Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTips til Ghost -Hunting? skal til Lier Mentalsykehus:)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

heheheheh hadde vært dritfett da:P:P

trur vi har oppdaga DET hjemsøkte stedet liksom å lagt ut masse filmer å bilder ut på paranormal, og folk kjenner igjen bestemorra so osv hehe:P:P
Antall ord: 35
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Okt 2006 21:03
18
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hovin i Telemark
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Cara90 »

Hecate skrev:
Cara90 skrev:du veit at det ikke er noe sånt no ved/i gjerdrum/nannestad??
Har ikke Lier flytta opp dit da? :mozilla_tongue:

Men det er en eller annen instistusjon som Ullevaal har langs RV120, er det ikke? Ikke det at det spøker der såvidt jeg vet, men det kan jo være at noen har misforstått og tenkt på denne?
alt som er der er noe sånt som du sa ja.. :P det finnes ikke så mye psykiske sykehus der for å si det sånn:P
Antall ord: 92
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Okt 2006 21:03
18
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hovin i Telemark
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Cara90 »

chupacabra18 skrev:
Cara90 skrev:du veit at det ikke er noe sånt no ved/i gjerdrum/nannestad??
åjaaaaaa sårri folx, tenkte på noe annet:P:P dama mi som skulle ha meg med til Lier skjønner u og var noe snakk om no greier i Nannestad så har vel forbindi det med hverandre hehe:P:P
skal hvertafall til Lier hehe:P:P
thanks for correcting me::)

hehe :P ikke no problem.. jeg begynte faktisk å lure på om jeg hadde gått glipp av noe alle de årene jeg har vært på gjerdrum/nannestad.. :P
Antall ord: 97
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chupacabra16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Des 2006 20:34
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Holter

Innlegg av chupacabra16 »

Dan skrev:Stusset litt på det jeg også.

Det som ligger i Nannestad er vel egentlig et rekreasjonshjem for eldre som har hatt psykiske lidelser og et svært lite spennende sted å oppsøke. Dessuten bor det vel folk der ennå ...

Mvh Dan
stedet det er snakk om er et gammelt mentalsykehus somm ligger på Fagerli i Holter. det er ute av drift nå, det har vært det en del år nå. har aldri hørt noen fortelle at det spøker der eller sånn.. ingen rundt her som har interesse av å finne ut om sånt.:mozilla_undecided: morra mi jobba det for 18-19 år siden, og det var visst tunge psykiatriske pasienter som bodde der. mener å huske det var en som hoppa ut fra øverste etasje, og det er visstnok bare en av flere av pasientene som har tatt selvmord der.
sånn, da fikk jeg kommet med noen nyttige opplysninger oxo :mozilla_tongue:
Antall ord: 155
every wish is just a journey away

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

begynte å lure jeg også gitt... har tross alt bodd i gjerdrum i 25 år... :)
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

chupacabra16 skrev:
Dan skrev:Stusset litt på det jeg også.

Det som ligger i Nannestad er vel egentlig et rekreasjonshjem for eldre som har hatt psykiske lidelser og et svært lite spennende sted å oppsøke. Dessuten bor det vel folk der ennå ...

Mvh Dan
stedet det er snakk om er et gammelt mentalsykehus somm ligger på Fagerli i Holter. det er ute av drift nå, det har vært det en del år nå. har aldri hørt noen fortelle at det spøker der eller sånn.. ingen rundt her som har interesse av å finne ut om sånt.:mozilla_undecided: morra mi jobba det for 18-19 år siden, og det var visst tunge psykiatriske pasienter som bodde der. mener å huske det var en som hoppa ut fra øverste etasje, og det er visstnok bare en av flere av pasientene som har tatt selvmord der.
sånn, da fikk jeg kommet med noen nyttige opplysninger oxo :mozilla_tongue:
Kult, et nytt sted!
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Hmm - jeg kjenner ikke til Fagerlis alt for fjerne fortid, men jeg vet at det har vært et avlastningshjem de senere årene. Ellers har jeg vært innom der "i embets medfør" for noen år tilbake, og da var det stort sett eldre mennesker der, og noen få med psykiske lidelser.

At noen har tatt livet av seg ved å hoppe fra øverste etasje må ha vært svært smertefullt ettersom bygget så vidt jeg kan huske bare har tre etasjer...

Mvh Dan
Antall ord: 85
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

et bra forslag!!!:D
kan ikke så mange som mulig møtes der på Holter en aller annen dag etter nyttår da?:)
hadde vært dritkult da, jeg å chupacabra 16 er med hvertfall hehe:P:P
hadde vært morsomt å treffe di andre fantastieke menneskene her oxo:D
merry x-mas a folks:D:D
Antall ord: 56
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chupacabra16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Des 2006 20:34
17
Lokalisering: Holter

Innlegg av chupacabra16 »

Dan skrev:Hmm - jeg kjenner ikke til Fagerlis alt for fjerne fortid, men jeg vet at det har vært et avlastningshjem de senere årene. Ellers har jeg vært innom der "i embets medfør" for noen år tilbake, og da var det stort sett eldre mennesker der, og noen få med psykiske lidelser.

At noen har tatt livet av seg ved å hoppe fra øverste etasje må ha vært svært smertefullt ettersom bygget så vidt jeg kan huske bare har tre etasjer...

Mvh Dan
stemmer at det bare er 3-4 etasjer, ja :mozilla_smile: men det var noen som hoppa ut der, i hvertfall i FORSØK på å ta selvmord. om vedkomne døde er jo en annen sak :mozilla_tongue: men hadde jo vært gøy å dra dit å se OM det er noe der da. (er fanatisk opptatt av dette jah... :mozilla_tongue:) godt forslag chupacabra18 hadde der synes nå jeg :mozilla_tongue: om vi ikke hadde funnet noe, hadde det jo i hvertfall vært en hyggelig sosial sammenkomst :mozilla_smile:
Antall ord: 172
every wish is just a journey away

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ja det hadde vært noe det.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Hvis du googler Fagerli i Nannestad dukker det opp en del interessante fakta. Blant annet har det ikke vært en lukket anstalt med like syke pasienter som for eksempel Lier. Derimot har det vært hjem for pasienter som egentlig er utskrevet fra psykiatriske klinikker, men trenger litt ekstra omsorg i hverdagen, samtidig som det har vært et avlastningssenter for familier og pårørende til disse.

Det har vel heller aldri vært utført "eksperimenter" der eller vært tvangsinnlagte.

Så vidt jeg har forstått ble stedet offisielt nedlagt høsten 2004, men ikke slettet i Brønnøysundregisteret før i mai 2006.

Bygningene er i kommunalt eie og på ingen måte forfallent. Det er også en del naboer i umiddelbar nærhet, så jeg tror nok ethvert forsøk på inntrengen for å "jakte på spøkelser" vil ende opp med en anmeldelse for innbrudd eller forsøk på sådan.

Så da er spørsmålet; er det virkelig verdt det?

Mvh Dan
Antall ord: 171
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links