Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmene

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Petroosha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Des 2006 17:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest Agder

Innlegg av Petroosha »

Jeg har vært veldig opptatt av hjelpere i det siste og har hatt en del drømmer om at jeg ser skikkelser uten ansikt fordi jeg har sagt til meg selv at jeg skal åpne meg for mine egne hjelpere når jeg er klar over det..

Men i natt drømte jeg at jeg satt på en stol på rommet mitt, midt i mørket. Så var det en jente som snakket til meg, men hun snakket tysk! (Jeg hører aldri tysk og valgte fransk som tilvalgsfag på skolen så jeg skjønte ikke hva hun sa). Jeg ville tenne lyset, men det var noe som hindret meg... jeg klarte ikke å reise meg opp fra stolen

Har også drømt om sanger jeg har hørt.. men plutselig komponerer jeg en egen sang i drømmen...
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Innlegg av Liis »

Petroosha skrev:Jeg har vært veldig opptatt av hjelpere i det siste og har hatt en del drømmer om at jeg ser skikkelser uten ansikt fordi jeg har sagt til meg selv at jeg skal åpne meg for mine egne hjelpere når jeg er klar over det..

Men i natt drømte jeg at jeg satt på en stol på rommet mitt, midt i mørket. Så var det en jente som snakket til meg, men hun snakket tysk! (Jeg hører aldri tysk og valgte fransk som tilvalgsfag på skolen så jeg skjønte ikke hva hun sa). Jeg ville tenne lyset, men det var noe som hindret meg... jeg klarte ikke å reise meg opp fra stolen

Har også drømt om sanger jeg har hørt.. men plutselig komponerer jeg en egen sang i drømmen...
Hmm...det er de tingene som du vet at du ikke har fremkalt på egenhånd...det er det som iallefall jeg undrer meg over.. Hvis man ikke har et forhold til musikken, ansiktene, stemmene..de bare dukker opp.

Jeg prøver å ta litt avstand fra alt mulig for tiden og konsentrere meg om det jordnære...,men sålangt uten hell. Det innhenter meg igjen og igjen.

Så til emnet: Igår lukket jeg øynene og skulle sove..klin umulig. Når jeg lukker øynene er det som å starte en "innendørs" film... Ansikter, situasjoner, bilder av folk jeg aldri har sett ruller over netthinnen. Navn dukker opp.

Hva er dette? Er jeg litt smågal eller? Det er ikke minner fra filmer eller noe annet, det kan jeg utelukke! Noen ganger kan jeg også "zoome" meg inn på detaljer i bildet.

Hmmm... Hjelp! Anyone?
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petroosha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Des 2006 17:13
17
Lokalisering: Vest Agder

Innlegg av Petroosha »

Liis skrev:
Petroosha skrev:Jeg har vært veldig opptatt av hjelpere i det siste og har hatt en del drømmer om at jeg ser skikkelser uten ansikt fordi jeg har sagt til meg selv at jeg skal åpne meg for mine egne hjelpere når jeg er klar over det..

Hmm...det er de tingene som du vet at du ikke har fremkalt på egenhånd...det er det som iallefall jeg undrer meg over.. Hvis man ikke har et forhold til musikken, ansiktene, stemmene..de bare dukker opp.

Jeg prøver å ta litt avstand fra alt mulig for tiden og konsentrere meg om det jordnære...,men sålangt uten hell. Det innhenter meg igjen og igjen.

Så til emnet: Igår lukket jeg øynene og skulle sove..klin umulig. Når jeg lukker øynene er det som å starte en "innendørs" film... Ansikter, situasjoner, bilder av folk jeg aldri har sett ruller over netthinnen. Navn dukker opp.

Hva er dette? Er jeg litt smågal eller? Det er ikke minner fra filmer eller noe annet, det kan jeg utelukke! Noen ganger kan jeg også "zoome" meg inn på detaljer i bildet.

Hmmm... Hjelp! Anyone?
Det kan hende du er et medium da, jeg mener, det er ikke normalt å få bilder inn på netthinna di av personer du aldri har møtt før..? Kan det være varsler?

Det kan hende at du ser folk som går rundt på astralplanet, eller folk som lever men tiden deres på jorda er snart over...

