Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpiritisme

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Spiritisme

Innlegg av Amunet »

Hallo! Det som jeg skal fortelle begynte når vennene mine bestemte seg for å "leke" spiretisme. Jeg var syk den dagen, så jeg var ikke med på det. Ihverfall så bestemte de seg for å tilkalle onkelen til en av dem. Etter de hadde spurt om noen spørsmål, spurte de om de kunne "Få et tegn"..og plutselig hørte de tunge skritt i trappen og deretter et digert smell. Alle skvatt til og var livredde...

Vi gjorde dette en gang når jeg var med også...og da fikk vi faktisk vite navet til ånden, eller hva d nå var...Det fortalte oss at det het crika. Vi spurte om noe annet også(jeg kan ikke huske hva), og da gikk glasset som vi brukte utenfor bordet vi hadde d på...hva kan dette bety? Tror dere det kan være farlig?
Antall ord: 144
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
mjfFan4ever
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2006 20:11
18
Lokalisering: hønefoss

Innlegg av mjfFan4ever »

men hold dere fingeren på glasset, eller var det alene på bordet?
Antall ord: 12
* I belive in myself, doesn't that count for something?*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zanna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Okt 2006 13:58
18

Re: Spiritisme

Innlegg av Zanna »

Magic_rose skrev:Hallo! Det som jeg skal fortelle begynte når vennene mine bestemte seg for å "leke" spiretisme. Jeg var syk den dagen, så jeg var ikke med på det. Ihverfall så bestemte de seg for å tilkalle onkelen til en av dem. Etter de hadde spurt om noen spørsmål, spurte de om de kunne "Få et tegn"..og plutselig hørte de tunge skritt i trappen og deretter et digert smell. Alle skvatt til og var livredde...

Vi gjorde dette en gang når jeg var med også...og da fikk vi faktisk vite navet til ånden, eller hva d nå var...Det fortalte oss at det het crika. Vi spurte om noe annet også(jeg kan ikke huske hva), og da gikk glasset som vi brukte utenfor bordet vi hadde d på...hva kan dette bety? Tror dere det kan være farlig?
Slutt mens leken enda er god!!
Sist redigert av Zanna på 07 Jan 2007 00:01, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 153
Zanna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Å gå over "den andre siden" er farlig. Tro meg, folk har blitt lam.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zanna
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Zanna »

TheTech skrev:Å gå over "den andre siden" er farlig. Tro meg, folk har blitt lam.
Blitt lam?..det har eg aldri hørt om før.
Sist redigert av Zanna på 07 Jan 2007 00:03, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 26
Zanna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

TheTech skrev:Å gå over "den andre siden" er farlig. Tro meg, folk har blitt lam.
Lam av spiritisme?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Zanna skrev:
Pangstart:
Vi hørte kraftige skritt nede i kjelleren. Vi hørte noen ropte Line (navnet fant jeg opp nå, husker ikke ekte navnet) Vi kunne ikke stoppe hun, hun gikk ned og pang. Vi så ned, der lå hun. Hun kunne værken snakke eller røre seg.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Mandi skrev:
Lam av spiritisme?
Pangstart:
Vi hørte kraftige skritt nede i kjelleren. Vi hørte noen ropte Line (navnet fant jeg opp nå, husker ikke ekte navnet) Vi kunne ikke stoppe hun, hun gikk ned og pang. Vi så ned, der lå hun. Hun kunne værken snakke eller røre seg.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniex
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 12:39
17

Innlegg av anniex »

-.- ja ikke at jeg forsto noe av den pang - greia di :p
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zanna
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Zanna »

TheTech skrev:
Zanna skrev:
Pangstart:
Ja ja styr på med det den som vil, det viser at de ikke vet hva de driver med...men men lykke til!!
Antall ord: 102
Zanna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Hehe....du burde formulere det litt bedre. Å gå over...gjør du når du dør-

Og jeg har drevet med litt spiritisme en del.....jeg er nå ikke lam.....etter hva jeg vet.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Vermilion Oriol skrev:

Og jeg har drevet med litt spiritisme en del.....jeg er nå ikke lam.....etter hva jeg vet.
Jeg og noen venner holdt på med spiritisme. Vi synes det var veldig morrsomt, men med ett hørte vi kraftige skritt nede i kjelleren. Vi hørte noen ropte Line (navnet fant jeg opp nå, husker ikke ekte navnet) En av de som satt rundt oss het Line. Vi kunne ikke stoppe henne, hun gikk ned og pang. Vi så ned, der lå hun. Hun kunne verken snakke eller røre seg.
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Mest sansynelig har dere styrt det glasset selv uten å være klar over det. Og det går ikke an å påkalle noen ånder, enten de er i familie eller ei.
Spiritisme er ikke farlig i seg selv, men din egen frykt kan gjøre det farlig. Å den med at noen ble lam av spiritsme tror jeg på ingen måte noe på..
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Magikeren skrev:Mest sansynelig har dere styrt det glasset selv uten å være klar over det. Og det går ikke an å påkalle noen ånder, enten de er i familie eller ei.
Spiritisme er ikke farlig i seg selv, men din egen frykt kan gjøre det farlig. Å den med at noen ble lam av spiritsme tror jeg på ingen måte noe på..
Tro på hva du enn vil.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

TheTech skrev:
Vermilion Oriol skrev:

Jeg og noen venner holdt på med spiritisme. Vi synes det var veldig morrsomt, men med ett hørte vi kraftige skritt nede i kjelleren. Vi hørte noen ropte Line (navnet fant jeg opp nå, husker ikke ekte navnet) En av de som satt rundt oss het Line. Vi kunne ikke stoppe henne, hun gikk ned og pang. Vi så ned, der lå hun. Hun kunne verken snakke eller røre seg.

Sikkert ikke p.g.a. spiritismen. Og nå skal jeg fortelle deg noe merkelig......har hørt av noen som kjenner noen....som opplevde akkurat det samme....og det sier meg kun at det er bare røverhistorie. Du kan ikke si at man blir lam av det. Hvorfor ble ingen andre det???
Kanskje hun falt i trappen....og da har du grunnen til det. Så hvor er hun nå da???
På psykriatisk og tegner sirkler på veggene???
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links