Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKontakte ånder "for morroskyld"

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg har ingen venner rundt meg som interesserer seg for det paranormale. og jeg selv snakker ikke så mye om det, har blitt ledd av et par ganger før.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
.::Adina::.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2005 14:46
19
Lokalisering: Akershus

Innlegg av .::Adina::. »

Eventyrlyst, spenning for det ukjente, å føle seg spesiell også kanskje?
Dessuten liker jo mange å bli skremt elns..
*hoppe rundt i eventyraktig rambostil på jakt etter spøkelser* :mozilla_wink:

Personlig er jeg ennå for pinglete og har for stor respekt for det ukjente og deres krefter til å gjøre no sånt!
Antall ord: 53
I wish my grass was emo, so it could cut itself!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Psst Gaute, NYX hadde ett relevant spørsmål du unnlot å svare på :mozilla_tongue:

Det at så mange flyr på spøkelsesjakt er vel egentlig ikke noe nytt.
Jeg vet mange gjorde det når jeg vokste opp. Jeg har fire barn og de har
alle gjort det i oppveksten. Nå hadde de ett godt utgangspunkt siden vi
bodde hele sommeren inntil Hembygdsgården på Skillingsmark, men de var mange
over mange år som fløy der om nettene.
De fleste har en dragning mot det å vite om det er noe mer, og langt inne i oss
vet vi at vi har en annen og større opplevelse av livet enn det som er på jorden.
Så vet vi ikke hvor vi skal lete etter denne sannheten og begynner med åndejakt
forde det er det mest nærliggende og samtidig litt spennende.
Når vi modnes forstår vi at sannheten ikke ligger i ånder men inne i oss selv og da skifter
vi fokus og åndejakt blir uintressant kun for sin egen del.

Og Gaute, jeg er veldig enig med deg i dine teorier om frykt, det stemmer godt med egne
opplevelser, men jeg tror at du ved å opplyse om alt dette også skaper det du vil unngå.
Frykt for det mange ikke ante noe om. Når du forteller så får de vite og begynner å nære
frykten sin på fantasier om disse energiene. Men du mener kanskje det da er riktig at de skulle ha den frem akkurat nå?
Antall ord: 252
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Marií skrev:Hvor går grensen mellom besettelse og schizofreni? (sånn du skriver det? :mozilla_oops: )
Den går dit hen at folk som ikke ønsker å innse at de har et problem, eller menneskene rundt som ikke ønsker å innse at en av deres har et problem - syns det er lettere å kalle det besettelse.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Re: Kontakte ånder "for morroskyld"

Innlegg av Globeline »

Petroosha skrev:
Nehei..? er det moderne å kontakte ånder nå for tida..? Hvor fant du ut det liksom? hehe, jeg er interresert i ånder fordi det er en del av livet å gå over til den andre siden..
Jeg er den eneste i vennegjengen min som tror på ånder og det paranormale, de andre bare tror at når vi dør blir alt mørkt :/
Ja, det er veldig moderne. De fleste interesser kommer av at vi får et hint et sted .- det vi får mye hint om, det er fordi mange gjør det, fordi det er moderne. Enkel reklame det altså. Hvis de vil ha flere kokker - hva gjør de? Jo de lager kule programmer om kokker. Og det blir moderne. Ånder, Marion skriver en bok og det ene tar det andre, og det blir moderne. Jo - dette har skjedd de siste årene, etter at marions første bok kom ut. Det startet i det små med ørnen og rosen for ca 10 år siden, og derfra tok det av med Mitt liv med åndene. Tro det eller ei. Mote - påvirkning. Alle vil være som Marion. Egotripp og søken etter å være noe. Det er hva det i stor grad handler om. Og det er trist for de som virkelig jobber med dette.
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

livingdeaddoll skrev:jeg har ingen venner rundt meg som interesserer seg for det paranormale. og jeg selv snakker ikke så mye om det, har blitt ledd av et par ganger før.
Det er også moderne. På samme måte som noen stemmer sv og noen stemmer fremskrittspartiet. Begynn med å forstå livet - deretter etterlivet. Det er mitt råd.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Gaute skrev: Jeg vet du mener godt med å advare, men det gjør IKKE godt. Du sprer kun frykt på denne måten, og da virker det i dette tilfelle MOT sin hensikt. Ånder i seg selv skaper ikke psykiske problemer, det er det kun frykt som gjør. Les innlegget mitt over.