Noen ganger når jeg lukker øynene og konsentrerer meg for å sove, føles det som om jeg klatrer nedover i en gruve.. det er veldig ukomfortabelt.. så får jeg dårlige forventninger på hva som skjer når jeg når bunnen.
Antall ord: 392

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
The_princess_of_mystery
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jan 2007 11:37
17
Lokalisering: kolbotn

Innlegg av The_princess_of_mystery »

Jeg husker altid noe av drømmen jeg har hatt om natten. Jo mer jeg tenker på det jeg drømmer jo mer klarer jeg å styre drømmen. Jeg kan bestemme hvem som skal være der og hvis det er noen som er plagsomme "ønsker" jeg bare at de var borte. Jeg hadde ganske mange mareritt før, men nå som jeg "styrer" drømmene mine har jeg dem nesten aldri. Jeg kan også plutselig være andre mennesker i drømmene mine....
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Liis »

Petroosha skrev:
Liis skrev:
Petroosha skrev:.......

........

Hmmm... Hjelp! Anyone?
Det kan hende du er et medium da, jeg mener, det er ikke normalt å få bilder inn på netthinna di av personer du aldri har møtt før..? Kan det være varsler?

Det kan hende at du ser folk som går rundt på astralplanet, eller folk som lever men tiden deres på jorda er snart over...

Noen ganger når jeg lukker øynene og konsentrerer meg for å sove, føles det som om jeg klatrer nedover i en gruve.. det er veldig ukomfortabelt.. så får jeg dårlige forventninger på hva som skjer når jeg når bunnen.
Takk for ditt svar...Tja..jeg er visst det ifølge noen andre medium.. Men jeg har ikke bedt om det, jeg kan ikke forstå det og synes det hele er ubegripelig!!

Har vært greier siden jeg var liten, men det kommer stadig en ny erfaring. Men jeg prøver å finne en logisk forklaring også. Har begynt å bli vant til det, men det kan være slitsomt å få sånne impulser. Kanskje jeg har en ekstremt livlig fantasi?? Som jeg ikke kjenner til så godt, hehe.. nei, føles ikke sånn heller..

BA?
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Liis »

Posten over begynner kanskje å gå litt ut av topic i tråden! Jeg tar gjerne imot PM! Er også intressert i å høre andres erfaringer osv der.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oberon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Nov 2006 15:24
18
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Oberon »

Nei, det var ikke akkurat smerte. Men jeg har opplevd det tidligere i forbindelse med drømmer hvor jeg blir utsatt for vold eller ulykker. Det var mer en slags ekkel følelse, kjente kula satt fast i hodet, den gikk ikke gjennom. Mer intens var følelsen av å "svartne vekk" - det å dø - den var mer dyptsittende...
Jeg husker jeg strevde med å våkne fra drømmen etter jeg "døde", for jeg begynte å bli usikker på om jeg faktisk døde også... i drømmen. Husker å ha blitt fortalt så mange ganger om andre som har blitt vekket med (for å nevne ett eksempel) en arm over halsen fra sin sengepartner i en drøm de har blitt kvalt. Det har vært en slags konvertering av virkeligheten innflettet i drømmen, altså aktuelle hendelser får en annen form i drømmene (dette er også veldig vanlig, man kan spørre hvem som helst, og jeg er sikker på at mange har drømt om høye lyder av f.eks. et tog, en brannalarm, etc. etc. for så å våkne av at vekkerklokka går...)
Ja, det har jeg hørt om. Kan kanskje sammenlignes med at man sover og/eller drømmer urolig før man skal gjøre noe spesielt, reise, på date osv. Man tar gjerne med seg "innstillingen" og stresset inn i søvnen.

