Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Lucid dreaming
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Lucid dreaming
Mange lurer på hva dette er for noe
Lucid dreaming er at man drømmer og våkner i drømmen. Det betyr at kroppen din fortsatt sover mens hjernen din er bevisst. Mens du drømmer skjønner du at det du drømmer kun er en drøm. Det man da kan gjør er å styre drømmen akkurat som man vil.
Du styrer drømmen kun med tankekraft. Det krever svært lite. Du kan bare tenke deg et sted så er du der. Se for deg en eng hvor du står alene. Så vil du oppleve det. I tillegg så kan det komme ting som du ikke ber om, så bare vær klar over det. Du kan reise i tid og til andre planeter.
Er det det samme som ut av kroppen opplevelse:
Svar, nei. Dette er ikke ut av kroppen opplevelse. Mange tror at det er akkurat det samme. Mange opplever også lucid dreaming og tror at de har hatt en ut av kroppen opplevelse. Jeg mistenker sterkt at selv enkelte forfattere av new age bøker blander disse 2 opplevelsene. Jeg har ennå ikke møtt et eneste menneske som kan forklare meg forskjellen på UKO og LD.
I lucid dreaming kan du også oppleve at du går ut av din egen kropp og ser deg selv sove i sengen. Det betyr ikke at det du ser er ekte. For her kommer litt av problemet. Hvis ut av kroppen opplevelse er så vanlig som mange skal ha det til så hadde det vært meget enkelt å bevise. Det har ikke skjedd, siden det man ser ikke stemmer med virkeligheten. Da er det mer naturlig å tro at det er en luccid dream og at du ikke er ute av kroppen i det hele tatt.
Faktisk vet jeg ikke om ut av kroppen opplevelse kan skje i det hele tatt. Jeg mistenker at det er mulig hvis man er meget godt trent og kan fri seg fra det jordiske.
Det finnes endel ting med LD som gjør at man kan stille spørsmålstegn ved virkeligheten vi lever i. Feks er det sånn at jeg har sett ting som jeg aldri har sett før. Det kan selvsagt være noe i underbevisstheten, men jeg tviler.
Det er også slik at tiden eksisterer på et annet nivå. Et interessant aspekt er at det tar lenger tid å reise til andre galakser enn det gjør til månen. Det tar lengre tid å reise 65 millioner år enn 2000 år.
Hvis jeg feks bestemmer meg for å reise til kritt-tiden så går det som følgende. De omgivelsene jeg er i forsvinner. Dvs alt blir svart. Det starter i kantene og ender i en sirkel midt i synsfeltet. Denne sirkelen lukker seg helt i et brøkdelssekund for så å åpne seg på nytt. Hvis jeg reiser kort så åpner alt seg veldig fort. Reiser jeg langt i tid eller lengde så tar det lenger tid. Reiser man noen 10 tallsmillioner år så suges man gjennom et svart hull i noen få sekunder. Alt dette er veldig interessant i forhold til det paranormale. Hvis alt er en drøm skulle det ikke vært en forskjell.
Min teori går ut på at verden er veldig komplisert. Jeg nekter å godta denne forenklingen som mange kommer med. De fleste tar ikke høyde for alle nyansene.
Fakta er at det er svært lite fakta på dette området. Jeg gidder heller ikke lese bøker om dette for de gir meg ingenting. De kommer ikke med noen forklaringer på noenting.
Så husk at søvnparalyse eller astralkatalepsi lett kan oppstå når man våkner eller går inn i en lucid drøm. Det betyr at du ikke kan bevege deg. Mange opplever også stor frykt og føler en ondskap rundt seg. Noen kan også se mørke skapninger som prøver å ta dem. Det er ikke uvanlig at man kjenner et trykk i brystet. Noen kan også se" monsteret".
The Nightmare af Henry Fuseli (1781) menes at være malet i troen på de overnaturlige fænomener om natten. Her ser man en natlig dæmonisk invasion mens offeret er lammet.
Dette er altså et bilde malt i 1781 og det er veldig interessant at jeg har sett slike vesen selv. Også før jeg så dette bildet første gangen. Faktisk opplever mange at de ser dette vesnet. Dette kan man også stille spørsmålstegn ved. Hvorfor ser alle det samme?
Kanskje er det genetisk. At mennesker i bunn er ganske like og har de samme bildene i underbevisstheten på frykt. Eller kanskje det er ekte?
Det viktige er at man lærer seg å takle dette. Igjen, tankekraft er nøkkelen. Det er ikke noe problem å kvitte seg med disse plageåndene. Svaret er no fear. Ingen frykt.
Generelt sett har vil en dyktig person kunne hamle opp mye lettere med disse i denne tilstanden enn feks i våken tilstand. Feks med bruk av ouija som også åpner for mye rart.
