Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerGuider og hjelpere, det samme?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
bittelillehufsa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 19 Nov 2006 04:49
17

Guider og hjelpere, det samme?

Innlegg av bittelillehufsa »

Jeg har hørt om guider og hjelpere som følger deg og veileder deg eller kontakter deg, men er guider og hjelpere det samme?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
bittelillehufsa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 19 Nov 2006 04:49
17

Innlegg av bittelillehufsa »

Hadde satt veldig pris på om noen svarte^^
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

ja min oppfattning er at hjelpere og guider er det samme... Det er bare forskjellige navn vi har på dem.
Antall ord: 20
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Guide/hjelper

Innlegg av kaja43 »

Dette er svart på utallige ganger her inne, men vi tar det igjen :mozilla_tongue:

En hjelper er en en energi som kommer når du trenger det. De er omtrent på samme utviklingsnivå som deg selv og hjelper deg med det su trenger akkurat nå. Det kan være alt fra bedre selvtillit til å være mer forståelsesfull overfor andre. Noen er der hele livet forde du ikke lærer det de har å gi, og noen er der bare en kort stund forde du lærte fort. Det kan også være avdøde slektninger som er der for at du skal føle deg trygg eller de har noe å lære bort.
En Guide er en noe høyere utviklet energi som kommer til når du begynner å jobbe med det åndelige. Den veilder deg i din utvikling og åasser på at ting går i riktig tempo blandt annet.
Antall ord: 151
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hjelpere og guider er for meg det samme, da eg ikkje merker stort til desse. :)

Derimot lure eg på om hjelpere og guider er det ein del av vårt forsvarssystem, nesten som eit imunforsvar, der hjernen vår søker svar på nye måter når livet vert tungt å leve, når vi møter motgang over lenger tid og treng å støtte oss på noko meir enn oss sjølve. Kan det da være at hjelpere og guider er ein del av vårt fantasi-bilde, noko som hjernen maner fram for at vi som mennesker skal greie å komme over den kneika som vi da gjerne trur vil knekke oss? Alså hjernen lurer oss til å tru at vi får hjelp, for at vi skal greie oss gjennom ei vanskelig tid, noko vi går på og da kjem mange av oss over denne kneika, men nokre har sett seg blinde på dette hjernen mana fram og vier så livet til dette som virka så virkelig?
Antall ord: 170
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Intressant

Innlegg av kaja43 »

madjava skrev:Hjelpere og guider er for meg det samme, da eg ikkje merker stort til desse. :)

Derimot lure eg på om hjelpere og guider er det ein del av vårt forsvarssystem, nesten som eit imunforsvar, der hjernen vår søker svar på nye måter når livet vert tungt å leve, når vi møter motgang over lenger tid og treng å støtte oss på noko meir enn oss sjølve. Kan det da være at hjelpere og guider er ein del av vårt fantasi-bilde, noko som hjernen maner fram for at vi som mennesker skal greie å komme over den kneika som vi da gjerne trur vil knekke oss? Alså hjernen lurer oss til å tru at vi får hjelp, for at vi skal greie oss gjennom ei vanskelig tid, noko vi går på og da kjem mange av oss over denne kneika, men nokre har sett seg blinde på dette hjernen mana fram og vier så livet til dette som virka så virkelig?
En intressant tankerekke som jeg tenkte litt på. Tror faktisk det kan være sånn i noen tilfeller. Hjernen kan spille oss mange puss. Men det jeg da lurer på er, hvor går grensen for hva vi kan innbille oss selv?

Jeg både jobber med og utdanner meg inne det åndelige og lurer på om du eller andre skeptikere kan svare på om jeg innbiller meg når min kropp ikke kan styres av meg forde jeg sier ja til å ha en seanse hvor jeg går i transe. Det jeg da gjør er kun å sette meg i en slags meditasjon, jeg kjenner at enegirnivået blir ett helt annet, jeg endrer stemme og språk, sier ting jeg ikke aner til mennesker jeg ikke kjenner.
Jeg sier ikke at jeg vet alt, og selv om jeg tror på dette nå så lurer jeg faktisk på om det kan være noe hjernen min gjør?
Finnes det forskning som forklarer at jeg spiller eller manipulerer uten å vite det?
Antall ord: 345
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Lyt tenke litt på den samt sjekke det du spør om. Kjem tilbake med svar. :)
Antall ord: 16
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Re: Intressant

