Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ 1.Juledag skjedde det jeg var mest redd for..
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Kaja:
Jeg vet du ikke nevnte noe om frykt. Det jeg skrev om frykt var ment generelt, og ikke som kommentar til innlegget ditt. Følte bare for å si et par ord om det, siden ihuga frykt-misjonærer pleier å kaste seg over de "uerfarne" på tråder som denne.
Jeg synes heller ikke om de som drar til Lier mentalsykehus for lørdagsunderholdning. De stakkars åndene begynner sikkert å bli slitne av det Men dette er stort sett tenåringer, og tenåringer oppsøker jo ofte spenning uten å tenke så langt. Det kan vi ikke klandre dem for. Men jeg synes det er helt greit om de med evner drar til slike steder, de som har et ønske om å utvikle evnene og bruke de til noe positivt.
Ja, vi reagerer på ting vi ikke vil erkjenne i oss selv. Men det gjorde ikke Maritha i dette tilfelle. Hun reagerte fordi hun ble tatt for å være en annen enn hun egentlig er. Og det var ikke vanskelig å se heller. Det ser ut som du er litt for streng mot deg selv. At du forsøker for hardt å leve opp til dine "åndelige" leveregler. Da du leste innlegget til Maritha, tror jeg faktisk du reagerte på noe du ikke vil erkjenne i deg selv. Jeg ser at hun ikke hadde egoistiske intensjoner under besøket av ånden ved huset. Hun skrev selv at hun ville hjelpe. Jeg tror du reagerte så krast mot henne fordi du trodde du kjente henne på deg selv. Kanskje du må begynne å tillate deg selv å "mate egoet ditt med opplevelser" som du sier? Du må ikke ta deg nær av det, men det tyder på det. Siden du reagerte så veldig på noen du trodde gjorde dette - men som bare ville vel.
Åndelighet er ikke bare det du ramset opp, det er også å tillate seg å være den man føler for å være - uten å føle skyld. Dersom man ikke tør å uttrykke følelser av frykt for å ikke leve opp til egne forventninger, så blir det blokkeringer og plagsomme tankemønstre. Eller i verste fall sykdom.
Jeg vet du ikke nevnte noe om frykt. Det jeg skrev om frykt var ment generelt, og ikke som kommentar til innlegget ditt. Følte bare for å si et par ord om det, siden ihuga frykt-misjonærer pleier å kaste seg over de "uerfarne" på tråder som denne.
Jeg synes heller ikke om de som drar til Lier mentalsykehus for lørdagsunderholdning. De stakkars åndene begynner sikkert å bli slitne av det Men dette er stort sett tenåringer, og tenåringer oppsøker jo ofte spenning uten å tenke så langt. Det kan vi ikke klandre dem for. Men jeg synes det er helt greit om de med evner drar til slike steder, de som har et ønske om å utvikle evnene og bruke de til noe positivt.
Ja, vi reagerer på ting vi ikke vil erkjenne i oss selv. Men det gjorde ikke Maritha i dette tilfelle. Hun reagerte fordi hun ble tatt for å være en annen enn hun egentlig er. Og det var ikke vanskelig å se heller. Det ser ut som du er litt for streng mot deg selv. At du forsøker for hardt å leve opp til dine "åndelige" leveregler. Da du leste innlegget til Maritha, tror jeg faktisk du reagerte på noe du ikke vil erkjenne i deg selv. Jeg ser at hun ikke hadde egoistiske intensjoner under besøket av ånden ved huset. Hun skrev selv at hun ville hjelpe. Jeg tror du reagerte så krast mot henne fordi du trodde du kjente henne på deg selv. Kanskje du må begynne å tillate deg selv å "mate egoet ditt med opplevelser" som du sier? Du må ikke ta deg nær av det, men det tyder på det. Siden du reagerte så veldig på noen du trodde gjorde dette - men som bare ville vel.
Åndelighet er ikke bare det du ramset opp, det er også å tillate seg å være den man føler for å være - uten å føle skyld. Dersom man ikke tør å uttrykke følelser av frykt for å ikke leve opp til egne forventninger, så blir det blokkeringer og plagsomme tankemønstre. Eller i verste fall sykdom.
Antall ord: 354
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Nov 2006 23:14
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: sandnes
Skam dere frokost og kaja. Stå på maritha. Kan godt forstå skuffelsen og frustrasjonen av svarene du fikk. Håper du får mannen til den andre siden. Klarer du det ikke så er det kanskje noen på paranormal som kan hjelpe deg med dette. Hvem vet?
Og kaja, er du en bedreviter? Helt vanlig psykologi sier meg at du er det.
Du skriver:" Vi reagerer over ting vi ikke vil erkjenne i oss selv."
