Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhvorfor ser ingen gjenferd av forhistoriske dyr/mennesker??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
The Undertaker
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Okt 2006 02:06
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sandnessjøen

Innlegg av The Undertaker »

Ja det der var et godt spørsmaål.
Var på Leirskole på Børgefjell på slutten av 80-tallet, der var det historier om at det gikk igjen en jeger fra steinaldertid...... Opplevde ikke han selv, men det var ryktene da hvertfall.
Men dinosaurene var vel ikke intligente nok for å forstå at de kunne "roe seg bort" mellom jorda og lyset kanskje!
Hehehehe, dette her blir jeg nok gående å tenke på en stund tror jeg......
Antall ord: 77
Some souls never rests!!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jul 2006 21:55
18
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Starchild »

Liis skrev:På en åndenes makt episode, så forklarte hun klarsynte at det var en gruppe menn, vikinger eller fra en annen tid?
Det var ei jente fra Island som brukte å bli vekt av disse...? Og bøkene hennes på islandsk (aldri de norske eller engelske) ble dratt ut av hylla og lå åpne på gulvet. Den klarsynte mente at det var pgs at bøkene sto på gammelnorsk/Islandsk.

Noen som husker denne episoden?
Ja, jeg husker den episoden! :mozilla_wink:
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Ei dame i 40-50 årene mistet sin hund. Hun sier at hunden går igjen og hun har tatt opp at hunnden bjeffer...
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: hvorfor ser ingen gjenferd av forhistoriske dyr/menneske

Innlegg av puma/f »

vetke! skrev:tanken kom for noen dager siden og jeg får den ikke ut av hodet..

begynte gjenferdene å komme i middelalderen da? var det en trend eller noe som startet hele greia med å gå igjen? tenker på det at kanskje hvis man tror på noe så skjer det.. Jeg har aldri hørt om noen som har sett gjenferd fra før middelalderen..
- dinosaurer f.eks. hadde noen sett et gjenferd av en dinosaur, hadde vi ikke trenget å lure på hvordan de ser ut..
- samme med "missing link"..

har heller ikke hørt om så mange dyr generellt som går igjen.. noen hunder og ester og et par katter jeg har hørt om..

noen som har svar?

*ikke misforstå meg.. jeg tror faktisk på gjenferd.. eller hvertfall at det er et eller annet vi ikke kan se, men som er der..* :mozilla_tongue:

Jeg blei sittende og ha dette inlegget i bakhuet noen dager. Så satt jeg og leste en artikkel om noe helt anna og da slo det med. Noe av forklaringen er at vi "moderne" mennkesker forventer at et oldtids-mennekse må ha sett slik og slik ut.
Vet ikkeom du har hørt om ötzi? Ötzi er nevnet på et lik som blei funnet i en isbre i alpene, han er et par tusen år gammel.. Jeg har hørt at når de liket blei oppdaget blei det slått full drapsalarm da men på grunn av utstyret troddet det var en turist man hadde funnet....
Så det kan rett og slett ha seg at en ser gjenferd som kan være 1000 år gamle men ikke er klar over det...Fordi en rett og slett forventer seg noe helt anna....

anwyay det er bare en tanke...

puma/f
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Forhistoriske dyr ER for dumme til å gå igjen ..

Innlegg av ape »

Forhistoriske dyr, som f.eks dinosauruser, går ikke igjen tror jeg.
de hadde livet sitt på jorda, og når de døde slutta livet.
De hadde jo ikke en annen de elsket og når de døde måtte de gå igjen å pines fordi de ikke hadde fortalt det !
De var dumme dyr ..
de fant en make, resten av livet (ikke alle da) og døde. Ferrdig!
Men hunder og katter har jeg sett.
Nabokatta, døde for 3 år siden, hu lå alltid ute på benken utenfor trappa. ligger der avogtil når jeg går til skolen,
Hunden min (hadde da jeg var liten) døde på en kenner i sulis da jeg var 4, og vi var på ferie. Han var en stor newfoundlandshund (stor og svart) så å møte han ute i gangen midt på natta når man er tørst er ikke koselig nei!
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Forhistoriske dyr ER for dumme til å gå igjen ..

