Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDin teori om ånder/spøkelser/gjenferd.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Zeth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 22:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Din teori om ånder/spøkelser/gjenferd.

Innlegg av Zeth »

Ny bruker av forumet og lurer på hva deres teorier på hva egentlig ånder/spøkelser/gjenferd eller hva man vil kalle det er. Hvis dette temaet har vært oppe før beklager jeg, men orket ikke lese gjennom hvert eneste tema på lista.

Min oppfatning er at det er energier som gjenspeiler noen eller noe som har vært eller er.
Har opplevd opptil flere merkverdige opplevelser i min tid når det gjelder både ting jeg har sett hørt og følt.

Hva er din oppfatning?

Jo mer man søker jo flere svar vil man jo finne...
Antall ord: 103
Quod peto expiscor qui quae que quod Absconditus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Losen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Apr 2006 23:58
18

Re: Din teori om ånder/spøkelser/gjenferd.

Innlegg av Losen »

Zeth skrev:Ny bruker av forumet og lurer på hva deres teorier på hva egentlig ånder/spøkelser/gjenferd eller hva man vil kalle det er. Hvis dette temaet har vært oppe før beklager jeg, men orket ikke lese gjennom hvert eneste tema på lista.

Min oppfatning er at det er energier som gjenspeiler noen eller noe som har vært eller er.
Har opplevd opptil flere merkverdige opplevelser i min tid når det gjelder både ting jeg har sett hørt og følt.

Hva er din oppfatning?

http://www.utdrivelse.no/aander.htm :mozilla_sealed:
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cliffie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2007 16:50
17

Innlegg av cliffie »

Min oppfattning er at det definitvt er energier. Dette ut ifra personlige erfaringer.
Så jeg vil si meg enig med deg Zeth.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zeth
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Zeth »

Jeg ønsker deres personlige oppfatning, takker for linken men det er dere brukere her jeg øsnker å vite hva mener
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Om du med ånder mener de som ikke er kommet over i lyset og sitter fast
i det mellomastrale så oppfatter jeg disse som sjeler med en energi som de
kan forme etter tanker og følelser. De har ofte ikke forstått at de er død og manifesterer
seg derfor som den de var før de gikk bort.
Grunnen til at de er der er ofte at de har vært veldig knyttet til jordelivet og det materielle, og ikke har hatt noen tro på at det finnes noe mer. Da holder de fast på det de hadde her og blir frustrerte og ofte redde forde de ikke forstår hva som har skjedd
Antall ord: 117
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zeth
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Zeth »

kan forme etter tanker og følelser. De har ofte ikke forstått at de er død og manifesterer
Grunnen til at de er der er ofte at de har vært veldig knyttet til jordelivet og det materielle, og ikke har hatt noen tro på at det finnes noe mer. Da holder de fast på det de hadde her og blir frustrerte og ofte redde forde de ikke forstår hva som har skjedd

Dette er vel en av den teorien som går mest igjen og igjen, men er det da så at det bare er oss som mennesker som har en sjel? Hva med dyr eller andre former for liv? Er vi så enestående her i verden at det bare er vi som går igjen? Hva driver så de andre former for liv hvis de ikke har en sjel?
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av kaja43 »

Zeth skrev:

Dette er vel en av den teorien som går mest igjen og igjen, men er det da så at det bare er oss som mennesker som har en sjel? Hva med dyr eller andre former for liv? Er vi så enestående her i verden at det bare er vi som går igjen? Hva driver så de andre former for liv hvis de ikke har en sjel?
Vi er ikke enestående på noen måte, vi er bare der vi er i utviklingen.
Sånn jeg oppfatter det så har dyr også sjel, men de fleste har en gruppesjel.
Jo lenger de har kommet i utviklingen jo færre individer pr. sjel.
Dette har vært obervert ved at hele grupper utvikler seg likt uten å ha noe fysisk med hverandre å gjøre. Altså noen har lært seg noe og det observeres at andre kan det samme uten å ha blitt lært det.

Det at veldig få dyr går igjen ser jeg på som ganske naturlig. Det er veldig få dyr som har sterke bånd til meterielle ting eller som knytter seg så sterkt til mennesker at de ikke kan gi slipp på det.
Antall ord: 318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zeth
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Zeth »

Dette har vært obervert ved at hele grupper utvikler seg likt uten å ha noe fysisk med hverandre å gjøre. Altså noen har lært seg noe og det observeres at andre kan det samme uten å ha blitt lært det.