Kanskje Maritha ikke ville erkjenne din misfortåelse av hennes hensikter med dette. Å skrive så nedrakkende til henne er vel kanskje for å bygge opp ditt eget ego?
Jeg kjenner jeg blir mektig irritert av bedrevitere! grrr..(hmm stopper før jeg går altfor langt)
Sorry utbruddet mitt folkens.
Kanskje Maritha ikke ville erkjenne din misfortåelse av hennes hensikter med dette. Å skrive så nedrakkende til henne er vel kanskje for å bygge opp ditt eget ego?
Jeg kjenner jeg blir mektig irritert av bedrevitere! grrr..(hmm stopper før jeg går altfor langt)
Antall ord: 124
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
kaja er ingen bedreviter, hun har ganske mye kunnskap om ånder. jeg skjønner at du MÅ være ny som skriver dette om henne, for hadde du lest flere av innleggene til kaja så hadde du visst at hun bidrar med mye bra og med fornuftige innlegg her på forumet.
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2006 14:12
- 18
- Lokalisering: Hedmark
Hei tusen takk for innlegget ditt =)Lilo skrev:Takk for at jeg fikk lese historien din Jeg hadde ikke dratt tilbake. Synes du er tøff som i det hele tatt ville dra dit.
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Amen to that!livingdeaddoll skrev:kaja er ingen bedreviter, hun har ganske mye kunnskap om ånder. jeg skjønner at du MÅ være ny som skriver dette om henne, for hadde du lest flere av innleggene til kaja så hadde du visst at hun bidrar med mye bra og med fornuftige innlegg her på forumet.
Antall ord: 56
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Du er tilgitt =) hihi.. takk for det. jeg gir meg ikke så lett. å lar meg heller ikke knekke. =)beezer skrev:Skam dere frokost og kaja. Stå på maritha. Kan godt forstå skuffelsen og frustrasjonen av svarene du fikk. Håper du får mannen til den andre siden. Klarer du det ikke så er det kanskje noen på paranormal som kan hjelpe deg med dette. Hvem vet?
Antall ord: 144
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Nov 2006 23:14
- 18
- Lokalisering: sandnes
Jeg ble bare så kraftig provosert over de første svarene maritha fikk i denne tråden. Beklager så mye da kaja. Men du innser vel selv at du var litt urimelig i uttalelsene om henne. Slik som jeg nettop var urimelig mot deg kaja. Kanskje jeg hadde et behov for å mate mitt eget ego? hehe
Jeg får vel bare se å legge meg flat her.
Jeg får vel bare se å legge meg flat her.
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Dette var hyggelig lesning på en juleformiddag :mozilla_smile:
Tar meg ikke nær av sånne uttalelser jeg Gaute. Takker om det kommer
innspill jeg kan bruke for å gå i meg selv.
Det er mulig jeg var krass, og om det opplevdes sånn beklager jeg, igjen.
Grunnen var i tilefelle at jeg blir så lei meg når jeg hele tiden leser om mennesker
som løper rundt og kontakter "ånder" for sin egen skyld.
Grunnen var i tilefelle at jeg blir så lei meg når jeg hele tiden leser om mennesker
Antall ord: 77
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
- Blitt takket: 1 gang
det kan kansje tenkestbeezer skrev:Skam dere frokost og kaja. Stå på maritha. Kan godt forstå skuffelsen og frustrasjonen av svarene du fikk. Håper du får mannen til den andre siden. Klarer du det ikke så er det kanskje noen på paranormal som kan hjelpe deg med dette. Hvem vet?
kaja er *ikke* bedreviter, det finnes ånder der ute som ikke amatrter bør prøve seg på. Ikke alle ånder er ånder av døde mennesker, noen ting er betraktelig verre enn som så. man kan være uheldig å møte på en demon av høy rang hva gjør man da om man ikke vet å takle det? Det er direkte farlig og man kan lett ende opp som pasient på en av de psykiatriske storavdelingene våre pga at ingen vet hva som har skjedd.
det er en grunn til at advarsler blir gitt.
Antall ord: 205
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
kaja43 skrev:Dette var hyggelig lesning på en juleformiddag :mozilla_smile:
Men tingen er da. jeg var ikke der for å " leke " meg. vist du / dere har lest ordentlig i teksten står det faktisk at vist jeg bare hadde kunnet dette med å føre han over hadde jeg gjort det, å jeg skulle ønske jeg hadde gjort det da jeg var der. for jeg hadde ikke lyst å bare gå fra han. den smerten som jeg kjente da han var i meg. den fortjener INGEN.
