Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan kontakte hjelperen min?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:
Viking-gutt skrev:
Du var på ungdomskurset ja, mener å ha lest at dem lærer ungene metoden på en lekende måte. Fordi dem ikke har behov for så mange logiske forklaringer.
Hvis du har tatt ungdomskurset får du vel rabatt på voksen kurset?
I boken står det man skal telle ned fra 100, når man ikke har meditert før, med 2 sekunders mellomrom.
telle ned fra hundre, det er et stykke, men vi brukte jo uendelig med tid på å telle ned fra ti så, mange som sovnet.. har vel et hefte med bilde av en elefant på som vi fikk på kurset et sted, hvor ting vi lærte står på en veldig simpel måte med illustrasjoner og sånt.. jo jeg får rabatt på voksen kurs. før fikk jeg brev hjem til foreldrene mine om tilbud på kurs, og når det var silva kurs i nærheten. men det er en stund siden sist..
Her kommer det flere spørsmål til deg :-)

Har du ikke lyst til å ta voksen kurset a?
Mediterer du daglig nå? Fordi det er jo det man skal gjøre, hver eneste dag.
Kjenner du igjen setningen, "Dag for dag, og på ....................bedre" ?
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Viking-gutt skrev:
Her kommer det flere spørsmål til deg :-)

Har du ikke lyst til å ta voksen kurset a?
Mediterer du daglig nå? Fordi det er jo det man skal gjøre, hver eneste dag.
Kjenner du igjen setningen, "Dag for dag, og på ....................bedre" ?
var nede å så etter dette heftet jeg har fra kurset, men fant det ikke:(
vel nå har det seg slik at jeg var 15år når jeg tok kurset så det ble lite meditasjon på meg. men har begynt igjen nå. heh er redd jeg ikke husker den setningen, det er 6 år siden jeg tok kurset, og akkurat da var ikke meditasjon og slikt som stod øverst når det gjalt interesser :mozilla_oops:
jeg vet moren min har endel bøker om silva metoden, jeg får låne de av henne, så jeg får frisket opp hukommelsen min om emnet..
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:
Viking-gutt skrev:
Her kommer det flere spørsmål til deg :-)

Har du ikke lyst til å ta voksen kurset a?
Mediterer du daglig nå? Fordi det er jo det man skal gjøre, hver eneste dag.
Kjenner du igjen setningen, "Dag for dag, og på ....................bedre" ?
var nede å så etter dette heftet jeg har fra kurset, men fant det ikke:(
vel nå har det seg slik at jeg var 15år når jeg tok kurset så det ble lite meditasjon på meg. men har begynt igjen nå. heh er redd jeg ikke husker den setningen, det er 6 år siden jeg tok kurset, og akkurat da var ikke meditasjon og slikt som stod øverst når det gjalt interesser :mozilla_oops:
jeg vet moren min har endel bøker om silva metoden, jeg får låne de av henne, så jeg får frisket opp hukommelsen min om emnet..
Skjønner, er ikke meditasjon man driver fritiden med da nei.

Hjerneforsterker:

Dag for dag, og på alle måter, blir jeg bedre, bedre og bedre. :mozilla_smile:
20 rep - 2 ganger om dagen
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

thanks:) lest mye om silva metoden du eller?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:thanks:) lest mye om silva metoden du eller?
Lest hele boken 1 gang. Husker egentlig ikke så mye av bøker jeg leser, sikkert fordi hjernen stresser. Må lese den 1 gang til....i tillegg til det som står.

Man skal lese hele boken 1 gang, uten å utføre øvelsene. Så skal man lese kapittel 3 - 14 om igjen, og så kapittel 3 enda en gang. Da får man et klarere overblikk står det.
Men som jeg skreiv istad, det tar en stund å komme ordentlig i alfa nivå. Finnes enda et nivå, som heter Theta, og det er visst enda lavere.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jupp, hun på kurset sa at vi når theta nivå når man er i veldig dyp søvn, som når man ligger i koma. hm.. skulle likt å vite hvor den permen lå..
du kan øve deg på å komme ned i nivå før du sovner, for da gjør det ingenting om du sovner. jeg tror også det er lettere da, fordi da stresser du ikke med andre ting og da har du også tid til å avse til meditasjon.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:jupp, hun på kurset sa at vi når theta nivå når man er i veldig dyp søvn, som når man ligger i koma. hm.. skulle likt å vite hvor den permen lå..
du kan øve deg på å komme ned i nivå før du sovner, for da gjør det ingenting om du sovner. jeg tror også det er lettere da, fordi da stresser du ikke med andre ting og da har du også tid til å avse til meditasjon.
Hehe, ja du må nok finne den permen du nå :)

Er jo helt rått da, at man kan komme ned i Theta nivå, å være bevisst. Vanligvis når folk er i Theta, så ligger dem i koma som du skriver. Da stresser man ikke mye tror jeg nei he he. Vi bruker bare ca. 2 til 3 % av hjernekapasiteten våres, tenk deg for en kraft vi egentlig har i hjernen a? Bare at de fleste vet ikke om det eller klarer ikke å bruke den.
Å bruke mere enn de fleste gjør av kapasiteten, er noe jeg skal lære meg ihvertfall. Det har jeg bestemt meg for.

