Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerGuider og hjelpere, det samme?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

kaja43 skrev:Måtte smile av den siste kommentaren din der, jeg har ingen fler skap å komme
ut av som jeg vet om. Har bare ikke noe behov for å si jeg er eller kan noe som helst
Det er jo bare meg, ikke noe spesielt eller noe å fortelle.
Men så er jeg bare ett menneske og vil gjerne lære mer.
Synes faktisk det er intressant å lese hvordan skeptikerne tenker og ressonerer rundt
ting som for meg bare ER sånn, en helt naturlig del av mitt liv.
Det er bare deg ja, derfor blir det jo helt naturlig å fortelle om det også. Det er gøy å se at det blir stadig flere som kommer ut av "skapet" og forteller om dette som den naturligste ting i verden, som det faktisk ER :D Og stadig mer interessant blir det å se hva skeptikerne mener om dette, morsomt - rett og slett. Det er nesten slik at man skulle ønske de aldri ble vitne til noen som kanaliserer, bare slik at vi kunne fortsette å more oss med alle teoriene og forklaringene ;)
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Antall ord: 9
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Gaute skrev:madjava:

Morsomt å lese at du er så skeptisk til Kaja :lol:
Kan ikkje skjønne at du får dette til å verte at eg er skjeptisk til Kaja43. Hu spør om noko og eg kjem med eit svar basert på kva eg trur og kva eg finner hold for inna forskning.

Er lett å skjønne kvifor du prøver å latterliggjere mitt svar...

Gaute skrev:Dette blir det bare mer og mer av i verden, det eksploderer for tiden av folk som begynner å kanalisere, i eller ikke i transe. Så det blir ikke siste gangen du hører om dette.
Kanalisering enten i transe eller ikkje har ikkje til dags dato vist seg å være noko anna enn fantasi blanda med personens erfaring. Oftast er det bare svada-preik utan innhald. Understreker gjerne at dette blant anna er mitt syn. :)

Gaute skrev:Og forskernes forklaringsproblemer vil ikke gi seg før de inkluderer det åndelige :)
Kanskje du burde komme med desse forklaringsproblema som forskerne har og som vil ordne seg viss det åndelige vert inkludert? Det kan verte moro å høyre meir om. :)
Antall ord: 184
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

kaja43 skrev:Om jeg har ett språk i min underbevissthet som jeg kan bruke så er jo det flott :mozilla_cool: Om jeg kan gi noen noen biter som de kan legge i puslespillet sitt
når jeg "leker" irsk Mediium så er det enda bedre.
Her gjere du egentlig narr av det eg prøvde å få fram. Sia du bare kan skoleengelsk, så har du sikkert aldri hørt irsk eller sett filmer med irsk språk osv? Mest sannsynleg har du fått med deg nok irsk både her og der til at du kan både bevisst og underbevisst ha fanga opp nok til å vri på skoleengelsken din slik at den kan for ganske mange framstå som eit "irsk medium".


kaja43 skrev:Når jeg kanaliserer fra sjelsplan og noen får noe de kan bruke så er jeg fornøyd.
For meg spiller det ingen rolle hva som skjer bare det er til nytte for noen.
Kvifor vil du ikkje vite kva som skjer?

kaja43 skrev:Derfor synes jeg det er så gøy å lese hvordan andre ressonnerer og tenker og drar fra hverandre ting for å få det til å passe inn i vitenskapelige teser.
Det er sikkert like moro som når åndelige personer messer på sine kvasi-vitenskaplige uttrykk utan hold i virkeligheten og tillegger dette stor betydning for menneska sitt ve og vel.
kaja43 skrev:Jeg kjenner at det er så herlig med mangfold, bare sånn kommer vi fremover som en helhet.
Mangfold er flott, så lenge det ikkje er bygd på løgn og bedrag.
Antall ord: 265
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

skeptikeren skrev:http://www.skepdic.com/channeling.html litt om kanalisering :D
"Kanalisereren hevder å være invadert av et åndevesen"

Morsom teori. :) Men dette er jo heller beskrivelsen av en besettelse :D
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

madjava skrev:
Gaute skrev:madjava:

Morsomt å lese at du er så skeptisk til Kaja :lol:
Kan ikkje skjønne at du får dette til å verte at eg er skjeptisk til Kaja43. Hu spør om noko og eg kjem med eit svar basert på kva eg trur og kva eg finner hold for inna forskning.

Er lett å skjønne kvifor du prøver å latterliggjere mitt svar...
Unnskyld. Det var ikke meningen å latterliggjøre deg. Du har gjort en god jobb og letet etter forklaringer og forskning rundt dette ser jeg, det skal du ha honnør for. Du viser tegn til å være en SUNN skeptiker, og det er det ikke alle som er.