En annen ting er at det er ingens rett å gripe inn i noen utvikling. Vi har det frie valg til å gjøre akkurat hva vi vil, og det er ikke opp til deg eller andre å bestemme hvilken vei noen skal ta i livet. Ingenting er tilfeldig, det er en mening med alt. Alle er på rett sted til rett tid. Du kan ikke formane noe, fordi du vet ingenting om vedkommendes liv, og enda mindre om vedkommendes sjel, og hva denne skal erfare på bakgrunn av tidligere erfaringer, karma, livsvei osv.

Du kan gjerne si hva du mener om å valfarte til hjemsøkte steder kun for underholdningens skyld. Jeg synes heller ikke noe om det dersom det blir gjort uten respekt for åndene. Men å spre frykt om ånder, gjør absolutt ikke noe godt. Det tjener evnt. kun medium som vil ha monopol. De er også ivrige på å spre frykt...
Nei Gaute. Jeg sprer ikke frykt. Jeg sier det som det er. Men det vekker frykt i deg, frykt for at det jeg sier stemmer. Dessverre for deg, det stemmer. Frykt er en mekanisme som trer inn når man er redd man må endre noe, gi slipp på noe eller møte noe man ikke ønsker. Frykt er derfor en bra ting. Frykt kan også gjøre at vi tar feil valg - eks velger å holde fast med ting som ikke er bra. Eks vil en narkoman frykte livet som nøktern, selv om han vet at det er bedre, så frykter han å miste nytelsen når han er på opptur. Alternative frykter å miste illusjonen, derfor føler dere frykt når vi sier ting som gjør at dere kanskje må gi slipp på denne fantasien. Det er elementær psykologi. Og å si at noen sprer frykt, det beviser det bare. Å spre frykt betyr faktisk ingen ting. Å spre frykt for noe som er galt, eks hjernevaske folk til å tro at det er farlig å gå tur, det er galt. Men så langt har jeg ikke sett slikt skje her inne. Untatt visse som reklamerer for narkotika, men de sprer ikke frykt, de sprer bare forvirring som kan lede inn i at folk velger å ta sjanser de ellers ikke ville tatt. Og dermed ødelegge livet sitt.

Du trenger ikke gå lenger enn å se litt etter på diverse åndelige forum og du vil merke at en langt større andel her, enn i det vanlige liv, sliter med diverse psykiske problemer. Mye angst og depresjoner. Sånn er det. Og, merk også at her velger man hva man skal si. Så det er grunn til å tro at ikke alle forteller om sine psykiske problemer, og at den overvekten som allerede viser, er langt mindre enn det faktiske antallet folk med psykiske problemer som driver innenfor det alternative.
Antall ord: 518

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Marií skrev:Det som provoserer meg kraftig er disse (ofte ungdommer) som manner hverandre opp, pakker med seg litt jallautstyr og et kamera, og går på spøkelsesjakt, eller "leker" med ouija- brettet. Disse "se- så- tøffe-vi-er-som-leker-med-ånder- herregud-hørte- du-den -lyden?"- folkene kan legge seg ned og råtne.

OK, litt morgengretten akkurat nå, men **BANNEORD!?** det er provoserende!
Hvorfor er det provoserende?
Antall ord: 73
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

TrappedSoul skrev:
Marií skrev:Det som provoserer meg kraftig er disse (ofte ungdommer) som manner hverandre opp, pakker med seg litt jallautstyr og et kamera, og går på spøkelsesjakt, eller "leker" med ouija- brettet. Disse "se- så- tøffe-vi-er-som-leker-med-ånder- herregud-hørte- du-den -lyden?"- folkene kan legge seg ned og råtne.

Fordi det er useriøst og blasfemisk overfor de som virkelig driver med disse tingene kanskje? Og fordi det er å leke med eventuelle ånder som faktisk bør få større respekt.

Det er normalt at (ofte ungdommer) tror de kan gjøre hva de vil fordi de vil ha det morsomt. Men de har likevel godt av å ta seg sammen, oppføre seg, ta hensyn til andre enn seg selv. Det er irriterende på samme måte som det er irriterende når skitunger tagger husveggen. Eller skriver faen i hvelvete inni busskjulet, eller tisser i bedene, eller kaster flasker i hagene til folk eller skyter opp nyttårsraketter døgnet rundt i en uke, fordi de ikke klarer holde seg. Derfor er det irriterende.
Det er nemlig provoserende med folk, uten sunt folkevett, som tror de er verdens navle.

Spesielt er det provoserende fordi at når de har skremt seg selv til vettskremt - så er det VI som må hjelpe til.
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Globeline skrev:
TrappedSoul skrev:

Fordi det er useriøst og blasfemisk overfor de som virkelig driver med disse tingene kanskje? Og fordi det er å leke med eventuelle ånder som faktisk bør få større respekt.

