte så alt som hun hadde sett, og alt stemte. hun konkluderte derfor at det som hadde skjedd faktisk ikke var en drøm, men en UKO.

Ok. Dete forklarer iallefall noe, men det sier ikke noe om opplevelsen. Foreløpig er konklusjonen at LD oppleves nøyaktig likt som UKO, men at i UKO så stemmer det man ser med virkligheten. Da kommer jo selvsagt spørsmålet om hvordan man kan vite om man har UKO eller LD? For hvis opplevelsen er lik trenger man noen til å bekrefte det man har sett før man vet hva man har opplevd.
det har du sikkert rett i!
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Okkultist skrev:
Satsuki skrev:Jeg tenker noe av det samme som livingdeaddoll. Jeg kan ikke motbevise påstanden din, jeg snakker bare av egen erfaring. Slik jeg ser det, er lucide drømmer drømmer man selv kan styre, mens en UKO er at sjelen faktisk forlater kroppen. Mennesker som har opplevd en UKO kan fortelle ting fra steder de har "vært på", som de egentlig ikke hadde forutsetning for å vite.

Drømmene foregår kun i vårt eget hode.

Kom med eksempler da. Hvis noen opplever noe man ikke under noen omstendighet kunne vite så må det de så også være infomasjon som er utilgjengelig for alle. Så da kan man jo også fortelle oss store hemmeligheter.

Drømmer foregår kun i vårt eget hode, men allikevel kan man ha opplevelser under LD som er så virkelig at den ordentlige virkelighten fortoner seg som en drøm iforhold.

Så sier du at du snakker av egen erfaring. Hva har du erfart. Erfart på ordentlig altså, ikke lest.
For å ta det siste først, lucide drømmer har jeg hatt en del av. Men for min del fortoner det seg alltid som en vanlig drøm, med det unntaket at jeg kan styre den selv, og er bevisst på at jeg drømmer.

Jeg har aldri hatt en UKO selv, så det jeg vet om dette er basert på hva folk har fortalt. Det har ikke kommet opp noen informasjon som er utilgjengelig for alle, men jeg synes det er imponerende nok i seg selv å kunne beskrive hva en person på andre kanten av landet hadde på seg kvelden før.

Så lenge det ikke finnes noen skikkelig forskning på dette, finnes det vel ingen fasit, så alt blir jo basert å egne erfaringer og antagelser..
Antall ord: 300

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

jupp, man må nok ha noen som kan bekrefte om en UKO virkelig var ekte. jeg har aldri sett kroppen min sovende i den "virkelige" verden i en LD. har heller andre ting å drømme/å gjøre. føler meg mindre uthvilt hvis jeg har hatt en LD, så det kan hende du har rett at man er nærmere våken i en LD.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Okkultist skrev:Jeg innbilder meg at mange her ikke vet forskjellen på drøm og lucid drøm.
Jeg er ikke sikker for min del. Spurte jeg ikke deg om det i den andre tråden? *må sjekke*
Antall ord: 38
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Okkultist

Innlegg av Okkultist »

Hecate skrev:
Okkultist skrev:Jeg innbilder meg at mange her ikke vet forskjellen på drøm og lucid drøm.
Jeg er ikke sikker for min del. Spurte jeg ikke deg om det i den andre tråden? *må sjekke*
Følelsen av LD er prikk lik følelsen av å være våken i en drøm.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Okkultist skrev:
Hecate skrev:
Følelsen av LD er prikk lik følelsen av å være våken i en drøm.
Ok, da er mer eller mindre alle mine drømmer lucide, da. Takk for oppklaringen.

Hvor sannsynlig er dét, forresten....du som er flink med statistikk ;)
Antall ord: 87
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Okkultist

Innlegg av Okkultist »

Ok. Men da har du sikkert opplevd masse sinnsyke ting. Jeg husker alle mine opplevelser jeg har hatt på LD stadium.

Hvor sannsynlig er hva?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Sånne diskusjoner som dette her blir jo bare teit, ingen her kan da egentlig bevise noen som helst påstander...
Men om du spør meg så er det absolutt forskjell på lucid dreaming og ut av kroppen opplevelser. Flere ganger når jeg nesten har hatt en UKO så merker jeg ihvertfall at det er slik at jeg "våkner" når det skjer og derfor tror jeg umulig at det har noe med drømmen å gjøre. Jeg tror det er slik at når man har en UKO så bare VET man uten tvil at det ikke er noen drøm, og den første gangen jeg nesten fikk det til følte jeg meg faktisk mer bevist en jeg er nå...
Og hva jeg mener med at jeg bare nesten har fått til UKO er at jeg har følt meg ute av kroppen, svevende, osv, men kunne ikke se noe så føler at det ikke ble en skikkelig UKO opplevelse da...
Men selvsagt kan nok også folk som bare har hatt en lucid dream (hva kaller vi dette på norsk?) tro at det var en UKO opplevelse.

Og som livingdeaddoll sier, de som har ekte UKO opplevelser kan beskrive ting dem har sett mens den var ute av kroppen, ting som stemte og det burde da være bevis nok. Bare se denne dokumentaren her, er en dame som beskrev akkurat hva som skjedde under en operasjon hvor hun var klinisk død et sted i den:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9246890757

Her er også to til dokumentarer om det (har enda ikke sett dem selv)
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9641252488
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6555097567 (lyden er fucket)

Tror du ikke at man har en sjel eller tror du bare ikke at man kan forlate kroppen for å så komme tilbake og fortelle om det?
Sist redigert av TrappedSoul på 15 Jan 2007 21:21, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 319
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links