Takk, du treffer spikeren på hodet når det er trist i utgangspunktet. Det er noe jeg alltid har hatt tvil om kom til å vare, men samtidig skulle ønske så inderlig varte livet ut.
Det ligger vel nesten i kortene hva det er snakk om, men jeg vil av hensynsmessige grunner ikke gå helt uti detaljene (de som tenker selv, trenger ikke spørre, men antagelsen deres er sannsynligvis riktig... og tiden vil uansett vise dette er jeg sikker på). Likevel har jeg det siste halvannet året av mitt liv innsett mer og mer at jeg må ta initiativ selv, og at ikke alt bare lenger kommer dalende ned i hendene på meg, selv om jeg må innrømme at jeg har hatt det veldig lett her i livet og at det på et vis eller et annet har ordnet seg for meg når det kommer til problemer. Det er ikke noe jeg er stolt av, fordi jeg mener jeg ikke har fortjent å få det så lett, og det har igjen vist seg at nå som jeg føler jeg kan gripe fatt i min egen skjebne og "forandre" på den (selv om jeg fremdeles tror at skjebnen er urokkelig, men likevel viser seg for oss på et kamuflert vis; som fri vilje)... vel, for å være ærlig så er jeg veldig usikker på dette med skjebnen, men jeg VIL så gjerne tro at alt er ment å være godt og at alt har en større mening... men hvem blir vel ikke i tvil av og til... SÅH... der jeg slapp, det jeg skulle frem til: så har jeg ihvertfall innsett at jeg kan forme min egen fremtid via å gå i meg selv og bruke meg selv.
Tidligere har jeg bare gått innover, og det er noe som sier meg at jeg nå må gå utover og bruke det jeg har funnet frem til. Jeg er på mine egne bein nå, jeg er alene.
Og alene har jeg vært mye i mitt liv, så det er ikke noe problem for meg.
Jeg tror, utifra det du skriver her, at du også føler deg alene. Men for en grunn, som du sier, jeg vil sitere det under det du har skrevet:
Jeg tror jeg vet hvor du vil hen og kanskje har det samme skjedd med deg som meg på en måte... og ja, du har rett. Å takle seg selv er en utfordring. Jeg tenker noen ganger på om alt det "merkelige" som skjer meg er et resultat av at jeg ikke klarer å akseptere at det "bare" er meg nå plutselig, men jeg er i utgangspunktet ikke en som kaster meg på hva som helst, selv om jeg opplever det selv. Men denne gangen mener jeg bestemt at det er mer i sving enn hjernens tilbøyelighet til å "redde" seg selv. Er ikke det klassiskeren for alle som begynner å grave litt i muligheten for det paranormale, at forståelsen vokser med interessen. En venninne av meg,(som har synske evner, uten å ville forfølge dem noe videre) sa en gang til meg at først kjenner du et vindpust, så en fjær og tilslutt kjennes det ut som en murstein treffer deg etterhvert som flere og flere, la oss kalle det "tilfeldigheter" jobber sammen. At jeg drømmer som jeg gjør nå om dagen tror jeg er et resultat av en endret psykisk tilstand etter stor påkjenning, og hva er egentlig første steg på egenutvikling? Jeg vil si det er nettopp en slik endret psykisk tilstand som gjør en mottagelig. For meg er dette i ferd med å gjøre meg, som du sier, i stand til å rette blikket utover, særlig mot andre mennesker. Kanskje jeg hadde en tendens til å "grave" meg inn i meg selv før? Tror du er inne på noe av det samme i sist innlegg.