Innlegg av madjava »

kaja43 skrev:
madjava skrev:Hjelpere og guider er for meg det samme, da eg ikkje merker stort til desse. :)

Derimot lure eg på om hjelpere og guider er det ein del av vårt forsvarssystem, nesten som eit imunforsvar, der hjernen vår søker svar på nye måter når livet vert tungt å leve, når vi møter motgang over lenger tid og treng å støtte oss på noko meir enn oss sjølve. Kan det da være at hjelpere og guider er ein del av vårt fantasi-bilde, noko som hjernen maner fram for at vi som mennesker skal greie å komme over den kneika som vi da gjerne trur vil knekke oss? Alså hjernen lurer oss til å tru at vi får hjelp, for at vi skal greie oss gjennom ei vanskelig tid, noko vi går på og da kjem mange av oss over denne kneika, men nokre har sett seg blinde på dette hjernen mana fram og vier så livet til dette som virka så virkelig?
En intressant tankerekke som jeg tenkte litt på. Tror faktisk det kan være sånn i noen tilfeller. Hjernen kan spille oss mange puss. Men det jeg da lurer på er, hvor går grensen for hva vi kan innbille oss selv?
Treng det å gå ei grense, med tanke på at vi kan fantasere og drømme om alt mulig, så kan jo hjernen ganske enkelt innbille oss kva det måtte være, noko vi vil tro på da vi annser oss sjølve som oppegåande uannsett liksom.

kaja43 skrev:Jeg både jobber med og utdanner meg inne det åndelige og lurer på om du eller andre skeptikere kan svare på om jeg innbiller meg når min kropp ikke kan styres av meg forde jeg sier ja til å ha en seanse hvor jeg går i transe. Det jeg da gjør er kun å sette meg i en slags meditasjon, jeg kjenner at enegirnivået blir ett helt annet, jeg endrer stemme og språk, sier ting jeg ikke aner til mennesker jeg ikke kjenner.
Jeg sier ikke at jeg vet alt, og selv om jeg tror på dette nå så lurer jeg faktisk på om det kan være noe hjernen min gjør?
Finnes det forskning som forklarer at jeg spiller eller manipulerer uten å vite det?
Det å gå i transe er forskjellig fra person til person. Nokre faker dette mens andre ikkje kan noko for det. Men når ein trener seg på å gå i transe vil ein lettare kunne kontrollere dette og dermed oxo inneha muligheten for å styre kva som skjer i transe-tilstanden.

Den som er i dyp transe kan påvirkast til å tro kva som helst. Dette ser ein att hjå ca 10% av befolkninga, desse personane er ynda objekt for hypnotisører osv, fordi dei har lett for å følge suggesjoner slik som hypnotisk transe.

Eit anna ord for transe er jo ekstase, og viss eg bruker det ordet ser du kanskje korleis transe kan delast inn i det du har kontroll over og opplever sjølv, og det du ikkje har kontroll over og ikkje husker noko fra som dyp ekstase/transe. Den siste tilstanden er vanskelig å komme inn i sjølv, samt at bare ca 1% er i stand til komme inn i ein slik tilstand.

Meditasjon skal ein jo helst ha kontroll over, ellers havner ein gjerne i søvn-modus. At du kan gå inn i ein form for meditasjon der du går over til transe der du misser kontroll virker for meg rart og ulogisk. Korleis vekker du seg sjølv fra dette?

Har ikkje funne så mykje forskning på dette området, men har dog funne mange myteomspunne sannheter som vert brukt for det det er verdt i mange "new age"-samanheng.

