Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhvorfor ser ingen gjenferd av forhistoriske dyr/mennesker??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Ganske mange gode forklaringer på korleis alt henger saman, og det beste av alt er at det er basert på synsing, selvsuggesjon og noko ein har lest eller hørt.... =D>
Antall ord: 30
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Stedbundene ånder (spøkelser) følger veldig ofte hus, men også geografiske på f.eks slagsteder.

De eldste husene vi har som fremdeles står er jo fra omlag middelalderen og fremover. Så det er ikke så unaturlig at det er nettopp disse tidene "spøkelsene" dukker opp fra.

Men det går utmerket godt ann å merke energier fra slag fra kriger. Men dette kommer jo ann på hvor man oppholder deg i terrenget.
Antall ord: 74
- - Kjærleik er å vilja vel - -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Hvis man drar til Egypt....vil man møte på en farao her og der da, hvis man drar til gravene deres????
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Vermilion Oriol skrev:Hvis man drar til Egypt....vil man møte på en farao her og der da, hvis man drar til gravene deres????
Hmm...har vært i mange graver i Egypt...Møtte ingen farao :)
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av skeptikeren »

Vermilion Oriol skrev:Hvis man drar til Egypt....vil man møte på en farao her og der da, hvis man drar til gravene deres????
Dette spørsmålet likte jeg godt.
Rart det ikke har vært noen "klarsynte" der nede og fått greie på noe
Antall ord: 48
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Kan bare gjenta det Kaja og Asbjørn nevnte, stemmer ganske bra. Derfor vil det aldri hjelpe for normale paranormale å resie ned og "møte" faraoer. Skulle ønske folk gadd å lese hele tråden og ta med seg det som var fornuftig og rimelig logisk når de for en gangs skyld ikke var så lange(og rimelig fri for kvervulering)..
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Granny

Innlegg av Granny »

kaja43 skrev:det er ikke en vanlig eller normal tilstand å gå rundt
i det astrale å surre som ånd. Grunnen til at en blir der
kan være som noen sier her at de føler de har noe ugjort,
det kan også være en så stor klamring til materielle ting
at de ikke vil slippe. Når de har vært der lenge vil de forstå
at det er feil, eller de vil bli lei av det og da blir de hjulpet videre
inn i lyset. Dyr har veldig sjelden så sterke følelser. Det er kun
noen få av de dyrene som lever tett på oss som er kommet så
langt at de har mulighet til å føle sterkt tilknytning til noe eller
noen.
Om det ble noen igjen for veldig lenge siden er de derfor gått videre.
En kan noen ganger merke de, men da kun som ett tomt avtrykk,
ikke som en ånd med sjel.
Er enig med mye av det Kaja43 sier her. Jeg har dermot sett "dinosaurer" et par ganger. Siste var ifjor - da sprang det en fuglelignende dinosaur foran meg - et glimt. Jeg trodde ikke det var noe "spøkelse" (som vi bl.a.kaller det her inne :mozilla_laughing: ) men på en måte en titt inn i fortiden som jeg hadde der og da. Rett før hadde jeg sett et elementarvesen - den Grå - som varslet om et lite jordskjelv. (som kom noen dager ettrpå). Så jo - jeg tror flere kan se "dinosaurer/dyr) men som oftest er det glimt inn i fortiden.
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sansara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2006 20:04
17

Re: hvorfor ser ingen gjenferd av forhistoriske dyr/menneske

Innlegg av sansara »

vetke! skrev:tanken kom for noen dager siden og jeg får den ikke ut av hodet..

begynte gjenferdene å komme i middelalderen da? var det en trend eller noe som startet hele greia med å gå igjen? tenker på det at kanskje hvis man tror på noe så skjer det.. Jeg har aldri hørt om noen som har sett gjenferd fra før middelalderen..
- dinosaurer f.eks. hadde noen sett et gjenferd av en dinosaur, hadde vi ikke trenget å lure på hvordan de ser ut..
- samme med "missing link"..

har heller ikke hørt om så mange dyr generellt som går igjen.. noen hunder og ester og et par katter jeg har hørt om..

noen som har svar?