...og med dette vil jeg bare kommentere at en må miste alt rundt seg, alt som en føler en er avhengig av, for å endelig vite hvem en selv er.
Du vet ikke hva du har før du mister det.
Enkelt og greit. En kan vel si det slik at desto mer en tillater seg å være en del av noe, desto mer en tar det for gitt, desto mer avhengig av det blir man.
Et viktig poeng,men det er jo fint å bli en del av noe og. Man må bare lære å "se" seg selv i tillegg til den andre.
Vel, jeg ser vi er noenlunde enige i dette med skjebnen, eller så er mine ord om skjebne svært tvetydige. Jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg skal tro om en forutbestemt skjebne eller ikke, men jeg tror så definitivt at den er god hvis den er her.
Og det er den jeg tror mange forveksler med religioner som kristendommen.
Unnskyld til dem jeg eventuelt fornærmer, det er ikke slik at jeg mener kristendommen er bygd på en forveksling mellom en god skjebne og "Messias" eller Gud i den forstand, men det er mer slik jeg selv ser det. Respekt for dere som har troen deres, måtte dere ha den i fred. Men jeg tror altså at skjebnen finnes, og det er noe jeg kaller det. Men foreløpig blir det noe udefinerbart for meg, noe diffust. Jeg vet ihvertfall at jeg ikke styrer hele mitt liv helt av meg selv, og heller ikke bare av menneskene rundt meg. Jeg mener det er en kraft som gjør det. Og jeg er hundre prosent enig med deg i at drømmer kan gi hint om hva som skjer rundt i den våkne verden vår.
Forutbestemt eller skapt i øyeblikket. Hvem vet? Tilslutt i livet vet man kanskje at det man har opplevd VAR ens skjebne? Jeg er klar over at det da kanskje blir noe man må trøste seg selv med, men tenk om du tilslutt kan se veien dit du har kommet i lys av "merkelige" ting som har hendt deg, feks. drømmer. Og ja, jeg er også rimelig sikker på at det er en kraft, eller krefter, i verden som ikke nødvendigvis MÅ ha noe med en religion å gjøre.
Jeg blir ikke fornærmet over en slik bagatell, jeg har selv lagt opp til det usedvanlig merkelige nicket jeg benytter meg av, så det er selvforskyldt ;)
Takk selv for dine tanker rundt dette med drømmer og hvilken funksjon de kan ha for oss som personer. Det er alltid like interessant å lese slike lange innlegg som oser av selvgranskning og reflekterer over selvinnsikt.
Du virker som en veldig ærlig og åpen person, det er viktig å ta vare på disse egenskapene (synes ihvertfall jeg da). Du kommer langt i livet med dem og du har helt sikkert funnet utav dette selv allerede... :)
Jeg leser mennesker ganske godt og er mer enn bare litt oppmerksom på stemninger i folk jeg møter, ikke at det trenger å være noe paranormalt, men jeg har funnet ut at det er utrolig hva det å være ærlig og åpen mot andre først kan resultere i. Noen ganger virker det som om noen blir litt overrasket over at mennesker faktisk har den egenskapen av å kunne snakke sammen :mozilla_smile: Ikke trenger man å "skrike" eller snakke HELE tiden heller...
Litt på siden av drømmer det siste her, men det er vel fordi assosiasjonene kommer til sitt eget selv når man drømmer litt merkelig ting. For livet og drømmene (og kanskje også ånder og andre krefter) henger sammen, selv om vi kanskje ikke alltid vet hvorfor og hvordan :mozilla_smile:

Takk for god respons ludoburgero!
Antall ord: 1519

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shiny78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2007 02:40
17
Lokalisering: Gjøvik

Gjentakende mareritt

Innlegg av shiny78 »

Hei!
Hadde sist natt et skikkelig ekkelt mareritt. Har hatt drømmer om dette evnet helt siden jeg var liten . Faktisk så lenge jeg kan huske tilbake.
Nå må bare høre om noen andre har hatt noen lignenden drømmer eller hatt en type gjentagende drømmer gjennom hele livet.

Drømmen min omhandler noe så søkt som en hamskifter. I en eller annen form så handler største parten av mine mareritt om denne typen skapning..
Disse drømmene husker jeg alltid når jeg våkner for de er skikkelig inntense. Etter en slik drøm går det gjerne ett par dager før jeg er helt rolig igjen og klarer å glemme drømmen. Da jeg var liten handlet drømmene om at en slik hamskifter holdt til der jeg bodde, mens nå er de mindre stedsavhengige.
Før blei jeg også alltid jaget av denne skapningen, var livredd og våkna gjerne av at jeg skrek i søvne og var dyvvåt av svette. Mens de siste årene hender det at jeg ikke er direkte involvert i drømmen, men er likevel skremmende.
Blir fortsatt redd og oppjaget av disse drømmene og nå begynner jeg å bli litt lei de.

Noen som har en mening om hvorfor jeg har så like drømmer/mareritt hele tiden eller hva de betyr?

Alle svar mottas med takk.
Sist redigert av shiny78 på 29 Jan 2007 04:39, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17
Lokalisering: Norge

Innlegg av fru_luna »

Hva skjer når man ikke helt vet om man sover eller er våken, drømmer samtidig som man hører alt som skjer rundt seg også videre, mens det kjennes ut som man faller dypere og dypere ned i sengen, også kommer man helt til seg selv igjen, ved at det kjennes ut som at sengen rister, men så oppdager man at det er enn selv som rister og ikke sengen!?.. Det er i allefall skikkelig ekkelt, og skremmende. Har skjedd meg et par ganger. =/
Antall ord: 87
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

utrolig rar og snål drøm inatt her.

