Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Samboeren min..
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mai 2006 12:11
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Stjørdal Nord-Trøndelag
Samboeren min..
For snart ett år siden opplevde jeg noe rart. Samboeren min hadde stått opp og skulle på jobb. Jeg våknet av alarmen, men sovnet igjen ganske fort. Litt senere våknet jeg igjen og lå for å prøve å sovne atter en gang. Da skjedde det... Jeg hørte samboeren min si ett ord (husker ikke hva det var nå..) i døråpningen. Øynene mine spratt opp, men det var INGEN der! Jeg lå og lyttet og ventet, men det var ikke en lyd i huset. Snudde meg en stund senere for og se på klokka. Samboeren hadde dratt for en halv time eller lenger siden. Jeg ble så redd at jeg torde ikke å prøve å sovne igjen. Lurer ennå på hva i all verden dette var for noe.
Ps! Jeg var den eneste i huset da dette skjedde.
Kan noen fortelle meg hva dette var for noe?
Ps! Jeg var den eneste i huset da dette skjedde.
Kan noen fortelle meg hva dette var for noe?
Antall ord: 150
Å lese er for hjernen hva mosjon er for kroppen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jan 2005 16:05
- 19
En slags omvendt vardøg? Eller kanskje bare en drøm?
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Drøm var det i allefall ikke. Husker jeg lå og tenkte på at det var for tilig å stå opp og at jeg håpet at jeg sovnet snart. :mozilla_smile:
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jan 2005 16:05
- 19
Kan ha vært en "omvendt vardøg", da. Men vet ikke om jeg har hørt om det før. I en "vanlig vardøg" hører du at folk kommer hjem rett før de gjør det. Med omvendt vardøg mener jeg å høre folk rett etter de har dratt. Men vet ikke jeg...
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hmm... Omvendt vardøg tror jeg at jeg aldri har hørt før...
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Nov 2006 13:44
- 18
- Lokalisering: Elverum
- Blitt takket: 1 gang
Det kan jo hende at du bare innbilte deg det. Du hørte en lyd som ikke eksisterte.
Det har skjedd med meg og :mozilla_smile:
Det har skjedd med meg og :mozilla_smile:
Antall ord: 26
Søstra mi er DOMONSTRET!!!!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Kan med handa på hjertet si at jeg er 100 prosent sikker på at det var stemmen hans jeg hørte.
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Ofte kan det være man drømmer uten å være klar over det. Tipper det var det som skjedde.
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hmm.. Jeg som var så sikker på at jeg var våken da det skjedde.
Antall ord: 15
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Ja, du var nok våken, men ikke 100% våken - dvs hjernen var ikke helt "omkoblet" til våken tilstand.
Derfor var en del av den fremdeles i drømme-modus, og produserte lyden du hørte.
Dermed regnet du med at du virkelig hørte ham snakke...
Tilsvarende fenomen ser man når man skal vekke folk ; " Jada, jeg ER våken" - sier de, og snur seg for å sove videre... (de er egentlig ikke våken, men en del av hjernen er såpass "våken" at de greier å svare fornuftig på spørsmål...)
Det kan jo også f.ex vært at han sa "ha det" når han gikk, og pågrunn av halvtsovende tilstand - så "hang det igjen" inntill du faktisk våknet ?
DET er de forklaringene som er mest trolig, og som kan forklare hvorfor dette kan skje...
mvh Asbjørn
Derfor var en del av den fremdeles i drømme-modus, og produserte lyden du hørte.
Dermed regnet du med at du virkelig hørte ham snakke...
Tilsvarende fenomen ser man når man skal vekke folk ; " Jada, jeg ER våken" - sier de, og snur seg for å sove videre... (de er egentlig ikke våken, men en del av hjernen er såpass "våken" at de greier å svare fornuftig på spørsmål...)
Det kan jo også f.ex vært at han sa "ha det" når han gikk, og pågrunn av halvtsovende tilstand - så "hang det igjen" inntill du faktisk våknet ?
DET er de forklaringene som er mest trolig, og som kan forklare hvorfor dette kan skje...
mvh Asbjørn
Antall ord: 148
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Takk for hjelpa dere og godt nytt år! :mozilla_smile:
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 17:27
- 18
Vet ikke hvordan det er med andre. Men jeg har i hvert fall ofte opplevd at jeg tror jeg er våken, men likevel drømmer. Og jeg ville ikke stolt på at jeg var våken før jeg hadde reist meg opp i senga og minst skrudd på lyset.Nicka skrev:Drøm var det i allefall ikke. Husker jeg lå og tenkte på at det var for tilig å stå opp og at jeg håpet at jeg sovnet snart. :mozilla_smile:
Jeg tror du halvsov jeg da... ikke fordi jeg skal frata deg noen glede. Men fordi at slike opplevelser er helt typisk morgenkvisten når du tror du er våken men egentlig ligger og vipper midt mellom. Våkner og tenker du skal stå opp, sovner 5 min og våkner igjen osv.
Har du noen gang brukt snoose på vekkeklokken. Tenker du skal ligge 10 min og slappe av til den ringer igjen. Så ringer den med en gang og du forstår ikke noe? Fordi du sovnet uten å vite det.
Antall ord: 177
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jo Globeline du har ett poeng der ja. Egentlig så håper jeg at slikt sjer igjen, for da skal jeg prøve å være mere "bevisst" og forberedt. :mozilla_smile:
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Jan 2006 15:38
- 18
- Lokalisering: Stord
Har sjedd med meg også. Kvepper litt når det sjer,men jeg er blitt ganske vant til det etter hvert. Sjer både om kvelden og morgenen
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jo mere jeg tenker på det jo mere fasinert blir jeg. Har tenkt masse på dette så nå var det godt å få snakket med noen om det. :mozilla_smile:
Antall ord: 29
Hide post links |