Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderjeg bor ikke alene ...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
fant
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2007 17:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Porsgrunn

jeg bor ikke alene ...

Innlegg av fant »

Heisann ..

Undertegnede bor i eget hus som er oppført i 1965. Overtok dette for ca 4 år siden av besteforeldrene mine som satte det opp. Hele historien til huset er godt kjent. Alle som har bodd her lever i beste velgående ...

For etpar måneder siden hadde jeg besøk av en venninne ved navn Hege. Vi kom eterhvert inn på temaer som "ånder" og denslags. (jeg vet lite om dette fra før så mulig jeg ikke ordlegger meg rett hele tiden)
Hun fotalte meg at hun hadde ganske store evner innen dette. Vi hadde en interresant samtale der jeg også spurte om mitt hus. Hun sa at det var mye godt her, men også "noe annet" ... Vel, kvelden gikk over uten at jeg tenkte mer over saken ...

3-4 uker siden hadde jeg en annen venninne (Karin) her som var på besøk hele helgen. Snakket ikke om dette temaet i det hele tatt, men plutselig blir hun så "rar" ... Trekker seg litt ekstra opp i ene sofakroken. Jeg spør hva det er hvorpå hun sier at det sitter en eldre mann i andre enden av sofaen. jaha tenker jeg. så forteller hun at dette er en eldre, kraftig mann med skjegg. utdyper ikke dette nærmere da det blir ubehagelig for oss begge. Vi drar et annet sted ... Dette blir heller ikke pratet mer om resten av helgen.

vel, sist torsdag kom Hege på besøk igjen for litt mat og vin. Jeg fortalte henne om denne episoden uten at jeg nevner hvordan Karin hadde beskrevet denne personen.
Hun sier til meg at hun allerede vet dette. Han sitter her nå og. Og han var her sist jeg var på besøk, men da ville jeg ikke fortelle det til deg. Hun sier videre at dette er en eldre mann med litt gråsprengt skjegg. En kraftig mann med rutete skjorte. Hun forteller videre at denne mannen hadde et yrke innen tre (tømrer eller lignende) og at dette ikke var så veldig gammelt. Hun antok 1940-tallet +/- ... Altså beskrev hun denne samme mannen litt mer inngående enn min andre venninne. Dette er 2 personer som ikke vet om den andres eksistens. De bor også 20 mil fra hverandre.

Jeg har kjent til huset hele mitt liv. Ingen jeg vet om har opplevd noe lignende her før. Jeg har hatt samboere her, men har bodd etpar år alene nå. Har før jeg fant ut dette opplevd tildels ubehagelige ting nattestid og problemer med å sove. Jeg har ikke tenkt på noe slikt før i det hele tatt, men etter de siste hendelsene så gjør en seg jo visse tanker.

For meg er dette fryktelig ubehagelig. Jeg takler det rett og slett ikke. Klarer ikke roe meg i det hele tatt. Den lille søvnen jeg får er utterst kort og dårlig ...

Det jeg lurer på er vel egentlig om hva som kan gjøres. Som sagt så vet jeg ingenting om dette og sånn som det er nå kan det ikke fortsette. Går utover døgnrytme og trygghet. Vet også at dette nok ikke er farlig i segselv, men det holder ikke ...

Håper på svar!!
Antall ord: 540

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
cliffie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2007 16:50
17

Innlegg av cliffie »

Hei.
Skjønner at dette kan være ubehagelig for deg.
Noe du kan prøve på er å prate høyt ut i huset og si at du ikke ønsker ånden der lenger. I noen tilfeller kan dette faktisk få ånden til å forsvinne. Kansje veninnen din vet om noen som kan hjelpe deg med å rense huset. Dette er et rituale noen klarsynte kan gjøre.
Jeg har selv 4 "hjelpere" rundt meg nesten hele tiden. Det var litt ekkelt å tenke på i starten men nå tenker jeg ikke mer på det.

Håper du får hjelp til å få fred huset.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
fant
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av fant »

takk for svar du :-)

nei, venninnen kan ikke hjelpe. hun har ikke villet lære seg mer om dette. vet ikke hvorfor, men tror hun er litt usikker på hva hun kan finne ut ... ganske sikker på at hun har evner langt utenom det vanlige da.

selv så "ser" jeg ikke denne ånden da. har ingen slike evner selv, men det er nok å vite at den er her. føler ubehag. at jeg ikke er alene. i mitt eget hus lissom ...

hvordan kan jeg isåfall få kontakt med de som kan hjelpe til med dette? som tar dette seriøst?
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cliffie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2007 16:50
17

Innlegg av cliffie »

Du kan kansje sjekke om det er noen her som kan hjelpe.
Kansje noen som bor i nærheten av deg. Selv kan jeg ikke gjøre dette og kjenner heller ingen som kan.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

blondeygirl
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Des 2006 22:33
17
Lokalisering: hamar

Innlegg av blondeygirl »

få tak i en prest eller en healer som kan rense huset ditt.
Antall ord: 13
Maylen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
lottis
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2007 04:29
17
Lokalisering: The Dark Side

Innlegg av lottis »

Hei Fant

Jeg har selv hatt noe lignende opplevelser.

