Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderUkjent stemme på telefonen

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Ukjent stemme på telefonen

Innlegg av Treo »

Kom akkurat på en litt spesiell opplevelse jeg hadde for noen år siden. Kom ikke på noe bedre sted å skrive det, så jeg velger å poste det her. Det som skjedde var at jeg var i en samtale på hustelefonen, og plutselig kom det en kvinnestemme inn på linjen, samtidig som den jeg snakket med forsvant. Hun sa "Halloooo" på østlandsdialekt, og ga uttrykk for at hun kunne høre meg, og at hun ikke var overrasket på noen måte. Av en eller grunn kom jeg ikke på noe mer vettugt å si enn å si "hallo" tilbake, noe jeg gjentok flere ganger, mens hun sa det samme. Jeg ble vel litt paff da det skjedde.

Ikke lenge etter hørte jeg min lillebror snakke i samme telefonen og si det samme jeg hadde sagt da det skjedde med meg, altså å gjenta "hallo" flere ganger (er vel en naturlig reaksjon). Da jeg spurte han hva som hadde skjedd etterpå, sa han at det plutselig kom en damestemme inn på linjen. Jeg spurte om hun snakket østlandsdialekt, og ja, det gjorde hun. Han sa hun hadde sagt til han "gå til moren din", noe som jo kan tyde på at hun ville at han skulle si ifra at noe var galt med telefonen.

Jeg tenkte at det måtte være et problem med telefonlinjen, og ringte til telenor og fortalte det som hadde skjedd. Han spurte om jeg hadde ISDN, noe jeg bekreftet. Da sa han at dette kunne ikke skje med ISDN. Nå tror ikke jeg så mye på ånder, og langt mindre på at ånder kan snakke i telefonen, men i ettertid tenkte jeg at stemmen lignet litt på stemmen til en nær venninne av min mor (samme dialekt etc), som kort tid før hadde gått bort. Så nå lurer jeg på om han på telenor tok feil, og hva dette kan ha vært, uten at jeg forventer så mange vettuge svar...
Antall ord: 326
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 15:21
18

Innlegg av mrs.mystic »

Hallo! Det har skjedd meg engang også. Og det var litt komisk, for jeg sa akkurat til mannen min at jeg skulle ringe faren min og spørre etter det vi hadde diskutert. Plutselig var han på linja sammen med oss, så vi hadde plutselig 3 veis samtale... Vi hadde begge ISDN, så det kan jo hende det samme skjedde med deg....

Telenor fornekter jo alle feil de har...
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Treo »

mrs.mystic skrev:Hallo! Det har skjedd meg engang også. Og det var litt komisk, for jeg sa akkurat til mannen min at jeg skulle ringe faren min og spørre etter det vi hadde diskutert. Plutselig var han på linja sammen med oss, så vi hadde plutselig 3 veis samtale... Vi hadde begge ISDN, så det kan jo hende det samme skjedde med deg....

Det høres jo nesten enda mer merkelig ut. Hvordan kom faren din inn på linjen? Ringte han til en av dere, og ble så plutselig med i samtalen istedet for å få opptattsignal? Det som er litt spesielt med det som skjedde med meg er at samme ukjente person kom inn på linjen gjentatte ganger, og i motsetning til meg ikke virket overrasket over det som skjedde, som om det var planlagt fra hennes side.

Det kan jo være det var mulig å hacke seg inn på linjen på en eller annen måte, men da hadde jeg forventet at det var noen på rundt min alder som hadde gjort det, og ikke en dame som hørtes en del eldre ut.
Antall ord: 194
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

mrs.mystic skrev:Hallo! Det har skjedd meg engang også. Og det var litt komisk, for jeg sa akkurat til mannen min at jeg skulle ringe faren min og spørre etter det vi hadde diskutert. Plutselig var han på linja sammen med oss, så vi hadde plutselig 3 veis samtale... Vi hadde begge ISDN, så det kan jo hende det samme skjedde med deg....

Siden dere tenkte på ham, kanskje dere da klarte å "tilkalle ham telepatisk".... ikke akkurat tilkalle ham, men at da dere tenkte på ham, tenkte han kanskje på dere også, og fikk den innskytelse at han skulle ringe. Det med telefonlinja og ISDN er jo litt verre å finne noen forklaring på, da.... =P
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Høres ut som om noen andre kom inn på linja. Noe jeg har opplevd mange ganger. Mange ganger har jeg også visst hvem de var, og det var ikke spøkelser. Men altså en annen som ringte på telefonen. Evt noen som slår ditt nr når du er i tlf, og så skjer det en feil og de kommer inn. Ikke veldig vanlig, men likevel vanlig nok til at de fleste har opplevd det eller kjenner noen som har.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Treo »