va på en reise igjennom noen svære fjell, til et hellig sted føltes det ut som.
vi var på et søk for en gudebilde, en statue av en kinesisk relatert gud.

vi gav til slutt opp og vendte oss mot veien hjem.

vi endte opp på en campingplass hvor vi så en familie leke en slags karusellsak,
dem sto oppå et platå, hvor det var et tau som var strekt til et platå på motsatt
side, på tauet var det ei plate man kunne sitte på... man sku kaste seg ut fra platået
og la denne plate følge tauet .. ganske snål karusell sak.

vi hengte rundt der, hvor vi satt medtatte, fordi vi ikke hadde nådd målene våre.

så følte vi no ristelse i jorda, et jordskjelv eller vulkanutbrudd..
noe vi tolka som at vi hadde lett på feil plass, og nå var vi på rett plass..
og vi løp opp mot et fjell, og ble møtt med en våt leire... en grå masse som strømma
ned fra fjellet.

og ut av ingenting åpenbarte det seg denne gudestatuen vi hadde lett etter...
og vi begynte å klatre på den for å avdekke den... få bort jord og leire og slikt...

og jeg ... ved uhell var borti dens hode... hvor plutselig øya åpner seg og hele
denne statua kommer til live og er skikkelig sint...

ganske sært...
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 09:26
18
Lokalisering: VestAgder

Innlegg av Trallala »

shiny78 skrev:Hei!
Hadde sist natt et skikkelig ekkelt mareritt. Har hatt drømmer om dette evnet helt siden jeg var liten . Faktisk så lenge jeg kan huske tilbake.
Nå må bare høre om noen andre har hatt noen lignenden drømmer eller hatt en type gjentagende drømmer gjennom hele livet.

Drømmen min omhandler noe så søkt som en hamskifter. I en eller annen form så handler største parten av mine mareritt om denne typen skapning..
Disse drømmene husker jeg alltid når jeg våkner for de er skikkelig inntense. Etter en slik drøm går det gjerne ett par dager før jeg er helt rolig igjen og klarer å glemme drømmen. Da jeg var liten handlet drømmene om at en slik hamskifter holdt til der jeg bodde, mens nå er de mindre stedsavhengige.
Før blei jeg også alltid jaget av denne skapningen, var livredd og våkna gjerne av at jeg skrek i søvne og var dyvvåt av svette. Mens de siste årene hender det at jeg ikke er direkte involvert i drømmen, men er likevel skremmende.
Blir fortsatt redd og oppjaget av disse drømmene og nå begynner jeg å bli litt lei de.

Noen som har en mening om hvorfor jeg har så like drømmer/mareritt hele tiden eller hva de betyr?

Alle svar mottas med takk.
Et hamskifte betyr psykiske endringer.

http://www.droemmetydning.com/

Så linken har blitt lagt ut før da.. Menmen!!
Antall ord: 253
Noen ganger stoppet for å tenke,og glemme å starte igjen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av H »

vær gang jeg har et mareritt av noe slag, hvor jeg våkner
midt på natta, så begynner jeg å klø.... på lårene mine..
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

H. skrev:vær gang jeg har et mareritt av noe slag, hvor jeg våkner
midt på natta, så begynner jeg å klø.... på lårene mine..
huff da, det må være ubehagelig :mozilla_wink:
Antall ord: 36
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av H »

det er jo det !
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tingeling<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mai 2007 22:31
17

Heia

Innlegg av Tingeling<3 »

anniren skrev::D

I morrest hadde jeg en stressende drøm, så jeg er sååå trøtt nå når jeg er netttopp våkna. Drømte jeg skulle rekke ett fly, og de som skulle kjøre meg drøyde og drøyde og drøyde det.. også kjørte de fra meg, men så ble jeg så forbanna at de plukket meg opp igjen, også skulle de bare og så skulle de bare osv.. Endte opp med at jeg kom hjem for å pakke, rett før flyet skulle gå.. også viste det seg at jeg ikke hadde bestilt flybillett, men jeg hadde vist det alikavel.. rart.. jeg våknet der.

om jeg rakk flyet, det er ett godt spm.. :)
Heisann! Sjekk ut : http://www.droemmetydning.com/ Da finner du ut hvorfor du drømte det me flyet ... =)
Antall ord: 138
Mvh Tingeling<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links