Forsetter å leite.
Antall ord: 646
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Spent

Innlegg av kaja43 »

jeg venter spent på hva du finner :)

Det jeg snakker om er ikke en transe jeg blir ledet inn av noen utenfra.
Det er mulig det kan kalles en meditativ tilstand. Men fra jeg setter meg ned
til jeg er i transe tar det kun ett par minutter og jeg kjenner en enorm energi
som kommer inn.
De som er tilstede spør spørsmål om seg selv og får svar ikke jeg vet noe om.
Noen ganger kommer min bevissthet tilbake før energien er ute. da er jeg der med hodet, men er ikke i stand til å røre kroppen.
Du sier en kan påvirkes til å tro hva som helst.
Så om jeg snakker irsk og egentlig kun kan dårlig skoleengelsk så må dette være at jeg har ett ønske om å kunne irsk?

hvordan jeg vekker meg? jeg kommer til meg selv når energien forlater kroppen min.

Pleier ikke snakke så mye om dette siden det sikkert oppfattes som litt sært :mozilla_tongue: men synes det er intressant å få noen syn på det fra ihuga skeptikere
Antall ord: 183
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Transe er jaffal mulig å oppnå både ved hjelp av musikk, lyder(trommereise) og egne gjentakande ord. Det er ikkje noko spesiellt ved dette, anna enn at du sanser på ein litt anna måte enn når du er våken.

Transe trur eg ikkje er mulig å oppnå ved hjelp av meditasjon, da meditasjon er avslapping og fokusering på noko du treng svar på eller fokusering på noko positivt. Klart meditasjon kan brukast negativt oxo.

Derimot er det vanlig med meditasjon før ein tek seg ein transe-tripp.

Noko anna er at både transe og hypnose ser ut til være 2 ord på det samme, dvs at ein person er i ein tilstand der personen sjølv eller med hjelp blir suggerert til å tru at personen er irsk og vil da oppfører seg slik personen trur ein irsk vil prate osv. Det vil seie at hjernen vår igjen lure oss til å tru at dette fungerer fordi vi trur på det sjølv eller at vi vert overbevist av andre til å tru.

Det meste av forskning som er å finne om transe er bare humbug og aldeles ikkje forskning i ordets rette betydning. Såleis trur eg at skal ein finne noko truverdig om transe, må ein søke inna hypnose.

kaja43 skrev:Du sier en kan påvirkes til å tro hva som helst.
Så om jeg snakker irsk og egentlig kun kan dårlig skoleengelsk så må dette være at jeg har ett ønske om å kunne irsk?
Eg vil tru at du har hørt irsk eller kan assosiere irsk med noko og at du derved prater tilnærma irsk utfra den kunnskapen du har tilegna deg bevisst eller underbevisst. For andre vil dette høres heilt greit ut. Noko anna som eg gløymde med transe, er at i ein slik tilstand vil vi alle sleppe hemningane våre og tørre det vi elles ikkje tør.
Antall ord: 325
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

madjava:

Morsomt å lese at du er så skeptisk til Kaja :lol:
Dette blir det bare mer og mer av i verden, det eksploderer for tiden av folk som begynner å kanalisere, i eller ikke i transe. Så det blir ikke siste gangen du hører om dette. Og forskernes forklaringsproblemer vil ikke gi seg før de inkluderer det åndelige :)

Så gøy at du kom ut av skapet Kaja! :D
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:...Og forskernes forklaringsproblemer vil ikke gi seg før de inkluderer det åndelige :)
Hvilke forklaringsproblemer?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Jeg føler det veldig rikgtig å tenke på åndene/hjelperene som en del av forsvarsmekanismen vår. Hadde ikke tenkt på det før du skrev det. Tenk på alle de som har blitt holdt igjen fra å direkete gå inn i farlige situasjoner. Og at vi instinktivt holder oss unna vissa plasser eller visse type mennesker.

Meditasjon er ikke KUN det du skriver madjava. Jeg er det meste av det du skriver men ikke definisjonen på hypnose vs transe og ikke ang meditasjon.

Meditasjon er kun et verktøy i seg selv for å oppnå forskjellige svar. Du kan meditere for å løsne blokkeringer, du kan finne livsoppgaven din, den dynamiske stillheten i deg, møte åndene, finne avslapning og ro og sikkert 100vis av andre flotte ting.

