Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder"Gjenferd" på bilder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
undringa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jul 2006 14:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sunnmøre

"Gjenferd" på bilder

Innlegg av undringa »

Det er noko eg lurer veldig på.
Har sett at folk legg ut bilder av såkalte uforklarlige ting.
Er det mulig? Trudde ikkje at ånder kunne feste seg på bilder eller film.
Kva meiner forumbrukarane?
Venter spent på svar.
Antall ord: 40
undringa

Still deg opp på ein fjelltopp og sku utover. Bak deg ser du alt du har opplevd gjennom livet som har skapt deg. Nederlag, tap, gleder...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Jeg er i utgangspunktet rimelig skeptisk til at de kan fanges på film. Men er åpen for at det går.

Kanskje ikke verdens mest standhaftige innlegg, men :mozilla_tongue:
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Okt 2005 20:04
19
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

min tro

Innlegg av line001 »

Jeg tror at kameraet som tar bilder får tak i åndene på bildene.. Åndene sin energi går mye raskere enn vi levende mennesker.. som et eksempel på hva jeg mener er at man kan tenke seg en vifte som har tre stadier på hastighet.

Vi som lever på denne jorda har en hastighet på 1 og vi kan se alt som vi kaller normalt her på jorda. men da det kommer til ånder har de en hastighet på nr 3.. da vifta er på nr 3 går den så fort at vi ikke kan se vifte bladene ordentlig. øynene våres oppfatter ikke altid åndene.. og det er derfor at vi kaster et fort øyekast på rommet og ser for vekk kan vi skimte en person eller hva det nå skulle være. Og jeg tror da at da kameraet tar bilde får den tak i energien.

Er litt vanskelig å forklare for jeg kan ikke sette ordene riktig.
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

Jeg er skeptisk til de aller fleste bildene med orber og gjenferd ol. Men jeg sier ikke at det er umulig.
Antall ord: 21
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Ting man ike kan forklare kan komme på film og foto. Jeg har tatt mange bilder av ting jeg ikke kan forklare. Men gjenferd er ikke til å ta bilder av! Ekspertene sier at norske gjenferd vil forsvinne hvis man fortsetter å ta bilder av slikt...
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av skeptikeren »

Blir dem borte i blitz lyset hehe.....

Men gjenferd i utlandet blir ikke borte da, eller?
Hvem er disse ekspertene?
Antall ord: 20
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Jeg leste det i ei avis. De i england vil ikke forsvinne. For de fleste der er så vant til spøkelser at når de ser en, ber de han/hun med på ei kopp te.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av skeptikeren »

Akkurat :D
Antall ord: 1
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

hehe.. jeg tviler på at spøkelsene krysser over til den andre siden bare fordi de ikke vil bli tatt bilder av..

jeg tror at det går ann å ta bilder av ånder,men er veldig skeptisk til bilder. spesielt til bilder av orber. jeg begynner vel å bli litt små lei av alle disse bildene av støv og vann som veldig ofte blir lagt ut her på forumet.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Er faktisk med deg der...
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sansara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2006 20:04
17

Re: "Gjenferd" på bilder

Innlegg av sansara »

undringa skrev:Det er noko eg lurer veldig på.
Har sett at folk legg ut bilder av såkalte uforklarlige ting.
Er det mulig? Trudde ikkje at ånder kunne feste seg på bilder eller film.
Kva meiner forumbrukarane?
Venter spent på svar.
Kan personlig skrive under på at det fungerer. Jeg er ikke noe spesielt opptatt av ånder, men kommer fra en familie der vi ser og føler mye rart. Har et tantebarn som viste meg åndebilder som hun og ei venninne har tatt. Dette ble tatt med et mobilkamera. Og bildene er helt utrolige.

I sommer hadde jeg og ei venninne noen fæle opplevelser. Vil helst ikke beskrive de noe nærmere,men kan si såpass at jeg følte at det var tre ånder tilstede her hjemme. Vi kunne begge føle sterkt hvor i rommet de befant seg, men jeg kunne ikke se noe. Så kom jeg på hva niesen min hadde gjort og tenkte at jeg skulle prøve å ta bilder med mobilen.

I motsetning til niesen min som har vært borti ånder som "villig" poserer foran kameraer, ville ikke disse bli tatt bilde av. De smatt unna hele tiden. Men så grabbet min venninne tak i mobilen (noe som overumplet meg og helt tydelig også åndene) og hun tok et par dødelig bra bilder!! Det som viste seg var temmelig ekkelt. Var ikke slik at det viste seg hele skikkelser.

Den ene ånden ble ikke med, men de to andre viste seg tydelig. Den ene stod mutt ved katteskålen på kjøkkenet. Og den andre viste seg kun som et fjes "inni" veggen over komfyren. Jeg jobber til daglig med både film og foto. I ettertid har jeg tenkt på at det egentlig ikke er mulig å ta bilder av ånder (tro meg jeg har prøvd) Men jeg tror at det er et eller annet med mobilkameraer som gjør at man kan ta ganske så bra bilder. Ikke spør meg om teknikken der (i forhold til vanlige kameraer), men etter å ha sett sinnsykt mange bra ånde-bilder (tatt med mobilkamera), så tror jeg at hvem som helst kan ta bilder med hvilket som helst mobilkamera. Så bare kjør på :0)
Antall ord: 375

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

grunnen til at man kan ta bra spøkelsesbilder med kameraet er fordi bildene du tar med en mobil er ganske så utydelige, og ting i bakgrunnen kan se ut som "spøkelser". du må gjerne legge ut det sinnsykt bra spøkelsesbildet her på forumet..
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Jeg er spesiellt begeistret for web kamera bilder, jeg. Sånne med spøkelser på. :mozilla_undecided:
Antall ord: 15
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sansara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2006 20:04
17

Innlegg av sansara »

livingdeaddoll skrev:grunnen til at man kan ta bra spøkelsesbilder med kameraet er fordi bildene du tar med en mobil er ganske så utydelige, og ting i bakgrunnen kan se ut som "spøkelser". du må gjerne legge ut det sinnsykt bra spøkelsesbildet her på forumet..
jepps, takk. Skal se hva jeg får gjort. Men det ligger inne på mobilen. Er forøvrig uenig i at bakgrunnen kan sees som "spøkelser" (selv om jeg definitivt forstår hva du mener). På min nieses(og hennes venninnes) bilder, så er de aller fleste helt klart i forgrunnen.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links