Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEn vakker jente kommer til gards

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Gummitarzan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2007 00:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

En vakker jente kommer til gards

Innlegg av Gummitarzan »

*slettet*
Sist redigert av Gummitarzan på 15 Mar 2010 09:17, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Hmmm...det var en god historie iallefall. Du er en god forteller.

Vet du noe mer om bakgrunnen til plassen?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

En spennende, god og godt fortalt historie ja, og ikke minst, på meg virken den troverdig, har selv hatt en lignende opplevelse for mange år siden.
Antall ord: 26
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Irenelli...
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jan 2007 21:29
17
Lokalisering: Haugesund:p

Innlegg av Irenelli... »

Hey! etter å ha visst historien til besteforeldrene mine som er oppvokst på stord, kunne si at familieslekten min hadde vært spredd utover hele stord, det var også noe som min oldemor hadde fortalt ungene at det var ei ung jente som skulle gifte seg, men noen uker før bryllupet ble hun syk å døde. Hun vare 22år gammel om jeg husker rett. Kjerseten orket ikke å bli der så han flytett til Bergen. dette er fra sikre kilder, de vet alt om hva som har hendt på stord:)
Antall ord: 90
there are gold ships, there are strong ships, but the best ship, is frendship:p

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Hei. Du er flink til å fortelle historier du. Kom gjerne med flere ! Har ikke no problemer med å tro at historien er sann heller. Har selv opplevd noe lignende for noen år siden.

Jeg var ute og gikk tur med hunden min en sein kveld. Det var november, kaldt og nysnø. Det hele ble lyst opp av en flott fullmåne.
Veien gikk igjennom et tettbebygd strøk, tvers over et åpent område med jorder på hver side og videre langs skogen. Da jeg kom dit veien begynte å sno seg over jordet så jeg ei gammel dame et stykke forran meg.
Hun var lut i ryggen, hadde brunt langt skjørt og noe som minnet om et sjal eller noe rundt overkroppen.
Det var et lite tettsted og jeg kjente de fleste men denne damen kjente jeg ikke igjen. Jeg begynte å få problemer med å få med meg hunden min. Jeg måtte nærmest dra han med meg, og til slutt satte han seg ned og nektet plent å bli med videre.
Jeg snudde meg å så på han et øyeblikk og da jeg snudde meg tilbake var den gamle dama borte !
Det var ingen veier, hus eller noe hun kunne forsvunnet inn i eller bak. Bare en vei over et nakent jorde...
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Kom gjerne med flere historier, Gummitarzan!
Er så morsomt å lese historier som er så godt fortalt,
både i innhold og språk :D

Om denne historien er sann eller om det er en gammel vandrerhistorie skal være usagt fra min side, jeg har hørt lignende før...
Men igjen, det er uansett god underholdning når det er så godt fortalt!!

Mvh Lilja
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frodo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Sep 2006 17:18
18
Lokalisering: Smurfeland?

Re: En vakker jente kommer til gards

Innlegg av Frodo »

Gummitarzan skrev:Jeg har hørt mye rart og også opplevd en del selv.
Det var en av grunnene til at jeg fikk meg ett medlemskap her inn, så jeg kunne dele noe av det med dere andre.
Nå er det ikke slik at jeg skal fortelle dere om alle de villeste spøkelses historier jeg noensinne har hørt.
Men, noe av det jeg har opplevd, samt noen andre historier kan jeg vel fortelle. Spesielt dem der jeg kjenner noe til personene som er innvolvert og som jeg liksom føler jeg kan stå litt inne for.
Jeg vil ikke at noen av dere skal syns at jeg har vert med på litt vel mye, og kansje har en vill fantasi. Derfor er det alltid referansepersoner i desse historiene som faktisk kan kontaktes. Men jeg kan jo ikke legge navn og nummer til folk ut her, men det er jo alltids mulig å maile meg for de som skulle ha en veldig spesiell interesse for det på PM. (privat melding)

Denne lille historien er en slik. Broren til "hovedpersonen" her fortalte meg den for mange år siden. Jeg har forsøkt å resonere meg frem til når det hendte. Jeg landet på sen februar 1992. Jeg er ikke helt sikker på datoen, men så er det heller ikke så viktig.

Om du har vert på Stord, har du kansje kjørt fra Leirvik til Fitjar kommune nord på øya?
Eller kansje du kommer til å gjøre det en dag?
Da skal du se om du ser en snirklette grusvei som tar til høyre omtrent halveis.
Kjører du opp den, kommer du til ett tun med hus, garage og en gammel løe.

Denne dagen sent i februar var kald, men det var helt vindstille. Gunnar som vi får kalle ham benyttet lyset til å mekke på den gammle traktoren han hadde trillet ut av garage skjulet. På denne tiden merker man at dagen begynner å bli litt lysere.
Utypisk nok for området var det kaldt og ankelhøyt med puddersnø.

Geir sto nesten midt i veien med traktoren så han kunne se ett stykke nedover.
Etter en stund skumtet han en person som kom gående oppover veien. Det hendte at folk kom denne veien for å gå tur, men det var sjeldent og i allefall på denne årstiden.

Gunnar skrudde mens han tittet over panseret. Det syntes å være en kvinne. Kansje hun ville spørre om noe?
Kansje bilen hennes hadde havarert?
Kansje hun bare gikk tur ?

