Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSpørsmål

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Spørsmål

Innlegg av Jael »

Finnes det noe hjelpere og skytsengler ikke kan hjelpe oss med?

Hva er forskjellen på en hjelper og en skytsengel?

Kan hjelpere på noe vis bli onde eller gå i mot oss? Sagt på en annen måte: har de fri vilje, eller er de slavene våre - eller hva?
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 180
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Re: Spørsmål

Innlegg av ape »

Jael skrev:Finnes det noe hjelpere og skytsengler ikke kan hjelpe oss med?

Hva er forskjellen på en hjelper og en skytsengel?

Kan hjelpere på noe vis bli onde eller gå i mot oss? Sagt på en annen måte: har de fri vilje, eller er de slavene våre - eller hva?
Det finner sikkert noe som de ikke kan hjelpe oss med. :P
Hjelper og skytsengel er det samme tror jeg.
De er ikke akk. slavene våre, mer som en frivillig som må gjøre det. :P
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Re: Spørsmål

Innlegg av line001 »

Jael skrev:Finnes det noe hjelpere og skytsengler ikke kan hjelpe oss med?

Hva er forskjellen på en hjelper og en skytsengel?

Kan hjelpere på noe vis bli onde eller gå i mot oss? Sagt på en annen måte: har de fri vilje, eller er de slavene våre - eller hva?
altså, hjelpere eller åndligeveilederne kan ikke hjelpe gjøe noe som ikke står i grunnplanene..

skytsengelene er vel på en måe det samme men at de hjelper oss da vi trenger det.. da en ulykke eller et eller annet skal skje som ikke står i grunnplanen..


er ikke helt sikker.. Noen som vet?
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Re: Spørsmål

Innlegg av Okkultist »

Jael skrev:Finnes det noe hjelpere og skytsengler ikke kan hjelpe oss med?

Hva er forskjellen på en hjelper og en skytsengel?

Kan hjelpere på noe vis bli onde eller gå i mot oss? Sagt på en annen måte: har de fri vilje, eller er de slavene våre - eller hva?
Haha...vettu, det er så sjelden jeg leser noe genialt, men her traff du spikeren. Slavene våre. Faktsk er du nok ganske nærme sannheten her.

Men for å være ærlig så tror jeg ikke på hjelpere. Av en eller annen grunn har det blitt meget populært å snakke om de, men jeg ser de aldri. Og jeg mener absolutt aldri.

Samtidig så avviser jeg ikke tanken, men ting er nok litt mer komplisert enn som så.

Men engler har ry på seg for å være høyere utviklet enn de fleste. De er jo bare et par tre hakk under smågudene.

Hvis hjelpere eksisterer så har de en funksjon de må utfylle. Hvis de ikke utfyller den så får det sikkert konsekvenser akkurat som her på jorden. Har man fri vilje på jobben eller skolen? Innen visse rammer, men vi er alle slaver under sjefene.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

Min erfaring er at ting vi burde forstå selv, altså bagateller, kan man spörre om så mye man vil, man vil aldri få noe skal svar på det uansett.
Anser de for å väre våre guider, de som kan svaret og som skal hjelpe oss å finne det på best mulig måte.De er ikke pålagt å fölge vår vilje og er derfor ikke våre slaver.
Antall ord: 71
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Re: ....

Innlegg av Okkultist »

green eyes skrev:Min erfaring er at ting vi burde forstå selv, altså bagateller, kan man spörre om så mye man vil, man vil aldri få noe skal svar på det uansett.
Anser de for å väre våre guider, de som kan svaret og som skal hjelpe oss å finne det på best mulig måte.De er ikke pålagt å fölge vår vilje og er derfor ikke våre slaver.

De er slaver i sin egen tilværelse akkurat soin oss på jorden uavhengig om vi valgte situasjonen av fri vilje på forhånd.

Dessuten sier du at vi ikke får svar på bagateller og det kan meget godt stemme, men har du noen gang fått svar på noe viktig?
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

..