Jeg har bodd på flere steder de siste årene og har følt at "noen" har fulgt etter meg dit har har flyttet.

Først bodde jeg i et 2 etasjes hus som hadde stue både oppe og nede, den nede var ikke møblert og sto der bare tom. For å komme fra kjøkkenet (nede) til stuen (oppe) måtte jeg passere dette tomme rommet (som forøvrig ikke hadde dør, bare buegang) og gå opp trappen med ryggen til buegangen. Jeg følte at det alltid sto noen der og så på meg mens jeg gikk opp trappen og fikk alltid bra fart på meg :).

Jeg har ingen erfaring med slikt selv og tenkte at det var bare at jeg var litt husredd eller mørkeredd. Jeg kunne ikke "se" noen men hvis jeg sto i rommet lenge og bare lukket øynene kunne jeg føle at det var noen der, og som seg hør og bør danner det seg bilder inni hodet av hvordan personen(e) ser ut. Jeg kunne se 2 og de sto ikke og kikket på meg, de gikk gjennom rommet, en liten gammel dame og en veldig høy gammel man i lang frakk og bred bremmet hatt. Ikke vet jeg om det var sånn de skulle se ut, men det var nå det bildet jeg skulle gå med fra da av. Det ga meg en slags ro å ha et bilde i hodet.

Etter en stund flyttet jeg fra dette huset til et annet, nyere hus. Der merket jeg ikke noen ting i begynnelsen (og hadde i og for seg glemt det hele også), men etter en stund fikk jeg følelsen av at noen sto og så på meg hver kveld når jeg skulle kle av meg for å legge meg. Igjen prøvde jeg å danne et mentalt bilde og denne gangen kunne jeg se den samme høye mannen, men ingen liten gammel kone.

Dette synes jeg var en så ubehagelig følelse så jeg begynte å legge meg med T-skjorte på :).

Vi kom til å prate om dette på jobben en dag og jeg nevnte denne ekle følelsen jeg hadde hver kveld. En av jentene sa at jeg skulle bare være bestemt og be vedkommende om å holde opp med dette og å gå vekk. Det slo meg at jeg hadde hørt andre si dette før på TV og tenkte jeg skulle forsøke. Samme kveld gjorde jeg det og siden har jeg ikke følt noe. Om det er psykisk eller om det er noe i det aner ikke jeg, hovedsaken er at jeg ikke har disse ekle følelsene av at noen er inne i huset.

Beklager hvis norsken er litt rotete, har bodd i utlandet i noen år nå.
Antall ord: 477

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Hun Hege har sterke evner skjønner jeg.. iallefall til å spre frykt :mozilla_undecided:

Har hun så sterke evner, kan du jo be henne om å hjelpe den karen over til den andre siden da?

Det er sikkert det han vil ha hjelp til..

Å imellomtiden kan du bare slappe av, for han kommer ikke til å gjøre deg noe.. Det er ingenting å være redd for:-)
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fant
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av fant »

lottis skrev:Hei Fant

Jeg har selv hatt noe lignende opplevelser.

Jeg har bodd på flere steder de siste årene og har følt at "noen" har fulgt etter meg dit har har flyttet.

Først bodde jeg i et 2 etasjes hus som hadde stue både oppe og nede, den nede var ikke møblert og sto der bare tom. For å komme fra kjøkkenet (nede) til stuen (oppe) måtte jeg passere dette tomme rommet (som forøvrig ikke hadde dør, bare buegang) og gå opp trappen med ryggen til buegangen. Jeg følte at det alltid sto noen der og så på meg mens jeg gikk opp trappen og fikk alltid bra fart på meg :).

