Sånn jeg ser det og føler det så er vi her på jorden for å gjøre erfaringer. Erfaringer vi ikke kan få på de indre plan forde det der ikke finnes det mange kaller ondskap. Det er en innsikt vi skal få nedfellt i oss for å bruke senere. Du kan godt analysere en bankraner, men om du ikke har vært i hans sko kan du likevel ikke egentlig vite innerst i deg hvordan han føler det. Hva handligen gjør med han og hvilke konsekvenser det får for hans psykiske liv i fremtiden.MikkelRev skrev:Hvorfor vil denne kjærlige guden at vi skal gjøre ondskap? Du sier synd er en nødvendighet for erfaring. Men hva skal vi med denne erfaringen når målet ikke er å ikke synde mer, iom at synd er jo nødvendig? Vi trenger heller ikke gjøre bankran for å gjøre psykologisk analyse over ranerne.kaja43 skrev: ...
Så, sånn jeg ser det er det umenneskelig å ikke synde og jeg tror
Gud vil vi skal gjøre det også. Han vil vi skal ha disse erfaringene sånn at vi senere kan forstå andre i samme situasjon.
Når vi tar på oss den byrden det er å være menneske får vi samtidig den gaven det er å lære gjennom erfaring.Jeg tror Gud vet hvor vanskelig det er å være menneske, han ønsker sikkert at vi skal være så gode vi kan, men han ser hvor vi er i utviklingen og hvilke forutsetninger vi er gitt i dette livet og når vi dømmer noen for å ha gjort en dårlig handlig tror jeg Gud klapper den personen på skulderen og sier, "nå har du erfart dette, lær og gjør bedre neste gang"