Innlegg av green eyes »

Hvis det er sånn du velger å se på det så.
Jeg har fått svar på de tingene som har hvert viktige for meg ja :mozilla_smile:
Antall ord: 28
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

Hmm... Hvordan kan vi stole på hjelperne hvis de er tvunget til å hjelpe oss? Gjør de det fordi de er betingelsesløst glad i oss, eller fordi noen (småguder eller noen andre?) har bestemt det og egentlig trellbundet dem?

Har alle en hjelper?

Hvis ja, hvorfor er det ikke alle som får hjelp i kritiske situasjoner?

Hvis nei - hvorfor har ikke alle det?

Finnes det noen som er mektigere enn hjelperne eller skytsenglene? Hva om en ond ånd ønsker oss vondt? Er hjelperne alltid sterkest?

Mye spørsmål dette, kanskje litt vanskelig. Men hva tenker dere som har erfart hjelperne/ englene?
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Egentlig et godt spørsmål. Noe jeg har fundert og tenkt mye på er: Hvis vi alle har en eller flere hjelpere, hvorfor får da ikke små barn hjelp, når de blir utsatt for incest og for pedofile. Det synes jeg er veldig merkelig, for barn er uskyldige, og jeg blir bare så oppgitt og sint, for er det noen som trenger en hjelper i mine øyne så er det barna. Da bare spør jeg, hvor er hjelperen da, hvorfor beskytter de ikke barn? Og jeg går litt lenger nå og sier at hvis det finnes en gud og jesus, som skal være så god, og som det står i bibelen-La de små barn komme til meg. Hvorfor lar gud sånt skje, hvorfor beskytter h*n ikke de små? Hm.
Antall ord: 139
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Re: Spørsmål

Innlegg av Globeline »

Jael skrev:Finnes det noe hjelpere og skytsengler ikke kan hjelpe oss med?

Hva er forskjellen på en hjelper og en skytsengel?

Kan hjelpere på noe vis bli onde eller gå i mot oss? Sagt på en annen måte: har de fri vilje, eller er de slavene våre - eller hva?
Hjelpere pleier i grunn ikke hjelpe oss i dagliglivet. Det er ikke slik at de overtar rattet dersom du er i ferd med å kjøre utfor et stup eller lignende. Selv om noen har slike opplevelser så er ikke det det vanlige. Hjelperne påvirker oss ved å gi oss gode eller dårlige følelser. Det hjelper oss å tenke i spesielle retninger. Poenget er at vi skal utføre livsoppgaven vår på best mulig måte. Ja, noen ganger kan det nok føles som om hjelperene ikke hjelper oss, fordi de gir oss antydninger som gjør at vi tar vanskelige valg. Men i helheten var det meningen vi skulle gå gjennom dette. Det var det vi opprinnelig valgte, og hjelperne vil sørge for at vi får de utfordringene.

Nei hjelperene motarbeider oss ikke., de er heller ilkke våre slaver. De er våre lys og de er kjærligheten som hjelper oss i rett retning. De kan ikke forråde oss, da er de ikke våre hjelpere og da vil de ikke kunne få innflytelse på oss. Ettersom de berører våre innstinkter og følelser så ville vi følt det negativt om de førte oss feil vei,
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: Spørsmål

Innlegg av puma/f »

Jael skrev:Finnes det noe hjelpere og skytsengler ikke kan hjelpe oss med?

Hva er forskjellen på en hjelper og en skytsengel?

Kan hjelpere på noe vis bli onde eller gå i mot oss? Sagt på en annen måte: har de fri vilje, eller er de slavene våre - eller hva?
Som min så pent sier det

" jeg er hjelpern din ikke tjeneren din..."
Og ja han har sin egen vilje ja! det er det liten tvil om....men er så glad i han for det.

Hjelpere er enten gode eller nøytrale men er jeg og ha lest et sted. no som i grunn kan stemme med det jeg har opplevd.


Puma/f
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: ....