I boken står det at du skal gjøre det om morgenen. Stille klokka 15 min før du egentlig skal stå opp, og så stille klokka igjen 15 min frem, for å ikke forsove deg hvis du sovner.
Jeg skal prøve begge deler, om morgenen og kvelden.
Akkurat når du våkner om morgenen og kjenner deg helt i ørska, da er visst man i Alfa nivå.
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

åh, jeg vet jeg så den et sted for en stund tilbake, men så tror jeg at jeg la den et sted for at jeg skulle titte litt på den og nå er den borte:( noen synske her som kan se hvor silva permen min ligger? :)

2-3% er det så lite altså? har hørt at man bruker mer av hjernen når man har tatt hallusinogene stoffer (LSD), det var noen som påstod helt oppi 90%, vet ikke om det er sant. men det er jo bra at man kan trene seg opp til å oppnå ganske så mye mer en 2-3% uten å ruse seg.

heh, når jeg våkner er jeg ganske så borte, så det stemmer nok.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 11 Sep 2006 14:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av Maritha »

Jeg har prøvd komme i kontakt med de igjennom drøm. men jeg ender bare opp med å drømme mareritt hele tiden. så jeg har gitt opp. men.. i stede har jeg sett 2 inne på soverommet. hver sin gang da. jeg tror vel egentlig at det er jenta mi sine da.

Jeg så et program på tv. om spe barn. å det var om krybbedød osv.. å jeg kjente jeg ble så redd å lei meg . å den natten sov jeg nesten ikke i det hele tatt. men jeg må ha sovet litt, for når jeg våknet så jeg en skikkelse, som lente seg på sengen til jenta mi. å tittet på meg og henne. å jeg skvatt jo å slenger opp øynene å da ble den borte.

en dag for ca 3 uker siden. trodde jeg jenta mi var våken å satt i sengen jeg tittet etter, men hun lå å sov. å det sto et lite barn ved sengen hennes. som stabbet seg bortover. å jeg igjen ville se ordentlig etter. å da ble barnet borte.

men dette har bare skjedd om natten. men fint at man ikke er alene iallfall =)
Antall ord: 186
Smerte er bare feighet som forlater kroppen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:åh, jeg vet jeg så den et sted for en stund tilbake, men så tror jeg at jeg la den et sted for at jeg skulle titte litt på den og nå er den borte:( noen synske her som kan se hvor silva permen min ligger? :)

2-3% er det så lite altså? har hørt at man bruker mer av hjernen når man har tatt hallusinogene stoffer (LSD), det var noen som påstod helt oppi 90%, vet ikke om det er sant. men det er jo bra at man kan trene seg opp til å oppnå ganske så mye mer en 2-3% uten å ruse seg.

heh, når jeg våkner er jeg ganske så borte, så det stemmer nok.
I boken står det at man kan finne igjen ting man ikke husker hvor man la.
Gå i Alfa-nivå og se for deg du henter fram permen og hvor du legger den.
Men ingen av oss er jo racere på å meditere enda, så da dukker vel permen opp 1 dag, men ikke idag.

Tony Buzan mener at man bare bruker 1 %
1 % til og fra spiller jo ingen rolle, når det er snakk om så lite :-)
Josè Silva hevdet at mennesker som ikke mediterer går rundt som berusa aper, he he.
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

heh, da er det mange berusede aper ute å går:)

jeg tror hvis jeg satte meg ned for å prøve å meditere nå, så hadde jeg sovnet. jeg håper virkelig at den ikke er blitt kastet i søpla. hm.. hvor, hvor??!! jeg får håpe at jeg drømmer om hvor jeg la den etterpå da.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Beklager at jeg spør, men tar dere alt dere lærer seriøst?
Stiller dere kritiske spørsmål på disse kursene?

Lurer på om jeg skal ta meg en tur på kurs :D
Antall ord: 34
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Nå får jeg prøve å ta kvelden....skal på gymmen imorgen og bryte ned kroppen he he, så da trenger jeg noe søvn. Ha en god natt da, jeg regner med du sender en PM når du finner permen? :mozilla_wink:
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

joda, skal sende deg en PM, så fort jeg finner den. tror ikke jeg kan legge meg før jeg finner den..!! du får prøve å meditere litt før du sovner da (prøv å finn den for meg..!!), natta.. :)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

skeptikeren skrev:Beklager at jeg spør, men tar dere alt dere lærer seriøst?
Stiller dere kritiske spørsmål på disse kursene?

Lurer på om jeg skal ta meg en tur på kurs :D
Ikke noe å beklage det.... :-)

Når det gjelder Silva-kurs, så er det et geni som het Josè Silva (døde for ikke mange år siden) som fant opp metodene. Det er ikke noe hokus pokus de metodene, menneskene har meditert i mange mange år. Bare vi i Vesten det, som har levd i våres vakum og ikke fått med oss hva som har skjedd i den store verden :mozilla_wink:
Familien til Josè driver fortsatt å forsker på metodene, for finne teknikker som er enda lettere å lære. Det kurset kommer jeg ikke til å være kritisk, det er fakta.

Men det finnes et videreutvikla kurs som heter Silva ultramind, det kurset er basert på mere åndelige ting. På det kurset vil jeg nok stille noen kritiske spørsmål jeg også :-)

Dra på Silvakurs du også....så kan vi veksle erfaringer. Koster 4400 kr...men for å repetere koster det bare 400 kr. Man kan repetere så mange ganger man vil, overalt i verden hvor det holdes kurs.

Ha en god natt...
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links