Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNår vi dør*

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Frokost skrev:Hvis jeg havner i et venterom(neste gang), så bør det være en utroilg stor åpen bar der i hvert fall. Tror jeg trenger en god drink eller femti etter dette livet. Satser selvfølgelig på null hangover og ingenting viktig å gjøre de neste hundre årene.
Neste gang? Har du vært der før?
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
chupacabra16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Des 2006 20:34
17
Lokalisering: Holter

Innlegg av chupacabra16 »

håper virkelig det er noe etter døden. å bare dø sånn "pang !" også er alt over og man blir liggende i en kald klam grav og råtne ? det høres utrolig deprimerende ut ! :(
Antall ord: 36
every wish is just a journey away

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

TheTech skrev:Vi får nok noen valg. Gå igjen, hjelper, djevelen eller himmelen. Dere som ikke tror på djevelen må nok studere bilder der fotografen er kejnt og ikke har sett djevelen før. Jeg fant ett slikt bilde og jeg begynnte å tror på han.
lyst til å legge ut dette bildet eller? :) hørtes utrolig interresant ut:)
Antall ord: 58
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man

Innlegg av chupacabra18 »

chupacabra16 skrev:håper virkelig det er noe etter døden. å bare dø sånn "pang !" også er alt over og man blir liggende i en kald klam grav og råtne ? det høres utrolig deprimerende ut ! :(
hmm nei du sier noe der ja.. men når du tenker over den paranormale verdenen, og hva den inneholder, så syns jeg det høres lite sannsynlig ut at man bare blir liggende å råtne i evigheter liksom , tror heller på reinkarnasjon eller at sjelen vår blir forflyttet til noe annet, f. eks at vi blir en annens hjelper eller lignende.

det er jo som med energi, kan ikke forsvinne, blir bare forflyttet;) :)
Antall ord: 113
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sansara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2006 20:04
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sansara »

Aron skrev:
sansara skrev:Man har sin frie vilje og et fritt valg. Men når vi dør, så må vi ha gått igjennom en del ting, før vi får valget til å bli noens hjelper. For å sette det totalt (og litt banalt) på spissen: Hva slags "nytte" er det i en hjelper som ikke er "utlært" og som kan mindre enn en selv? :mozilla_wink:
Det ramlet en tanke ned i hodet mitt; hvert liv vi lever på jorden er jo en del av en utviklingsprosess. Så vi skal jo bli litt klokere for hver gang. Hvis man da ikke har lært såpass at man har noe man kan bringe videre så ligger men jo dårlig an.

Men jeg skjønner hvor du vil; hvis den du skal hjelpe er et hakk lurere enn deg sjøl så har vi jo et problem. Men for de fleste av oss så må det jo finnes en eller annen som kan være litt mindre glup enn en sjøl. Eller....??? :mozilla_undecided:
Du har på mange måter rett. Så lenge det er snakk om fri vilje, så er det seriøst ikke et krav å bli klokere for hver gang. Dessuten er det ikke opp til oss å bedømme hva som er direkte "klokt" eller uklokt" Det er det sjelens utvikling selv som gjør. Vi har alle og enhver et forskjellig utgangspunkt. Utviklingstempoet bestemmer man helt selv. Og enkelte sjeler ønsker ikke å utvikles i det hele tatt og det er også helt greit.

Bare for å komme med enda en banal frase, så kan det sies så enkelt at alt som eksisterer avhenger av en såkalt "positiv" og "negativ" side. Hadde det ikke vært for "onde" ting, så ville vi rett og slett ikke ant hva "det gode" er (for å sette alt på spissen igjen). Og hadde det ikke vært for det du underforstått" i teksten refererer som "dumskap", så ville det heller ikke ha vært t "klokskap" her i verden.

Det finnes ingenting som i praksis er "rett" eller "galt. Derfor er det feil å mene at enkelte er på et lavere utviklingstrinn enn andre. Utviklingstrinn bør ikke sammenlignes opp mot andre sjeler, men opp mot hva man selv har oppnådd fra liv til liv. Man skal selv sørge for å utvikle seg utfra det som ligger i ens egen essens. Og noe mer er man ikke "pliktig" til.

Så man trenger ikke å være en genuint klok sjel for å kunne bli en hjelper. Det eneste er at du selv må føle at du er ferdig her nede og at du selv har valgt å ikke komme ned hit igjen. Hjelperen tilpasses etter den DU er. Og noen ganger kan du selv ha utviklet deg såpass fort at en eller flere hjelpere ikke kan hjelpe deg lenger. Da får du nye.