Hun kom nærmere. Det var visst en jente i 20 årene. Hun var svært slank. Hun hadde veldigt langt lyst hår og han fikk ikke se ansiktet hennes så godt.
Hun så ut til å være svært veldreid.
Når hun var en 30 meter fra Gunnar, beskrev han det senere som at, "plutselig ble jeg paralysert av kulde. Jeg vet ikke hvorfor men jeg ble livredd". Gunnars fingre sluttet å virke. Han følte han måtte bort og slo blikket ned. Han tittet bare nå og da. Den varme , forte kjeledressen varmet ikke nå.
Hun kom nærmere og han kunne se at hun hadde en slitt tykk strikket genser i skitten-hvitt. Den hadde mønster i blasse lyseblå mønster. Den virket litt hullette.
Gunnar tvang seg til å kikke selv om han følte denne urasjonelle redselen. Det var da bare en jente...Og det så ut til å være en svært pen en også...Hun hadde ankelhøye støvler i skinn. Buksene kunne minne om jeans, men var nesten hvite og grove. Rundt den syltynne midjen hadde hun ett tynnt belte. Eller var det ett tau?

Hun var nå bare en 15 meter borte og han kunne se henne tydelig. Gunnar sa senere til sin bror, "når det endelig kom en smellvakker jente til gards, ville jeg ikke noenting heller att hun skulle forsvinne..." Det var noe "feil" med det hele. Noe overnaturlig.
Det hører og med til historien at Gunnars mor som var inne og ikke så noe, måtte trøste hunden som begynte og pile att og frem på gulvet med halen i mellom bena på dette tidspunktet. Tydelig skremt.

Gunnar la merke til att hun hadde en tresleiv !! i beltet sitt. Den hang på hennes høyre side. Langs veien var det ett gjerde for dyrene om sommeren. utenfor det var det sletter langt bortover mot Stord fjellet.
Gunnar så aldri at hun hoppet over gjerdet, for plutselig vasset hun i snøen på andre siden av det. Han kunne se puddersnøen som virvlet rundt føttene hennes.
Hun kastet aldri ett blikk på ham. Hun gikk rett ut i det store intet. Han fulgte henne med øynene bak noe bjerke kratt, men hun kom aldri ut på andre siden. Borte vekk var hun.

Gunnar som er en stor mann på 1.90 burde ikke være redd en jente . Ikke på høylys dag i alle fall...Han tok mot til seg og gikk ned for å se der hun måtte ha kommet seg over gjerdet.
Det var ingen spor i snøen !
Snøen lå på toppen av gjerdepålene og vitnet om at ingen hadde ristet i gjerde.

Så vidt jeg har hørt hadde ingen sett eller hørt om jenta før, og ikke har de sett henne siden.

Slik var historien som verserte en lang stund på den tiden.

jerg er ikke noe åndelig,men dette kan ha vært en ånd som har "vært på en tur"
Antall ord: 932
i am a ghost hunter,doent you fuck with me

I am 66% addicted to Counterstrike. What about you?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kvitskrømt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Des 2006 17:25
18
Lokalisering: Mot vest...

Innlegg av Kvitskrømt »

Gummitarzan, du er flink å fortelle, og historien virker troverdig. Kan det kanskje ha vært huldra? :)
Antall ord: 16
Ingenting er så absurd at ikke en filosof har sagt det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

Uhyggelig historie. Virket troverdig. Uansett, velkommen hit. Håper du har flere slike historier på lager. Det trenger vi mer av her inne. :mozilla_smile:
Antall ord: 25
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Helt enig. Godt fortalt og spennende å lese.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chupacabra16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Des 2006 20:34
17
Lokalisering: Holter

Innlegg av chupacabra16 »

historiene dine er veldig fascinerende, Gummitarzan ! :mozilla_smile:
veldig godt fortalt, og realtivt troverdige også. det minner meg litt om de typiske gamle vandrehistoriene som beseforeldrene mine pleier å fortelle.
du er en veldig god forteller, og får historien til å virke troverdig, og framstillingen gjør det enda mer spennende :mozilla_smile:
her skal jeg heller ikke uttale meg om historien er sann eller ikke, men veldig spennende og interessant er den i hvertfall !
herlig !! dette vil vi ha mer av !! :D
Antall ord: 81
every wish is just a journey away

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BlackMagic

Innlegg av BlackMagic »

Kvitskrømt skrev: Kan det kanskje ha vært huldra? :)
Det var det første som poppet inn i hodet mitt :)

Veldig godt fortlat ja :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Fascinerende

Innlegg av Metodisten »

Fascinerende historie.

Er det gjort noen undersøkelser senere for å se om det kan være noe i forhistorien til stedet som kan forklare jenta ?

M
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Dette var en facinerende historie som jeg kunne tenke meg å vite mer om...hva heter plassen? Jeg bor på Rommetveit, altså like i nærheten av der du forklarer at dette skal ha skjedd.
Eneste jeg stusser litt på, er at om tar av til høyre fra veien mot Fitjar, så går det mot sjøen, og ikke fjellet som du antyder....?
Antall ord: 64
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aron

Innlegg av Aron »

Du skriver bra. Har du noen gang vurdert å gjøre mer ut av dette talentet? Jeg tror du vil gjøre det bra uansett genre.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links