Bra innlegg, endelig noen som setter ord på det jeg tenker! ^^Asbjørn skrev:Enten tror man på en GUD, eller så gjør man det ikke.
Når de som tror på en GUD skjønner at det er den samme gud, uansett hva man kaller sin religion, DA har vi kommet et viktig skritt videre.
Kristen, Hindu, Muslim, Jøde, Åsatro, Heks, osv, de fleste er hellig overbevist om at det finnes en Høyere bevissthet.
Og at man på en eller annen måte tilhører denne.
Det er helt rett, man GJØR det, det er derfra vi kommer og dertil vi skal.
Troen som en enkeltperson har, bygger på menneskelig påvirkning, noens ønsker om makt, osv.
Derfor har man mange forskjellige varianter av tro.
Helvete - det finnes, men HER PÅ JORD, HER er det vi merker alt ondt...
Personlig tror jeg på reinkarnasjon, at man lever mange liv, og skal ha med forskjellige erfaringer fra de forskjellige liv.
Ett liv skal man være rik og undertrykkende, et annet skal man være undertrykket, osv.
Sånn bytter man "situasjon" fra liv til liv, inntill man har "prøvet alt".
Dermed har man kunnskap om allslags livserfaringer, - når man ikke er bundet av "jordelivets regler".
Å slå seg på tommelen med hammeren, det vet vi gjør vondt.
Har DU prøvet det ? Hvis ikke, hvordan vil du da forklare hvordan dette føles ?
På andre siden VET man alt, og kan alt, men man mangler erfaringen.
Erfaringene er det vi er her for....
Det trur jeg... ;-)
Men har ikke tenkt å stappe det ned i halsen på deg, har du lest så langt, er det fordi du selv ville ;-)
mvh Asbjørn
Troen på reinkarnasjon tror jeg at jeg er født med, husker at jeg avtalte med hundene våres at da de kom tilbake i sitt neste liv, så måtte de hoppe opp eller ta meg på kneet, det kom jo an på hva de var, men uansett, så skulle de gjøre det hvis de møtte meg, og da visste jeg at det var dem.