Drømmer, NDO & ut av kroppenhvordan komme *ut av kroppen*

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
piia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2007 20:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

hvordan komme *ut av kroppen*

Innlegg av piia »

Har lest litt rundt her, der diverse personer sier at de har kommet *ut av kroppen*. Det høres ut som noe jeg kunne tenkt å prøve, men er ikke sikker på hvordan jeg ska gå fram..

her er noen spm til de som har *greid det* \ *kan det*..

1. Hvor er man nor man ikke er i kroppen?
2. Hvordan kommer man seg tilbake?
3. Kan det bli farlig på noe vis?
4. Hvordan kommer man seg ut av kroppen?
5. Hvor lenge er man *ute av kroppen*

Kansje litt teite spm.. men det er det jeg lurer på.. hehe :mozilla_wink:
Antall ord: 103
Jeg Er Nysjærri. Meget Nysjærri.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Jeg selv har aldri prøvd å gå ut av kroppen, men har lest litt om det.

Når man er ute av kroppen kan man være hvor enn man vil. Mange blir værende i det samme rommet som kroppen, mens andre besøker bekjente (dette gjør de ved å tenke på personen, og så dukker de plutselig opp hjemme hos denne personen).

Man kommer tilbake ved å legge seg tilbake i kroppen igjen. Mange personen blir kalt tilbake av noen eller blir dratt tilbake til kroppen sin.

Jeg har lest et sted at det er ikke bra å oppholde seg for lenge borte fra kroppen sin, og at man faktisk kunne dø. Men så har du jo hjelpere som passer på at du kommer deg tilbake før det skjer.

Det finnes mange teknikker du kan bruke for å gå ut av kroppen din. Har bare lest om teknikker man bruker ved meditasjon, og du finner sikkert mer om dette hvis du søker her på forumet.

Aner ikke hvor lenge man kan være ute av kroppen. Men som jeg skrev så er det ikke bra å være ute for lenge.

Tips: Hvis du søker på dette forumet finner du nok bedre svar enn det jeg ga deg her på dine spørsmål:)
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Hva er egentlig "ut av kroppen" jeg blir bare mer og mer forvirret. Er det at man ser utenom kroppen sin eller?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

TheTech skrev:Hva er egentlig "ut av kroppen" jeg blir bare mer og mer forvirret. Er det at man ser utenom kroppen sin eller?
man tar en tur ut av kroppen sin. sjelen forlater kroppen. så du kan da altså se din egen kropp i dyp søvn, mens man selv flyver dit man vil.. andre mennesker ser deg ikke, men dyr kan sense en sjel på vandring.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

TheTech skrev:Hva er egentlig "ut av kroppen" jeg blir bare mer og mer forvirret. Er det at man ser utenom kroppen sin eller?
Det er det at sjelen forlater kroppen på en måte, at den svever rundt utenfor i den astrale dimensjonen og kan reise hvor den vil.
Antall ord: 50
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

TrappedSoul skrev: Det er det at sjelen forlater kroppen på en måte, at den svever rundt utenfor i den astrale dimensjonen og kan reise hvor den vil.
kan man reise til åndeverdenen når man er ute av kroppen sin slik?
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

TrappedSoul skrev:
Det er det at sjelen forlater kroppen på en måte, at den svever rundt utenfor i den astrale dimensjonen og kan reise hvor den vil.
Oi, har det noe med å gå i annens kropp tilbake i tid? For det har jeg nemlig gjort...
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

jeg trodde at man bare var tilstede i vår verden, på det tidspunktet man forlot kroppen.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

TheTech skrev:
TrappedSoul skrev:
Oi, har det noe med å gå i annens kropp tilbake i tid? For det har jeg nemlig gjort...
Seriøst?? Det må du forklare nermere! :mozilla_laughing:
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

fridabæret14 skrev:
TheTech skrev:
TrappedSoul skrev:
Jeg har sagt det her en plass før, men hvor. Jaja. Kan forklare det en gang til.

Det var en mørsk og stormfull aften, lynet slo som det aldri har gjort før. Neida! Kødda!