Litt morsomt er det likevel å lese hva du tror kanalisering er, men jeg bør vel holde latteren for meg selv :)
Gaute skrev:Dette blir det bare mer og mer av i verden, det eksploderer for tiden av folk som begynner å kanalisere, i eller ikke i transe. Så det blir ikke siste gangen du hører om dette.
Kanalisering enten i transe eller ikkje har ikkje til dags dato vist seg å være noko anna enn fantasi blanda med personens erfaring. Oftast er det bare svada-preik utan innhald. Understreker gjerne at dette blant anna er mitt syn. :)
Oftest viser det seg at kanaliseringer har svært nyttig informasjon som hjelper mennesker med sin personlige utvikling. Vi får svar på hvordan universets lover fungerer, og hvordan vi skal leve etter disse. Vi får en større forståelse for hvorfor verden er som den er, og hvordan den fungerer. Og om livet, hvordan dette fungerer - hvorfor vi opplever det vi gjør. Osv osv.
Gaute skrev:Og forskernes forklaringsproblemer vil ikke gi seg før de inkluderer det åndelige :)
Kanskje du burde komme med desse forklaringsproblema som forskerne har og som vil ordne seg viss det åndelige vert inkludert? Det kan verte moro å høyre meir om. :)
Siden forskning og offentlige forklaringer på kanalisering er så vanskelig å finne, så er vel det et sikkert tegn på at de har et forklaringsproblem? Forklaringsproblemet blir det slutt på så snart de anerkjenner det åndelige. At det er energier og vesener overalt rundt oss og på andre dimensjoner, vesener som det er mulig å kontakte gjennom kanalisering. At vi alle er ett, altså forbundet til hverandre, og at det derfor er mulig å kontakte vesener på alle dimensjoner.
Antall ord: 399

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

madjava skrev:
kaja43 skrev:Jeg kjenner at det er så herlig med mangfold, bare sånn kommer vi fremover som en helhet.
Mangfold er flott, så lenge det ikkje er bygd på løgn og bedrag.
...Men dette er ikke bygget på løgn og bedrag som du insinuerer her. Dersom du mener det, så må jeg trekke tilbake det jeg skrev om at du ser ut som en sunn skeptisk. For da har du allerede gjort opp din mening om kanalisering - uten å være åpen for at du kan ta feil.
Det er sikkert like moro som når åndelige personer messer på sine kvasi-vitenskaplige uttrykk utan hold i virkeligheten og tillegger dette stor betydning for menneska sitt ve og vel.
Samme med det du skriver her. Du kan ikke vite noe om at dette ikke har hold i virkeligheten. Vær åpen for at du kan ta feil.

Men....det er egentlig ingen vits i at jeg skriver dette til deg, du står fast på det du tror uansett. Og det må du jo bare få gjøre. :)
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Sliter med sånne lange diskusjoner, jeg skjønner ikke hvordan dere får til å dra ut
linjer!! :mozilla_cool:
madjava skrev:
kaja43 skrev:Om jeg har ett språk i min underbevissthet som jeg kan bruke så er jo det flott :mozilla_cool: Om jeg kan gi noen noen biter som de kan legge i puslespillet sitt
når jeg "leker" irsk Mediium så er det enda bedre.
Her gjere du egentlig narr av det eg prøvde å få fram. Sia du bare kan skoleengelsk, så har du sikkert aldri hørt irsk eller sett filmer med irsk språk osv? Mest sannsynleg har du fått med deg nok irsk både her og der til at du kan både bevisst og underbevisst ha fanga opp nok til å vri på skoleengelsken din slik at den kan for ganske mange framstå som eit "irsk medium".

Var ikke meningen å gjøre narr av deg, kanskje en ironisk vri over at du ser på det
jeg gjør som kun fantasi. Beklager det om du ikke likte det, var tross alt jeg som ville
ha en uttalelse fra den skeptiske siden. Og jo, jeg har så klart hørt irsk noen ganger
så mulig det kunne være at jeg har lagret det der inne ett sted. Men allikevel kan jeg
jo ingenting om hva de som får beskjedene sliter med eller trenger for å komme videre
i sin utvikling. Hvor leser jeg dette fra tro?




kaja43 skrev:Når jeg kanaliserer fra sjelsplan og noen får noe de kan bruke så er jeg fornøyd.
For meg spiller det ingen rolle hva som skjer bare det er til nytte for noen.
Kvifor vil du ikkje vite kva som skjer?

