Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTilfeldighet?Tror heller det var skjebnen...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Tilfeldighet?Tror heller det var skjebnen...

Innlegg av Medi »

Nå nettopp, rundt kl. 18:00 22.12.06, så gikk jeg tur med hunden min, marco. Han er en sånn lassihund :) colli.

Jeg skulle hive skitposen hans i en konteiner jeg bruker å hive posene hans i når vi går tur. Rett at med den konteineren er det mange rekkehus, og i huset rett at med konteineren så var døren åpen og en hund kom ruslende ut. Det var en sånn kraftig grå/sort elghund tror jeg.

Uansett, der sto jeg, et stykke borte, og vurderte å gå en annen vei, siden den hunden der var uten bånd (senere fikk jeg vite at han hadde lukket opp døren selv)

Men jeg gikk mot konteineren da jeg så at det kom noen ut av døren. Jeg tenkte at den personer kom til å få hunden inn igjen. Da jeg og marco kom nærmere oppdaget hunden oss og kom løpende mot oss. Han gikk rett frem til marco og de to hannhundene begynte å snuse på hverandre.

Siden den andre hunden (shiko, tror jeg han het) var så interessert i marco så dro jeg med meg marco bort til hun damen som var kommet ut, slik at hun skulle få tak i den andre hunden. Etter litt frem og tilbake så fikk hun et halsbånd rundt han og jeg fikk kastet skitposen og skulle til å gå igjen.

Akkurat da jeg hadde snudd ryggen til, så hørte jeg skrik og hundklynk bak meg. Hun eldre damen hadde falt og hunden var nå løs igjen. Damen lå på bakken en stund og hadde virkelig smerter, sa at noe hadde skjedd med ryggen.

Etter en stund kom hun seg opp (jeg sto ennå og viste ikke helt hva jeg skulle gjøre, jeg hadde spurt om jeg kunne ringt til noen, men hun hadde ikke svart meg, hadde fort store smerter) da hun var på vei inn, så ble jeg endelig handekratig og bandt fast marco til trappen hennes og (heldigvis var den andre hunden ennå ekstremt interissert i marco så) jeg fikk tak i shiko og fikk han inn.

Jeg ble hos damen til noen kom, den egentlige eierne til hunden som damen hadde ringt etter.

Når jeg tenker tilbake nå, så tviler jeg på at det var tilfeldighetene som brakte meg dit. For det første hadde jeg først sagt nei til at jeg skulle gå ut med marco, da jeg ble spurt. For det andre hadde mammas samboer sagt at jeg ikke trengte å ta med skitpose, siden det var snø ute. Men jeg tok med en likevel. For det tredje: hadde ikke marco gjort fra seg akkurat da han gjorde det, hadde jeg ikke vært på vei til konteineren idet øyeblikker hunden løp ut døren. For det fjerde så kunne jeg ha snudd før jeg kom frem, da jeg så den kraftige hannhunden.

Og for omtrent to måneder siden så ble jeg med i norsk folkehjelp, og for noen uker siden så var jeg en markør for to amulanseutrykkninger - altså jeg spilte en syk person.

Så jeg oppførte meg overfor hun skadede damen slik ambulasesjåførene hadde oppført seg over meg, snakke rolig til henne, smile og prøvde å få henne til å tenke på andre ting, og å holde henne i hånden.

Dette får en til å tenke: var dette virkelig tileldighetenes verk? eller var det heller skjebnen som hadde en finger med i spillet?

For min egen del så tror jeg heller på skjebnen :)

hva mener dere? tilfeldigheter?

Ps: jeg legger dette innlegget til her, for tror nok at hjelpere hadde noe med dette å gjøre også :)
Antall ord: 617
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Hmm tja, vet ikke jeg :P
Antall ord: 5
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

du må si til samboeren til moren din at snø smelter en gang...... og hva finner man da?... jo hundegrøt..... :mozilla_cool:
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Mener du at det var skjebnens som gjorde at du var der akkuratt da hun falt? Slik jeg oppfatter det så falt hun på vei inn etter å ha hentet hunden. Så hun falt jo på en måte FORDI du og Marco var der da. Hun hadde ikke gått ut hvis ikke hundene deres hadde møttes... Og da hadde hun ikke falt heller...så hva skulle meningen vært?