Du må lese ordentlig, å ikke bare lage noen innspill om hva du tror står i teksten. Mulig du leser sånne innlegg hele tiden der folk leker seg., men du kan ikke slå alle under den samme kniven.
Antall ord: 190
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Jeg har aldri ment at du lekte. Det jeg ville frem til var at når en ikke
hjelper de over så er det ingen mening i å dra sånne steder.
Jeg tror du skrev lenger oppe at du har hatt kontakt siden du var liten, og om du
har det så vet du sikkert at alle som sitter fast i det astrale har sånne sterke følelser
de formidler til oss. Det er ofte grunnen til at de er der de er. At de ikke klarer
slippe negative følelser, eller er så knyttet til det jordiske at de får en enorm sorg og
lengsel.
Når det er sagt så kan alle som har kontakt hjelpe de inn i lyset. Det er ikke noe
hokus pokus som bare er for de få utvalgte om vi snakker om vanlige sjeler.
Det å være her inne er en måte å utveksle kunnskap og erfaring. Siden vi alle er på forskjellige steder i livet vil noe snakke til oss og andre ting er vi enten forbi, eller kan enda ikke forstå eller tro. Da vil det forståelig nok bli både mistforståelser og noen som føler seg tråkket på tærne. Det er flott og en måte å lære og vokse på.
Jeg har lært av dette som jeg gjør av alt annet jeg driver med i livet.
Håper du har fått noe ut av det også
Jeg tror du skrev lenger oppe at du har hatt kontakt siden du var liten, og om du
har det så vet du sikkert at alle som sitter fast i det astrale har sånne sterke følelser
de formidler til oss. Det er ofte grunnen til at de er der de er. At de ikke klarer
slippe negative følelser, eller er så knyttet til det jordiske at de får en enorm sorg og
lengsel.
Når det er sagt så kan alle som har kontakt hjelpe de inn i lyset. Det er ikke noe
Det å være her inne er en måte å utveksle kunnskap og erfaring. Siden vi alle er på forskjellige steder i livet vil noe snakke til oss og andre ting er vi enten forbi, eller kan enda ikke forstå eller tro. Da vil det forståelig nok bli både mistforståelser og noen som føler seg tråkket på tærne. Det er flott og en måte å lære og vokse på.
Antall ord: 247
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
kaja43 skrev:Jeg har aldri ment at du lekte. Det jeg ville frem til var at når en ikke
lengsel.
Vi kommer bare litt skjevt ut noen ganger.. jaja.. men livet går videre likevel. joda jeg vet at alle kan lage denne lys sirkelen. men bare ikke hvordan jeg lager den. ?? ikke så enkelt å stå på egene ben, uten å ha noen å snakke med. men jeg skal nå sende en mail til Debrah. snakke litt med henne da =) Hun la mail - adressen sin i allers tror jeg det var. når det var innlegg der fra henne. så det er noe jeg skal gjøre iallfall. goood Juul =)
Antall ord: 337
Smerte er bare feighet som forlater kroppen.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jun 2006 23:10
- 18
Modig jente du , drit i all "pepper" som kommer .. folk har forskjellige grunner til å lette på trykket iblandt
Jeg tror det finnes mennesker som elsker å mystifisere seg selv , også her inne ..
Lykke til videre , driv med det du føler er meningsfullt
Jeg tror det finnes mennesker som elsker å mystifisere seg selv , også her inne ..
Lykke til videre , driv med det du føler er meningsfullt
Antall ord: 42
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Der kom det første skremsels-innlegget i tråden. Jeg visste det ville komme før eller senere...Xirque Zdataan skrev:... det finnes ånder der ute som ikke amatrter bør prøve seg på. Ikke alle ånder er ånder av døde mennesker, noen ting er betraktelig verre enn som så. man kan være uheldig å møte på en demon av høy rang hva gjør man da om man ikke vet å takle det? Det er direkte farlig og man kan lett ende opp som pasient på en av de psykiatriske storavdelingene våre pga at ingen vet hva som har skjedd.
det er en grunn til at advarsler blir gitt.
Som jeg skrev lenger oppe her....ALLE medium har vært amatører. Det er ikke opp til deg å bestemme hvilke ånder som er mest "passende" for hver enkelt. Du kan ikke anbefale eller formane noe som helst, fordi - dette er helt opp til "tilfeldighetene" (som ikke er tilfeldig).
Vi er hele tiden på rett sted, til rett tid. Det finnes ingen tilfeldigheter. Vi blir "dratt" mot de stedene det er meningen vi skal være på. Overnatter vi på et hotell, og våkner opp til en ånd, så kan vi jo ikke bestemme på forhånd hvor lav i vibrasjon denne energien skal være.
