Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerOm engler i Aftenposten

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Om engler i Aftenposten

Innlegg av Hecate »

Det var så utrolig koselig og lese om dette.
Ja, engler finnes og det bor en i hver og en av oss. Hos noen skinner lyset i gjennom, hos andre venter de bare på å få spre vingene sine. Så godt at det er fortsatt noen som tror på dem.

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt ... 576228.ece
Antall ord: 57
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

for langt, orka ikke lese.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Slappfisk!
Antall ord: 1
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

er jo bare en julehilsen propoganda fra jesus
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

hm.. 80% av USAs befolkning, nei det var ikke få som trodde på engler..

Takk for linken:)
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 194
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

Ja, det var litt fin artikkel :)
Når jeg tenker engler, så tror jeg kanskje at egentlig alle har mulighet til å oppnå "englestatus" hos enkelte. Det er mye man gjør som man ikke vet selv. Ting man har gjort for andre kan ha betydd mye mer enn man selv aner. Og den personen kan kanskje føle at det var en mening med at den personen skulle redde en på en måte, at det var forutbestemt. Kanskje man ikke er engler på heltid, men blir utdelt engleoppgaver (jeg kaller det det pga temaet nå, ikke fordi jeg tenker engler-vinger-gud, men selve det vi tenker at engler er)
Engleoppgaver, altså en ting som har stor betydning for andre.
Jeg møtte en gammel bekjent for en stund siden. Hadde ikke hatt kontakt med han på lenge, og han fortalte meg hvor mye jeg hadde betydd for han en periode av livet. Hadde det ikke vært for meg og hvordan jeg støttet han og var mot han, så hadde han antagelig tatt livet sitt, for så fælt hadde han det, sa han.
Jeg hadde ingen anelse om at det jeg liksom gjorde på den tiden skulle bety så mye for han. Kanskje dette var en slik oppgave? Og noen har kanskje en lignende oppgave å hjelpe meg. Og deg, og alle andre.
Antall ord: 226
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

CandyMilla skrev:Ja, det var litt fin artikkel :)
Når jeg tenker engler, så tror jeg kanskje at egentlig alle har mulighet til å oppnå "englestatus" hos enkelte. Det er mye man gjør som man ikke vet selv. Ting man har gjort for andre kan ha betydd mye mer enn man selv aner. Og den personen kan kanskje føle at det var en mening med at den personen skulle redde en på en måte, at det var forutbestemt. Kanskje man ikke er engler på heltid, men blir utdelt engleoppgaver (jeg kaller det det pga temaet nå, ikke fordi jeg tenker engler-vinger-gud, men selve det vi tenker at engler er)
Engleoppgaver, altså en ting som har stor betydning for andre.
Jeg møtte en gammel bekjent for en stund siden. Hadde ikke hatt kontakt med han på lenge, og han fortalte meg hvor mye jeg hadde betydd for han en periode av livet. Hadde det ikke vært for meg og hvordan jeg støttet han og var mot han, så hadde han antagelig tatt livet sitt, for så fælt hadde han det, sa han.
Jeg hadde ingen anelse om at det jeg liksom gjorde på den tiden skulle bety så mye for han. Kanskje dette var en slik oppgave? Og noen har kanskje en lignende oppgave å hjelpe meg. Og deg, og alle andre.
Så fin historie. Alle har nok muligheten til å være engler og holde lyset for andre i mørket. Det gjelder bare å våge og stå i det.
Slik jeg ser det så er det engelen som trer i kraft når en gjør uselviske handlinger av betingelsesløs nestekjærlighet. Når vi ikke engang vet at vi gjør noe godt for andre eller forventer noe igjen, da er det desto varmere å få vite i ettertid at en har vært den lille forskjellen i folks liv.
God bless!
Antall ord: 320
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

H. skrev:er jo bare en julehilsen propoganda fra jesus
Nei, det er det ikke. Jesus har ikke vært tilgjengelig for intervjuer denne julen.
Antall ord: 25
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Står mye om engler i Bibelen, naturligvis.

