Hecate skrev:Altså, når det gjelder kanaliseringer om den nye tid, så er det ikke så mye mystisk eller hokus pokus ved det.
Jeg forstår at de som ikke er vant til å lese kanaliseringer kan bli skremt av det som står her, men det er kun et utdrag av hele meldingen.
For å gjøre det litt mer down to earth, slik at også de beryktede skeptikere kan se noe i det (KANSKJE?), så la meg forklare hovedtrekkene i meldingene som har tikket inn de siste årene.
Klimaendringene, som er delvis menneskeskapt, vil medføre en del værtyper og i verste fall naturkatastrofer vi ikke er forberedt på. Sammen med dette; økt geologisk aktivitet og endringer i magnetfeltet. Det vil bli verre før det blir bedre, for det tar tid å gjenopprette likevekten i systemet. Jorda er et stort maskineri.
I kjølvannet av dette, som KAN medføre skader på infrastruktur, natur og liv- verste fall tragedier, vil den høyere bevisstheten komme. Det er i bunn og grunn ikke snakk om annet enn at folk tvinges til å legge forskjeller til side og samarbeide og hjelpe hverandre. På den måten åpnes det opp for muligheten til å innse at vi er ett folk på én planet og ikke på "hver vår lille tue", for å stjele noe fra Kaja43s innlegg om vannmannens tidsalder.
Prøver å forstå, men virkeligheten er ikkje ein kanalisert form for fantasi...
Dei fleste kanaliseringane kjem jo med ein slags informasjon som baserer seg på allereie kjente faktorer for utviklinga av klimaet og dertil endring i værtype osv. Mykje av den synsinga som så oppstår i ei kanalisering er jo direkte feil og samtidig så vag at den som vil, legg ka som helst i tolkinga.
Høgare bevissthet som kanaliseringa svært ofte proklamerer, er bare tull, og det er ikkje vanskelig å sjå for seg at forskjeller og samarbeid vert nedprioritert når diverse land skal nøre oppunder sine interesser og hevde sin rett i forhold til både naturressurser, klimaendringer og naturkatastrofer. Det er bare å sjå nærmare på kva mange land brukar ressursane sine til.
Faktisk vil eg hevde at mange land nedprioriterer førebyggande arbeid i forhold til klimaendringane og framtidige naturkatastrofer fordi store klimaendringer og naturkatastrofer skjuler mykje av det andre spillet som føregår, og med så mange mennesker på jorda gjere det jo ikkje så mykje at naturen fjerner nokre liv her og der.
Dertil er det ikkje ei form for høgare bevissthet som vil bestemme når dei forskjellige land vil verte samde om at vi er eit folk på ei planet. Dette er ei utvikling som har pågått i mange år og som vil trenge enda fleire år før ein er kome dit hen at folk velger å samarbeide, fordele ressursane likt og sjå på kvarandre som likeverdige.
Faktisk tviler eg på at menneskeheten greie å kome dit pga religion og livssyn som ikkje støtter oppunder at alle mennesker er likeverdige.
Så kva fortel egentlig desse kanaliseringane? Prøv å plukk vekk fantasien, tåkepratet og det vi allereie veit i dag om utviklinga. Kva sitt ein att med?