Det er ikke det at jeg ikke vil vite, men inne i meg er det en visshet om at jeg ikke
trenger vite alt og at så lenge de som kommer føler de får noe ut av det så er det
flott. Jeg har en trygghet på at jeg får vite det jeg ikke kan når jeg er klar for det.
kaja43 skrev:Derfor synes jeg det er så gøy å lese hvordan andre ressonnerer og tenker og drar fra hverandre ting for å få det til å passe inn i vitenskapelige teser.
Det er sikkert like moro som når åndelige personer messer på sine kvasi-vitenskaplige uttrykk utan hold i virkeligheten og tillegger dette stor betydning for menneska sitt ve og vel.

Det har du nok rett i, og humor har vi bruk for i bøtter så det er flott når vi kan le, både av oss selv og andre.
kaja43 skrev:Jeg kjenner at det er så herlig med mangfold, bare sånn kommer vi fremover som en helhet.
Mangfold er flott, så lenge det ikkje er bygd på løgn og bedrag.
Spiller det egentlig så mye rolle om min sannhet ikke er det for alle så lenge jeg har
det bra med min tenker jeg. Og det er vel litt av forskjellen på skeptikere og vi som
tror vi vet uten å ha vitenskapen med. For meg er min sannhet sant, samtidig som jeg vet
at jeg stadig utvikler meg og da vil sannheten også utvikles og forandres. På samme måte
er det med vitenskapen. Det de beviser som en sannhet i dag vil om 100 år ikke lenger gjelde, derfor har jeg det like godt med egne fakta som vitenskapens.
Antall ord: 582
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Gaute skrev:
madjava skrev:
Gaute skrev:madjava:

Morsomt å lese at du er så skeptisk til Kaja :lol:
Kan ikkje skjønne at du får dette til å verte at eg er skjeptisk til Kaja43. Hu spør om noko og eg kjem med eit svar basert på kva eg trur og kva eg finner hold for inna forskning.

Er lett å skjønne kvifor du prøver å latterliggjere mitt svar...
Unnskyld. Det var ikke meningen å latterliggjøre deg. Du har gjort en god jobb og letet etter forklaringer og forskning rundt dette ser jeg, det skal du ha honnør for. Du viser tegn til å være en SUNN skeptiker, og det er det ikke alle som er.

Litt morsomt er det likevel å lese hva du tror kanalisering er, men jeg bør vel holde latteren for meg selv :)
For all del, du må gjerne le av det eg trur og meiner...det kan jo være at eg tek feil og at du har rett.
Gaute skrev:
madjava skrev:
Gaute skrev:Dette blir det bare mer og mer av i verden, det eksploderer for tiden av folk som begynner å kanalisere, i eller ikke i transe. Så det blir ikke siste gangen du hører om dette.
Kanalisering enten i transe eller ikkje har ikkje til dags dato vist seg å være noko anna enn fantasi blanda med personens erfaring. Oftast er det bare svada-preik utan innhald. Understreker gjerne at dette blant anna er mitt syn. :)
Oftest viser det seg at kanaliseringer har svært nyttig informasjon som hjelper mennesker med sin personlige utvikling. Vi får svar på hvordan universets lover fungerer, og hvordan vi skal leve etter disse. Vi får en større forståelse for hvorfor verden er som den er, og hvordan den fungerer. Og om livet, hvordan dette fungerer - hvorfor vi opplever det vi gjør. Osv osv.
Men viss kanalisering er som eg trur, tanker og ideer som er forma i underbevisstheten og vert omarbeida bevisst, så kan eg lett sjå at noko av dette kan være til hjelp for den som fekk "kanaliseringa". Men at ein skal få svar på korleis universets lover fungerer, når desse svara strider mot all sunn fornuft og dertil kva vi har belegg for inna forskning, kan det neppe være mange som føler at dette er til hjelp.


