Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøker det på kongseteren?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
bv
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2006 03:55
17

Spøker det på kongseteren?

Innlegg av bv »

Som liten gutt var jeg masse i "fasjonable" selskaper. En episode jeg husker spesiellt godt var at jeg elsket å gå rundt det store gamle trehuset. En gang husker jeg at jeg gikk inn på en av værelsene og det lå en gutt på samme alder som meg der (5-6 år). Jeg tror jeg spurte han om hvorfor han var her og jeg tror han sa at han var syk. Det jeg har tenkt endel på var at gutten var helt alene. Ingen andre var tilstede i etasjen og gutten var kledd i pysjamas. (Da er det ganske usannsynlig at det var noen av barna til de andre gjestene.) Det jeg lurer mest på er om noen her vet om det evt. noen har dødd på kongseteren? Jeg tror det definitivt var et spøkelse, kanskje et møte med noen av hjelperene mine..
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

svar på om det var et søkelse på kongsseteren

Innlegg av chupacabra18 »

hey:)
hmm det er jo mye muig det var et spøkelse/gjenferd du så,
hvordan så gutten ut egentlig?
hvordan kledd var han?hva slags pysjamas?
gammelt kledd ellr?, ser man kanskje på klærne osv.
Antall ord: 37
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
MrBling
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Des 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Moss

Innlegg av MrBling »

hah ja sikkert_:P
Antall ord: 4
Gutt 15 fra moss<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Re: Spøker det på kongseteren?

Innlegg av Globeline »

bv skrev:Som liten gutt var jeg masse i "fasjonable" selskaper. En episode jeg husker spesiellt godt var at jeg elsket å gå rundt det store gamle trehuset. En gang husker jeg at jeg gikk inn på en av værelsene og det lå en gutt på samme alder som meg der (5-6 år). Jeg tror jeg spurte han om hvorfor han var her og jeg tror han sa at han var syk. Det jeg har tenkt endel på var at gutten var helt alene. Ingen andre var tilstede i etasjen og gutten var kledd i pysjamas. (Da er det ganske usannsynlig at det var noen av barna til de andre gjestene.) Det jeg lurer mest på er om noen her vet om det evt. noen har dødd på kongseteren? Jeg tror det definitivt var et spøkelse, kanskje et møte med noen av hjelperene mine..
Hvorfor tror du dette var et spøkelse? Fordi ingen andre var i nærheten? Pleier du alltid tro at mennesker som opptrer alene er spøkelser?
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Soltun
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Des 2006 17:12
17
Lokalisering: Sørtrøndelagen

Innlegg av Soltun »

Globeline skrev:
bv skrev:Som liten gutt var jeg masse i "fasjonable" selskaper. En episode jeg husker spesiellt godt var at jeg elsket å gå rundt det store gamle trehuset. En gang husker jeg at jeg gikk inn på en av værelsene og det lå en gutt på samme alder som meg der (5-6 år). Jeg tror jeg spurte han om hvorfor han var her og jeg tror han sa at han var syk. Det jeg har tenkt endel på var at gutten var helt alene. Ingen andre var tilstede i etasjen og gutten var kledd i pysjamas. (Da er det ganske usannsynlig at det var noen av barna til de andre gjestene.) Det jeg lurer mest på er om noen her vet om det evt. noen har dødd på kongseteren? Jeg tror det definitivt var et spøkelse, kanskje et møte med noen av hjelperene mine..
Hvorfor tror du dette var et spøkelse? Fordi ingen andre var i nærheten? Pleier du alltid tro at mennesker som opptrer alene er spøkelser?

For et teit svar. Kunne du ikke bare svart på spørsmålet eller latt det være. Gi no folk litt rom for å komme inn i systemet her inne. (Det er jaggu ikke enkelt med alle som snakker skit om folk som forteller en historie). Dette er egentlig ikke et direkte angrep på deg, men til alle som svarer med slike innlegg. Gi vedkommende et ordentlig svar eller la det vær.
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Soltun skrev:

For et teit svar. Kunne du ikke bare svart på spørsmålet eller latt det være. Gi no folk litt rom for å komme inn i systemet her inne. (Det er jaggu ikke enkelt med alle som snakker skit om folk som forteller en historie). Dette er egentlig ikke et direkte angrep på deg, men til alle som svarer med slike innlegg. Gi vedkommende et ordentlig svar eller la det vær.
Ok. Så du foretrekker NEI?

Det er faktisk opp til meg hvordan jeg ønsker å svare folk. Og du svarer i hvertfall teit. hvorfor ikke svare på temaet i tråden i stede for å begynne å svare på ting folk ikke har spurt om. Er du helt idiot eller?
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Globeline: Du må huske på at det er en liten gutt det er snakk om. Og det er jo litt rart at han hadde på seg pysjamas visst det var et selskap. Og visst han var syk før de drog,så synes jeg det var litt rart at foreldrene tok han med..Pleier du ta med deg natt pysj når du går i selskap? Og en liten gutt som er syk burde vel ikke bare bli lagt i en seng helt alene,mens alle andre er et annet sted? :mozilla_undecided: Sjønner bare ikke helt tankegangen din her :mozilla_undecided:

fridadanmo [Lite,grønn-og-svart stripete tyttebær]
Sist redigert av fridabæret på 29 Des 2006 20:12, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av fridabæret »

Ti bv: Det kan godt hende det var et gjenferd du så. Var jeg deg så ville jeg ha sjekka opp i det :mozilla_wink:
Men jeg kan jo ikke si med sikkerhet om det var et gjennferd eller en levende gutt.

Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

fridadanmo skrev:Globeline: Du må huske på at det er en liten gutt det er snakk om. Og det er jo litt rart at han hadde på seg pysjamas visst det var et selskap. Og visst han var syk før de drog,så synes jeg det var litt rart at foreldrene tok han med..Pleier du ta med deg natt pysj når du går i selvskap? Og en liten gutt som er syk burde vel ikke bare bli lagt i en seng helt alene,mens alle andre er et annet sted? :mozilla_undecided: Sjønner bare ikke helt tankegangen din her :mozilla_undecided:

Men jeg vet da ikke hvem som overnatter og ikke overnatter på kongsseteren. Men det er faktisk mer sannsynlig at det var en syk gutt enn at det var et spøkelse.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av fridabæret »

På en måte er jeg enig med deg. Jeg vet jo heller ikke om det var folk som overnattet der. Visst det var det,så kan det hende du har rett.

Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Soltun
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Des 2006 17:12
17
Lokalisering: Sørtrøndelagen

Innlegg av Soltun »

Globeline skrev:
Soltun skrev:

Ok. Så du foretrekker NEI?

Det er faktisk opp til meg hvordan jeg ønsker å svare folk. Og du svarer i hvertfall teit. hvorfor ikke svare på temaet i tråden i stede for å begynne å svare på ting folk ikke har spurt om. Er du helt idiot eller?
Ja dette ble jo mye bedre. Tror ikke jeg kalte deg idiot, gjorde jeg.......
Føler ikke akkurat at jeg har lyst til å dele mine opplevelser her inne med så mange "voksne" mennesker.......
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TheTech

Innlegg av TheTech »

Er du helt sikker på at du ikke drømte? Det kan hende at du drømte det mange ganger da du var liten, så nå tror du det virkelig hendte...
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links