Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan kontakte hjelperen min?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Spiírit

Hvordan kontakte hjelperen min?

Innlegg av Spiírit »

Hvordan kan jeg komme i "Kontakt" med hjelperen(e) mine? Noen som kan se dem, eller vet hvordan jeg kan kontakte dem, si i fra :D
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

ved meditasjon.

man lukker øynene, og ser for seg at man går inn i en heis. denne heisen beveger seg nedover, fra ti til en, hvor en er etasjen hvor man kan møte hjelperene sine. man teller sakte ned fra ti til en. samtidig som man tar denne heisen, går man dypere og dyper inn i en selv.
det som er meningen med denne øvelsen er at man kommer ned på et nivå, hvor det skal være mulig å kontakte og se hjelperne sine, men det er ikke lett. og heisen skal være treg, så man må bruke lang tid på dette.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 465
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Ååå..Jeg prøvde å få kontakt en gang,eller spurte om de kunne vise seg i en drøm. Det funka dårlig for meg :mozilla_tongue: Men neste gang skal jeg prøve heis-øvelsen :mozilla_wink:
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Ta en egenmelding, bli hjemme, og fra klokken 0700 til ca 2300 går du i ett sett og maser på hjelperen din om å vise seg.

Kanskje hjelperen din blir så lei at h*n bare vil bli ferdig med det? :idea:

Jeg er full av gode ideer.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Re: Hvordan kontakte hjelperen min?

Innlegg av Viking-gutt »

Knut-Stian-93 skrev:Hvordan kan jeg komme i "Kontakt" med hjelperen(e) mine? Noen som kan se dem, eller vet hvordan jeg kan kontakte dem, si i fra :D
Det kan ta et års tid, eller mer før du virkelig kommer ned i Alfa-nivå, at hjernen ikke stresser. Tar du et kurs klarer du det på ei helg. Du er i Beta-nivå nå, hjernen din stresser som bare det, du klarer ikke å holde på en tanke lenger enn 10-15 sekunder, og så bytter hjernen over til en ny tanke.

www.silva.no
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Re: Hvordan kontakte hjelperen min?

Innlegg av livingdeaddoll »

Viking-gutt skrev: Det kan ta et års tid, eller mer før du virkelig kommer ned i Alfa-nivå, at hjernen ikke stresser. Tar du et kurs klarer du det på ei helg. Du er i Beta-nivå nå, hjernen din stresser som bare det, du klarer ikke å holde på en tanke lenger enn 10-15 sekunder, og så bytter hjernen over til en ny tanke.
www.silva.no
du som har gått silva kurs, er de hjelperne man kommer i kontakt med på et slikt kurs, er de de åndelige hjelperne våre?
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Re: Hvordan kontakte hjelperen min?

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:
Viking-gutt skrev: Det kan ta et års tid, eller mer før du virkelig kommer ned i Alfa-nivå, at hjernen ikke stresser. Tar du et kurs klarer du det på ei helg. Du er i Beta-nivå nå, hjernen din stresser som bare det, du klarer ikke å holde på en tanke lenger enn 10-15 sekunder, og så bytter hjernen over til en ny tanke.
www.silva.no
du som har gått silva kurs, er de hjelperne man kommer i kontakt med på et slikt kurs, er de de åndelige hjelperne våre?
Hei du!

Har ikke gått Silva-kurs....bare lest om det, skal gå kurset på nyåret. Du kommer ikke i kontakt med hjelpere på et sånt kurs, MEN du lærer hvordan man får hjernen til å gå i Alfa. Og da får du kontakt, når hjernen din ikke stresser. Du kommer vel ikke i kontakt med hjelpere i Beta-nivå el?
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Re: Hvordan kontakte hjelperen min?

Innlegg av livingdeaddoll »

Viking-gutt skrev: Hei du!