Gaute skrev:
madjava skrev:
Gaute skrev:Og forskernes forklaringsproblemer vil ikke gi seg før de inkluderer det åndelige :)
Kanskje du burde komme med desse forklaringsproblema som forskerne har og som vil ordne seg viss det åndelige vert inkludert? Det kan verte moro å høyre meir om. :)
Siden forskning og offentlige forklaringer på kanalisering er så vanskelig å finne, så er vel det et sikkert tegn på at de har et forklaringsproblem? Forklaringsproblemet blir det slutt på så snart de anerkjenner det åndelige. At det er energier og vesener overalt rundt oss og på andre dimensjoner, vesener som det er mulig å kontakte gjennom kanalisering. At vi alle er ett, altså forbundet til hverandre, og at det derfor er mulig å kontakte vesener på alle dimensjoner.
Dette svaret er det vanskeleg å forholde seg til når du legg til grunn så mange tvilsomme faktorer. Tvilsomme fordi vi ikkje pr dags dato har holdepunkt for noko av dette. Det åndelige er jo anerkjent som tro, dvs at alle står fritt til å tru på det dei føler for. Men det vert vanskeleg å anerkjenne det åndelige som noko meir før ein veit meir om kva det er. Kva om alt det åndelige bare er tanker og bilder som fantasien spinner fram fordi nokon treng dette for å takle kvardagen? Kva om det bare er ein del av det forsvarssystemet hjernen kan bruke når ein person ikkje greie å forholde seg til den virkeligheten som vi alle er ein del av?
Antall ord: 640
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

kaja43 skrev:Sliter med sånne lange diskusjoner, jeg skjønner ikke hvordan dere får til å dra ut
linjer!! :mozilla_cool:
Klart vi må slite litt, er jo fint lite anna å slite med såh. :)
Tok meg ein redaksjonell frihet her. Viss du føler at noko vart feil er det bare å gje beskjed, så fikser eg det.
kaja43 skrev:
madjava skrev:
kaja43 skrev:Om jeg har ett språk i min underbevissthet som jeg kan bruke så er jo det flott :mozilla_cool: Om jeg kan gi noen noen biter som de kan legge i puslespillet sitt
når jeg "leker" irsk Mediium så er det enda bedre.
Her gjere du egentlig narr av det eg prøvde å få fram. Sia du bare kan skoleengelsk, så har du sikkert aldri hørt irsk eller sett filmer med irsk språk osv? Mest sannsynleg har du fått med deg nok irsk både her og der til at du kan både bevisst og underbevisst ha fanga opp nok til å vri på skoleengelsken din slik at den kan for ganske mange framstå som eit "irsk medium".
Var ikke meningen å gjøre narr av deg, kanskje en ironisk vri over at du ser på det
jeg gjør som kun fantasi. Beklager det om du ikke likte det, var tross alt jeg som ville
ha en uttalelse fra den skeptiske siden. Og jo, jeg har så klart hørt irsk noen ganger
så mulig det kunne være at jeg har lagret det der inne ett sted. Men allikevel kan jeg
jo ingenting om hva de som får beskjedene sliter med eller trenger for å komme videre
i sin utvikling. Hvor leser jeg dette fra tro?
Eg har ikkje svar på alt og vil ikkje ha det heller. Eg søker kun meir kunnskap om alt det som vert sett på som fantasi og tro av mange, både fordi eg treng svar for min egen del og fordi eg er lei av å høyre så mange forskjellige menigar om kva det kan være, spesiellt når fakta og behov for bevis vert dyssa ned.
For alt eg veit kan du hjelpe folk på din måte og det er i såfall flott. For meg er det viktigare å vite grunnen til at dette er mulig.

Mange er flinke til å lese personer bare ved å studere dei ei kort stund. For min egen del "leser" eg dei fleste bare ved å studere auga deira(vanskelig sia det forsatt er litt tabu å stirre folk inn i auga utan noko anna form for kontakt, men går greiare med dei ein alikevel kjenner eller helser på, og sjølvsagt bommer eg innimellom) utan at eg ser på det som noko spesiellt(kanskje fordi eg er obs på at eg gjere det). Kan jo være at du "senser" kva hjelp som trengst ved hjelp av underbevisstheten din før du starter seansen.
kaja43 skrev:
madjava skrev:
kaja43 skrev:Når jeg kanaliserer fra sjelsplan og noen får noe de kan bruke så er jeg fornøyd.
For meg spiller det ingen rolle hva som skjer bare det er til nytte for noen.
Kvifor vil du ikkje vite kva som skjer?
Det er ikke det at jeg ikke vil vite, men inne i meg er det en visshet om at jeg ikke
trenger vite alt og at så lenge de som kommer føler de får noe ut av det så er det
flott. Jeg har en trygghet på at jeg får vite det jeg ikke kan når jeg er klar for det.
Da har du eit veldig avslappa forhold til det som er ukjent for deg, fordi du føler deg sikker på å få svar ein gang. For meg er livet for kort til å bare å vente på svar, eg føler for å finne svara på mine spørsmål når eg stiller dei. Skjønt det går ikkje alltid så fort som eg ynskje.