Bare les her: Og de to engler kom til Sodoma om aftenen, mens Lot satt i Sodomas port; og da Lot så dem, stod han op og gikk dem i møte og bøide sig med sitt ansikt til jorden

1Mos 28:12 Da drømte han og så en stige som var stilt op på jorden, og hvis topp nådde til himmelen, og se, Guds engler steg op og steg ned på den.

1Mos 32:1 Og Jakob drog videre, og Guds engler møtte ham.

Job 4:18 Se, på sine tjenere stoler han ikke, og hos sine engler finner han feil,

Job 33:22 hans sjel kommer nær til graven og hans liv til dødens engler.

Sal 91:11 For han skal gi sine engler befaling om dig at de skal bevare dig på alle dine veier.

Sal 103:20 Lov Herren, I hans engler, I veldige i makt, som fullbyrder hans ord, idet I adlyder hans ords røst!

Sal 104:4 Han gjør vinder til sine engler, luende ild til sine tjenere.

Sal 148:2 Lov ham, alle hans engler, lov ham, all hans hær!

Matt 4:6 Er du Guds Sønn, da kast dig ned! for det er skrevet: Han skal gi sine engler befaling om dig, og de skal bære dig på hendene, forat du ikke skal støte din fot på nogen sten.

Matt 4:11 Da forlot djevelen ham, og se, engler kom til ham og tjente ham.

Matt 13:41 Menneskesønnen skal utsende sine engler, og de skal sanke ut av hans rike alt det som volder anstøt, og dem som gjør urett,

Matt 16:27 For Menneskesønnen skal komme i sin Faders herlighet med sine engler, og da skal han betale enhver efter hans gjerning.

Matt 18:10 Se til at I ikke forakter en av disse små! for jeg sier eder at deres engler i himmelen ser alltid min himmelske Faders åsyn.

Matt 22:30 For i opstandelsen hverken tar de til ekte eller gis de til ekte, men de er som Guds engler i himmelen.

Matt 24:31 Og han skal sende ut sine engler med basunens veldige røst, og de skal samle hans utvalgte fra de fire verdenshjørner, fra himmelbryn til himmelbryn.

Matt 24:36 Men hin dag og time vet ingen, ikke engang himmelens engler, men alene min Fader.

Matt 25:41 Da skal han også si til dem ved den venstre side: Gå bort fra mig, I forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler!

Matt 26:53 Eller tror du ikke at jeg i denne stund kan bede min Fader, og han vilde sende mig mere enn tolv legioner engler?

Mark 8:38 For den som skammer sig ved mig og mine ord i denne utro og syndige slekt, ham skal også Menneskesønnen skamme sig ved når han kommer i sin Faders herlighet med de hellige engler.

Luk 4:10 for det er skrevet: Han skal gi sine engler befaling om dig at de skal bevare dig,

Luk 12:8 Men jeg sier eder: Hver den som kjennes ved mig for menneskene, ham skal også Menneskesønnen kjennes ved for Guds engler;
Antall ord: 557
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

tl;dr
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Også alle de som har englevakt havner i alvorlige ulykker. Hva i alle dager er det englene hater oss sånn for? ;)
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Da bærer de oss til himmelens port.
Timing. Alt dreier seg om timing, har du ikke fått med deg det, eller? ;)
Antall ord: 23
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Hecate skrev:
H. skrev:er jo bare en julehilsen propoganda fra jesus
Nei, det er det ikke. Jesus har ikke vært tilgjengelig for intervjuer denne julen.
Åh..ikke det? Snakket med han nyss. :mozilla_smile:
Antall ord: 36
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

misty-gutt skrev:
Hecate skrev:
H. skrev:er jo bare en julehilsen propoganda fra jesus
Nei, det er det ikke. Jesus har ikke vært tilgjengelig for intervjuer denne julen.
Åh..ikke det? Snakket med han nyss. :mozilla_smile:
Er du journalist?
Antall ord: 42
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Hecate skrev:
misty-gutt skrev:
Hecate skrev:
H. skrev:er jo bare en julehilsen propoganda fra jesus
Nei, det er det ikke. Jesus har ikke vært tilgjengelig for intervjuer denne julen.
Åh..ikke det? Snakket med han nyss. :mozilla_smile:
Er du journalist?
Blandt annet. :mozilla_wink:
Antall ord: 48
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links