Globeline skrev:Høres ut som om noen andre kom inn på linja. Noe jeg har opplevd mange ganger. Mange ganger har jeg også visst hvem de var, og det var ikke spøkelser. Men altså en annen som ringte på telefonen. Evt noen som slår ditt nr når du er i tlf, og så skjer det en feil og de kommer inn. Ikke veldig vanlig, men likevel vanlig nok til at de fleste har opplevd det eller kjenner noen som har.
Det som var litt spesielt var at det var en ukjent person hver gang det skjedde, og den SAMME personen hver gang. Det skjedde flere ganger. Denne personen ringte aldri, hun bare dukket opp under samtaler. Jeg spurte alle i huset om de visste hvem det kunne være, og det var det ingen som visste.
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Da jeg var mindre dreiv jeg og tulla og slo masse telefonnr på hustelefonen hjemme.
Den ene gangen jeg gjorde det overhørte jeg en samtale mellom 2 personer, jeg vet ikke hvem de var men de hørte ikke meg ihvertfall.
Dette var lenge før isdn og lignende, på 80-tallet en gang.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Treo skrev:
Globeline skrev:Høres ut som om noen andre kom inn på linja. Noe jeg har opplevd mange ganger. Mange ganger har jeg også visst hvem de var, og det var ikke spøkelser. Men altså en annen som ringte på telefonen. Evt noen som slår ditt nr når du er i tlf, og så skjer det en feil og de kommer inn. Ikke veldig vanlig, men likevel vanlig nok til at de fleste har opplevd det eller kjenner noen som har.
Det som var litt spesielt var at det var en ukjent person hver gang det skjedde, og den SAMME personen hver gang. Det skjedde flere ganger. Denne personen ringte aldri, hun bare dukket opp under samtaler. Jeg spurte alle i huset om de visste hvem det kunne være, og det var det ingen som visste.
Ja, men det er vel fordi det har vært feil på linja til en spesiell person. Eks noen ganger ringer vi et nummer, og kommer feil om og om igjen, endatil vi vet at vi har slått rett nr. Fordi det hender det er feil. Og at hun sier hallo, hallo, kan være fordi hun ikke hører dere. Kanskje det er noe som har skjedd at det har ringt hos henne for eksempel og at hun svarer telefonen men hører ingen i andre enden. Dersom det var en ånd så mistenker jeg faktisk at denne hadde benyttet sjansen til å si noe mer. Ånder som tar kontakt har stort sett noe de ønsker å si. Men det er min mening. Kanskje jeg tar feil og det egentlig er et telefonspøkelse.

Uansett så er det ikke unormalt at det skjer feil med telefonlinjene.
Antall ord: 288

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Treo »

Globeline skrev:
Treo skrev:
Ja, men det er vel fordi det har vært feil på linja til en spesiell person. Eks noen ganger ringer vi et nummer, og kommer feil om og om igjen, endatil vi vet at vi har slått rett nr. Fordi det hender det er feil. Og at hun sier hallo, hallo, kan være fordi hun ikke hører dere. Kanskje det er noe som har skjedd at det har ringt hos henne for eksempel og at hun svarer telefonen men hører ingen i andre enden. Dersom det var en ånd så mistenker jeg faktisk at denne hadde benyttet sjansen til å si noe mer. Ånder som tar kontakt har stort sett noe de ønsker å si. Men det er min mening. Kanskje jeg tar feil og det egentlig er et telefonspøkelse.

Uansett så er det ikke unormalt at det skjer feil med telefonlinjene.

Virker litt rart at noen på østlandet (antatt at hun kom derfra) ved en feil skal få en forbindelse med en telefon her på vestlandet, men det kan jo hende. Og ja, hun hørte oss, hun smilte mens hun sa hallo (det kan du høre på telefonen) som om hun var glad for å ha kommet fram, og "svarte" når jeg sa hallo. Hun sa også til min lillebror at han skulle gå til moren sin.

Jeg tror også den hadde sagt mer dersom det var en ånd, og som sagt tror jeg ikke det var en ånd, men jeg har enda til gode å få en god forklaring på det. Kanskje jeg skulle ringt telenor igjen og prøvd å få snakket med en som har litt peiling, men jeg ville nok bare endt opp med å ikke bli trodd som sist gang.
Antall ord: 433

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Treo skrev:

Virker litt rart at noen på østlandet (antatt at hun kom derfra) ved en feil skal få en forbindelse med en telefon her på vestlandet, men det kan jo hende. Og ja, hun hørte oss, hun smilte mens hun sa hallo (det kan du høre på telefonen) som om hun var glad for å ha kommet fram, og "svarte" når jeg sa hallo. Hun sa også til min lillebror at han skulle gå til moren sin.

