Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderStemme i skapet

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Stutum
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jan 2007 01:01
17

Stemme i skapet

Innlegg av Stutum »

Jeg har ikke vært "velsignet" med så mange uforklarlige hendelser, men jeg hadde en opplevelse da jeg var liten, som KAN ha vært noe mer enn man kan forklare. Eller no greier. Uansett var det slik, at mine besteforeldre på mors side hadde et to-etasjers hus. Stue, do og kjøkken i første, soverom og garderobeskap i andre. For en 5-åring er det som kjent drepende kjedelig å sitte stille på samme plassen, så man måtte jo ta en liten runde, og jeg tenkte jeg skulle ta en kikk inne i garderobeskapet. Lyden av en harm damestemme fikk meg derimot til å ombestemme meg litt faderlig fort, og sette meg sammen med de voksne igjen.

Jeg sier ikke med sikkerhet at det nødvendigvis spøkte, barn oppfatter jo ofte ting annerledes, men en ubehagelig opplevelse var det, så jeg utelukker heller ikke at det kan ha vært noe utenom det naturlige, da jeg begynner å åpne meg litt for mulighetene etter mye skepsis. :mozilla_wink:
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
KineMor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2007 18:59
17

Re: Stemme i skapet

Innlegg av KineMor »

Stutum skrev:Jeg har ikke vært "velsignet" med så mange uforklarlige hendelser, men jeg hadde en opplevelse da jeg var liten, som KAN ha vært noe mer enn man kan forklare. Eller no greier. Uansett var det slik, at mine besteforeldre på mors side hadde et to-etasjers hus. Stue, do og kjøkken i første, soverom og garderobeskap i andre. For en 5-åring er det som kjent drepende kjedelig å sitte stille på samme plassen, så man måtte jo ta en liten runde, og jeg tenkte jeg skulle ta en kikk inne i garderobeskapet. Lyden av en harm damestemme fikk meg derimot til å ombestemme meg litt faderlig fort, og sette meg sammen med de voksne igjen.

Jeg sier ikke med sikkerhet at det nødvendigvis spøkte, barn oppfatter jo ofte ting annerledes, men en ubehagelig opplevelse var det, så jeg utelukker heller ikke at det kan ha vært noe utenom det naturlige, da jeg begynner å åpne meg litt for mulighetene etter mye skepsis. :mozilla_wink:
tror det var fantasien din som gjorde deg et lite puss :D
Antall ord: 183
Mitt Sinn Befinner Seg I En Tilastand Av Filosofisk Tvil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petroosha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Des 2006 17:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest Agder

Re: Stemme i skapet

Innlegg av Petroosha »

Stutum skrev:Jeg har ikke vært "velsignet" med så mange uforklarlige hendelser, men jeg hadde en opplevelse da jeg var liten, som KAN ha vært noe mer enn man kan forklare. Eller no greier. Uansett var det slik, at mine besteforeldre på mors side hadde et to-etasjers hus. Stue, do og kjøkken i første, soverom og garderobeskap i andre. For en 5-åring er det som kjent drepende kjedelig å sitte stille på samme plassen, så man måtte jo ta en liten runde, og jeg tenkte jeg skulle ta en kikk inne i garderobeskapet. Lyden av en harm damestemme fikk meg derimot til å ombestemme meg litt faderlig fort, og sette meg sammen med de voksne igjen.

Det er mange som sier at alle barn er klarsynte/åpne for åndelig kontakt eller en viss grad klarsynt, men det vokser de fra seg da de blir eldre

Men det kan ha vært deg selv, siden, du var veldig nysgjerrig og gikk og så deg rundt i huset, og du var kanskje litt søkende
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Stutum
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jan 2007 01:01
17

Innlegg av Stutum »

Jada, det kan ha vært en blanding av fantasi, noen som kom med en krass kommentar utenfor huset, eller slike ting, det er nok av mulige årsaker. Da det er 27 år siden, kan det også være hukommelsen som smører på :mozilla_tongue: På den annen side er det heller ikke helt umulig at det var et garderobespøkelse som ville ha de gamle, illeluktende pelskåpene for seg selv... :lol:
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links