Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSkytsengel?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 06 Nov 2006 09:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: VestAgder

Skytsengel?

Innlegg av Trallala »

Da jeg var liten hadde jeg en usynlig venn, så den for meg som en gutt og tenkte på den som ei jente. Det var så virkelig for meg, at ingen fikk sitte ved siden av meg, for der satt vennen min.
Fortalte dette til en som har litt peil på dette, som sa det kunne ha vært min skytsengel og sa jeg burde prøve å få kontakt med denne igjen...

Noen som vet litt om dette, eller har noen meninger?

*Kun seriøse* :mozilla_smile:
Antall ord: 87
Noen ganger stoppet for å tenke,og glemme å starte igjen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Har du hørt om fantasivenn?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 06 Nov 2006 09:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: VestAgder

Innlegg av Trallala »

Herregud...

Det er jo en fantasivenn jeg alltid har trodd det er! Men jeg må jo bare spørre, det hadde jo vært litt spennende!
Antall ord: 26
Noen ganger stoppet for å tenke,og glemme å starte igjen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 194
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

Jeg tror det like gjerne kan ha vært en hjelper som en fantasivenn. Barn er jo mer åpne som vi vet, og har en forståelse tror jeg for at det er naturlig, men at han/hun bare er sin og at de andre ikke kan se dem. Jeg tror de forstår at det ikke er mennesker som deg og meg, og derfor når de blir eldre og får om hva som er normalt og ikke og hva som er riktig og galt, så tenker de at det bare var innbildning.
Jeg syns godt du kan prøve å få kontakt igjen. Men det kan også hende at du ikke får kontakt. Kanskje dette bare var en som skulle være hos deg mens du var barn.
Antall ord: 131
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 06 Nov 2006 09:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: VestAgder

Innlegg av Trallala »

Nå har jeg søkt litt på google på det navnet "fantasivennen" jeg hadde. Det er faktisk ett ordentlig navn! Jeg har aldri hørt det før.

Nå tror jeg igjen det kanskje kan være noen jeg har husket fra ett tidligere liv.. Spennende...
Antall ord: 46
Noen ganger stoppet for å tenke,og glemme å starte igjen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petroosha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 13 Des 2006 17:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest Agder

Innlegg av Petroosha »

Så spennende!
Mediter, kanskje du får tak i noe.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 06 Nov 2006 09:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: VestAgder

Innlegg av Trallala »

Håper det! Jeg har alltid vært helt overbevist når det gjelder reinkarasjon, så for meg er dette stort! :mozilla_laughing:

Dette navnet er heller ikke å finne på norske sider... Til nå iallefall! En del er fra 1800 tallet.
Antall ord: 41
Noen ganger stoppet for å tenke,og glemme å starte igjen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Trallala skrev:Nå har jeg søkt litt på google på det navnet "fantasivennen" jeg hadde. Det er faktisk ett ordentlig navn! Jeg har aldri hørt det før.

Nå tror jeg igjen det kanskje kan være noen jeg har husket fra ett tidligere liv.. Spennende...
Ja, det ser jeg ikke vekk fra, men det kan og være navnet til en Hjelper, eller en Guide.
En hjelper er en som er med å styre deg den veien du skal gå i livet, mens en Guide er den som "lærer deg opp" i ett eller annet.
( det er en "sånn ca definisjon" - da de to rollene ofte smelter i enannen ).
At barn har "usynlige fantasivenner" er veldig vanlig.
Noen av de ER akkurat det; en fantasi - "venn" - mens andre nok er noe mer -som andre ikke ser.

Som nevnt tidligere i tråden, er det slik at barn ikke har de "hemninger" for det "paranormale" som de som kommer opp i en viss alder får.
Derfor aksepterer små barn oftere de signalene de får inn - fra åndeverdenen ( altså fra Hjelpere, Guider etc) på en måte som for de er like normal som en onkel eller tante eller noe skulle snakke til de.