Det at veldig få dyr går igjen ser jeg på som ganske naturlig. Det er veldig få dyr som har sterke bånd til meterielle ting eller som knytter seg så sterkt til mennesker at de ikke kan gi slipp på det.

Jeg skjønner grunnen til at denne teorien er den de fleste følger. Mener du gruppesjel som i en sjelfamilie? Alle individ, dyr eller menneske må vel ha en individuell sjel(retorisk). Jeg er kritisk av natur og skeptisk deretter. Fremdeles er mener jeg viljen til menneske eller energier fra andre "kilder"(lmennesker eller andre levende energier/mennesker/dyr etc.) er hva jeg vil kalle en ånd. Det skal jo være andre krefter enn "ånder" der ute. Hva med besettelser og slikt. Det skal nok mye til før jeg finner min fasit. Jeg har selv opplevd dører gå igjen, sett skygger av gud vet hva, opplevd at gjenstander har blitt flyttet på. Dette er noe av opplevelsene mine, etter å ha holdt på med å finne ut av ting de siste 7 årene. Men aldri konkret fra en mennesklig skikkelse.
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beezer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Nov 2006 23:14
18
Lokalisering: sandnes

Innlegg av beezer »

Legg sammen de rette trådene så vil du forstå. Du vil finne "din sannhet".
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zeth
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Zeth »

hvilken sannhet er riktig utenom den sannhet man selv vet er riktig. Sannhet er også indivuellt
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Losen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Apr 2006 23:58
18

Re: Din teori om ånder/spøkelser/gjenferd.

Innlegg av Losen »

Zeth skrev:Ny bruker av forumet og lurer på hva deres teorier på hva egentlig ånder/spøkelser/gjenferd eller hva man vil kalle det er. Hvis dette temaet har vært oppe før beklager jeg, men orket ikke lese gjennom hvert eneste tema på lista.

Hva er din oppfatning?

Hadde du greid å kommunisere med åndene, så hadde du nok skjønt litt mer.
Det er ikke alltid at dem gir deg klare beskjeder, men det hender at jeg får beskjeder så jeg får ”bakoversveis”.
Jeg har også opplevd ånder som ikke har visst at dem er døde. Det kan skje hvis dem sover når døden inntreffer. Disse er gjerne frustrerte og når dem får beskjed at dem er døde, vil dem gjerne ha hjelp for å komme over i lyset.
En typisk ”klebeånd” vil ikke slippe så lett, for den har det greit nok så lenge den kan tappe energi fra sitt offer. Den synes gjerne også at det ikke er så kult å måtte over i lyset. Det oppfatter jeg som en ånd.
Hjelperene er også ånder, som du kan kommunisere med.
Jeg har også sett dyr, men er litt usikker på om det er energien eller ånden som er igjen.
Det er mange varianter og jeg har bare nevnt noen få eksempler her, men det er egentlig din egen oppfatning som tilslutt gjelder. Men det er greit å ha ett utgangspunkt.
Håper at du etter hvert finner ut av det..
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zeth
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Zeth »

Jeg har min egen oppfatning, men samler her andres oppfatninger, og det meste har jeg lest i bøker fra før. Eller opplevd noe lignende. Men som tidligere nevnt så er hver sannhet individuell uansett hvordan du ser på det. Jo fler som skriver inn sine synspunkter jo bedre for meg og forhåpentligvis andre. Jeg ønsker ingen direkte veiledning, jeg ønsker andres oppfattelse og sin egen sannhet.
Hvordan jeg har uttalt meg hittil er gjort med omhu for reaksjonene sin skyld. Og jeg takker og bukker for reaksjonene

:mozilla_wink:
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beezer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Nov 2006 23:14
18
Lokalisering: sandnes

Innlegg av beezer »

Her lufter jeg tankene mine litt, filosofer litt omkring disse tankene dere.

Vi er alle ett...Alt er energi..Hvor stammer vi fra? hmmm..hvorfor ble menneskene plutselig så intelligente? Neandertalere ol. De første intelligente menneskene...Hvem gjorde oss plutselig så intelligente? Var dette Gud? Hvem var så gud som klarte å gjøre oss slik?...Var de første intelligente menneskene kanskje Adam og Eva eller noe? Er det et superintelligent liv milliarder år mer utviklet enn oss jordboere teknologisk sett. Kanskje er det dem som har skapt hele solsystemet vi bor i...who knows?,,,,,
Vi har sjeler som skal utvikle seg...forhåpentligvis til høyeste nivå...hmm tenk om vi kan telepatisere med hverandre den dagen vi når det høyeste åndelige nivået...Vi er på jorda her for å lære...Sjelen som er i kroppen din vil lære...liv etter kiv.. Sjelen er energi...Vi har alle den samme Gud tror jeg...De der oppe......Jeg vet jeg kanskje høres gal ut men vil påstå at jeg langtifra er..
Det er så mye å si om det hele...Hele vår eksistens osv...Mye å tenke på og sette i sammen...DEt er ikke så veldig lett å forklare uten å hørest helt lunitic ut.

