Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Ganning....
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2005 09:54
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Huff da, husk at alt kommer tilbake til deg selv 3 ganger. Håper at du ikke har noe vondt i sinnet da. For ganning er et farlig verktøy å bruke. Du kan søke i google eller kvasir etter sjamaner :mozilla_smile:
Antall ord: 43
sosja
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Sender deg en pmtwiggy skrev:Ønsker bare å vite noe om dette emnet.
Samisk kultur er ikke mye vektlagt i norske medier. Og det er synd.
Med de eldste av norges samer, blir antakelig mye av dette borte; og det kunne være interessant å få vite litt mer om dette fra folk som vet.
Antall ord: 54
sosja
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Lurer jeg også på, men jeg vet hva banning er!Vermilion Oriol skrev:Hva er ganning???
Antall ord: 16
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ganning er, når en person vil andre vondt-f.eks kaste ondskap, fordervelse, ulykker,uhell, sykdommer etc på andre, ofte er det når den personen kanskje har gjort den andre sint, og at det er uvennskap, at man har fått en fiende eller det kan være noe så enkelt som sjalusi og man vil da ikke den andre personen noe godt. I gamle dager var det vel kanskje helt vanlig at man brukte slike metoder. men man skal huske at det kommer tilbake til deg selv 3 ganger, d.v.s du får det 3 ganger så jævlig selv. Jeg vet om folk som har gannet andre og det kan jeg si at de har ikke hatt det lett selv etterpå. Så vidt jeg vet så er det samer som kan dette, og at det går fra generasjon til generasjon. Mulig at andre her inne vet mer om dette og kan forklare det bedre enn hva jeg kan.TrappedSoul skrev:Lurer jeg også på, men jeg vet hva banning er!Vermilion Oriol skrev:Hva er ganning???
Antall ord: 183
sosja
Hide post links |
Man kan sammenlikne det med voodo. Det er en form for magi man kaster over en eller annen, med det ønske å påføre vedkommende noe vondt. Men det er ikke bare samiske sjamaner som behersker "kunsten". Sigøynere og tatere er også kjent for å kunne gjøre det.Vermilion Oriol skrev:Hva er ganning???
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
Hey, kan man ikke heller lære seg å være snill mot andre?Aron skrev:med det ønske å påføre vedkommende noe vondt
Antall ord: 24
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Uansett er det best å gi slipp på nag mot andre. Om en kan ganne eller ikke....
Det kan være ganger en føler at en oppreisning eller rett og slett hevn ville hjelpe, men så lenge en føler det slik, så lider en selv. Det sies at det skapes en psychic link mellom personene det gjelder. Sannsynligvis går det over i karma dersom det er noe alvorlig. Er det virkelig verdt å bruke energi på?
Be f.eks. erkeengelen Michael om hjelp. Metaforisk bruker hun sannhetens sverd til å kutte over slike bånd og sette oss fri fra det. Sagt på en annet måte: Michael er som et energiknutepunkt for den kollektive bevisstheten, så det en ber om tilsvarer omtrent å kutte ut en krets eller feilkobling i energiflyten.
Det kan være ganger en føler at en oppreisning eller rett og slett hevn ville hjelpe, men så lenge en føler det slik, så lider en selv. Det sies at det skapes en psychic link mellom personene det gjelder. Sannsynligvis går det over i karma dersom det er noe alvorlig. Er det virkelig verdt å bruke energi på?
Be f.eks. erkeengelen Michael om hjelp. Metaforisk bruker hun sannhetens sverd til å kutte over slike bånd og sette oss fri fra det. Sagt på en annet måte: Michael er som et energiknutepunkt for den kollektive bevisstheten, så det en ber om tilsvarer omtrent å kutte ut en krets eller feilkobling i energiflyten.
Antall ord: 131
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
Godt poeng. Det kan synes som om det er en vanskelig kunst som må læresTrappedSoul skrev:Hey, kan man ikke heller lære seg å være snill mot andre?Aron skrev:med det ønske å påføre vedkommende noe vondt
Antall ord: 42
Hide post links |
Hvorfor gidde å bruke masse tid på å lese noe rart, røre mye rart oppi en gryte og mest sannsynlig ikke få noe virkning, når man kan bare f.eks.....ripe lakken på bilen (hvis det var en bil i bildet f.eks.)???
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Des 2006 22:35
- 17
Ganning er faktisk både positiv og negativ energi og en velger selv hvordan en vil bruke den "kraften". Ordet ganning er ganske negativ ladet ord, men som jeg har nevnt så er det egentlig både positiv og negativ energi. Men en hører mest om det i negativ forstand. Det samme med Voodoo - det er ikke bare negativ energi i det - men også positiv - så velger en selv hva en vil gjøre med den "kraften".sosja skrev:Ganning er, når en person vil andre vondt-f.eks kaste ondskap, fordervelse, ulykker,uhell, sykdommer etc på andre, ofte er det når den personen kanskje har gjort den andre sint, og at det er uvennskap, at man har fått en fiende eller det kan være noe så enkelt som sjalusi og man vil da ikke den andre personen noe godt. I gamle dager var det vel kanskje helt vanlig at man brukte slike metoder. men man skal huske at det kommer tilbake til deg selv 3 ganger, d.v.s du får det 3 ganger så jævlig selv. Jeg vet om folk som har gannet andre og det kan jeg si at de har ikke hatt det lett selv etterpå. Så vidt jeg vet så er det samer som kan dette, og at det går fra generasjon til generasjon. Mulig at andre her inne vet mer om dette og kan forklare det bedre enn hva jeg kan.TrappedSoul skrev:Lurer jeg også på, men jeg vet hva banning er!Vermilion Oriol skrev:Hva er ganning???
Antall ord: 263
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Des 2006 22:35
- 17
http://www.sjaman.comtwiggy skrev:Er bare interessert i temaet - ikke å lære kunsten!
så kan du ta opp emnet der - flere sjamanspirer/sjamanstudenter og noen "få" sjamaner der,som kan svare på det enda mer utdypende.
En av mine Sjamanlærere - Ailo Gaup - nevner i sin bok SJAMANSONEN dette med at ganning er både positv og negativ kraft/energi. Jeg tror han er inne på noe der. Men vi hører jo om ganning bare i negativ forstand - så den har som Voodoo - fått mye negativ omtale. Voodoo er også noe positivt og ikke bare negativt for å si det enkelt.
Antall ord: 104
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
Hide post links |
twiggy skrev:Er bare interessert i temaet - ikke å lære kunsten!
Nei men kjære deg....det var snakk om generelt.....det var ikke rettet mot noen spesielle
Antall ord: 28
Hide post links |