Dette jeg sier her er bare tro basert på egne erfaringer, men jeg tror dette er på et slags lavt astralt nivå. Derfor er det lett å se dem i det man går ut av kroppen. Det er også lett å tiltrekke disse ved bruk av ouija.
Men dette er ingenting i forhold til andre skapninger, men de skal jeg fortelle om i et annt innlegg. Grunnen til at jeg nevnte det i dette innlegget er fordi dette er ting man må være klar over når man eksperimenterer med astralreiser og lucide drømmer. Vi går inn i en virkelighet vi ikke er kjent med. Og denne virkeligheten er avansert og blandes med andre virkeligheter og fantasi. Så alt er ikke rosenrødt. Man kan påføre seg selv store psykiske påkjenninger og er du av den typen som skvetter fordi et spøkelse velter ei lampe, så ja....sier ikke mer.
Lucid dreaming er at man drømmer og våkner i drømmen. Det betyr at kroppen din fortsatt sover mens hjernen din er bevisst. Mens du drømmer skjønner du at det du drømmer kun er en drøm. Det man da kan gjør er å styre drømmen akkurat som man vil.
Du styrer drømmen kun med tankekraft. Det krever svært lite. Du kan bare tenke deg et sted så er du der. Se for deg en eng hvor du står alene. Så vil du oppleve det. I tillegg så kan det komme ting som du ikke ber om, så bare vær klar over det. Du kan reise i tid og til andre planeter.
Er det det samme som ut av kroppen opplevelse:
Svar, nei. Dette er ikke ut av kroppen opplevelse. Mange tror at det er akkurat det samme. Mange opplever også lucid dreaming og tror at de har hatt en ut av kroppen opplevelse. Jeg mistenker sterkt at selv enkelte forfattere av new age bøker blander disse 2 opplevelsene. Jeg har ennå ikke møtt et eneste menneske som kan forklare meg forskjellen på UKO og LD.
I lucid dreaming kan du også oppleve at du går ut av din egen kropp og ser deg selv sove i sengen. Det betyr ikke at det du ser er ekte. For her kommer litt av problemet. Hvis ut av kroppen opplevelse er så vanlig som mange skal ha det til så hadde det vært meget enkelt å bevise. Det har ikke skjedd, siden det man ser ikke stemmer med virkeligheten. Da er det mer naturlig å tro at det er en luccid dream og at du ikke er ute av kroppen i det hele tatt.
Faktisk vet jeg ikke om ut av kroppen opplevelse kan skje i det hele tatt. Jeg mistenker at det er mulig hvis man er meget godt trent og kan fri seg fra det jordiske.
Det finnes endel ting med LD som gjør at man kan stille spørsmålstegn ved virkeligheten vi lever i. Feks er det sånn at jeg har sett ting som jeg aldri har sett før. Det kan selvsagt være noe i underbevisstheten, men jeg tviler.
Det er også slik at tiden eksisterer på et annet nivå. Et interessant aspekt er at det tar lenger tid å reise til andre galakser enn det gjør til månen. Det tar lengre tid å reise 65 millioner år enn 2000 år.
Hvis jeg feks bestemmer meg for å reise til kritt-tiden så går det som følgende. De omgivelsene jeg er i forsvinner. Dvs alt blir svart. Det starter i kantene og ender i en sirkel midt i synsfeltet. Denne sirkelen lukker seg helt i et brøkdelssekund for så å åpne seg på nytt. Hvis jeg reiser kort så åpner alt seg veldig fort. Reiser jeg langt i tid eller lengde så tar det lenger tid. Reiser man noen 10 tallsmillioner år så suges man gjennom et svart hull i noen få sekunder. Alt dette er veldig interessant i forhold til det paranormale. Hvis alt er en drøm skulle det ikke vært en forskjell.
Min teori går ut på at verden er veldig komplisert. Jeg nekter å godta denne forenklingen som mange kommer med. De fleste tar ikke høyde for alle nyansene.
Fakta er at det er svært lite fakta på dette området. Jeg gidder heller ikke lese bøker om dette for de gir meg ingenting. De kommer ikke med noen forklaringer på noenting.
Så husk at søvnparalyse eller astralkatalepsi lett kan oppstå når man våkner eller går inn i en lucid drøm. Det betyr at du ikke kan bevege deg. Mange opplever også stor frykt og føler en ondskap rundt seg. Noen kan også se mørke skapninger som prøver å ta dem. Det er ikke uvanlig at man kjenner et trykk i brystet. Noen kan også se" monsteret".
The Nightmare af Henry Fuseli (1781) menes at være malet i troen på de overnaturlige fænomener om natten. Her ser man en natlig dæmonisk invasion mens offeret er lammet.
Dette er altså et bilde malt i 1781 og det er veldig interessant at jeg har sett slike vesen selv. Også før jeg så dette bildet første gangen. Faktisk opplever mange at de ser dette vesnet. Dette kan man også stille spørsmålstegn ved. Hvorfor ser alle det samme?