Har ikke gått Silva-kurs....bare lest om det, skal gå kurset på nyåret. Du kommer ikke i kontakt med hjelpere på et sånt kurs, MEN du lærer hvordan man får hjernen til å gå i Alfa. Og da får du kontakt, når hjernen din ikke stresser. Du kommer vel ikke i kontakt med hjelpere i Beta-nivå el?
har nok ikke kommet i kontakt med de nei. men gikk på silviakurs for en stund tilbake, og der gikk vi ned på nivå, og der skulle vi møte noen hjelpere. men det var ikke snakk om at de var åndelige hjelpere. det er en stund siden og nå lurer jeg egentlig på hva disse hjelperne gjorde for oss, om disse faktisk kunne være åndelige hjelpere.

men det ble fortalt om Bob, som hadde gått på silviakurs, og hans hjelper het yourname. så han trodde denne hjelperen va afrikaner pga. navnet. men en dag møtte han på hjelperen sin i virkeligheten, gående på gata som en helt vanlig person. han inviterte da denne mannen hjem til seg. etter å ha fortalt mannen denne historien, om at han var på en måte bobs hjelper, fant de ut at yourname var ikke hjelperens navn, men bob (som mannen het). og da han hadde spurt hjelperen sin på nivå hva han het og han hadde svart yourname, hadde han ment your name, altså Bob. og når denne mannen finnes i virkeligheten også, kan det ikke være en åndelig hjelper, eller?
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Re: Hvordan kontakte hjelperen min?

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:
Viking-gutt skrev: Hei du!

Har ikke gått Silva-kurs....bare lest om det, skal gå kurset på nyåret. Du kommer ikke i kontakt med hjelpere på et sånt kurs, MEN du lærer hvordan man får hjernen til å gå i Alfa. Og da får du kontakt, når hjernen din ikke stresser. Du kommer vel ikke i kontakt med hjelpere i Beta-nivå el?
har nok ikke kommet i kontakt med de nei. men gikk på silviakurs for en stund tilbake, og der gikk vi ned på nivå, og der skulle vi møte noen hjelpere. men det var ikke snakk om at de var åndelige hjelpere. det er en stund siden og nå lurer jeg egentlig på hva disse hjelperne gjorde for oss, om disse faktisk kunne være åndelige hjelpere.

men det ble fortalt om Bob, som hadde gått på silviakurs, og hans hjelper het yourname. så han trodde denne hjelperen va afrikaner pga. navnet. men en dag møtte han på hjelperen sin i virkeligheten, gående på gata som en helt vanlig person. han inviterte da denne mannen hjem til seg. etter å ha fortalt mannen denne historien, om at han var på en måte bobs hjelper, fant de ut at yourname var ikke hjelperens navn, men bob (som mannen het). og da han hadde spurt hjelperen sin på nivå hva han het og han hadde svart yourname, hadde han ment your name, altså Bob. og når denne mannen finnes i virkeligheten også, kan det ikke være en åndelig hjelper, eller?
Sprøtt.

Hvordan visste han at Bob var Bob på gata ? Fikk dere ikke høre noe mer om den historien? Eller fant du på den nå? :mozilla_wink:
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

En annen ting. Når du var på kurset, ble du hypnotisert for å lære metoden raskere? Siden det kan ta 1 til 2 år å lære den selv. Og man lærer den på ei helg hvis man tar kurset.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Re: Hvordan kontakte hjelperen min?

Innlegg av livingdeaddoll »

Viking-gutt skrev:
Sprøtt.

Hvordan visste han at Bob var Bob på gata ? Fikk dere ikke høre noe mer om den historien? Eller fant du på den nå? :mozilla_wink:
Bob(1) visste ikke at Bob(2) var Bob(2), fordi Bob(1) trodde Bob(2) het Yourname. Men han visste at Bob(2) var hjelperen han hadde i hodet sitt, fordi de var identiske. Han kjente derfor Bob(2) igjen på gata som hjelperen sin, og ble forskrekket over at det var en fyr i virkeligheten som så ut som hjelperen hans. Skjønner?

Heh, nei fant ikke opp denne historien. Hun som holdt dette kurset fortalte oss mange historier.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Re: Hvordan kontakte hjelperen min?

