Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder[b]Sten-tærud skole[/b]

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2005 11:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

Jeg vil tro at det er ånder fra flere tidsaldre der, men det viktigste er nok "generalen" om han er general fra krigen eller om det er en ånd fra en annen tid som kaller han det er et annet spørsmål. Virker som om dette er den som holder de andre tilbake. Hvis dette har vært et ondt menneske på jorden vil jeg nok tro at den ondskapen ikke har mildnet med årene, men har hardnet og blitt mer intens.
Dette at dere blir tappet for energi og mister bevissheten kan virke som om det er en klebeånd i kjelleren. Den suger deg tom på en eller annen måte(hvis det var en som aldri fikk nok mat i livet kan den suge det ut av deg og du vil hele tiden føle deg sulten osv..) Kloremerkene vil jeg tro kommer fra et mindre barn som blir fortalt å være i kjelleren. Et barns frustrasjon og sorg kan gi seg utslag i mange merkelige måter. Man vet at barn i livet kan bite og klore, så hvorfor skal barn etter døden være annerledes?

Hadde jeg visst om dette på skolen ville jeg nok prøvd å få gjort noe med det før det sprer seg og åndene og energien slipper mer ut enn det den har gjort til nå.

Føler noen av dere en nærhet eller at åndene er med dere fremdeles eller er det bare i bomberommet??
Antall ord: 249
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hellyjelly
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2005 13:03
19

Innlegg av hellyjelly »

SeiKo skrev:Jeg vil tro at det er ånder fra flere tidsaldre der, men det viktigste er nok "generalen" om han er general fra krigen eller om det er en ånd fra en annen tid som kaller han det er et annet spørsmål. Virker som om dette er den som holder de andre tilbake. Hvis dette har vært et ondt menneske på jorden vil jeg nok tro at den ondskapen ikke har mildnet med årene, men har hardnet og blitt mer intens.
Dette at dere blir tappet for energi og mister bevissheten kan virke som om det er en klebeånd i kjelleren. Den suger deg tom på en eller annen måte(hvis det var en som aldri fikk nok mat i livet kan den suge det ut av deg og du vil hele tiden føle deg sulten osv..) Kloremerkene vil jeg tro kommer fra et mindre barn som blir fortalt å være i kjelleren. Et barns frustrasjon og sorg kan gi seg utslag i mange merkelige måter. Man vet at barn i livet kan bite og klore, så hvorfor skal barn etter døden være annerledes?

Hadde jeg visst om dette på skolen ville jeg nok prøvd å få gjort noe med det før det sprer seg og åndene og energien slipper mer ut enn det den har gjort til nå.

Føler noen av dere en nærhet eller at åndene er med dere fremdeles eller er det bare i bomberommet??
venninna mi føler noe når hun er i nærheten av skolen, hun vil hjelpe dem, men hun er samtidig er redd, fordi de ikke vil ta i mot hjelpen, de prøver å fortelle henne noe, men hun klarer ikke å forstå hva. Hun føler at det er veldig farlig, men også viktig! Da hun var besatt var det noe de ville at hun skulle gjøre for dem, hun husker ikke hva, men hun følte at de ville ta livet av henne. Jeg tror dette skjedde med venninna mi, fordi hun har hatt nær døden opplevelse, og derfor er mer mottakelig enn oss andre! :?
da jeg var nede i kjelleren følte jeg at noen holdt hendene sine rundt halsen min, og et par dager etterpå hadde jeg rød og tørr hud akkurat der :shock:
Vel, nå kan ikke jeg gjøre noe med dette, fordi jeg går ikke på denne skolen mer. Men det gjør venninna mi, jeg er redd for at hun skal begynne å gå ned i kjelleren igjen :(

vel, takk for svaret :roll:
Antall ord: 435
Helly;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av SeiKo »

Jeg vil tro venninnen din er av den typen som kan tiltrekke seg elementer fra en annen verden og jeg ville anbefalt og oppfordret henne på det sterkeste til å ta en del kurser i kanalisering og kommunikasjon. Vil tro hun har talent for det og kan hjelpe de som "sitter fast".

Det kan virke som om denne generalen er det som holder de andre tilbake fra en annen tilværelse og at de dermed søker hjelp for å få han fjernet. Om det er så fysisk farlig kan jeg ikke tenke meg, men psykisk farlig kan det være. Man skal alltid være forsiktig med forstanden og sinnet. De døde er ikke til å spøke med.

