Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Gjenferd i vårt hus?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Jan 2007 22:38
- 17
Gjenferd i vårt hus?
Fikk beskjed om å poste denne meldingen her, etter jeg allerede hadde postet den på et annet forum =)
Jada.. Veit dette hørest veldig teit ut.
Men, la meg forklare og vær så snill å tro på meg.
btw, jeg var ikke rusa på noe som helst.
Det begynte da jeg var mindre.. Kanskje for 4-5 år siden
at hele huset "ristet" men alikevel var det ingenting som ristet.
Veldig rart å forklare. Hørtes ut som det var noen på loftet som stod med en stokk
å smelte den med allt kraft i gulvet. Da jeg gikk opp for å høre etter, så kom
lyden fra kjelleren. Så, på en måte kommer lyden fra overalt.
btw, dette er ikke noe bare jeg har hørt. Men, både min mor og eldre bror har hørt akuratt de samme lydene. Og jeg tørr da ikke gå opp på loftet å høre etter gjennferd lyder da jeg var liten gutt
Det har fortsatt helt til nå. Med noen gjevne mellomrom. De kan enten komme 2 ganger på en dag. Eller så kan det gå 1-2 månder mellom hver dag. Veldig rart.
Har dere NOEN som helst forklaring på dette?
Det som gjorde at jeg fikk nok og begynte faktisk å lure serriøst på om det var noe som gikk igjen i huset vårt er at i dag da jeg kom inn døra, så hørte jeg en slags vese lyd.. som "Wssshhhhheeee...." Den kom da akuratt når jeg hadde nesten fått av meg headsetet (mp3 spiller). Jeg stoppa litt å spolte tilbake i sangen for å høre om det var der den var.. nei, det var den ikke. Så jeg fikk en liten støkk i meg.. men, ikke nok med det kom akuratt den same lyden igjen når jeg hadde tatt av meg headsetet helt, hengt jakka på plass og tatt døra igjen.. Var akuratt på vei opp trappa til stua.
Helt til slutt kan jeg også legge til at det var en mitraljøse stilling, der som garasjen vår ligger nå under andre verdenskrig. Har hørt dette fra morfaren til en kompis. Har også funnet tomme/ikke tomme kuler til gevær. Alle er datostemplet mellom 1940 - 1944.
Også er foresten hele garasjen/vedhuset laget av amunisjons kasser.
Som sagt, jeg lurer på om det dere har noen som helst forklaring på dette?
*redd*
Veldig rart å forklare. Hørtes ut som det var noen på loftet som stod med en stokk
btw, dette er ikke noe bare jeg har hørt. Men, både min mor og eldre bror har hørt akuratt de samme lydene. Og jeg tørr da ikke gå opp på loftet å høre etter gjennferd lyder da jeg var liten gutt
Det har fortsatt helt til nå. Med noen gjevne mellomrom. De kan enten komme 2 ganger på en dag. Eller så kan det gå 1-2 månder mellom hver dag. Veldig rart.
Det som gjorde at jeg fikk nok og begynte faktisk å lure serriøst på om det var noe som gikk igjen i huset vårt er at i dag da jeg kom inn døra, så hørte jeg en slags vese lyd.. som "Wssshhhhheeee...." Den kom da akuratt når jeg hadde nesten fått av meg headsetet (mp3 spiller). Jeg stoppa litt å spolte tilbake i sangen for å høre om det var der den var.. nei, det var den ikke. Så jeg fikk en liten støkk i meg.. men, ikke nok med det kom akuratt den same lyden igjen når jeg hadde tatt av meg headsetet helt, hengt jakka på plass og tatt døra igjen.. Var akuratt på vei opp trappa til stua.
Helt til slutt kan jeg også legge til at det var en mitraljøse stilling, der som garasjen vår ligger nå under andre verdenskrig. Har hørt dette fra morfaren til en kompis. Har også funnet tomme/ikke tomme kuler til gevær. Alle er datostemplet mellom 1940 - 1944.
*redd*
Antall ord: 405
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Fikk beskjed om å poste den her også? Fra hvem?
Du kan jo prøve å henge opp en lapp der det står at "vi vant krigen"
Jeg gjør ikke narr av deg, siste var bare en dårlig spøk..
Du kan jo prøve å henge opp en lapp der det står at "vi vant krigen"
Jeg gjør ikke narr av deg, siste var bare en dårlig spøk..
Antall ord: 41
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2007 16:50
- 17
Det kan hende at en ånd føler seg bundet til noen av objektene fra andre verdenskrig.