Mange barn som har "evner" som små - og SER sine Hjelpere vil av og til i voksen alder åpne opp igjen for disse evner, og dermed igjen få kontakt med hjelperene sine.
Ikke alle, det spørs på oppveksten - og "opplæring" i hvordan reagere på det paranormale..
Desverre blir mange "mobbet vekk" fra dette i ung alder, og det setter seg som et spor i mennesket for resten av dets liv, noe som medfører at slikt fornektes selv om de får klare signal...
( "det er bare fantasien som er på bærtur igjen" . . . )

Aksepterer man muligheten for reinkarnasjon, muligheten for at ting er forutbestemt, men samtidig kan påvirkes av den frie vilje, så åpner man lettere for slike signaler og.
Og da kan en spennende verden åpnes.

mvh Asbjørn
Antall ord: 342

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 06 Nov 2006 09:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: VestAgder

Innlegg av Trallala »

Forklaringen på når barn har usynlige venner er jo at det er fantasi.Det har jeg alltid fått høre. Det har jeg jo halvt om halvt også trodd selv,men har aldri klart å gi helt slipp på denne "personen".. Det med navnet var også spesielt. Det er ett jeg aldri har hørt noen plasser før i dag på nettet. Selfølgelig kan jeg jo ha hørt det på tv, ser ikke bort fra det.
Ble bare så overrasket at hjertet hoppet over ett slag da jeg så navnet dukket opp på skjermen! Dette skal jeg finne ut av! =)
Antall ord: 104
Noen ganger stoppet for å tenke,og glemme å starte igjen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Hvilket navn er det æ?

Nysgjerrig :mozilla_wink:

Mamma sier at jeg også hadde en fantasi venn som jeg beskrev ganske nøyaktig gang på gang, men jeg husker det desverre ikke.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Judith

fantasivenn

Innlegg av Judith »

Jeg hadde en jente som het Tone som fantasivenn. Jeg kunne ikke se henne , men hun satt og i stolen ved siden av meg. Og det var veldig vondt når noen satte seg i den stolen, fordi der satt jo vennen min!
i dag merker jeg mange rundt meg, men jeg kan fremdeles ikke se dem . Men jeg vet de er der, merker det på berøring, temperaturforandringer osv.

Hvem Tone var/er , er ikke godt å si. Jeg var nok en typisk unge som kunne ha fantasivenner, fordi jeg var veldig ensom og redd andre menneske., Og fordi jeg senser alt mulig /stemninger, leser kroppsspråk, , spår i kort, sterk intuisjon bl a) .
Jeg lever aktivt i minst to verdener, kan man si.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 06 Nov 2006 09:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: VestAgder

Innlegg av Trallala »

Jeg kunne heller ikke se min, ikke direkte, men følte den og så den liksom for meg.... Kunne beskrive den også.Husker vi spiste middag, og pappa skulle sette seg på stolen ved siden av meg så ble jeg helt hysterisk, for der satt vennen min! Han ga opp! Hehe, litt komisk å tenke tilbake på! :D
Antall ord: 56
Noen ganger stoppet for å tenke,og glemme å starte igjen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 385
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

hehehe så bra gjort:P:P:P:P:
barn er kule å da hehe:P:P

må ha vært utrolig koselig å ha en slik venn da:) ha en som alltid er rundt deg liksom som er din og bare din venn:)
Antall ord: 41
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
B
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 07 Feb 2007 19:27
17

Innlegg av B »

Det kan godt ha vært skytsengelen din - uansett har du en :-). Engler har ofte navn som ender på _el og _on, sånn i tilfelle det passer med navnet du har fått. Engelen din er hos deg gjennom hele livet, for å beskytte og hjelpe. Alt du trenger å gjøre, er å be om hjelp, da de ikke har lov til å blande seg inn i våre valg med mindre vi ønsker hjelp fra dem. Du kan si det høyt, eller tenke det inni deg, så vil du få hjelp og veiledning. De setter pris på å bli takket :-). Legg merke til sammentreff og tilfeldigheter, og hvite fjær - de bruker dem som tegn, så legg merke til hva du gjør/tenker når de ev. dukker opp. Lykke til!
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

har prøvd å få hjelp av hjelperen min nå. jeg spurte om noe og ba om et tegn. litt etterpå blinka det i lampa i stua. hihi :mozilla_wink:
Antall ord: 29
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links