Innlegg av Borte.. »

Ghostlover skrev:Forhistoriske dyr, som f.eks dinosauruser, går ikke igjen tror jeg.
de hadde livet sitt på jorda, og når de døde slutta livet.
De hadde jo ikke en annen de elsket og når de døde måtte de gå igjen å pines fordi de ikke hadde fortalt det !
De var dumme dyr ..
de fant en make, resten av livet (ikke alle da) og døde. Ferrdig!
Men hunder og katter har jeg sett.
Nabokatta, døde for 3 år siden, hu lå alltid ute på benken utenfor trappa. ligger der avogtil når jeg går til skolen,
Hunden min (hadde da jeg var liten) døde på en kenner i sulis da jeg var 4, og vi var på ferie. Han var en stor newfoundlandshund (stor og svart) så å møte han ute i gangen midt på natta når man er tørst er ikke koselig nei!
Fin fremstilling av dinosaurene.....tror de faktisk hadde følelser jeg. Det var jo dyr, og alle dyr har følelser....til og med fisken.
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Jorden er ikke lik som den var da dinosaurene levde. vann, land, fjell, kontinental platene (hvis det er det de heter), Alt er forandret.

Ta for eksempel at det spøker på Nes kirkeruiner. Om ett par millioner år kan det ligge under vann, på andre siden av jorden, på en fjelltopp, who knows. Og da tror jeg nok ikke det spøker der lenger. Pga. at jeg tror spøkelser er igjen på plasser fordi de kjenner seg igjen.

Min teori.
Antall ord: 82
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Ny tanke...etter 70 mill år med forkastninger, erosjon, jordskjelv osv. Hvordan kan man egentlig finne fotavtrykk etter dinosaurer satt i leire. Tenk på hvor mange meter jordoverflaten har erodert på 70 mill år...allikevel finner vi tydelige avtrykk av dinosaurer??
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Tom_34 skrev:Ny tanke...etter 70 mill år med forkastninger, erosjon, jordskjelv osv. Hvordan kan man egentlig finne fotavtrykk etter dinosaurer satt i leire. Tenk på hvor mange meter jordoverflaten har erodert på 70 mill år...allikevel finner vi tydelige avtrykk av dinosaurer??
De lever parallellt med oss i en annen "dimensjon" . :mozilla_cool:
Antall ord: 55
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Hecate skrev:
Tom_34 skrev:Ny tanke...etter 70 mill år med forkastninger, erosjon, jordskjelv osv. Hvordan kan man egentlig finne fotavtrykk etter dinosaurer satt i leire. Tenk på hvor mange meter jordoverflaten har erodert på 70 mill år...allikevel finner vi tydelige avtrykk av dinosaurer??
De lever parallellt med oss i en annen "dimensjon" . :mozilla_cool:
JDAAHHH!! :D
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Bare se på han stakkaren i Hell Holes. Episode 3 er lagt ut på Atomfilms nå....
Antall ord: 16
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Hehe...I will. Men seriøst, er ikke det der med avtrykkene litt merkelelig??
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Spøelser fra før middelalderen ?

Historien er full av spøkelser. På en av Vinlandsturene til "leivs bodene" på Newfounland for ca 1000 år siden står det att en skikkelse åpenbarte seg i en av stuene (alltså i Leiv Erikssons uoppdagede Amerika) og skremte vettet av en kvinne som satt og spant ull.

På grønlands bosettingen Vikingene hadde står det i hauks bok at en av de gamle Vinlandsfarerene døde og " gikk mye ignen i huset sitt etter det".

Det er bare å lese. Historien er pakket med gjenferd.
Hvordan tolker du at Jesus dukket opp blant disiplene etter sin død " som om han var levende" ?
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Dyrene er kanskje raskere til å gå inn i lyset og komme seg over på den andre siden, istedenfor å bli hengende igjen her, rent bortsett fra familiekjæledyr som kanskje ikke VIL forlate sine eiere og gå over til den andre siden? En dinosaur er kanskje ikke smart nok til å skulle nekte gå i lyset, og heller ville ønske å forbli på jorden, han hadde vel ikke følelser slik at han hadde noe han ikke ville forlate, og dro vel til lyset.

At man I DAG ikke ser spøkelser av dinosaurer tror jeg er fordi dem kom seg over på den andre siden og at sjelene ble smartere og smartere og mer og mer intelligente og dermed sendt til jorden som et mer intelligent vesen.

Bare noen tanker jeg har om det.
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tonjeiss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2007 19:29
17