Dette er noe som faktisk noe som går igjen i mange spøkelses historier.
Jeg kan ikke all verden om dette, men kan komme med det forslaget iallefall.
Mulig noen andre her har noen andre forklaringer.
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Hvis dere er litt opphengt i historien til han morfaren, så kan jo fantasien spille dere ett puss :mozilla_wink:
Antall ord: 20
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Det er du og hehe
Antall ord: 5
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
morfaren til kompisen er ikke den som snakker tull om slikt.
bare så det er sagt =p
bare så det er sagt =p
Antall ord: 17
Hide post links |
Re: Gjenferd i vårt hus?
Kan du se til høyre? Plages du av uforklarlige fenomener hjemme eller på arbeidsplassen, kontakt oss. TV Norge. Åndenes makt. BTW. Det finnes dokter som er hjemsøkt osså.OoM skrev:Fikk beskjed om å poste denne meldingen her, etter jeg allerede hadde postet den på et annet forum =)
*redd*
Antall ord: 437
Hide post links |
Vært bedre viss du hadde sagt: "Og jeg er pølsemakeren Ole Bull som serverer Saddam Husein med tau på" (den var ikke bar en gang..)Drogh-vonney skrev:Og jeg er en kardinal i vatikanet...
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2007 16:50
- 17
Er det noen som er seriøse her eller?
Hvis denne personen er plaget av det som skjer burde kansje noen her komme med noen seriøse svar...
Jeg prøvde iallefall.
Hvis denne personen er plaget av det som skjer burde kansje noen her komme med noen seriøse svar...
Jeg prøvde iallefall.
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Det har jeg jo ikke sagt heller :mozilla_smile:OoM skrev:morfaren til kompisen er ikke den som snakker tull om slikt.
bare så det er sagt =p
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Okey =)
Men, vær så snill å kom med noen saklige svar.
Ikke for noe reklame men, diskusjonen foregår hett på
nFF også.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=77593
Men, vær så snill å kom med noen saklige svar.
Ikke for noe reklame men, diskusjonen foregår hett på
nFF også.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=77593
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Sep 2006 17:18
- 18
- Lokalisering: Smurfeland?
tanta mi hadde kjøpt ett sånt gammelt skrive bord og omtrent hverdag så kommer det banke lyder og litt sånn risting fra dencliffie skrev:Det kan hende at en ånd føler seg bundet til noen av objektene fra andre verdenskrig.
Antall ord: 82
Hide post links |
Ok; det trenger ikke å være noe paranormalt i det hele tatt. Går det vannrør gjennom huset, som f.eks i et sentralvarmesystem (vannrør til radiatorer)? Luftlåser kan slippe gjennom vann i pulser, slik at det oppstår bankelyder. Prøv å åpne en vannkran. Lukk den så brått igjen. Da vil du kunne fremkalle bankelyder. Vann har jo sin egen vekt, og strømmende vann har sin energi (bevegelsesenergi). Når en slik søyle med vann starter og stopper så går det ikke helt stille for seg.
Og det behøver ikke være noen dramatikk med en mitraljøsestilling. Etter april-juni i 1940 ble det jo fred (vi kapitulerte), så ingen ble skutt på etter de dagene.( Hvis det ikke var en krigsfangeleir i nærheten da). Men det ville du ha nevnt. Tomme patronhylser med datostempling indikerer riktignok at det ble løsnet skudd fra den stillingen, men da ville jo målene vært et stykke unna. Eller det kan ha vært snakk om innskyting av våpnene. Det ville i så fall ha skjedd i hele den datostemplede perioden.
Det kunne nok ha vært mer interessant å vite hva som befant seg i nedslags-/innslagsområdet for prosjektilene hvis man skal se etter åndelig tilknytning.
Og det behøver ikke være noen dramatikk med en mitraljøsestilling. Etter april-juni i 1940 ble det jo fred (vi kapitulerte), så ingen ble skutt på etter de dagene.( Hvis det ikke var en krigsfangeleir i nærheten da). Men det ville du ha nevnt. Tomme patronhylser med datostempling indikerer riktignok at det ble løsnet skudd fra den stillingen, men da ville jo målene vært et stykke unna. Eller det kan ha vært snakk om innskyting av våpnene. Det ville i så fall ha skjedd i hele den datostemplede perioden.
Det kunne nok ha vært mer interessant å vite hva som befant seg i nedslags-/innslagsområdet for prosjektilene hvis man skal se etter åndelig tilknytning.
Antall ord: 218
Hide post links |