Drømmer, NDO & ut av kroppenLucid dreaming ER det samme som ut av kroppen opplevelse

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Okkultist

Lucid dreaming ER det samme som ut av kroppen opplevelse

Innlegg av Okkultist »

Det er min hypotese. Jeg utfordrer hele forumet til å motbevise den hypotesen.
Jeg blir meget imponert hvis noen kan komme med en forklaring som viser forskjellen.

NB: Lucid dreaming er absolutt ikke det samme som å i våken tilstand fokusere på noe man vil drømme om natten og faktisk klare det. Den teknikken funker men det er ikke det samme. Man kan også fokusere på på LD og ut av kroppen opplevelser og oppnå det også. Hvis du vil sterkt nok så vil du oppleve det.
Sist redigert av Okkultist på 15 Jan 2007 20:15, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
TheTech

Innlegg av TheTech »

jeg tar ikke på meg ansvaret... å vise forsjellen, men som du sa, alle sammen kan delta =)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

vell jeg har LD, men har aldri prøvd UKO. vil tro det krever mer evne og konsentrasjon å gå ut av kroppen enn å ta over i drømmeland. når du er ute av kroppen din kan du oppleve ting som faktisk skjer, det kan du ikke i en drøm. for en drøm er vel bare tanker og fantasi..
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Innlegg av Okkultist »

livingdeaddoll skrev:vell jeg har LD, men har aldri prøvd UKO. vil tro det krever mer evne og konsentrasjon å gå ut av kroppen enn å ta over i drømmeland. når du er ute av kroppen din kan du oppleve ting som faktisk skjer, det kan du ikke i en drøm. for en drøm er vel bare tanker og fantasi..

Man kan oppleve ting i LD også. Undersøkelser viser at de som prøver å bevise at de kan klare en UKO faktisk ikke ser virkeligheten. Det er det samme som skjer i LD også.
Man kan se seg selv i lucid dream.

Jeg har også opplevd å ligge i sofaen med ansiktet mot veggen, samtidig som jeg åpner øynene og ser ut i stuen.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

men altså, de som jeg har lest om som har hatt en ut av kroppen opplevelse har kunnet fortelle om en virkelighet som faktisk stemte, og derfor har konkludert med at de derfor har hatt en UKO. kanskje de du har hørt om bare skrøyt på seg?
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Det er helt klart at det finnes store likheter. Jeg hadde mange lucid dreams og UKO allerede i barndommen som jeg husket veldig godt. Det går om hverandre og i hverandre...jeg har problemer med å se store forskjeller der. Og ser mye likheter. Ulikhetene ligger i at lucid dreams erfarer man nok som oftest(man hører i navnet) når man sover....man kan styre sin erfaring og er mer våken enn i vanlige drømmer. Mens UKO kan man erfare når som helst.
Antall ord: 88
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

kan man erfare UKO når man går eller holder på med noe? befinner ikke kroppen seg i en dyp søvntilstand under en UKO?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Jeg tenker noe av det samme som livingdeaddoll. Jeg kan ikke motbevise påstanden din, jeg snakker bare av egen erfaring. Slik jeg ser det, er lucide drømmer drømmer man selv kan styre, mens en UKO er at sjelen faktisk forlater kroppen. Mennesker som har opplevd en UKO kan fortelle ting fra steder de har "vært på", som de egentlig ikke hadde forutsetning for å vite.

Drømmene foregår kun i vårt eget hode.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Innlegg av Okkultist »

livingdeaddoll skrev:men altså, de som jeg har lest om som har hatt en ut av kroppen opplevelse har kunnet fortelle om en virkelighet som faktisk stemte, og derfor har konkludert med at de derfor har hatt en UKO. kanskje de du har hørt om bare skrøyt på seg?
De jeg har hørt om? Jeg har ikke hørt om noen som har klart å verifisere at de er ute av kroppen.

Men enda mer interessant. Jeg har ennå ikke lest eller hørt om noen som kan forklare forskjellen på disse 2 i opplevelse. Jeg leser om folk som sier de har UKO OG ND, men de sier aldri noe om forskjellen. Når opplevelsen er prikk lik kan man ikke si at det er 2 forskjellige ting.

Jeg har også lest om mange mennesker som praktiserer dette og jeg har tilogmed sendt et brev til en slik forfatter og bedt om et svar på hva som er forskjellen. Jeg fikk svada svar tilbake og dette er en kjent person som gir ut bøker om emnet og som tittulerer seg som ekspert.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Innlegg av Okkultist »

livingdeaddoll skrev:kan man erfare UKO når man går eller holder på med noe? befinner ikke kroppen seg i en dyp søvntilstand under en UKO?
Stort sett, men enkelte mener de har spontane opplevelser også. Feks under enorm frykt.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PS2007
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Jan 2007 19:07
17

Innlegg av PS2007 »

livingdeaddoll skrev:kan man erfare UKO når man går eller holder på med noe? befinner ikke kroppen seg i en dyp søvntilstand under en UKO?
Man er våken når man har UKO....man kan også være våken i lucid dreaming......en kan styre drømmene som om det var UKO. Vi har flere forskjellige dype bevissthetstilstander...UKO...lucid dreaming har mye likheter som jeg har erfart det. Og man er våken i en dyp tilstand på en måte.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PS2007
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Jan 2007 19:07
17

Innlegg av PS2007 »

Okkultist skrev:
Stort sett, men enkelte mener de har spontane opplevelser også. Feks under enorm frykt.
Traumer i barndommen kan skape UKO.......en mister sjelebiter da...som man kan hente tilbake - tapte sjelebiter - f.eks med sjelehenting metoder.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Innlegg av Okkultist »

Satsuki skrev:Jeg tenker noe av det samme som livingdeaddoll. Jeg kan ikke motbevise påstanden din, jeg snakker bare av egen erfaring. Slik jeg ser det, er lucide drømmer drømmer man selv kan styre, mens en UKO er at sjelen faktisk forlater kroppen. Mennesker som har opplevd en UKO kan fortelle ting fra steder de har "vært på", som de egentlig ikke hadde forutsetning for å vite.

Drømmene foregår kun i vårt eget hode.

Kom med eksempler da. Hvis noen opplever noe man ikke under noen omstendighet kunne vite så må det de så også være infomasjon som er utilgjengelig for alle. Så da kan man jo også fortelle oss store hemmeligheter.

Drømmer foregår kun i vårt eget hode, men allikevel kan man ha opplevelser under LD som er så virkelig at den ordentlige virkelighten fortoner seg som en drøm iforhold.

Så sier du at du snakker av egen erfaring. Hva har du erfart. Erfart på ordentlig altså, ikke lest.
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Innlegg av Okkultist »

PS2007 skrev:
Man er våken når man har UKO....man kan også være våken i lucid dreaming......en kan styre drømmene som om det var UKO. Vi har flere forskjellige dype bevissthetstilstander...UKO...lucid dreaming har mye likheter som jeg har erfart det. Og man er våken i en dyp tilstand på en måte.

Ok forklar forskjellen da. Ikke bare si at det er en forskjell, forklar nøyaktig hva som er forskjellen.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17