kaja43 skrev:
madjava skrev:
kaja43 skrev:Derfor synes jeg det er så gøy å lese hvordan andre ressonnerer og tenker og drar fra hverandre ting for å få det til å passe inn i vitenskapelige teser.
Det er sikkert like moro som når åndelige personer messer på sine kvasi-vitenskaplige uttrykk utan hold i virkeligheten og tillegger dette stor betydning for menneska sitt ve og vel.
Det har du nok rett i, og humor har vi bruk for i bøtter så det er flott når vi kan le, både av oss selv og andre.
Så egentlig er vi ikkje så forskjellige, vi(alle) er opplyste på kvar vår måte og hevder vår rett til å stå for det vi trur på(generellt).

kaja43 skrev:
madjava skrev:
kaja43 skrev:]Jeg kjenner at det er så herlig med mangfold, bare sånn kommer vi fremover som en helhet.
Mangfold er flott, så lenge det ikkje er bygd på løgn og bedrag.
Spiller det egentlig så mye rolle om min sannhet ikke er det for alle så lenge jeg har
det bra med min tenker jeg. Og det er vel litt av forskjellen på skeptikere og vi som
tror vi vet uten å ha vitenskapen med. For meg er min sannhet sant, samtidig som jeg vet
at jeg stadig utvikler meg og da vil sannheten også utvikles og forandres. På samme måte
er det med vitenskapen. Det de beviser som en sannhet i dag vil om 100 år ikke lenger gjelde, derfor har jeg det like godt med egne fakta som vitenskapens.
For min del betyr ikkje din sannhet så mykje, men for våre etterkommere, barna som veks opp og skal leve vidare etter vår tid her på jorda, vil det være av betydning om mangfaldet er basert på løgn og bedrag eller fakta. Eg vil ikkje med dette seie at din sannhet er løgn eller bedrag. Fram til ein veit kva din sannhet(slik du hjelper andre via seanser eller kva det heiter) er basert på, vel eg å tolke det som tro. Det treng ikkje å være rett måte å tolke det på, mulig du har eit betre ord på det du opplever som sannhet.

Eg er veldig klar over at det som er fakta i dag ikkje treng å være fakta i mårra. Like fullt vil eg at barna som tek over vår arv har eit faktagrunnlag som er til hjelp og ikkje sår unødvendig tvil og usikkerhet. Difor har mange av dåkke som ser ein anna sannhet ei underliggande plikt til å gjere det dåkke kan for å få denne sannheten fram i dagen og kreve denne sannheten utforska på ein real måte slik at det kan gavne fleire. Vil sjølvsagt påpeike at dette er mitt syn. :mozilla_wink:
Antall ord: 1144
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Gaute skrev:
madjava skrev:
kaja43 skrev:Jeg kjenner at det er så herlig med mangfold, bare sånn kommer vi fremover som en helhet.
Mangfold er flott, så lenge det ikkje er bygd på løgn og bedrag.
...Men dette er ikke bygget på løgn og bedrag som du insinuerer her. Dersom du mener det, så må jeg trekke tilbake det jeg skrev om at du ser ut som en sunn skeptisk. For da har du allerede gjort opp din mening om kanalisering - uten å være åpen for at du kan ta feil.
Eg prøvde ikkje å insinuere noko som helst. Kanskje du skjønner kva eg meiner viss eg vrir litt på dette. Ville du likt mangfold viss det var basert på løgn og bedrag? Elles insinuerer du jo ganske bra sjølv her...hehe.
Gaute skrev:
madjava skrev:Det er sikkert like moro som når åndelige personer messer på sine kvasi-vitenskaplige uttrykk utan hold i virkeligheten og tillegger dette stor betydning for menneska sitt ve og vel.
Samme med det du skriver her. Du kan ikke vite noe om at dette ikke har hold i virkeligheten. Vær åpen for at du kan ta feil.

Men....det er egentlig ingen vits i at jeg skriver dette til deg, du står fast på det du tror uansett. Og det må du jo bare få gjøre. :)
Kva vi ser på som moro er vel fritt for alle å meine noko om. Det eg refererer til her er eit motstykke til det Kaja43 skrev og har ikkje noko med kanalisering eller seanser å gjere. Bruken av vitenskaplige uttrykk samanblanda til nye ord utan meining og innhald, men alikevel rølpa ut som noko stort og viktig, tolka i beste "new age" stil av nokon som vil tjene seg nokre kroner på dei som ikkje har eit snev av skjeptiske evner att.

Kanskje du kan forklare meg kva åpenhet er for noko?(innlysande at eg syns du kan forsette å skrive, måtte bare skrive det slik at eg sjølv ikkje misforstod) :)
Antall ord: 344
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !