Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderPoltergeist videoer

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Ulva
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jan 2005 15:18
19
Kjønn (valgfri): Kvinne

Innlegg av Ulva »

hm...
Antall ord: 1
Livet er ikke et problem du skal løse, livet er et mysterium du skal oppleve.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2006 06:28
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Egon Spengler »

"God is in his holy temple... Earthly thoughts; be silent now". Har alle, ja...

Det som er litt mere creepy, er at de filmene er sagt til å ha en forbannelse over seg. Du vil ikke tro hvor mange av de som spillte som døde under/etter de filmene var ferdige... Og på hvilken måte de døde på!
Antall ord: 60
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zeth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 22:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Zeth »

poltergeist fenomenet er ingen ånd, men dreier som om et individ som faktisk ved psykotelekinese får gjenstander,lyder og bevegelser til å skje. Var på et møte på Det noske parapsykologiske selskap å hørte et foredrag om fenomenet.

link til teorien:

http://www.survivalafterdeath.org/artic ... ations.htm
Antall ord: 49
Quod peto expiscor qui quae que quod Absconditus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Egon Spengler skrev:"God is in his holy temple... Earthly thoughts; be silent now". Har alle, ja...

Det som er litt mere creepy, er at de filmene er sagt til å ha en forbannelse over seg. Du vil ikke tro hvor mange av de som spillte som døde under/etter de filmene var ferdige... Og på hvilken måte de døde på!
ja uff, stakars den lille jenta, ble ikke mange årene:(
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chupacabra16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Des 2006 20:34
17
Lokalisering: Holter

Innlegg av chupacabra16 »

jeg ser en hånd som slenger ned en fotobag eller noe helt på begynnelsen. er dette en del av poenget, eller er det bare den som filmer som legger fra seg bagen ? :mozilla_undecided:
Antall ord: 33
every wish is just a journey away

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marte1990
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2006 19:28
18
Lokalisering: Oslo

full forklaring av poltergeist

Innlegg av Marte1990 »

Et poltergeist er i paravitenskapen ikke en ånd i tradisjonell forstand i og med at det verken har en sjel eller kommer fra "den andre siden" (døde mennesker). Et poltergeist er en ren energi som dannes av et menneske som gjennom lengre tid har undertrykt følelser som angst, frykt, sinne osv. Disse følelsesmessige energiene abbsorberes av omgivelsene inntil de får en egen dynamisk energi som kan minne mye om en tradisjonell ånd eller spøkelse. Et poltergeist kjennetegnes gjerne ved at paranormale medium ikke kan kommunisere med dem.

Det er sagt at et menneske som har skapt et poltergeist må gjennom terapi for å få kontroll over energien. Poltergeistet lar seg ikke utdrive eller fjerne - det kan bare kontrolleres og undertrykkes.

Poltergeists er kjent for å lage lyder, banke på vinduer eller dører og angripe mennesker fysisk. I Norge er de mer kjent under termet bankeånd.
Antall ord: 150
Marte=)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2006 06:28
18

Innlegg av Egon Spengler »

livingdeaddoll skrev:
Egon Spengler skrev:"God is in his holy temple... Earthly thoughts; be silent now". Har alle, ja...

ja uff, stakars den lille jenta, ble ikke mange årene:(
Nei hu blei ikke det, stakkar.
Her kan du lese mer om de filmene, og hu lille jenta, som i filmene het Carol Anne.
http://heatherorourke.net/site/
http://www.freewebs.com/decayingmindsarticletcf/
Antall ord: 108
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

film

Innlegg av ape »

Jeg var VELDIG ung da eg så min første skumle film. husker ikke filmen, eller alder'n, bare at jeg var ung.
Jeg har alltid vært glad i spøkelses/skrekk (ogsånne) filmer.
Jeg så the hills have eyes sammen med en venninne i et lite rosa dukkehus ihagen. vi bærte tvn ned alle trappene, fikk den koble opp, henta dyner, madrasser og tilogmed
noen folk til :D
hun låste døra, næklene hang fortsatt i, så sate vi på filmen. det kom masse skummelt opp, og hu satte på pause, og sa ' se om døra er låst!' så sjekka jeg;
og dne var jammen meg åpen! jeg sverger at jeg så henne låse og kjenne etter at den var låst. (hu er sterkt).
En annen gang så vi Silent hill, der helvete bryter løs (faktisk, det skjer!) og masse sånt, jeg satt i sofan og ville ha alle lysene av så det skulle bli morsomt, hu lå under pledd, puter og jeg måtte se under/bak skap sofaen om det kunne stikke fran en mumiehånd og kvele henne ellerno.
jeg ELSKER skrekkfilmer! <33
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MeanMachine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jan 2007 19:44
17

the hills have eyes

Innlegg av MeanMachine »

Har sett enern, og synest det var en utrolig ekkel film...

Men har man sett enern, må man liksom se toern også...
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Veldig bra filmer begge to. Jeg syns den siste med døra var skummel. Særlig da døra gikk opp igjen. Ventet bra på at det skulle hoppe frem noe og skremme livsskjiten av meg
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
€v@
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2006 22:28
18

Innlegg av €v@ »

Drusilla skrev:Veldig bra filmer begge to. Jeg syns den siste med døra var skummel. Særlig da døra gikk opp igjen. Ventet bra på at det skulle hoppe frem noe og skremme livsskjiten av meg
samme her! venta på noe å se jeg også, men gjorde heldigvis ikke det da. satt med hånden forran det ene øyet i håp om at det ikke skulle være så skummelt, men det hjalp ikke :lol:
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

€v@ skrev:
Drusilla skrev:Veldig bra filmer begge to. Jeg syns den siste med døra var skummel. Særlig da døra gikk opp igjen. Ventet bra på at det skulle hoppe frem noe og skremme livsskjiten av meg
samme her! venta på noe å se jeg også, men gjorde heldigvis ikke det da. satt med hånden forran det ene øyet i håp om at det ikke skulle være så skummelt, men det hjalp ikke :lol:
Godt det ikke bare er meg som sitter å titter frem bak hendene :lol:
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spiírit

Re: Poltergeist videoer

Innlegg av Spiírit »

TrappedSoul skrev:Kom vist over disse to videoene her på et annet forum og syns det var ganske bra laget hvis det skulle være falskt, egentlig tror jeg nok det er falskt, men uansett så er det spennende å se på. Hva syns dere og har dere lignende klipp?

http://www.youtube.com/watch?v=PRaGjLJ-OtU
http://www.youtube.com/watch?v=BQBEVb-WA8o

Og ja hvis noen lurer på hva et poltergeist er så er det vanligvis det man mener med ånder som ikke er redd for å vise at dem er der, gjerne ved å lage lyder, flytte eller å kaste på ting.
Begger er falske, den første ser jeg trådene til ingene og på den andre åpner han døren med foten! tragisk! :mozilla_yell:
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CheapSheep - sluttet

Re: Poltergeist videoer

Innlegg av CheapSheep - sluttet »

det første klippet der lyset blinker osv. så filmer han(?) lenge på den krukken som flyr i taket, som om det var planlagt og at han visste at den kom til å røre på seg...
:mozilla_tongue:

det virket ellers ganske ekte
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links