Den meditasjonen som er på lik linje som de andre, man senker sitt bevishetsnivå. Når man er forbi beta, alta, og kommer dypt ned i theta oppnår man en tilstand som kalles transe. Transe ordet er brukt på alt mulig og det er mange som begynner å snakke om transe når de er på omlag 30% vei ned. Full transe 100% er når du er i så dyp meditativ tilstand at du ikke lengre har kontakt/bevisthet med din egen kropp og du vil ikke høre lyder, se ting eller være deg bevist på noe av det som skjer rundt deg. Du vil ikke kunne huske noe etterpå, og du vil ikke vite hvor lenge du har vært bort.

Når man jobber med åndeverden som medium/kanal så er dette en 100% reneste måten å kommunisere med åndene på. Du må tilsidesette deg selv helt for å kunne la åndene jobbe gjennom deg. Er som å låne bort fjernkontrollen til kroppen din, mens du finner på noe annet (litt flåsete sagt).

Når man øver seg på å kunne slippe kontrollen og ha nok energi til å sitte lenge i transe, da vil dette stadiet oppnås gradvis. I begynnelsen vil den som går i transe kunne huske brøkdeler av det som blir sagt og vil kunne være oppmerksom på lyder utenfra. Så vil dette gli over i en sterkere og dypere transe.

Jeg tviler ikke på kaja og hennes beskrivelse ang å snakke irsk i transe og skoleengelsken som er hennes vanlige kunnskap om dette språket. Jeg har sett medium snakke kinesisk, forandre aksent, komme med kunnskap vi VET ikke mediumet har fra før og andre ting.

Jeg var på transekurs hos transemedium Graham Bishop I Danmark, og der øvde vi på å kunne gå ned i dyp transe. Både musikk, meditasjon og lukt ble brukt på forskjellige måter.
www.spirit-of-life.com

Under hypnose vil du fremdeles ha kontakt med enkelte av sansene dine. Som terapaut kommuniserer du med klienten og på tv så fungerer fremdeles hørselen til personen som utfører rare oppgaver a la; Du er nå en ape og du skreller en banan. Hopp litt rundt på scenen. MEN som terapi for å finne frem til egentlige årsaker til diverse traumer så er det et sterkt virkemiddel og verktøy om det brukes riktig.
Antall ord: 527
- - Kjærleik er å vilja vel - -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Gaute skrev:madjava:

Morsomt å lese at du er så skeptisk til Kaja :lol:
Dette blir det bare mer og mer av i verden, det eksploderer for tiden av folk som begynner å kanalisere, i eller ikke i transe. Så det blir ikke siste gangen du hører om dette. Og forskernes forklaringsproblemer vil ikke gi seg før de inkluderer det åndelige :)

Så gøy at du kom ut av skapet Kaja! :D
Måtte smile av den siste kommentaren din der, jeg har ingen fler skap å komme
ut av som jeg vet om. Har bare ikke noe behov for å si jeg er eller kan noe som helst
Det er jo bare meg, ikke noe spesielt eller noe å fortelle.
Men så er jeg bare ett menneske og vil gjerne lære mer.
Synes faktisk det er intressant å lese hvordan skeptikerne tenker og ressonerer rundt
ting som for meg bare ER sånn, en helt naturlig del av mitt liv.

Om jeg har ett språk i min underbevissthet som jeg kan bruke så er jo det flott :mozilla_cool: Om jeg kan gi noen noen biter som de kan legge i puslespillet sitt
når jeg "leker" irsk Mediium så er det enda bedre.
Når jeg kanaliserer fra sjelsplan og noen får noe de kan bruke så er jeg fornøyd.
For meg spiller det ingen rolle hva som skjer bare det er til nytte for noen.
Derfor synes jeg det er så gøy å lese hvordan andre ressonnerer og tenker og drar fra hverandre ting for å få det til å passe inn i vitenskapelige teser.
Jeg kjenner at det er så herlig med mangfold, bare sånn kommer vi fremover som en helhet.
Antall ord: 282
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:
Gaute skrev:...Og forskernes forklaringsproblemer vil ikke gi seg før de inkluderer det åndelige :)
Hvilke forklaringsproblemer?
Problemer med å komme med forklaringer som folk flest ikke bare ville ledd av :lol:
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links