Kanskje er det genetisk. At mennesker i bunn er ganske like og har de samme bildene i underbevisstheten på frykt. Eller kanskje det er ekte?
Det viktige er at man lærer seg å takle dette. Igjen, tankekraft er nøkkelen. Det er ikke noe problem å kvitte seg med disse plageåndene. Svaret er no fear. Ingen frykt.
Generelt sett har vil en dyktig person kunne hamle opp mye lettere med disse i denne tilstanden enn feks i våken tilstand. Feks med bruk av ouija som også åpner for mye rart.
Dette jeg sier her er bare tro basert på egne erfaringer, men jeg tror dette er på et slags lavt astralt nivå. Derfor er det lett å se dem i det man går ut av kroppen. Det er også lett å tiltrekke disse ved bruk av ouija.
Men dette er ingenting i forhold til andre skapninger, men de skal jeg fortelle om i et annt innlegg. Grunnen til at jeg nevnte det i dette innlegget er fordi dette er ting man må være klar over når man eksperimenterer med astralreiser og lucide drømmer. Vi går inn i en virkelighet vi ikke er kjent med. Og denne virkeligheten er avansert og blandes med andre virkeligheter og fantasi. Så alt er ikke rosenrødt. Man kan påføre seg selv store psykiske påkjenninger og er du av den typen som skvetter fordi et spøkelse velter ei lampe, så ja....sier ikke mer.
Antall ord: 1010
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Veldig bra innlegg.
Hva er det som skal til for at en kan si at en har hatt en LD?
Og dette med de skyggefolka.
Det er veldig underlig at fenomenet er felles for så mange. Men på den annen side er dette ikke noe alle opplever.
Hva er det med de som gjør det?
Hvordan skiller de seg ut i fra øvrigheten?
Det er veldig underlig at fenomenet er felles for så mange. Men på den annen side er dette ikke noe alle opplever.
Antall ord: 64
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
Skyggemenneskene opplever ikke alle nei. Jeg har aldri sett dem under en søvnparalyse. Bare følt dem. Det interessante er følelsen av ondskap. Den må bare oppleves. Den kan ikke forklares med ord. Jeg har sett vesnene, men det er først når jeg har klart å komme meg ut av kroppen. Da sto jeg face to face med den og det pekte på meg og gliste på en måte som var så ubeskrivelig slem. Jeg har ikke inntrykk av at dette fenomener for å kalle det det, er spesielt farlig. De kan nok ikke gjør så stor skade. De har aldri hatt noe makt over meg når jeg er "ute av kroppen". Da stiller man på like vilkår.Hecate skrev:Veldig bra innlegg.
Jeg synes det er meget spesielt at vesnene er så og si like for alle mennesker. Det maleriet fra sent 1700 tallet viser at dette ikke er geografisk eller kulturelt betinget. Da kan det være genetisk.
En annen ting som er interessant med LD er stedene man kan dra til. Dette høres skikkelig på trynet ut, men det er ingenting jeg kommer på som beskriver dette bedre enn the matrix. Jeg aner at dette er meget komplisert fra vårt ståsted.
Enda et aspekt som er verdt å nvne er erfaring. Jo mer man øver jo mer kontroll får man. I begynnelsen var det kaotisk når jeg tok kontrollen. Jeg hadde problemer med å kontrollere kroppen. Selv den enkleste bevegelse var vanskelig. Så innser man at man faktisk bruker tankekraft og da blir det værtfall kaotisk siden man "er gud" i sin egen verden totalt blottet for begrensninger. Man blir så oppspilt at man pokker ikke vet hva man skal finne på først.
Bare så synd jeg ikke kan kontrollere dette 100%. Jeg kan ikke legge meg om kvelden og bestemme at det skal skje, men jeg har funnet ut at om man fokuserer nok på det i våken tilstand så skjer det med stor sannsynlighet på natten. Man kan da gå fra en drøm, men jeg foretrekker en sakte innsovning slik at jeg hele tilden fokuserer på å holde med ved bevissthet til kroppen sovner og vibrasjonene begynner.
Antall ord: 435
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Du "zappet" dem, gjorde du ikke?
Jeg aner ikke om jeg kan kalle mine drømmer for LD, men jeg har ikke noe problem med å styre en del ting. Vanskelig å forklare, men det kan nesten sammenliknes med at jeg bestemmer det som skal skje i drømmen og nærmest fantaserer eller finner på handlingen selv. Litt sånn som når en blir vekket midt i en drøm og vil fortsette der en slapp og i halvsøvne lager en fortsettelse. Vet ikke om dette ble en forståelig forklaring?