Jeg har ingen erfaring med slikt selv og tenkte at det var bare at jeg var litt husredd eller mørkeredd. Jeg kunne ikke "se" noen men hvis jeg sto i rommet lenge og bare lukket øynene kunne jeg føle at det var noen der, og som seg hør og bør danner det seg bilder inni hodet av hvordan personen(e) ser ut. Jeg kunne se 2 og de sto ikke og kikket på meg, de gikk gjennom rommet, en liten gammel dame og en veldig høy gammel man i lang frakk og bred bremmet hatt. Ikke vet jeg om det var sånn de skulle se ut, men det var nå det bildet jeg skulle gå med fra da av. Det ga meg en slags ro å ha et bilde i hodet.

Etter en stund flyttet jeg fra dette huset til et annet, nyere hus. Der merket jeg ikke noen ting i begynnelsen (og hadde i og for seg glemt det hele også), men etter en stund fikk jeg følelsen av at noen sto og så på meg hver kveld når jeg skulle kle av meg for å legge meg. Igjen prøvde jeg å danne et mentalt bilde og denne gangen kunne jeg se den samme høye mannen, men ingen liten gammel kone.

Dette synes jeg var en så ubehagelig følelse så jeg begynte å legge meg med T-skjorte på :).

Vi kom til å prate om dette på jobben en dag og jeg nevnte denne ekle følelsen jeg hadde hver kveld. En av jentene sa at jeg skulle bare være bestemt og be vedkommende om å holde opp med dette og å gå vekk. Det slo meg at jeg hadde hørt andre si dette før på TV og tenkte jeg skulle forsøke. Samme kveld gjorde jeg det og siden har jeg ikke følt noe. Om det er psykisk eller om det er noe i det aner ikke jeg, hovedsaken er at jeg ikke har disse ekle følelsene av at noen er inne i huset.

Beklager hvis norsken er litt rotete, har bodd i utlandet i noen år nå.

Nå har jeg aldri følt noe ubeghag til vanlig da. kanskje etpar episoder rett etter at jeg har våkna. ergo, så har jeg taklet dette ... Men når 2 personer som ikke kjenner hverandre beskriver en sånn person såpass grundig så blir det ubehagelig for da er det jo liksom ingen tvil. så som jeg tidligere sa så er ikke mitt problem ubehagelige opplevelser/følelser, men at jeg vet at det er noe der 100% sikkert.

SÅ, jeg skal nå hvertfall prøve prate med denne karen. bare det at jeg vet jeg vil tenke noe sånt som "er han vekk tro" ... vet jo ikke dette før jeg får bekreftet fra en venninne eller andre. først da er det greit for meg :-)
Antall ord: 610

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fant
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av fant »

ToneG skrev:Hun Hege har sterke evner skjønner jeg.. iallefall til å spre frykt :mozilla_undecided:

Har hun så sterke evner, kan du jo be henne om å hjelpe den karen over til den andre siden da?

Å imellomtiden kan du bare slappe av, for han kommer ikke til å gjøre deg noe.. Det er ingenting å være redd for:-)
hun har nok ganske sterke evner ja, men hun ville jo ikke si dette til meg før andre hadde gjort det først. og den andre personen var langt fra edru. tror ikke hun mente noe vondt med det :-)

Hege sa til meg at for henne var det relativt vanlig med sånne opplevelser som dette. og hun tok seg sjeldent nær av det. hun beroliget også meg med dette. sa at det var ingen grunn til bekymring ... men jeg tror kanskje at det er litt lettere for de som klarer "se" enn for de som bare vet at det er noe der. sånn for min egen del så har 2 mennesker sagt at det sitter noen i sofaen min, men jeg har jo aldri sett dette, men likevel sitter den gamle, fete mannen med skjegg, fett hår og rutete skjorte der kanskje nå. det er dette som er ubehagelig for meg. en føler seg jo glant på samme faen hvor eller hva en driver med her i huset
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Hei Fant!
(og velkommen hit, forresten)

Bare lurer på en ting; hvis du har to "seende" venninner, hvorfor kan ingen av dem fortelle deg hva denne mannen gjør hos deg?
Det jeg mener er at om han ikke hører hjemme der, bør han få hjelp til å komme seg videre.
Og hvis han skal være der, altså hvis han er type hjelper eller noe sånt, så går det jo faktisk an å be mannen om litt privatliv!

Jeg vet hvordan du har det, har et par meget oppmerksomhetssøkende energier hjemme hos meg selv. Ikke noe negativt, men fryktelig irriterende til tider...
Til slutt ble jeg rett og slett skikkelig sinna, og sto og ropte ut i tomme lufta at "DETTE ER MITT HUS FOR POKKER!!!!!" :mozilla_yell:
Og det hjalp faktisk... Det er her enda, men holder seg litt mer i bakgrunnen enn før.
(Venter på litt kyndig hjelp her for å finne ordentlig ut av det, men enn så lenge fungerer det faktisk bare å si ifra!)