En av de første åndene jeg møtte på, oppholdte seg på et sted som hadde vært galgebakke på 1000-tallet hvor flere hundre mennesker hadde blitt hengt. Et landskjent medium hadde vært der, men ble så skremt av det han så at han bare dro derifra. Etter at de åndene som ville hjem dro gjennom portalen, var der fortsatt en igjen som ikke ville dra. En høy stygg mann med frakk og røde øyner. Han ble med oss hjem (Vi var 3 stk), og beveget seg fra den ene av oss til den andre. Vi kjente ham som en hodepine på høyre bakhode. MEN, han likte seg best på venninna mi - fordi hun var den som irriterte seg mest over ham. Og hun var den som ble mest skremt av beskrivelsene hun hadde fått av ånden. Vi andre kjente ham kun i noen sekunder om gangen, før han flyttet på seg - fordi vi visste at han ikke kunne gjøre oss noe som helst, slik det er med alle ånder. Venninna mi fikk problemer med å sove om natta, fordi denne ånden prøvde å "bore" seg inn i ryggen hennes. Det var som å ha en drill i ryggen, sa hun.
Det var ett eksempel på at ånder er TOTALT harmløse, dersom man bare kvitter seg med frykten. Jeg kjenner ei som jobber på heltid med dette, og har vært mye i media. Hun har også frykt i seg, en hel del også. Stadig vekk møter hun på demoner og "svartkapper", og ender opp med blåmerker overalt. På den tiden jeg hadde mest kontakt med henne, ble jeg også dratt inn i ånde-dramaet hennes - og møtte på disse "demonene". Jeg kom inn i en periode hvor jeg møtte på det laveste av det lave på astral-planet, deriblandt ånden fra galgebakken, og også flere andre steder i landet. Jeg hadde jo begynt å tro på alt det skumle dette mediumet med livslang erfaring hadde fortalt meg. Men, dette ga seg helt plutselig. Og det kom av den enkle grunn at jeg kvittet meg HELT med all frykt for disse "negative" åndene.
Den siste lav-vibrasjonelle ånden jeg hadde kontakt med, klenget seg på meg og ekssamboern min etter en husrens vi hadde vært på. Vi ble skikkelig hissige og negative, og hadde hodepine - pga den lave frekvensen den påvirket oss med. Til slutt bestemte vi oss for å bare sende ånden masse healing og kjærlighet, og da slapp den taket og forsvant for godt, sammen med siste rest av frykt som vi hadde.
Siden den gangen har jeg ikke møtt på plagsomme lave ånder. Fordi jeg er blitt mer bevisst på at det kun er frykt som gjør at folk tiltrekkes av slike. Alle som møter på demoner og plagsomme ånder trenger dette for å få en sjanse til å kvitte seg med frykten. Og slik er det med alt. Har du fobi mot ormer og slanger, så møter du gjerne på både 2 og 3 når du går tur i skogen. Men drar du til dyreparken og får holde i en slange, så forsvinner frykten - og da kan du gå turer i fred og ro.
Hvor mange av de yngste eller mest lettskremte klarer å gå i fred og ro inne i et gammelt hus med lyset avslått etter å ha lest all den skremselspropagandaen som blir spredd som pesten her inne? Er det ingen som forstår at denne type frykt er TOTALT unyttig?? Irrasjonell! At den kun bidrar til at folk tiltrekker seg det de frykter, og til at de pisser i buksa og løper ut døra hver gang deres kjære avdøde bestemor kommer innom fordi hun kanskje har noe viktig å formidle.
Vi har fått servert nok skremselspropaganda i alle spøkelsesfilmer. Vi trenger ikke mer nå. Frykt har ingen godt av. Det er ikke åndene som er farlige, kun frykt er det. Frykt kan få folk innlagt på psykiatrisk, ikke åndene i seg selv.
Antall ord: 905
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Gaute skrev: Hvor mange av de yngste eller mest lettskremte klarer å gå i fred og ro inne i et gammelt hus med lyset avslått etter å ha lest all den skremselspropagandaen som blir spredd som pesten her inne? Er det ingen som forstår at denne type frykt er TOTALT unyttig?? Irrasjonell! At den kun bidrar til at folk tiltrekker seg det de frykter, og til at de pisser i buksa og løper ut døra hver gang deres kjære avdøde bestemor kommer innom fordi hun kanskje har noe viktig å formidle.
Vi har fått servert nok skremselspropaganda i alle spøkelsesfilmer. Vi trenger ikke mer nå. Frykt har ingen godt av. Det er ikke åndene som er farlige, kun frykt er det. Frykt kan få folk innlagt på psykiatrisk, ikke åndene i seg selv.
Kunne ikke vært mer enig!
Antall ord: 144
Hide post links |