Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHar alle sjel?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg tror vi alle har sjel (vår bevissthet, selvet, det vi er når kroppen dør, essensen osv..)

Jeg er ikke helt overbevist om at det finnes noe slikt som onde sjeler, for jeg har aldri opplevd noe som tilsier at jeg skulle tro på noe slikt. Likevel har jeg jo hørt folk, som jeg ikke helt tror sitter å ljuger heller, fortelle om pretty evil shit. Blant annet disse demonene du nevner
Antall ord: 75
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

liluth skrev:Jeg er enig med Sparrow..når vi dør så ligger jo kroppen igjen og sjelen lever videre.Dette er nå bare min mening, sier ikke at det er sannheten.
Tror vi som sjeler eksisterer på forskjellige plan og dimensjoner. Noe helvete tror jeg ikke på. :mozilla_smile:
Hmm...det var da rimelig bastant. Selv om BA har en tendens til å kverulere ;-) så er jeg enig med han her. Man kan ikke prakke ønskede egenskaper på noe man ikke engang kan påvise at eksisterer.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
soulstar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 24 Feb 2005 17:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: kommer ann på...

Innlegg av soulstar »

Hvofor skulle ikke alle ha en sjel? Uten en sjel kan vi ikke leve? Når vi dør går sjelen fra oss, ut av kroppen til en bedre plass tror nå jeg.
ALLE har en sjel, men lurer på om det er feil å si d, lurer på om vi alle er sjeler jeg... Det er vel sjelen som er oss?
Antall ord: 62
...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Re: Har alle sjel?

Innlegg av misty-gutt »

jomfruen skrev:Har alle mennesker sjel? Finnes det gode og onde sjeler (himmel og hælvete?)
Alle mennesker har/ER Ånd, Sjel og Legeme. Vi tenker, sier og gjør både det som er av det gode og det som er av det onde, og ja, himmel og helvete er en realitet.

Dyrene består av sjel og legeme, såklart, men har ikke ånd.
Antall ord: 66
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

BA skrev:
Sparrow skrev:Du HAR ikke en sjel. Du ER en sjel. Du HAR en kropp!
Og det kan du si uten å vite hva en sjel er :?:

Som sagt må man vite hva en sjel er før man kan si noe om sjelens egenskaper.


hvordan faen vet du at jeg ikke vet hva en sjel er?????
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Re: Har alle sjel?

Innlegg av TrappedSoul »

misty-gutt skrev:Dyrene består av sjel og legeme, såklart, men har ikke ånd.
Hahaha, jeg hater å høre slikt... :P
Antall ord: 22
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Les boken "Jovisst har dyrene sjel" av Margit Sandemo. Den er sååå fin! Mange historier som vitner om mye sjel og ÅND, også hos dyr :D
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Men uansett, bevis på en sjel har man faktisk, du består av millioner av celler og de kan ikke ha en felles bevissthet, så hva er denne bevisstheten? Den er sjelen din det! (tror jeg da)
Antall ord: 37
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

soulstar skrev:Hvofor skulle ikke alle ha en sjel? Uten en sjel kan vi ikke leve? Når vi dør går sjelen fra oss, ut av kroppen til en bedre plass tror nå jeg.
ALLE har en sjel, men lurer på om det er feil å si d, lurer på om vi alle er sjeler jeg... Det er vel sjelen som er oss?
Skriver under her. Vi har ikke sjelen, vi er sjelen
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keynine

Innlegg av keynine »

Vi kan ikke vite hva en sjel er, men vi kan forestille oss det, og tenke oss til hva det er..Det er
vår egen tolkning av begrepet sjel som blir den virkelige for oss. Vi får det ikke virkeligere enn det.

Men for alt vet kan det være folk som faktisk VET hva en sjel er uten at jeg skal si noe om akkurat det.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

suss24 skrev:Leste ett sted at kroppen ble litt lettere i vekt i dødsøyeblikket. Noen religiøse brukte den studien som ett lite "bevis"på at menneskene har en sjel..Selv tror jeg det bare er luft og diverse avfallstoffer som forlater kroppen når organene slutter å fungere....
21 gram. Er forsket på. I dødsyeblikket hos samtlige, ble det registrert et vekttap på nøyaktig 21 gram.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Re: sjelen er følgende....

Innlegg av Liis »

BA skrev:
benredikk skrev:Er en ergiklump inne i oss som er unik. det som gjør at du er du og jeg er jeg. Eller kall det gjerne vårt ego. Energi går bare over i en annen form, og vil alltid bestå
En energiklump? Hvordan får du energi til å klumpe seg?

Er det kroppsvarmen vår? Den blir da overført til omgivelsene hele tiden, både i levende og nylig død tilstand.

Det som gjør at jeg er meg, er ikke så merkelig som en sjel. Det er rett og slett min samlede kunnskap og erfaring, som gjør at jeg handler etter mitt eget mønster, og dermed får spesielle kjennetegn ved gange, lukt, m.m.
Hvem er så denne som samler opp all kunnskapen og erfaringen? Er det kroppen din? Din hjerne? Sånn rent fysisk.
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

keynine skrev:Vi kan ikke vite hva en sjel er, men vi kan forestille oss det, og tenke oss til hva det er..Det er
vår egen tolkning av begrepet sjel som blir den virkelige for oss. Vi får det ikke virkeligere enn det.

Men for alt vet kan det være folk som faktisk VET hva en sjel er uten at jeg skal si noe om akkurat det.
Jeg vet hvem JEG er. Jeg kjenner min sjel. Jeg vet hva min sjel er. Gjør ikke du?
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keynine

Innlegg av keynine »

Liis skrev:
Jeg vet hvem JEG er. Jeg kjenner min sjel. Gjør ikke du?
Jeg tror sjelen er den jeg er som person, uten kropp liksom. Jeg er veldig sikker på at det er slik det er. Men jeg kan ikke vite det, det er jo bare slik jeg forestiller meg det.. men jeg vet det er mange med opplevelser som gjør dem sikker i sin sak som du virker å være.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

keynine skrev:
Liis skrev:
Jeg vet hvem JEG er. Jeg kjenner min sjel. Gjør ikke du?
Jeg tror sjelen er den jeg er som person, uten kropp liksom. Jeg er veldig sikker på at det er slik det er. Men jeg kan ikke vite det, det er jo bare slik jeg forestiller meg det.. men jeg vet det er mange med opplevelser som gjør dem sikker i sin sak som du virker å være.
ahaa... :) Jeg er veldig sikker, jeg vet hva min sjel er :mozilla_wink: Jeg tror ingen kan ta den ut og måle den, men håper alle kan merke den :)
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links