For noen månender siden fant doktorene ut at jeg hadde ledgikt. De sa at jeg måtte ta noen som jeg ikke husker hva det heter... (Det er en ting med en slags ting på. :D ) Jeg lurte på på hva det var. De viste ikke var det var, men det inneholdt noe kaldt. Jeg fik flashback. Jeg husket at mamma brettet opp skjorten sin, så satt doktoren det på magfen hennes. Jeg spurte om det var det, det var det, men jeg var ikke føst da dette skjedde...

jeg skrev det veldig dårlig nå, men jeg håper du sjønner.
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Ikke heelt du..Men det kan så være.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Re: hvordan komme *ut av kroppen*

Innlegg av Okkultist »

piia skrev:Har lest litt rundt her, der diverse personer sier at de har kommet *ut av kroppen*. Det høres ut som noe jeg kunne tenkt å prøve, men er ikke sikker på hvordan jeg ska gå fram..

her er noen spm til de som har *greid det* \ *kan det*..

1. Hvor er man nor man ikke er i kroppen?
2. Hvordan kommer man seg tilbake?
3. Kan det bli farlig på noe vis?
4. Hvordan kommer man seg ut av kroppen?
5. Hvor lenge er man *ute av kroppen*

Kansje litt teite spm.. men det er det jeg lurer på.. hehe :mozilla_wink:
Dette gjelder lucid dreaming, men ingenting tyder på at LD er noe annet enn ut av kroppen opplevelse.

1: Det velger du selv. Noen ganger går man ut av kroppen og er i rommet, andre ganger havner man et annet sted.

2: Jeg har aldri prøvd å komme tilbake, det skjer automatis lenge før jeg ønsker det selv.

3: Vet ikke, ikke som jeg har erfart, men det kan være e påkjenning for psyken.

4: Enten gjennom drømmer, at man innser at man drømmer og tar automatisk kontroll selv. Eller så kan du telle deg ned selv. Det er vanskelig, men går med litt øvelse. Kanskje ikke hver gang, men ofte. Det viktigste er at man ligger 100% stille. Eventuelt sitter. Ikke beveg en kroppsdel. Du skal ikke sovne, bare kroppen din.

5: Sannsynlig ikke så lenge. Jeg vil anta at det er som å drømme. Man opplever det som lenge, men det er nok bare noen sekunder.
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

fridabæret14 skrev:Ikke heelt du..Men det kan så være.
Bra :D
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
piia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2007 20:06
17

Innlegg av piia »

livingdeaddoll og Okkultist, tusen takk for brae svar :D
Antall ord: 8
Jeg Er Nysjærri. Meget Nysjærri.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

TheTech skrev:
fridabæret14 skrev:
TheTech skrev:
TrappedSoul skrev:
Jeg har sagt det her en plass før, men hvor. Jaja. Kan forklare det en gang til.

Det var en mørsk og stormfull aften, lynet slo som det aldri har gjort før. Neida! Kødda!

For noen månender siden fant doktorene ut at jeg hadde ledgikt. De sa at jeg måtte ta noen som jeg ikke husker hva det heter... (Det er en ting med en slags ting på. :D ) Jeg lurte på på hva det var. De viste ikke var det var, men det inneholdt noe kaldt. Jeg fik flashback. Jeg husket at mamma brettet opp skjorten sin, så satt doktoren det på magfen hennes. Jeg spurte om det var det, det var det, men jeg var ikke føst da dette skjedde...

jeg skrev det veldig dårlig nå, men jeg håper du sjønner.
etter å ha lest det et par ganger så virker det som om du reiste tilbake i tiden via mora di sin kropp og reiste tilbake til da moren din fikk ultralyd før du ble født... når du skriver føst, så mener du født... og du fikk flashback om noe moren din hadde opplevd... jeg tror jeg skjønte det riktig.... du spurte om det var slik som moren din hadde opplevd... ultralyd heter det...

Du kunne jo selvfølgelig også ment blodprøve... skjønner ikke hva du skal med ultralyd hvis du har gikt...
Sist redigert av mashuu på 16 Jan 2007 16:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links