Jeg aner ikke om jeg kan kalle mine drømmer for LD, men jeg har ikke noe problem med å styre en del ting. Vanskelig å forklare, men det kan nesten sammenliknes med at jeg bestemmer det som skal skje i drømmen og nærmest fantaserer eller finner på handlingen selv. Litt sånn som når en blir vekket midt i en drøm og vil fortsette der en slapp og i halvsøvne lager en fortsettelse. Vet ikke om dette ble en forståelig forklaring?
Antall ord: 92
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Okt 2005 02:08
- 19
Hvordan øver du på å styre dette? Altså hva gjør du før du legger deg som lar deg styre drømmene dine?Hecate skrev:Du "zappet" dem, gjorde du ikke?
Antall ord: 117
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Jeg gjør ingenting for det har alltid vært sånn for mitt vedkommende. Vet ikke om det er dette en kaller for LD engang. Tror det har en samenheng med hvor lett jeg sover i r.e.m.-fasen....?
Antall ord: 41
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Nov 2006 19:28
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Siden jeg var liten har jeg hatt meget med lucid drømmer. Nå når jeg er litt eldre så holder jeg styr på dem med en drømmedagbok, og det anbefaler jeg andre og gjøre også! De ser ut til å komme mer og mer ettersom jeg skriver dem ned og gjør meg tanker rundt de om dagen LD og UKO er to forskjellige ting
Sweet dreams;)
Sweet dreams;)
Antall ord: 69
"How do you achieve and maintain an enlightened sense of existence when you are surrounded by those whose consciousness is stuck in an inferior state?"
Hide post links |
Ingen forklarer forskjellen på de 2. "ALLE" sier at det ikke er det sammen, men ikke en eneste person kan forklare hva som annerledes fra det ene til det andre.triaz skrev:Siden jeg var liten har jeg hatt meget med lucid drømmer. Nå når jeg er litt eldre så holder jeg styr på dem med en drømmedagbok, og det anbefaler jeg andre og gjøre også! De ser ut til å komme mer og mer ettersom jeg skriver dem ned og gjør meg tanker rundt de om dagen LD og UKO er to forskjellige ting
Sweet dreams;)
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
i LD er man i drømmeland, mens i UKO er man i den virkelige verden.. ?
Antall ord: 16
Hide post links |
Se tråden jeg har laget på forsiden nå. Denne beskrivelsen er dog litt tynn. Hva er egentlig forskjellen på drømmeland og den ekte verden når alt føles ekte ut.livingdeaddoll skrev:i LD er man i drømmeland, mens i UKO er man i den virkelige verden.. ?
Antall ord: 51
Hide post links |
Tipper du er mer typen som husker drømmene dine. Jeg husker nesten aldri vanlige drømmer. Bare mareritt og LD. Jeg husker ALLE mine LD erfaringer.Hecate skrev:Jeg gjør ingenting for det har alltid vært sånn for mitt vedkommende. Vet ikke om det er dette en kaller for LD engang. Tror det har en samenheng med hvor lett jeg sover i r.e.m.-fasen....?
LD skjer i rem-faser ja, akkurat som drømmer, men som jeg skrev i den andre tråden så tror jeg LD er nærmere våken tilstand enn drøm.
Noen ganger får jeg nesten til LD. Jeg hadde nesten glemt det, men når du sier det så stemmer det noen ganger at jeg prøver å bryte ut av drømmen, men ikke klarer det. Da er jeg bevisst på at jeg drømmer, men kan ikke kontrollere det. Men det er i en fase hvor jeg er nesten helt våken. Så du drømmer sikkert ofte i den mellomfasen.
Antall ord: 175
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Takk for svar. Ja, jeg husker så og si alle drømmene krystallklart. Det som er sprøtt er jo at det kan være steder jeg aldri har sett før og sånt....hjernen er en pussig kladd med gørr....
Antall ord: 43
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
LD er når man er klar over at man drømmer når man drømmer. man er bevisst, man er på en måte våken i drømmen, og kan derfor velge bevisst hva som skal skje i drømmen og hvor du enn måtte reise. du velger det ikke før du drømmer, men når du våkner i drømmen. har jeg forstått det riktig?
Antall ord: 74
Hide post links |
Jalivingdeaddoll skrev:LD er når man er klar over at man drømmer når man drømmer. man er bevisst, man er på en måte våken i drømmen, og kan derfor velge bevisst hva som skal skje i drømmen og hvor du enn måtte reise. du velger det ikke før du drømmer, men når du våkner i drømmen. har jeg forstått det riktig?
Antall ord: 77
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Okt 2006 00:00
- 18
- Lokalisering: Akershus
Veldig bra innlegg Okultist !! Jeg har opplevd å sove i våken tilstand, for å si det sånn men jeg har aldri brukt denne tilstanden til noe. Det skal jeg prøve på neste gang :mozilla_smile:
Antall ord: 36
Hide post links |