Hvis du forstår hva jeg mener..Det var vel ikke meningen at hun skulle falle?

Ei gammel vennine av meg hadde forresten også en Collie ved navn Marco :mozilla_wink:
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Liis skrev:Mener du at det var skjebnens som gjorde at du var der akkuratt da hun falt? Slik jeg oppfatter det så falt hun på vei inn etter å ha hentet hunden. Så hun falt jo på en måte FORDI du og Marco var der da. Hun hadde ikke gått ut hvis ikke hundene deres hadde møttes... Og da hadde hun ikke falt heller...så hva skulle meningen vært?

Hvis du forstår hva jeg mener..Det var vel ikke meningen at hun skulle falle?

Ei gammel vennine av meg hadde forresten også en Collie ved navn Marco :mozilla_wink:
Hunden hadde jo allerede kommet ut, og siden det ikke var hennes hund så hadde hun ikke så mye kontroll over den, det så hun selv. Og den hadde stukket av om ikke den hadde fattet interesse for marco, om ikke vi hadde kommet da, så hadde hun uanett måtte gå ut for å forsøke å få hunden tilbake, og om hun hadde falt da, det vet jeg ikke, men den lille bakken hun falt i, måtte hun ha gått forbi uansett.

Hehe... så morro med den venninnen din da :) collier er søte :D
Antall ord: 200
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Liis skrev:Mener du at det var skjebnens som gjorde at du var der akkuratt da hun falt? Slik jeg oppfatter det så falt hun på vei inn etter å ha hentet hunden. Så hun falt jo på en måte FORDI du og Marco var der da. Hun hadde ikke gått ut hvis ikke hundene deres hadde møttes... Og da hadde hun ikke falt heller...så hva skulle meningen vært?

Hvis du forstår hva jeg mener..Det var vel ikke meningen at hun skulle falle?

Ei gammel vennine av meg hadde forresten også en Collie ved navn Marco :mozilla_wink:
Hunden hadde jo allerede kommet ut, og siden det ikke var hennes hund så hadde hun ikke så mye kontroll over den, det så hun selv. Og den hadde stukket av om ikke den hadde fattet interesse for marco. Om ikke vi hadde kommet da, så hadde hun uansett måtte gå ut for å forsøke å få hunden tilbake, og om hun hadde falt da, det vet jeg ikke, men den lille bakken hun falt i, måtte hun ha gått på uansett.

Hehe... så morro med den venninnen din da :) collier er søte :D
Antall ord: 200
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Liis skrev:Mener du at det var skjebnens som gjorde at du var der akkuratt da hun falt? Slik jeg oppfatter det så falt hun på vei inn etter å ha hentet hunden. Så hun falt jo på en måte FORDI du og Marco var der da. Hun hadde ikke gått ut hvis ikke hundene deres hadde møttes... Og da hadde hun ikke falt heller...så hva skulle meningen vært?

Hvis du forstår hva jeg mener..Det var vel ikke meningen at hun skulle falle?

Ei gammel vennine av meg hadde forresten også en Collie ved navn Marco :mozilla_wink:
Hunden hadde jo allerede kommet ut, og siden det ikke var hennes hund så hadde hun ikke så mye kontroll over den, det så hun selv. Og den hadde stukket av om ikke den hadde fattet interesse for marco. Om ikke vi hadde kommet da, så hadde hun uansett måtte gå ut for å forsøke å få hunden tilbake, og om hun hadde falt da, det vet jeg ikke, men den lille bakken hun falt i, måtte hun ha gått på uansett.

Hehe... så morro med den venninnen din da :) collier er søte :D
Antall ord: 200
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

det var da svært så mange av den meldingen det skulle bli også :mozilla_undecided:

dataen klikker :mozilla_yell:
Antall ord: 16
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !