Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan kontakte hjelperen min?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Viking-gutt skrev:
Dark Lord skrev:nei det var ikkje første gang, har gjort det et par ganger før.

teller sakte ned fra 100 liksom.
Det kan ta 1 år før du kommer i Alfa ;-)
Ikke etter en par ganger....
Tar man kurset kommer man i Alfa iløpet av en helg.
Flott at du har vært på kurs og synes du har lært masse, men husk vi er
alle forskjellige og det du lærer er ingen fasit.

Noen klarer tømme hjernen sin og få kontakt første gang og noen aldri, også er det alle variasjonene i mellom.
Jeg har diplom fra silva kurs, (uten å ha vært der) men forstår ikke hvordan en vet at en er i Alfa, theta og hva det nå heter. Kan du forklare det?
Når jeg har kontakt uansett humør og situasjon er jeg da alltid i dette nivået?
Hvorfor er det viktig å fokusere på disse nivåene?
Antall ord: 166
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

kaja43 skrev:
Viking-gutt skrev:
Dark Lord skrev:nei det var ikkje første gang, har gjort det et par ganger før.

teller sakte ned fra 100 liksom.
Det kan ta 1 år før du kommer i Alfa ;-)
Ikke etter en par ganger....
Tar man kurset kommer man i Alfa iløpet av en helg.
Flott at du har vært på kurs og synes du har lært masse, men husk vi er
alle forskjellige og det du lærer er ingen fasit.

Noen klarer tømme hjernen sin og få kontakt første gang og noen aldri, også er det alle variasjonene i mellom.
Jeg har diplom fra silva kurs, (uten å ha vært der) men forstår ikke hvordan en vet at en er i Alfa, theta og hva det nå heter. Kan du forklare det?
Når jeg har kontakt uansett humør og situasjon er jeg da alltid i dette nivået?
Hvorfor er det viktig å fokusere på disse nivåene?
På det helgekurset lærer vi å ikke stille spørsmål ved om vi er i Alfa etter at vi har telt oss ned, vi skal bare stole på at vi er det. For med en gang tvilen kommer, spretter vi opp igjen i Beta. Og da må vi telle oss ned igjen.

Kobler du elektroder til hodet så kan du jo måle dette også, slik Josè Silva gjorde. En jeg kjenner har planer om å kjøpe seg et slikt apparat som måler frekvensene i hjernen.
Du kjenner ihvertfall at du har senket frekvensene i sinnet ditt dersom du åpner øynene uten å ha telt deg opp først, for da blir du ør i hodet :)
Hvis du ikke har trent deg lenge på dette da, som instruktørene i Silva UltraMind. Deborah Borgen f.eks, hun er i Alfa stort sett hele tiden - uten å telle seg ned. Alltid beredt til å fange opp energier rundt seg.
Antall ord: 325

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

finens det noe nettside eller noe der det står vor slike kurs er?

Virket som ett greit kurs :)
Antall ord: 19
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
A.M
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 62
Startet: 10 Okt 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av A.M »

Mulig jeg tar feil i min lille teori her, men jeg tenker at de som er veldig åpne kommer seg lett ned på de ulike nivåene. At de som har kontroll vet hvordan de stenger av, evn går opp til beta-nivå igjen, og dersom de skal ned i transe, går de lett ned. Altså noen er født med denne innebygde kunnskapen til å komme seg lett ned på de ulike nivåene, noen er kanskje på alfa-nivå hele tiden. Ergo det er derfor du kan trene deg opp ved meditasjon fordi alle kan lære seg å senke nivåene. Akkurat som å spille et instrument, alle kan lære det, men ikke alle har et medfødt talent, hehe.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
A.M
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 62
Startet: 10 Okt 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av A.M »

Dark Lord skrev:finens det noe nettside eller noe der det står vor slike kurs er?

Virket som ett greit kurs :)
http://www.silvaultramind.no/hoved/silv ... den.do?n=1
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spiírit

Hmm..

Innlegg av Spiírit »

Hva er en åndelig hjelper? :mozilla_oops:
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Re: Hmm..

Innlegg av TheTech »

Knut-Stian-93 skrev:Hva er en åndelig hjelper? :mozilla_oops:
Godt spørsmål. En hjelper er en som prøver å hjelpe deg hele tiden, gjøre de beste valgene blant annet. Alle har hjelpere, men noen har flere enn andre.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

A.M skrev:
Dark Lord skrev:finens det noe nettside eller noe der det står vor slike kurs er?

Virket som ett greit kurs :)
http://www.silvaultramind.no/hoved/silv ... den.do?n=1
Det er jo Deborah Borchgrevink, hun har jeg lært mye av :D gratis :D
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

Var vist litt dyrt det der ja..

Men er det voksen kurset eg må gå på? Det var faktisk her i Haugesund :)
Antall ord: 22
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Viking
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 20 Okt 2006 15:07
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Viking »

Hei, kan ikke gi ett fasit svar på hvordan du kommer i kontakt med hjelperen, eller hjelperne dine, er ofte mer enn en. Jeg personlig trenger hverkern meditasjon eller andre ting, det gjør som oftest susen at jeg tenker konsentrert på kontakt. Å da både føler jeg nærhet, å ser hjelperen min. Så tror du bare må føle deg fram å teste ut diverse måter. Jeg tror at uansett om du prøver hardt eller ikke så har du en form for kontakt uansett, å trenger du hjelp så får du det. Å hvis du vil så kan du prøve med stål stenger, dette regner jeg med er forklart bedre i for eksempel bøker av Margit Sandemo. Jeg bruker både stål stenger å tre greiner når jeg for eksempel skal finne vann ledninger eller strøm kabler, tlf kabler osv. Jeg har også brukt dette til å finne hjelperne mine. Men må si at dette er ganske individuelt, det virker ikke på alle.
Antall ord: 169
Mer mellom himmel å jord enn vi vet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Dark Lord skrev:Var vist litt dyrt det der ja..

