Universet & dets hemmeligheterDet som skjer i 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
madjava skrev:Bra kanalisering du liksom. Undrast over at dette kan sjåast på som noko anna enn svadapreik. Ser ikkje poeng i å dra fram alt tullet som var nedkrota her, men om du føler for at dette var så bra, prøv å kom med eit avsnitt som virkelig er verdt å dra fram i rampelyset...
Alt er energi, det er energi i alt - også informasjon. Energi vibrerer på ulike frekvenser, det gjør også din energi. Kanalisert informasjon harmoniserer ikke med ditt frekvensnivå, derfor har du motstand mot det.
Dette er helt normalt, og jeg har full forståelse for deg :)
Tullprat. Informasjon er ikke noe fysisk. Det inneholder ingen annen energi enn den energien overføringen forbruker. Om det er elektrisk energi for telefonen eller muskelenergi idet vi skriver på en PC.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:Tullprat. Informasjon er ikke noe fysisk. Det inneholder ingen annen energi enn den energien overføringen forbruker. Om det er elektrisk energi for telefonen eller muskelenergi idet vi skriver på en PC.
Tullprat. Jeg har heller ikke sagt at informasjon er fysisk. Når skal du slutte med å legge dine ord i min munn? Alt er energi. Og den kan være fysisk eller ikke-fysisk. Materie er lavfrekvent, lys/informasjon/healing eller kanaliserings-energi er høyfrekvent.

F.eks kan jeg fortelle deg at det er helt normalt for mange å kjenne forskjell på energiene i bøker som de holder i hånda. Slik kan de kjenne etter hvilke bøker som har den energien som appelerer best.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Oi???
Går den catfighten enda????
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:Tullprat. Jeg har heller ikke sagt at informasjon er fysisk. Når skal du slutte med å legge dine ord i min munn? Alt er energi. Og den kan være fysisk eller ikke-fysisk. Materie er lavfrekvent, lys/informasjon/healing eller kanaliserings-energi er høyfrekvent.

F.eks kan jeg fortelle deg at det er helt normalt for mange å kjenne forskjell på energiene i bøker som de holder i hånda. Slik kan de kjenne etter hvilke bøker som har den energien som appelerer best.
Og jeg har ikke sagt at du har sagt....

Jeg har ikke lagt deg noen ord i munnen, men jeg antok, sannsynligvis feilaktig, at du var klar over at energi er fysisk. Hvis informasjon skal være energi må dermed også informasjon være fysisk.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Sånn sett har vel alt både sin fysiske og psykiske tilstedeværelse, spørsmålet er vel egentlig bare hvilken del vi legger vekt på i den gitte situasjon?
Antall ord: 31
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Sånn sett har vel alt både sin fysiske og psykiske tilstedeværelse, spørsmålet er vel egentlig bare hvilken del vi legger vekt på i den gitte situasjon..?
Antall ord: 31
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

misty-gutt skrev:
Gaute skrev:Låta er GENIAL som både forteller om den nye tida vi venter oss etter 2012, OG hvordan vi skal takle overgangen.... :
Være snille og greie, stå samlet, og ikke minst at vi ikke skal frykte noe av dette!
The Final Message
We're Bring To You
There Is No Danger
Fulfill The Truth
So Come Together
We're Mean Is You
Jesu gjenkomst skjer nok ikke i 2012, men den nærmer seg. Først vil den nye verdensordenen alt få et sterkere grep om menneskene da fra politisk og religiøst hold. Mange vil forføres til å tro at antikrist vil ha løsningen på verdens problemer, men den gang ei.

Michael Jackson synger (så vakkert)"There Is No Danger", men hva sier skriften om dette? Jo:"Når de sier: Fred og ingen fare! da kommer en brå undergang over dem, likesom veer over den fruktsommelige, og de skal ingenlunde undfly."
Jesu gjenkomst vet jeg lite om. Jeg skrev om planetene som vil stå på rekke i 2012.
Men jeg tror at det heller er "Kristus-bevisstheten" som skal vekkes i menneskene, og ikke at Jesus fysisk manifisterer seg. Men jeg vet ikke, vi får se.
"Antikrist" som du nevner er vel bibelens betegnelse på egoet, bl.a verdenslederne som sitter og klamrer seg til makta mens de forsøker å manipulere de menneskene som fortsatt lever i uvitenhet om den kontrollen lederne har over dem. Folk blir manipulert til å elske materialismen, det er slik de fattige blir fattigere, og feite konsernsjefer feitere.