Hendene rundt halsen vil jeg fremdeles tro er et barn som er frustrert og "skriker" etter oppmerksomhet og dette er eneste måten å få det på. Jeg kunne godt tenke meg å besøke denne skolen selv og se hva som skjer der;)

Håper alt ordner seg og at venninnen din er forsiktig til hun vet hva det dreier seg om der nede. Det er flere elementer som man ikke bør gå for nær...
Antall ord: 194
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hellyjelly
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av hellyjelly »

SeiKo skrev:Jeg vil tro venninnen din er av den typen som kan tiltrekke seg elementer fra en annen verden og jeg ville anbefalt og oppfordret henne på det sterkeste til å ta en del kurser i kanalisering og kommunikasjon. Vil tro hun har talent for det og kan hjelpe de som "sitter fast".

Det kan virke som om denne generalen er det som holder de andre tilbake fra en annen tilværelse og at de dermed søker hjelp for å få han fjernet. Om det er så fysisk farlig kan jeg ikke tenke meg, men psykisk farlig kan det være. Man skal alltid være forsiktig med forstanden og sinnet. De døde er ikke til å spøke med.

Hendene rundt halsen vil jeg fremdeles tro er et barn som er frustrert og "skriker" etter oppmerksomhet og dette er eneste måten å få det på. Jeg kunne godt tenke meg å besøke denne skolen selv og se hva som skjer der;)

Håper alt ordner seg og at venninnen din er forsiktig til hun vet hva det dreier seg om der nede. Det er flere elementer som man ikke bør gå for nær...
Tusen takk for bra svar! vil gjerne ha kontakt med deg, i tilfelle det skjer noe mer vi lurer på :? har mye jeg vil ha svar på.. Har du msn??
Helly_berta@hotmail.com
Antall ord: 230
Helly;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av SeiKo »

Har msn ja. jonny_ab@hotmail.com

Jeg har et større nettverk rundt meg som kan hjelpe med svar hvis dere står fast på noe.
Antall ord: 27
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

jeg bor ikke så veldig langt unna denne skolen. har ikke hørt noe om den før, men dette var jo litt interessant! :D
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av SeiKo »

Kanskje du kunne tatt en liten tur og sett om du fikk noen inntrykk utenfra da.
Antall ord: 16
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

det kan jeg helt sikkert gjøre!!! :D
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av SeiKo »

Gleder meg til å få vite mer om dette:D Har fått litt mer info, men vil helst ha bilder av dette rommet. Aller helst tatt turen inn selv, men det blir vanskeligere :cry:
Antall ord: 33
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hellyjelly
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av hellyjelly »

SeiKo skrev:Gleder meg til å få vite mer om dette:D Har fått litt mer info, men vil helst ha bilder av dette rommet. Aller helst tatt turen inn selv, men det blir vanskeligere :cry:
Vi hadde et bilde før, men det var så ekkelt så vi sletta det! vi har også filmet i gangen der nede, men kameraet er ødelagt.... :(
Antall ord: 62
Helly;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av SeiKo »

hellyjelly skrev:
SeiKo skrev:Gleder meg til å få vite mer om dette:D Har fått litt mer info, men vil helst ha bilder av dette rommet. Aller helst tatt turen inn selv, men det blir vanskeligere :cry:
Vi hadde et bilde før, men det var så ekkelt så vi sletta det! vi har også filmet i gangen der nede, men kameraet er ødelagt.... :(

Det var dumt. Det hadde kanskje hjulpet litt på vei, men men.. Sånn som skjer av og til.

Hva var det som var ekkelt med det da?
Antall ord: 92
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Jeg gikk på Sten-Tærud barneskole et halvt år. Har ikke hørt noe om dette i det hele tatt. Var der i sommer og sto på blades...bodde 5 minutter unna skolen..kjører forbi der titt og ofte, har aldri merket noe selv. Kjenner manges som gikk der alle årene, bl.a min samboer og hans søster..de har aldri fortalt noe om det eller historier fra andre igjen...

For min del har det vært mest fokus på viking gravene der.

Hmm...
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

Sa læreren til dere at hun også hadde følt at det var noe(n) som spøkte der nede?
Antall ord: 21
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martin her
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2007 14:30
17
Lokalisering: stord

Innlegg av martin her »

eg trur på henne
Antall ord: 4
I am the boss:P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jerker
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2005 17:33
19
Lokalisering: et øde sted kalt Skedsmokorset

takk

Innlegg av Jerker »

takk for at dere tror hvertfall litt på venninnen min :D Jeg er svært takknemmelig, jeg er nemmlig mia selv...
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links