Men er det voksen kurset eg må gå på? Det var faktisk her i Haugesund :)
Kommer ann på alderen din det......gå på www.silva.no og www.silvaultramind.no
Det finnes ungdomskurs.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

Viking skrev:Hei, kan ikke gi ett fasit svar på hvordan du kommer i kontakt med hjelperen, eller hjelperne dine, er ofte mer enn en. Jeg personlig trenger hverkern meditasjon eller andre ting, det gjør som oftest susen at jeg tenker konsentrert på kontakt. Å da både føler jeg nærhet, å ser hjelperen min. Så tror du bare må føle deg fram å teste ut diverse måter. Jeg tror at uansett om du prøver hardt eller ikke så har du en form for kontakt uansett, å trenger du hjelp så får du det. Å hvis du vil så kan du prøve med stål stenger, dette regner jeg med er forklart bedre i for eksempel bøker av Margit Sandemo. Jeg bruker både stål stenger å tre greiner når jeg for eksempel skal finne vann ledninger eller strøm kabler, tlf kabler osv. Jeg har også brukt dette til å finne hjelperne mine. Men må si at dette er ganske individuelt, det virker ikke på alle.
En veninne i klassen min ser Hjelpere og ånder når hun vill, hun såg at eg hadde 3 hjelpere og noen dager senere hadde hun med seg søke pinner på skolen. da hun skulle finne mine så fant hun faktisk 3 stykker =) Det var da eg sjønte at det ikkje er no tull det med hjelpere :)
Antall ord: 231
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tita
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 21 Feb 2007 22:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: stavanger

Innlegg av Tita »

livingdeaddoll skrev:ved meditasjon.

man lukker øynene, og ser for seg at man går inn i en heis. denne heisen beveger seg nedover, fra ti til en, hvor en er etasjen hvor man kan møte hjelperene sine. man teller sakte ned fra ti til en. samtidig som man tar denne heisen, går man dypere og dyper inn i en selv.
det som er meningen med denne øvelsen er at man kommer ned på et nivå, hvor det skal være mulig å kontakte og se hjelperne sine, men det er ikke lett. og heisen skal være treg, så man må bruke lang tid på dette.
Øhh... jeg prøvde det, men når jeg gikk inn i heisen, kom det plutselig en person fram og beit meg i nakka, jeg skreik nei og... så falt jeg om O.o jeg skreik i RL, så mormorå mi lurte på ka som feila meg :mozilla_undecided:
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

sett deg på favoritt plassen din i huset\romet ditt.

ha alt 100% stille rundt deg. ta ut kontakter til tv eller pc. så det ikke kommer sus fra der.

ha eit stearin lys foran deg. pass på at dører er igjen så ikke noe trekk kan være sterkt nokk til å blåse det ut.

prøv å mediter men med eit mål. du prøver å tømme hode men med berre en tanke.
hvordan du sier tanken inni hode ditt er opp til deg. men du skal spøre om eit tegn fra din hjelper som du kan forstå.

gi eit tips om at di kan blåse ut lyset som eit tegn. men det er noe du selv velger.
vær spesefik å si vilket tids rom du vil ha tegnet på.
for om du ber om eit tegn så skjer det ikke når du spør men kan skje senere på dagen. senere på uka. senere på månaden. senere på året.. well you know what i meen.

du må være totalt avslappet for tegnet kan også kome på din kropp.
som at du plutslig føler det som at noen tar på deg.
om du føler det siste nemte spør du forsiktigt om det er hjelperen din.

får du eit svar som er lignende det første som foreksempel at du plutsligt får en kald frysning men berre på spesifike områder. kankje i formen av 2 never? spørs. varierer.

da har du oppnåd første kontakt. etter det kan du meditere om å få se di og mye mer avangsert. men merk. ikke alle hjelpere vil kontakte di di er med. ikke alle hjelpere føler behovet for at du skal være i den paranormale verden.

for har du åpna deg for å se hjelperne dine. har du også åpna deg for å se annet. åpner du først den døra kan du ikke lukke den. det finnes untak. men man kan ikke være sikker på at du er det untaket.

som eg sier til søstra mi som så desperat vil se sine hjelpere. men er liv redd for å begyne å se gjenferd. di to er samme sak sier eg da. åpner du den døra åpner du andre dører også.

selv har eg en kleme gla hjelper. kan kjenne frysninger som om at noe holder rundt meg.. da er det hjelperen min som klemer meg. hu er en indianer dame som er 300 år som er veldig impulsiv å en smule masete syns eg. :p vil hu meg noe setter hu opp temperaturen i nevane mine.. noen ganger så varmt at det føles ut som en fysisk flamme er på neven.
Antall ord: 456
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Pause Dj-Devil? Også fra paranormal.........hadde det vært Hotel Cæsar hadde jeg skjønt det, men paranormal da. MAKAN :mozilla_smile:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links