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:
Viking-gutt skrev:
Sprøtt.

Hvordan visste han at Bob var Bob på gata ? Fikk dere ikke høre noe mer om den historien? Eller fant du på den nå? :mozilla_wink:
Bob(1) visste ikke at Bob(2) var Bob(2), fordi Bob(1) trodde Bob(2) het Yourname. Men han visste at Bob(2) var hjelperen han hadde i hodet sitt, fordi de var identiske. Han kjente derfor Bob(2) igjen på gata som hjelperen sin, og ble forskrekket over at det var en fyr i virkeligheten som så ut som hjelperen hans. Skjønner?

Heh, nei fant ikke opp denne historien. Hun som holdt dette kurset fortalte oss mange historier.
Skjønner. Har aldri vært i Alfa-nivå serru, så hjernen stresser. Må ha det meste inn med teskje, veeeeeeeldig sakte. Skjønner? Hehe, neida bare tuller.

Artig historie da. Prøver du si at kurset ikke er verdt de 4400 kronene?
Spurte du ikke på kurset om de hjelpere a?
Jeg regner da med at hvis du får kontakt med noen hjelpere i alfa nivå, så er det åndelige. Kanskje de åndelige dannet et bildet i hodet på han Bob, så han fikk kontakt med han Bob (2).
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jah.. kanskje du er inne på noe der.. nei jeg spurte ikke så mye om ting når jeg tok det kurset, var på ungdomskurs tror jeg da var 15år. visste ikke om åndelige hjelpere da. om kurset er verdt 4400,-, kommer vel ann på deg. hvis du har vanskeligheter med å meditere og komme ned på alfanivå, er det vel greit å få lært en metode om hvordan man skal gjøre det. det vi lærte var å telle nedover fra ti for å komme ned på nivå. og vi ble fortalt om masse vi kunne gjøre når vi var nede på alfa nivå, vi måtte bare trene og ha evnen til å se for oss ting klart og tydelig og stole på det vi opplever.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:jah.. kanskje du er inne på noe der.. nei jeg spurte ikke så mye om ting når jeg tok det kurset, var på ungdomskurs tror jeg da var 15år. visste ikke om åndelige hjelpere da. om kurset er verdt 4400,-, kommer vel ann på deg. hvis du har vanskeligheter med å meditere og komme ned på alfanivå, er det vel greit å få lært en metode om hvordan man skal gjøre det. det vi lærte var å telle nedover fra ti for å komme ned på nivå. og vi ble fortalt om masse vi kunne gjøre når vi var nede på alfa nivå, vi måtte bare trene og ha evnen til å se for oss ting klart og tydelig og stole på det vi opplever.
Du var på ungdomskurset ja, mener å ha lest at dem lærer ungene metoden på en lekende måte. Fordi dem ikke har behov for så mange logiske forklaringer.
Hvis du har tatt ungdomskurset får du vel rabatt på voksen kurset?
I boken står det man skal telle ned fra 100, når man ikke har meditert før, med 2 sekunders mellomrom.
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Viking-gutt skrev:
Du var på ungdomskurset ja, mener å ha lest at dem lærer ungene metoden på en lekende måte. Fordi dem ikke har behov for så mange logiske forklaringer.
Hvis du har tatt ungdomskurset får du vel rabatt på voksen kurset?
I boken står det man skal telle ned fra 100, når man ikke har meditert før, med 2 sekunders mellomrom.
telle ned fra hundre, det er et stykke, men vi brukte jo uendelig med tid på å telle ned fra ti så, mange som sovnet.. har vel et hefte med bilde av en elefant på som vi fikk på kurset et sted, hvor ting vi lærte står på en veldig simpel måte med illustrasjoner og sånt.. jo jeg får rabatt på voksen kurs. før fikk jeg brev hjem til foreldrene mine om tilbud på kurs, og når det var silva kurs i nærheten. men det er en stund siden sist..
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links