Det er normalt at (ofte ungdommer) tror de kan gjøre hva de vil fordi de vil ha det morsomt. Men de har likevel godt av å ta seg sammen, oppføre seg, ta hensyn til andre enn seg selv. Det er irriterende på samme måte som det er irriterende når skitunger tagger husveggen. Eller skriver **BANNEORD!?** i hvelvete inni busskjulet, eller tisser i bedene, eller kaster flasker i hagene til folk eller skyter opp nyttårsraketter døgnet rundt i en uke, fordi de ikke klarer holde seg. Derfor er det irriterende.
Det er nemlig provoserende med folk, uten sunt folkevett, som tror de er verdens navle.

Spesielt er det provoserende fordi at når de har skremt seg selv til vettskremt - så er det VI som må hjelpe til.
Omtrent noe sånn jeg ville ha skrevet til svar, så bare kaster meg på dette, jeg. Da slipper jeg å forfatte noe selv :mozilla_tongue:
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Akkurat nå. har jeg noe i huset som gjør kattene sprø... jeg kunne for moro skyld gått inn for å finne mere ut... men... hva er vitsen.. for bevise noe for meg selv?
det holder lenge nok at jeg føler meg ok og trygg og at jeg koser pusen og sier at matmor passer på de ;)
Antall ord: 58
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

kaja43 skrev:Og Gaute, jeg er veldig enig med deg i dine teorier om frykt, det stemmer godt med egne
opplevelser, men jeg tror at du ved å opplyse om alt dette også skaper det du vil unngå.
Frykt for det mange ikke ante noe om. Når du forteller så får de vite og begynner å nære
frykten sin på fantasier om disse energiene. Men du mener kanskje det da er riktig at de skulle ha den frem akkurat nå?
Ja jeg tenkte faktisk på det jeg også, men kom frem til at det var best å bare legge alle kortene på bordet. Hadde jeg sagt A så måtte jeg si B, og da slo jeg også to fluer i en smekk - ånder OG demoner :)

Folk advarer mot "onde" ånder her inne rett som det er, de sprer frykt med hensikt fordi de mener at dette er noe skadelig som vi må unngå. Da gjør jeg ikke akkurat vondt verre når jeg sier at dette KUN er en sannhet for de som tror dette. Jeg nevnte demoner i tillegg til "onde" ånder, fordi begge er akkurat like harmløse. Og dette sier jeg av erfaring. Du kan stå midt oppi disse lave energiene og kun ane en lett hodepine, når du vet at de er harmløse. Dersom du har tatt inn over deg frykt og advarsler fra forumet her, og tror på dette - så blir hodepinen kraftigere, du blir redd, negativ osv. Dine lav-frekvente negative tanker blir næring for ånden, du slipper den inn i din virkelighet. Og da kan den leke med deg. Men så snart du slutter å være redd, og koseprater, ler eller tuller med den - så gir den seg. Energien som du har matet med dine lav-frekvente energier skrumper ned til myggstørrelse. Den føles ihvertfall ikke lenger noe større. :)

Du Kaja hadde visst samme erfaringene. Det er opp til leserne å kjenne etter hva de vil tro. Om de fortsatt vil gå rundt å være mørkeredde, eller om de vil heve seg over denne irrasjonelle frykten. Valget burde vært enkelt. Og når du har denne kunnskapen om frykt innerst inne, så blir det adskillig enklere å forholde seg til energier, samme hvor lav-frekvente de er. Møter du en sint tullebukk av en ånd, så stå i det, piss deg gjerne ut, men ikke løp - for da vinner frykten. Vis at du ikke er redd, og send ham kjærlighet.

Hmm...kom til å tenke på en ting; Er det ingen her som VET at kjærlighet er sterkere enn frykt?? En slik elementær sannhet? Da spikrer jeg isåfall inn den sannheten her på forumet en gang for alle.
Psst Gaute, NYX hadde ett relevant spørsmål du unnlot å svare på
Skal se om jeg får tid etter jeg har spist og sett litt på TV ;)
Antall ord: 487

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

er kjærlighet sterkere enn frykt? man kan dø av frykt.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Jeg er en evig, klissete skapromantiker, og mener det er fullt mulig å dø av kjærlighet også :mozilla_smile: Dessuten er fryktfølelsen ofte totalt irrasjonell. Kjærlighet er ekte. Så jeg mener kjærlighet er sterkere enn frykt.

(Fordi jeg liker å tro det :mozilla_tongue: )
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

frykt kan drepe, men kjærlighet kan holde en i live.. høres det bedre ut? nå er de likestilte, balanse..
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links