BA skrev:misty-gutt skrev:Jeg bare gjentar. Gud er fra evighet til evighet, uten begynnelse og uten ende. . .
Da forstår jeg det slik at du også anser denne filmens argument som ubrukelig.
Nei, det har jeg da ikke sagt, tvert om, jeg sier at filmen taler godt for seg selv.
Du peker på dette som sies vel 2 minutter ut i filmen "begge finnes" det er, universet og klokken som det tales om. Ja, og begge har sin opprinnelse, er skapt. Gud skapte universet, ja alt og alle som fyller det. Så da kan vi si at hadde ikke Gud funnets, da hadde heller ikke universet funnets, heller ikke urmakeren og heller ikke denne klokken som blir brukt i dette eksemplet. Alt har sin opprinnelse, begynnelse, bortsett fra Gud, han har ingen begynnelse, men er fra evighet til evighet dvs. uten begynnelse og slutt.
Dette blir uansett et spørsmål om tro/ikke tro, vilje til å tro eller vilje til ikke å tro. Og slik vi kjenner soga så er det et sammensurium av meninger, forskjellig slags tro og oppfattninger av dette store og mystiske spørsmål om universet og vår opprinnelse.
Jeg er overbevist om at allmaktens Gud har skapt alt ved sin kreative skaperevne, og holder alt oppe ved sin ubegrensede kraft.
Mange har feil forståelse av hva tro er og innebærer, de tror at tro bare er løse antakelser, men det er det altså ikke. Vi kan si det slik at når man kommer til tro på Gud, og det er også min erfaring, ja, da begynner den i skrøpelighet og usikkerhet vil jeg si, men man våger og man går videre får seg noen nesestyvere,javel, faller, men reiser seg igjen går videre på troens veg...osv. Slik vokser troen, og Gud trer støttende til og kommer en til unnsettning, og man merker hans ledelse og hjelp, og troen bare vokser og vokser, og tilslutt gir den FULL VISSHET, og der er jeg idag.
Det er å ligne med et lite barn, det må først begynne å krabbe før det kan begynne å gå, men når det det kan er det ustoppelig i sin ferd, ja oppdagelses ferd. :mozilla_wink:
Bibelen" Men tro er full visshet om det som håpes, overbevisning om ting som ikke sees.
Ved tro skjønner vi at verden er kommet i stand ved Guds ord, så det som sees, ikke blev til av det synlige."