Når jeg ser på programmer som for eksempel Åndenes makt, så snakker de om at det er flere ånder som går igjen på samme sted. Ånder fra ulike tidsepoker.
Eksisterer disse åndene på samme plan selv om de kommer fra ulike tider eller eksisterer de alene i hver sin "tids lomme " ?
Et spørsmål til : Kan lyder henge igjen i tiden uten at det er ånder der ? Jeg tenker på folk som sier de hører lyder som om det var mange mennesker samlet. Latter, snakking i munnen på hverandre, men så er det kanskje bare en ånd som går igjen.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Kanskje et dumt spørsmål men..
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Okt 2006 00:00
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Akershus
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: Kanskje et dumt spørsmål men..
Tror nok det kun er vi levende som er bundet av tiden.Drusilla skrev:Når jeg ser på programmer som for eksempel Åndenes makt, så snakker de om at det er flere ånder som går igjen på samme sted. Ånder fra ulike tidsepoker.
Eksisterer disse åndene på samme plan selv om de kommer fra ulike tider eller eksisterer de alene i hver sin "tids lomme " ?
Et spørsmål til : Kan lyder henge igjen i tiden uten at det er ånder der ? Jeg tenker på folk som sier de hører lyder som om det var mange mennesker samlet. Latter, snakking i munnen på hverandre, men så er det kanskje bare en ånd som går igjen.
Har hørt om at hus med flere ånder i , hvor kansje den ene ånden går i forsvar for de levende i huset, i mot den(De) andre ånden(e).
Antall ord: 150
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Des 2004 21:29
- 19
- Lokalisering: Oslo
Det er jo et ganske interessant spørsmål. Kan de åndene som er igjen fra forskjellige tidsaldere kommunisere med hverandre. Ser de eller oppfatter de hverandre på lik linje som vi oppfatter dem? Er det på lik linje som i filmen The Others? Dette er jo ting vi egentlig ikke vet, men syns det er utrolig spennende å spekulere rundt det
Antall ord: 61
Ain't that the way it goes
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2006 18:27
- 18
- Lokalisering: Stavanger
Jeg tror "ånder" kan eksistere på samme plan, selv om de er fra forskjellige tidsepoker. Noen forskere har hevdet at åndene kun ser stedet de hjemsøker slik det var da de døde, eller da de var der i levende live, men andre hevder at de også kan se stedet slik det er nå også. Slik er det jo ofte på "åndenes makt" f.eks, at mediumet sier at ånden meneren leilighet han/ hun har bodd i, er mye forandret dra deres levetid, og derfor forsøker å få leiligheten slik den var igjen. Jeg så for en tid siden en episode av " A Haunting" hvor det var to ånder som hjemsøkte et hus. Den eldste var fra 1700-tallet, og den yngste var en soldat fra borgerkrigen i USA på 1860-tallet. Der kom det frem at den yngste ånden beskyttet familien som bodde i huset i vår tid, mot den eldre, sinnsyke ånden. Av dette tror jeg at ånder kan eksistere på forskjellige plan.
Antall ord: 168
MM
Hide post links |