Håper du finner ut av det, uansett hva det er ;)

Lilja-klem
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

fant skrev:
ToneG skrev:Hun Hege har sterke evner skjønner jeg.. iallefall til å spre frykt :mozilla_undecided:

hun har nok ganske sterke evner ja, men hun ville jo ikke si dette til meg før andre hadde gjort det først. og den andre personen var langt fra edru. tror ikke hun mente noe vondt med det :-)

Hege sa til meg at for henne var det relativt vanlig med sånne opplevelser som dette. og hun tok seg sjeldent nær av det. hun beroliget også meg med dette. sa at det var ingen grunn til bekymring ... men jeg tror kanskje at det er litt lettere for de som klarer "se" enn for de som bare vet at det er noe der. sånn for min egen del så har 2 mennesker sagt at det sitter noen i sofaen min, men jeg har jo aldri sett dette, men likevel sitter den gamle, fete mannen med skjegg, fett hår og rutete skjorte der kanskje nå. det er dette som er ubehagelig for meg. en føler seg jo glant på samme **BANNEORD!?** hvor eller hva en driver med her i huset
Du skal ikke fokusere på han gamle mannen :-) Bare lat som om du ikke vet at han er der.. Det er jo ikke sikkert han er der engang.. Kanskje han kom for å få hjelp av de venninnene dine som kunne se ham..

Spør om venninnene dine kan komme på besøk samtidig, så kanskje dere sammen kan hjelpe han videre..

Velkommen hit forresten:-)
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fant
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av fant »

Lilja skrev:Hei Fant!
(og velkommen hit, forresten)

Bare lurer på en ting; hvis du har to "seende" venninner, hvorfor kan ingen av dem fortelle deg hva denne mannen gjør hos deg?
Det jeg mener er at om han ikke hører hjemme der, bør han få hjelp til å komme seg videre.
Og hvis han skal være der, altså hvis han er type hjelper eller noe sånt, så går det jo faktisk an å be mannen om litt privatliv!

Jeg vet hvordan du har det, har et par meget oppmerksomhetssøkende energier hjemme hos meg selv. Ikke noe negativt, men fryktelig irriterende til tider...
Til slutt ble jeg rett og slett skikkelig sinna, og sto og ropte ut i tomme lufta at "DETTE ER MITT HUS FOR POKKER!!!!!" :mozilla_yell:
Og det hjalp faktisk... Det er her enda, men holder seg litt mer i bakgrunnen enn før.
(Venter på litt kyndig hjelp her for å finne ordentlig ut av det, men enn så lenge fungerer det faktisk bare å si ifra!)

Håper du finner ut av det, uansett hva det er ;)

Lilja-klem
tror ikke de er interesserte i å grave i noe mer i slike ting enn de må. de har denne evnen sin enten de har lyst eller ikke, men det er litt her som hos deg. dette er mitt hus lissom. frekke greier når en bare setter seg rett ned i sofaen til folk. selv om en skulle sitte der med klining eller det som verre er ... får se det litt an åssen jeg takler det. blir det ikke bedre får jeg nok prøve skaffe kyndig hjelp. problemet er vel at finne noen som tar det seriøst. som jeg kan stole på ...
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fant
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av fant »

ToneG skrev:
fant skrev:

Hege sa til meg at for henne var det relativt vanlig med sånne opplevelser som dette. og hun tok seg sjeldent nær av det. hun beroliget også meg med dette. sa at det var ingen grunn til bekymring ... men jeg tror kanskje at det er litt lettere for de som klarer "se" enn for de som bare vet at det er noe der. sånn for min egen del så har 2 mennesker sagt at det sitter noen i sofaen min, men jeg har jo aldri sett dette, men likevel sitter den gamle, fete mannen med skjegg, fett hår og rutete skjorte der kanskje nå. det er dette som er ubehagelig for meg. en føler seg jo glant på samme **BANNEORD!?** hvor eller hva en driver med her i huset
Du skal ikke fokusere på han gamle mannen :-) Bare lat som om du ikke vet at han er der.. Det er jo ikke sikkert han er der engang.. Kanskje han kom for å få hjelp av de venninnene dine som kunne se ham..

Spør om venninnene dine kan komme på besøk samtidig, så kanskje dere sammen kan hjelpe han videre..

Velkommen hit forresten:-)
takk skal du ha :-)

prøver fokusere på det. det går faktisk endel bedre allerede, men helst vil jeg nok ha det helt vekk. får gi det litt tid før jeg eventuellt finner på noe ...
Antall ord: 345

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links