En brå "undergang" ja. Klart det er farlig å få en tornado eller tsunami i nakken, men poenget mitt var at dette ikke er noe å grue seg til! Hva er vitsen med å leve i frykt? Skal vi leve hver dag i frykt for å dø? Døden er ikke noe å frykte. Vi har bestemt oss på forhånd for når vi skal dø - det er forutbestemt. Vi la planene for det før vi ble født. Derfor er det ingenting å frykte....vi dør når vi skal dø uansett. Og når vi dør, så får vi det mye bedre enn her på jorden. Vi kommer til den andre siden/himmelen, og blir der til vi blir født på nytt...på jorden eller et annet sted.
Vi skal heller glede oss til det som skal skje, til OVERgangen. Til at det blir slutt på all egoisme, materialisme og maktbegjær på jorden. Om det skal litt ruskevær og jordskjelv til for å fjerne dette, så får vi bare prøve å holde ut. Det sies at dette vil tilta i 2007, og vare i ca 3 år. Hyggelig for de som overlever dette, og enda hyggeligere blir det vel for de som heller har valgt å fødes igjen etter dette for å vokse opp i en ny harmonisk 5. dimensjonell jord :)

For det står skrevet:"Og blev ikke de dager forkortet, da blev intet menneske frelst; men for de utvalgtes skyld skal de dager bli forkortet"

Merk"for de utvalgtes skyld" ja de utvalgte, og ingen andre,så her er det viktig å få med seg det jeg sier om frelsen, og at Gud KUN har gitt oss en vei å gå. Det finnes altså bare en vei som peker i rettning himmelen, ja Guds rike.
De "utvalgte" er ikke utvalgt til å være de eneste som kommer til himmelen/den andre siden. Hvert eneste levende vesen kommer dit når de dør. De "utvalgte" tror jeg heller er de som er valgt til å hjelpe menneskeheten under og etter naturkatastrofene, og det er klart at de må få dagene med naturkatastrofer "forkortet" for at de skal klare å gjennomføre livsoppgaven. Kanskje dette er de 144 000 det står om i bibelen?

Mange vil forkaste det jeg skriver, men noen vil gripe fatt i det, og vi skal møtes på den andre siden og fryde oss i vår frelses Gud, i evigheters evighet.

Det har ennå ikke oppkommet noen tanker i noen menneskers hjerter(kan ikke beskrives med ord) hva Gud har beredt for alle dem som elsker Ham!
Ja vi skal alle møtes på den andre siden og fryde oss. Hver eneste en av oss skal det når vi dør. Til og med den kaldblodigste ufrelste massemorder :)
Antall ord: 729

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

BA skrev:Jeg har ikke lagt deg noen ord i munnen, men jeg antok, sannsynligvis feilaktig, at du var klar over at energi er fysisk. Hvis informasjon skal være energi må dermed også informasjon være fysisk.
Du ordla deg som om jeg skulle mene at informasjon i ikke-fysisk form er noe man kan se med det blotte øye. Det du sannsynligvis ikke er klar over er at energi like gjerne kan være ikke-fysisk. Bokstaver på et ark, er fysisk energi. Tankene som kommer ned på papiret, er ikke-fysisk energi.

Dette er enkelt å forstå når man vet at absolutt alt er energi.
Tanker er energi som vibrerer på ulike frekvenser. Tungsinn og hat har lav frekvens, glede og kjærlighet har høy frekvens. Og siden alt er energi, også tanker, så må jo også tanker påvirke. Tenk hvordan tankene påvirker kroppen vår. "Å tenke seg syk" er det jo noe som heter..
Tankens kraft og påvirkning er det faktisk en som har forsket på. Han påviste at iskrystaller endret form etter hvilke tanker han "ladet" vann med før han fryste det.

Altså er både tanker og vann energi, som alt annet. Enkelt og greit.

Da blir det enkelt å forstå at energien i informasjon påvirker folk ulikt, siden bevissthet og tankesett har ulikt frekvensnivå.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
BA skrev:Jeg har ikke lagt deg noen ord i munnen, men jeg antok, sannsynligvis feilaktig, at du var klar over at energi er fysisk. Hvis informasjon skal være energi må dermed også informasjon være fysisk.
Du ordla deg som om jeg skulle mene at informasjon i ikke-fysisk form er noe man kan se med det blotte øye. Det du sannsynligvis ikke er klar over er at energi like gjerne kan være ikke-fysisk.
I såfall må jeg be om at du viser meg eksempler på ikkefysisk energi, og hvordan man kan måle den.
Bokstaver på et ark, er fysisk energi. Tankene som kommer ned på papiret, er ikke-fysisk energi.
Ikke mer energi en det fysiske E=MC², der M=papiret og blyantavtrykket.
Dette er enkelt å forstå når man vet at absolutt alt er energi.
Tanker er energi som vibrerer på ulike frekvenser. Tungsinn og hat har lav frekvens, glede og kjærlighet har høy frekvens. Og siden alt er energi, også tanker, så må jo også tanker påvirke. Tenk hvordan tankene påvirker kroppen vår. "Å tenke seg syk" er det jo noe som heter..
Tankens kraft og påvirkning er det faktisk en som har forsket på. Han påviste at iskrystaller endret form etter hvilke tanker han "ladet" vann med før han fryste det.