Du spurte om andres tanker og d var d du fikk...Vi har alle mye å lære...Personlig så har det kommet en stor flodbølge over meg av aha-opplevelser....

Alt ligger i tankens kraft...Hvert valg en tar, har stor innvirkning på fremtida våres...Frykt er en fæl ting, siden det er frykten som som oftest sier hvilket valg en skal ta. ...
blahblahblah
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av kaja43 »

Zeth skrev:

Jeg skjønner grunnen til at denne teorien er den de fleste følger. Mener du gruppesjel som i en sjelfamilie? Alle individ, dyr eller menneske må vel ha en individuell sjel(retorisk). Jeg er kritisk av natur og skeptisk deretter. Fremdeles er mener jeg viljen til menneske eller energier fra andre "kilder"(lmennesker eller andre levende energier/mennesker/dyr etc.) er hva jeg vil kalle en ånd. Det skal jo være andre krefter enn "ånder" der ute. Hva med besettelser og slikt. Det skal nok mye til før jeg finner min fasit. Jeg har selv opplevd dører gå igjen, sett skygger av gud vet hva, opplevd at gjenstander har blitt flyttet på. Dette er noe av opplevelsene mine, etter å ha holdt på med å finne ut av ting de siste 7 årene. Men aldri konkret fra en mennesklig skikkelse.
Den helt korrekte fasiten vil vi aldri finne som mennesker. Vi kan kun føle inne i oss hva som stemmer for oss akkurat nå. Det vil alltid forandre seg og utvides når vi får nye erfaringer. Mine svar finner jeg inne i meg, så leter jeg etterpå i litteraturen for å se om det er andre som opplever det noenlunde likt. Og da snakker jeg ikke om disse lavenergi bøkene fra såkalte medium, men A.A Bailey, Martinuskosmologien, Steiner, Leadbetter m.fl.
Jeg oppfatter at dyr har en gruppesjel som vil si at mange individer deler samme sjel og dermed har tilgang til samme erfaring, ikke som med mennesker som har sin egen sjel.
Du sier menneske er ånd og dypest sett er vi alle det etter min oppfattelse. Men for meg er ånd det samme som monade og det vil derfor si at de aller fleste ikke har noe særlig kontakt med sin egen ånd annet enn i små øyeblikk. Den dagen vi ER vår ånd da er vi opplyst og stiger opp som mestre.
Besttelser er vel temmelig oppskrytt og hauset opp. Det skjer ikke hver dag for å si det sånn :)
Men det finnes lavastrale vesener som nærer seg på andres frykt, når de kommer er det for at personen skal lære å møte frykten og de aller fleste får lov å gjøre dette på en enklere måte.
Antall ord: 516

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18

Innlegg av madjava »

Verken mennesker eller dyr har sjel. Mennesker har ein utvikla underbevissthet som hjelper vår bevissthet når behovet er der. Såleis vil mange som opplever motgang i livet eller traumatiske hendingar kunne få hjelp av underbevisstheten til å takle problema. Difor opplever mange at dei får kontakt med ein hjelper eller fleire, eller at jomfru maria dukker opp for å lede dei i rett retning. Dette er bare produkt av vår underbevissthet som igjen er nødvendig for at nokre menneske ska greie ål takle tunge og vanskelige perioder i livet.

Så vil nokre hevde at dei ser ånder eller høyre ånder osv, og det er kjent at veldig mange lider av angst og fobier og at dette igjen gjere at svært få tør å undersøke kva dei såg eller hørte. Difor vert det enklare å prate om ånder for å flytte fokuset vekk fra det egentlige problemet.

Difor trur eg ikkje at alt er ånder eller ånde-energier osv, men eg vil heller ikkje påstå at ånder og ånde-energier ikkje kan eksistere. Bare så rart at det er så vanskelig å bevise.

Mange her snakker jo om sannhet som det dei trur på. Kva form for sannhet er det egentlig?
Antall ord: 207
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links