Hovehjelperen (som fungerer mer som enn dørvokter) vil alltid være den samme. Da du var liten hadde du en helt annen hovedhjelper enn den du har i dag. Personlig fikk jeg en ny i fjor. Hovehjelperen (som fungerer mer som enn dørvokter) vil alltid være den samme.
Antall ord: 536

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Okt 2005 20:04
19
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av line001 »

Ja om det ikke er det.. synes jeg det er rart at folk som utforsker sitt tidligreliv.. faktisk finner noe :)
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mjfFan4ever
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2006 20:11
18
Lokalisering: hønefoss

Innlegg av mjfFan4ever »

De døde har et ansvar ovenfor de levende.
Antall ord: 9
* I belive in myself, doesn't that count for something?*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Hei. Er ny her :mozilla_oops:

Vel, jeg har lest en bok som fengte meg enormt. Til vanlig er jeg ikke spesielt interessert i bøker, altfor utålmodig, men denne her fenget meg virkelig. Sjelereise.
Den er skrevet av en hyptnotisør som i hypnose får pasienter til å reise til tidligere liv, OG døden på livet, for å se hva som skjedde etter døden. Det fascinerende var at samtidlige opplevde det samme, ved å se seg selv dra ut av kroppen, opp mot et lys.

Der var ingen djevel, himmel eller helvete. Bare et sted hvor alle var samlet, og med en overvåkende overmakt. Der skulle man gå gjennom livet på jorda, for å se sine feil etc. Deretter skulle man bli overtalt om å bli født på ny, velge seg et liv for å bli født på ny for å lære sine feil. F.eks en mann som hadde forgrepet seg på et barn mens han levde, han ble rådet til å bli gjenfødt som en kvinne som ble misbrukt gjennom sitt liv, nettopp for å lære denne typen smerte.

Det var frivillig om dem ville bli født på ny, eller om dem ville velge å tilbringe tida der oppe med andre sjeler, og evt hvor lenge. Men dem ble vistnok sterkt rådet til å fødes på ny, få komme til jorden igjen.

Etter hvert som man lærte mer av sine feil, ble man klokere og klokere. Svært kloke sjeler kunne fungere som hjelpere eller som veiledere for andre sjeler.
Dem kunne også leve liv igjen, hvis det var av interesse.

Så med andre ord, nokså fritt, men med et håp om at man skal bli en klokest og snillest mulig sjel.

I følge denne boka fantes det flere planeter og liv enn akkurat jorden.

jeg aner selvfølgelig ikke hvor vidt man skal kunne tro, for tro med sikkerhet kan vi ikke, før vi, forhåpentligvis, er på den andre siden.

men boken fenget meg iallefall.

Hilsen Alva :)
Antall ord: 337

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18

Innlegg av Drusilla »

Hvis vi har mulighet til å bestemme om vi vil bli værende etter døden så skal jeg skrive navnet mitt på den lista !! Tenk så morro å få være et skikkelig spøkelse. Ja det vil jeg. Jeg mener, jeg har jo da hele evigheten å ta av så hvorfor ikke spøke litt en stund før jeg drar hjem ?
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2005 20:17
19
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

får bare for din skyld håpe du får kommet hjem etterhvert da! :mozilla_innocent:
Antall ord: 15
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2005 20:17
19
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

line001 skrev:Ja om det ikke er det.. synes jeg det er rart at folk som utforsker sitt tidligreliv.. faktisk finner noe :)
det finnes masse dokumentasjon fra forskere som har tatt pasienter tilbake til tidligere liv og hvor alle kan beskrive Ganske likt om hvordan det ser ut å fungerer på den andre siden,som feks arkivhallen, venterommet osv. men noen vitenskapelig bevis får man nok ikke.. men sannheten kommer for en dag for oss alle!
Antall ord: 76
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tuppen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Apr 2006 19:30
18

Innlegg av tuppen »

betyr dette at vi ikke får møte de tidligere døde?
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av line001 »

Jeg tror nok vi får hilst på de vi vil ja.. når vi kommer oss på den andre siden som eks arkivet.. :)

Men som myss sier så er det jo ikke 100% sikkert at dette er det som venter oss på den andre siden. men mange som har forklart mye av det samme :p
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Uracca
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:05
17
Lokalisering: tysnes

Hva skjer når vi dør

Innlegg av Uracca »

Les en bok som heter: sjelereiser! Skrevet av Michael Newton.
Der står det mye om livet mellom livene.

Bra bok!

Uracca. :mozilla_smile:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
19

Re: Hva skjer når vi dør

Innlegg av line001 »

Uracca skrev:Les en bok som heter: sjelereiser! Skrevet av Michael Newton.
Der står det mye om livet mellom livene.

Bra bok!

Uracca. :mozilla_smile:
Skal se etter den.. :)
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links