Jeg tror også den hadde sagt mer dersom det var en ånd, og som sagt tror jeg ikke det var en ånd, men jeg har enda til gode å få en god forklaring på det. Kanskje jeg skulle ringt telenor igjen og prøvd å få snakket med en som har litt peiling, men jeg ville nok bare endt opp med å ikke bli trodd som sist gang.
Det var nok et spøkelse da.
Ellers syns jeg du har fått forklaringer jeg. Kanskje ikke fra Telenor, men det er ikke egentlig å forvente. Jeg kan ikke tro at de innrømmer slike feil, da må de jo også innrømme feil på skyhøye telefonregninger, ettersom de da innrømmer feilkoblinger. :)

Men du får lytte til deg selv og tro det du ønsker å tro. Dessverre er det ikke så lett å få svar alltid, i hvert fall ikke de svarene man ønsker. Men man kan velge hva man ønsker å tro, og tro det.
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Treo »

Globeline skrev:
Treo skrev:

Det var nok et spøkelse da.
Ellers syns jeg du har fått forklaringer jeg. Kanskje ikke fra Telenor, men det er ikke egentlig å forvente. Jeg kan ikke tro at de innrømmer slike feil, da må de jo også innrømme feil på skyhøye telefonregninger, ettersom de da innrømmer feilkoblinger. :)

Men du får lytte til deg selv og tro det du ønsker å tro. Dessverre er det ikke så lett å få svar alltid, i hvert fall ikke de svarene man ønsker. Men man kan velge hva man ønsker å tro, og tro det.

For tredje gang, så tror jeg ikke på spøkelser, og utelukker fremdeles den muligheten. Grunnen til at jeg la fram den muligheten var for å ha en grunn til å poste innlegget her. Hvis ikke kunne jeg like godt skrevet det på et IT-forum. Jeg ser bare ikke helt logikken i å lyge til kundene på supporttelefon om reelle problemer som kunden opplever. Etter det du har fortalt vet du ikke om det du foreslår er mulig, det er bare noe du tror, så da velger jeg heller å høre på eksperter. Men når de ikke vet (eller lyger), så er jeg like langt.
Antall ord: 348

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Treo skrev:

For tredje gang, så tror jeg ikke på spøkelser, og utelukker fremdeles den muligheten. Grunnen til at jeg la fram den muligheten var for å ha en grunn til å poste innlegget her. Hvis ikke kunne jeg like godt skrevet det på et IT-forum. Jeg ser bare ikke helt logikken i å lyge til kundene på supporttelefon om reelle problemer som kunden opplever. Etter det du har fortalt vet du ikke om det du foreslår er mulig, det er bare noe du tror, så da velger jeg heller å høre på eksperter. Men når de ikke vet (eller lyger), så er jeg like langt.
Nei, det poenget ser ikke jeg heller. Alle vet men telenor innrømmer det ikke.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
€v@
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2006 22:28
18

Innlegg av €v@ »

da jeg var mindre var det ofte feil på linja. jeg kunne bare løfte av røret og høre to personer som snakket. To personer jeg ikke vet hvem var. Men de snakket dialekten min da så de var fra området tydligvis. De hørte ikke meg, men jeg hørte klrt og tydelig dem.

Vil jo tru at telenor og andre operatører har kommet såpass langt i teknologien nå at dette ikke skal skje igjen..og i allefall ikke med ISDN-linje! :D
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

da er det skumlere med IP telefonlnje... der hører du ikke folk men uhyggelige skrekkfilm lyder... en ond ånd som ikke vil at jeg skal nå ut til mine kjente og kjære :mozilla_surprised:

Telenor er også besatt av: "ikke innrømme feil eller gi service på en proff måte av folk som ikke har peil på jobben de er satt til å gjøre" ond ånd :mozilla_undecided:
Antall ord: 69
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

snuppedilla skrev:da er det skumlere med IP telefonlnje... der hører du ikke folk men uhyggelige skrekkfilm lyder... en ond ånd som ikke vil at jeg skal nå ut til mine kjente og kjære :mozilla_surprised:

Telenor er også besatt av: "ikke innrømme feil eller gi service på en proff måte av folk som ikke har peil på jobben de er satt til å gjøre" ond ånd :mozilla_undecided:
For ikke å snakke om den ånden som tar plass i våre barn så snart telefonen ringer... :mozilla_surprised: Den som gjør at de roper "mamma" 70 ganger i minuttet, og glemmer alt som heter oppdragelse :mozilla_wink:
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links