Innlegg av puma/f »

Okkultist skrev:
green eyes skrev:Min erfaring er at ting vi burde forstå selv, altså bagateller, kan man spörre om så mye man vil, man vil aldri få noe skal svar på det uansett.
Anser de for å väre våre guider, de som kan svaret og som skal hjelpe oss å finne det på best mulig måte.De er ikke pålagt å fölge vår vilje og er derfor ikke våre slaver.

De er slaver i sin egen tilværelse akkurat soin oss på jorden uavhengig om vi valgte situasjonen av fri vilje på forhånd.

Dessuten sier du at vi ikke får svar på bagateller og det kan meget godt stemme, men har du noen gang fått svar på noe viktig?

Hmm det minner meg om noe, jeg spurte min hjelper ( eller hva du foretrekker og kallle de ) om hvorfor han var hjelper... Noe motvillig fikk jeg til svar et enkelt ord ; straff...
Men slaver tror jeg ikke det er for de kan fort bli like fornærma som viket som helst menneske :)

puma/f
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Når mennesker er intressert i hjelpere som en ser her inne på forumet så ser de
hjelpere fra ett menneskelig perspektiv og glemmer at dette er en verden uten
alle følelser og dramaer.

Har alle hjelpere? Ja det opplever jeg at alle har på flere nivåer.
Hvorfor hjelper de ikke? Det gjør de, men ikke alltid på den måten vi forventer
og ikke oppfatter vi alltid at vi har fått hjelp heller.

Det essensielle her er at vi er å jorden for å lære og de hjelper oss så godt
de kan med å komme igjennom de "fagene" vi har valgt. De bryr seg ikke om
hva vi gjør eller opplever i detaljer og vi kan stort sett velge hva vi vil gjøre.
Det er mange måter å lære en og samme ting på. Og vet dere hva? Jeg opplever
at får vi ikke lært det vi skal så spiller det ikke så stor rolle for de det heller, forde
vi kan gjøre flere forsøk. Så alt vi gjør er helt ok.

Det blir nevnt her at det kan ikke finnes noe av dette og hvertfall ikke en Gud
når så mange barn lider uten å få hjelp.
Men om en åpner for at vi er her for å lære så er det jo en gave å få disse opplevelsene.
En lærer en masse og får innsikt i en masse andre menneskers lidelser med hjertet ikke
bare med hodet. De som blir utsatt for overgrep får hjelp, de får hjelp til å klare det de
blir utsatt for. Hjelp er ikke alltid å bli skånet fra ting.

Jeg vet at mange synes dette er en merkelig måte å tenke på, men for meg har det gitt
en mening med livet mitt. Jeg har opplevd mange av disse grove overgrepene som nevnes og sikkert fler, jeg vet ikke hvordan det føles å ha en frisk kropp pluss en god del annet og jeg er faktisk glad for det. Det har ikke alltid vært sånn, men jeg er der nå og
kan vise at det går an å tenke sånn og gi håp til de som strever. Jeg vet hva de går igjennom ikke bare ved å ha lest eller lyttet, men ved å ha erfart.
Antall ord: 391
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

..

Innlegg av green eyes »

Jeg kunne ikke hvert mer enig med deg Kaja.
Det har hvert et töft liv til tider, men det er for en grunn.Nemlig at vi skal läre å forstå og väre bedre rustet til å ta de slagene som måtte dukke opp.
Og ja, jeg er berettiget til å si min mening på den måten jeg gjör.
Antall ord: 61
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Nå ble jeg irritert, Kaja43, kanskje jeg misforstår deg, men du mener vel ikke at et lite barn som blir utsatt for pedofile lærer noe, det er det mest kyniske jeg har hørt. Barn skal bli forskånet for sånt. et voksent menneske ja, de lærer av ting de har gjort/gjør. Men et barn blir ødelagt for livet som opplever slikt. Beklager men du verden da er jeg uenig med deg. Og hva er det et lite barn i såfall lærer av å bli misbrukt? Sorry den skjønner jeg ikke.
Antall ord: 99
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links