*ikke misforstå meg.. jeg tror faktisk på gjenferd.. eller hvertfall at det er et eller annet vi ikke kan se, men som er der..* :mozilla_tongue:

Må nesten arrestere deg her. Er nok ikke sjeldent at man møter på forhistoriske gjenferd eller dyr. Selv om jeg innrømmer at det er litt mer sjeldent å se dinosaurer... he he... Kommer nok av at energien deres har befunnet seg på steder som nå i dag blant annet ligger tre kilometer under vann (Er ikke uten grunn at man borrer dypt til havs for å få tak i olje- olje som kommer fra både fossiler og dinosaurer) og andre steder der det i dag ikke bor mennesker. Så det skal en god del til for å oppleve dinosaur-ånder.
Antall ord: 244

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

..

Innlegg av green eyes »

Jeg tror at dyr kan komme tilbake som hjepere, og jeg forstår ikke de som mener at dyr er primitive vesener.
Selv har jeg en katt og en falk som hjelpere...
Antall ord: 32
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kjasp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Nov 2006 13:44
18
Lokalisering: Elverum

Innlegg av Kjasp »

Diablesse skrev:Det er litt vagt, men mener å huske at jeg har hørt at etter at noen har spøkt i 200 år eller 400 år eller hvor lenge det nå var, så har de liksom "spøkt fra seg" og går ikke igjen lenger. Aner ikke om det er sant..
Leste om det i Donald en gang. At de hadde spøkt fra seg etter 400 år. Men i England er det visst 3 spøkelser som går igjen fra da Roma hadde makten over nesten hele europa hvis jeg husker rett.
Antall ord: 96
Søstra mi er DOMONSTRET!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandralicious
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Des 2006 17:34
17

Innlegg av sandralicious »

Diablesse skrev:Det er litt vagt, men mener å huske at jeg har hørt at etter at noen har spøkt i 200 år eller 400 år eller hvor lenge det nå var, så har de liksom "spøkt fra seg" og går ikke igjen lenger. Aner ikke om det er sant..
Det synes jeg høres veldig logisk ut : )
Jeg har hørt om hunder som går igjen..
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Helt ærlig.

Jeg tror at de som virkelig ser ånder, ser både kjempegamle og ikke så kjempegamle. Oftest ser de ånder fra "vår egen" tid, fordi det er vanskelig å kommunisere med det som er veldig gammelt. MEN noen ser ånder som er utrolig gamle, selv om det ikke skjer like ofte som å se ånder av nyere tid. Det kan være flere grunner til at de som virkelig kan, ikke ser like mye eldre som yngre.

MEN jeg tror at årsaken til at vi sjelden hører om disse ekstremt gamle åndene. Det er ganske enkelt fordi at en stor andel av såkalte medier, ikke er medier og ganske enkelt ikke har kommet på at de også kan fantasere om gamle vikinger osv. Sorry, men det tror jeg.

For jeg kjenner medier som har sett skikkelser fra langt, langt, langt tilbake i tid. Dessuten er det slik at de skikkelsene vi som ikke er medium kommuniserer med, stort sett er flere tusen år gamle.
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Viking-gutt skrev:
karina skrev:Det er jo masse gamle spøkelser ute og går. Overtroen var jo bare større før i tiden.
Karina....fra alvor til spøk:

Fikk du ikke taki større briller? :mozilla_wink:
Hva mener du? Gikk jeg glipp av noe?

Må innrømme at jeg ikke leste de andre svarene du fikk.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

karina skrev:
Viking-gutt skrev:
karina skrev:Det er jo masse gamle spøkelser ute og går. Overtroen var jo bare større før i tiden.
Karina....fra alvor til spøk:

Fikk du ikke taki større briller? :mozilla_wink:
Hva mener du? Gikk jeg glipp av noe?

Må innrømme at jeg ikke leste de andre svarene du fikk.
Jeg skulle bare tulle med deg, har ikke sett profil-bildet ditt før. Når jeg så det, så lurte jeg bare på om du ikke fikk taki større briller. :mozilla_wink:
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Åjaaa! Hehe huff nå var jeg dum. Har akkurat skiftet bilde, så tenkte ikke over det. Nei asså, de brillene er jeg ganske glad i, de er veldig morsomme :D
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links