Altså er både tanker og vann energi, som alt annet. Enkelt og greit.

Da blir det enkelt å forstå at energien i informasjon påvirker folk ulikt, siden bevissthet og tankesett har ulikt frekvensnivå.
I så fall kan du gi meg frekvensstyrken på sorg? Hvor mange hertz er det i en julesang?

Denne pseudoforskeren som frøys vann var da usedvanlig lett å gjennomskue. Noen iskrystaller var dannet i luft, mens et annet bilde viste vann som var dannet i glass. :lol: Og så skulle det være sinnsstemninger de viste. :lol:

Ha en riktig god julefeiring, mens du synger julesanger og finner frekvensen på dem. :)
Antall ord: 333

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julius
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2006 02:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av Julius »

*Velvet* skrev:Hvordan kan polene skifte plass? :mozilla_oops:
Mulig du finner et svar på det her:
http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/pol ... _0502.html
:mozilla_smile:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Håper alle mennesker dør, mer plass for oss overdøde.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

BA skrev:I såfall må jeg be om at du viser meg eksempler på ikkefysisk energi, og hvordan man kan måle den.
Ja det vil du vel ha eksempler på. Siden du ikke vil tro på noe som helst som ikke kan måles med dagens teknologi. "Kan det ikke måles, så eksisterer det ikke."
Du skal få ett eksempel; Ånder.
Dette er ikkefysisk energi som såvidt jeg vet ikke kan måles med dagens teknologi. Men det beviser likevel ikke at fenomenet ikke eksisterer.

Om frekvensen av ulike tanker er blitt målt vet jeg ikke. Jeg kan ikke gi deg noe bevis for dette, og det er heller ikke min oppgave. Det er heller ingen vits i at jeg prøver å forklare deg noe, når du aldri tillater deg å bevege deg utenfor de grensene du selv har satt deg. Virkeligheten for deg stopper der vitenskapen stopper. Du lar dermed andres erfaringer forme din virkelighetsoppfatning. Hva med å begynne å erfare selv? Hva med å utforske det "paranormale" som blir diskutert her inne selv?
BA skrev:
Gaute skrev:Bokstaver på et ark, er fysisk energi.
Ikke mer energi en det fysiske E=MC², der M=papiret og blyantavtrykket.
Det er sant. Og fysisk energi har større tetthet enn ikkefysisk energi, den vibrerer på en mye lavere frekvens. Vil du vite mer rundt det matematiske så får du studere kvante-fysikk. For meg er det nok å forstå det grunnleggende rundt sannheten om at alt er energi.
Denne pseudoforskeren som frøys vann var da usedvanlig lett å gjennomskue. Noen iskrystaller var dannet i luft, mens et annet bilde viste vann som var dannet i glass. Og så skulle det være sinnsstemninger de viste.
Hvis han er så usedvanlig lett å gjennomskue, hvorfor har han da fått så mye positiv oppmerksomhet? Hvorfor er han da sentral i en multi-prisbelønnet filmdokumentar?

Har han blitt "gjennomskuet" av andre enn notorisk skeptiske da? Av andre enn skeptic.com eller James Randi?

Her er en link med bildene av forskningen hans:
http://www.life-enthusiast.com/twilight ... _emoto.htm
I så fall kan du gi meg frekvensstyrken på sorg? Hvor mange hertz er det i en julesang?
Frekvensen på sorg og julesanger? Hvorfor krever du at jeg skal finne det for deg?

Jeg trenger ikke vite frekvensstyrken på mobiltelefonen min heller for å vite at signalet har en viss frekvens.
Antall ord: 400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Granny

Innlegg av Granny »

For meg som ble Bestemor i oktober er det blitt enda viktigere å være med på å ta vare på vår jord for våre etterfølgere. Se bl.a. Besteforeldrekreverenansvarligklimapolitikk!-Framtidenivårehender.htm (skulle egentlig være en link men jeg vet ikke om jeg fikk det til). Vi mennesker har jo til alle tider "ventet" på jordens undergang - hvem vet kanskje kommer den i 2012? Uansett - gjør det beste ut av dagen idag. Jeg var kreftsyk i hele siste år - så jeg har tatt det enda mer på alvor - å gjøre det beste ut av livet du har idag. Men jeg ser også at jeg ikke får sjans til en jorden rundt reise, eller pakke sammen og dra til et annet land (da må jeg vinne i lotto først) men å tenke positive løsninger på livet er jo ikke så vanskelig - uansett hva som skjer i 2012. :-k
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Orbiter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2006 19:27
18

Innlegg av Orbiter »

Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Snu tallene 21. Så tar du det minus 2012. Da blir det? 2000? I 2000 skjedde det mye.
Jeg tror det som vil skje er at det vi har laget på data lukkes, og deretter åpnes, og så er det slik som det var før. ()
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links